ویدیو مارکتینگ چیست؟ | مراحل ساخت کلیپ تبلیغاتی

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 22 تیر، 1400 تاریخ آپدیت: 01 آبان، 1401 نویسنده: نسرین نجفی پور

ویدیو مارکتینگ چیست؟ | مراحل ساخت کلیپ تبلیغاتی

 

همیشه شنیده‌ایم که یک عکس به اندازه هزار کلمه قدرت دارد. اما ارزش یک ویدیو چقدر است؟ همه ما روزانه در شبکه‌های اجتماعی با انواع و اقسام ویدیوها سر و کار داریم و مشغول دیدن و ارسال آن‌ها به دوستانمان هستیم. اگر شما هم وقت زیادی در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانید، می‌دانید که تاثیر ویدیو مارکتینگ چقدر بالا است و کلیپ تبلیغاتی چه تاثیری در خرید یک کالا یا آگاهی از یک برند دارد! اما روش‌های ساخت ویدیو مارکتینگ چیست و چه مراحلی برای ساخت کلیپ‌های حرفه‌ای وجود دارد؟ اگر می‌خواهید اطلاعات کامل و به روزی در مورد ویدئو مارکتینگ به دست بیاورید و بدانید که اصل و اساس بازاریابی ویدیویی چیست این مقاله را دنبال کنید.

 

ویدئو مارکتینگ چیست؟

 

ویدئو مارکتینگ چیست؟ | بازاریابی ویدئویی

 

در بازاریابی ویدئویی از ویدیو و فیلم برای تبلیغ و بازاریابی محصول یا خدمات، افزایش تعامل در کانال‌های دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی، آموزش به مصرف‌کنندگان و مشتریان و جذب مخاطب استفاده می‌شود. این استراتژی تنها بخشی از برنامه بازاریابی برندها نیست و گاهی اکثر بخش‌ها یا حتی همه آن‌ها را در بر می‌گیرد. بلاگرها، اینفلوئنسرها و همه اشخاص یا مارک‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، از این استراتژی استفاده می‌کنند. تحقیقات وب‌سایت HubSpot نشان می‌دهد که چهار مورد از شش کانال برتر دنیا که در زمینه فیلم و ویدیو فعالیت می‌کنند، شبکه‌های اجتماعی هستند. مانند یوتیوب یا اینستاگرام.

پس اگر در استراتژی کسب و کار شما هنوز جایی برای ویدیو وجود ندارد، احتمال شکست زودهنگام را بدهید! البته لازم نیست ناراحت و ناامید شوید، اما بهتر است برای عقب نماندن از رقبا و کسب موفقیت در کسب و کار خودتان، بازاریابی ویدئویی را در برنامه‌های آینده خود قرار دهید. این استراتژی خرج و هزینه زیادی هم ندارد! با همین موبایل هوشمندی که در دست دارید هم می‌توانید ویدیوهای کوتاه درست کنید و در هر کانالی که فعالیت می‌کنید به اشتراک بگذارید. علاوه بر این بازاریابی ویدئویی برای تولید محتوای سرگرم‌کننده که سریع وایرال می‌شود، آنباکسینگ محصولات، رویدادهای زنده و هر موقعیتی که نیاز به پخش ویدیویی داشته باشد، مفید است.

 

بازاریابی ویدئویی چگونه کار می‌کند؟

در وهله اول به نظر می‌رسد که بازاریابی ویدیویی ساده است. کافی است یک ویدیو بسازید و آن را در هر پلتفرمی که فعالیت می‌کنید، پخش کنید. اما همه چیز به این سادگی‌ها هم نیست! البته مهم این است که فیلم و ویدیوهایی که منتشر می‌کنید، چه کارایی دارند و چه نقشی در رشد کسب و کارتان ایفا می‌کنند.

پخش ویدیو می‌تواند نام شما را بر سر زبان‌ها بیندازد، فروش را افزایش دهد، آگاهی از برند ایجاد کند و مشتریان را حسابی درگیر کند. البته ویدیو مارکتینگ کمی پیچیده‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد؛ اما به هر حال چیزی که مشخص است این است که تعداد زیادی از فعالان شبکه‌های اجتماعی و بلاگرها از این روش استفاده می‌کنند.

 

برای توسعه استراتژی بازاریابی ویدیویی چکار کنیم؟

 

 توسعه استراتژی بازاریابی ویدیویی | ویدئو مارکتینگ

 

  1. تخصیص بودجه و منابع: حتما باید بودجه کافی برای ویدئو مارکتینگ کنار بگذارید. شما به حداقل تجهیزات مناسب مانند دوربین یا گوشی هوشمند، نرم‌افزار ویرایش ویدیو و یک راهنمای بازاریابی ویدیویی (یا بهتر از همه تیم کاربلد و حرفه‌ای) و زمان کافی احتیاج دارید.
  2. داستان و لحن خود را داشته باشید: امضای کاری خود را داشته باشید! منظور ما این نیست که هر موضوعی را تبدیل به قصه کنید و داستان‌سرایی کنید؛ اما گاهی اوقات داستان سرایی هم مفید است. طوفان فکری می‌تواند کمک زیادی به شما بکند. ایده‌های جدید و مختلف از بچه‌های تیم خود استخراج کنید و در مورد داستان‌پردازی و چگونگی ارائه آن همفکری و بحث کنید.
  3. تعامل ایجاد کنید: اگر داستان و مطالبی که در ویدیو ارائه می‌دهید، جذاب باشد، مخاطبان خود به خود درگیر می‌شوند و تعامل شما بالا می‌رود. از روش‌های جذاب برای برای درگیر کردن مخاطبین و مجبور کردن آن‌ها برای واکنش به ویدیوی خود استفاده کنید.
  4. هر چه کوتاه‌تر بهتر: مدت زمان مشخصی برای فیلم‌ها و ویدیوهای منتشر شده وجود ندارد (اگرچه در این زمینه توصیه‌هایی وجود دارد)؛ اما قانون کلی این است که ویدیو هر چه کوتاه‌تر باشد، بهتر است! در این زمینه باید بی رحم باشید و همه چیزهای اضافی را کات کنید. متاسفانه خیلی از افراد به محتوای فست فودی (خیلی کوتاه، خلاصه و قابل درک) علاقه دارند و بهتر است شما هم این موضوع را در نظر بگیرید.
  5. انتشار گسترده: بهتر است که ویدیوهایتان را در تعداد زیادی از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تیک تاک و یوتیوب منتشر کنید تا وایرال و دیده شوند.
  6. تجزیه و تحلیل: از ابزارهای مختلف مثل insight اینستاگرام و ابزارهای دیگر برای تحلیل ویدیوها استفاده کنید و محتواهای محبوب‌تر را تشخیص دهید. دلیل این عملکرد خوب را پیدا کنید و سعی کنید ویدیوهایی مشابه و بهتر از این بسازید!

اینستاگرام، یکی از شبکه‌های اجتماعی خیلی محبوب در ایران است. اگر دوست دارید بازاریابی در این شبکه را یاد بگیرید، مقاله بازاریابی در اینستاگرام را از دست ندهید.

 

مزایا و دلایل اهمیت ویدئو مارکتینگ

 

مزایای ویدیو مارکتینگ | ویدئو مارکتینگ

 

بازاریابی ویدئویی کاربردهای بسیار زیادی دارد. مثلا می‌توان از آن برای تبلیغ کسب و کار اینترنتی خود استفاده کرد و محصولات و خدمات را به راحتی نمایش داد. در ادامه مهم‌ترین مزایای ویدیو مارکتینگ را معرفی می‌کنیم.

ارتباط راحت‌تر با مشتریان

ویدیو و کلیپ بازاریابی باعث ارتباط راحت‌تر با مخاطبان می‌شود. خیلی از کمپانی‌ها برای جلب اعتماد مخاطبان و مشتریان از فیلم و ویدیو استفاده می‌کنند. چون همه چیز واضح و شفاف و در آن مشخص است. در واقع ویدیو پلی است که آنچه می‌گویید را به آنچه که واقعا هستید، پیوند می‌دهد. به شما این امکان را می‌دهد تا مشتریانتان پشت پرده بیزنستان را ببینند و از کم و کیف برند شما مطلع شوند. اگر می‌خواهید بازاریابی اینترنتی محصولات موثرتر واقع شود، باید ارتباط خوبی با کاربران، مخاطبین و مشتریانتان داشته باشید.

بهبود سئو سایت با ویدئو مارکتینگ

فیلم و کلیپ معدن طلای سئو است! محتوای ویدیویی به ایجاد بک لینک در سایت، افزایش لایک و اشتراک‌گذاری (که بر رتبه‌بندی جستجو تأثیر می‌گذارد) و افزایش ترافیک سایت شما کمک می‌کند. فراموش نکنید که یوتیوب متعلق به گوگل است! پس حتما فیلم‌های زیادی در کانال یوتیوب خود منتشر کنید و آن‌ها را با کلمات یا عبارات کلیدی مناسب تگ‌گذاری کنید!

یادگیری سریع‌تر و حفظ اطلاعات

فیلم‌ها باعث افزایش یادگیری و حفظ سریع‌تر اطلاعات می‌شوند. اگر مشتریان شما مطالب را بشنوند (مثلا فقط از پادکست استفاده کنید)، احتمالا حدود 10٪ از این اطلاعات را تا سه روز بعد به یاد دارند. اما اگر آنچه را که می‌شنوند با تصاویر مربوطه ببینند، تا سه روز بعد به طور متوسط ​​65٪ از این اطلاعات را حفظ می‌کنند.

تاثیرگذاری بیشتر نسبت به سایر محتواها

 

تاثیرگذاری کلیپ تبلیغاتی | ویدئو مارکتینگ

 

محتوای ویدیویی در سال 2017 حدود 74٪ از کل بازدید آنلاین را تشکیل داده است و این یعنی قرار گرفتن در صدر لیست! این آمار احتمالا تا سال 2022 افزایش پیدا کرده است. زیرا از آن سال به بعد شبکه‌ای مثل تیک تاک هم ساخته شده است که علاقه‌مندان زیادی در سرتاسر دنیا به دست آورده است. به هر حال باید قبول کنید که مشتریان شما عاشق فیلم هستند. مشتریان احتمالی و لیدها هم همینطور! پس یک استراتژی بازاریابی ویدیویی خوب می‌تواند بازدیدکنندگان جدیدی برای شما به همراه داشته باشد.

ایمیل‌هایی که کلمه ویدیو (video) را در subject خود دارند، 19% بیشتر از ایمیل‌های دیگر باز می‌شوند و 65% نرخ کلیک بیشتری دارند. ویدیوها نرخ کلیک صفحات فرود را 80% افزایش می‌دهند و 90% از مشتریان می‌گویند که فیلم‌ها تاثیر زیادی در خرید آن‌ها داشته‌اند.

مشتریانی که ترجیح می‌دهند یک ویدیو را ببینند، چهار برابر بیشتر از مشتریانی هستند که توضیحات محصول را می‌خوانند. و این فرصت مناسبی برای آنباکسینگ، توضیح جزئیات محصول و معرفی آن در ویدیو است و فروش را افزایش می‌دهد.

اگر دوست دارید پول بیشتری به دست بیاورید، ویدئو مارکتینگ را دست کم نگیرید! آمارها در کشورهای خارجی مانند ایالات متحده نشان می‌دهد که احتمال خرید پس از تماشای یک فیلم، 64-85٪ بیشتر می‌شود. طبق گزارشی هم که از سایت HubSpot به دست آمده است، بیش از 50٪ از مصرف‌کنندگان بیش از هر محتوای دیگری به دیدن فیلم برندها تمایل دارند.

ویدئو مارکتینگ : یک ابزار همه کاره در طول سفر مشتری

ویدئو می‌تواند یک ابزار همه کاره برای فروشندگان باشد تا از آن در طول سفر مشتری استفاده کنند. این ابزار کارهایی بیش از افزایش تعامل انجام می‌دهد. تجزیه و تحلیل آن خیلی ساده‌ است و به فروشندگان کمک می‌کند تا بفهمند کدام ویدیو موثرتر بوده است و بهتر است از چه محتوایی برای افزایش نرخ تبدیل استفاده کنند.

تجزیه و تحلیل ویدیو خیلی ساده‌تر از سایر محتواها است. زیرا موضوع آن، نحوه پرداختن به موضوع، مدت زمان کلیپ، نوع تصاویر و موزیک مورد استفاده در ویدیو و خیلی از فاکتورهای دیگر، دلایل محبوبیت آن را مشخص می‌کند. مثلا کاربران می‌توانند ویدیوها را در فیسبک به طور جزئی تحلیل کنند و این یکی از دلایل محبوبیت آن است. 93% از مشاغل در سال 2018 گزارش کرده‌اند که به لطف ویدئوهایی که منتشر کرده‌اند، مشتری جدیدی در شبکه‌های اجتماعی پیدا کرده‌اند.

طبق تحقیقات وب‌سایت HubSpot، مصرف‌کنندگان و مشتریان ویدیوی با کیفیت پایین و "معتبر" را به ویدئوی با کیفیت بالا که مصنوعی و غیراصولی به نظر می‌رسد، ترجیح می‌دهند. بنابراین بهتر است بیشتر از آنکه به فکر رنگ و لعاب باشید، اعتبار، کیفیت و محتوای ویدیو را در نظر بگیرید. البته ویدئوها نه تنها روش‌های خرید و فروش مشاغل و مصرف‌کنندگان را دگرگون کرد‌ه‌اند، بلکه انقلابی در چگونگی ارتباط با مشتری، افزایش نرخ تبدیل و نحوه پشتیبانی ایجاد کرد‌اند. به طور خلاصه ویدیو یک ابزار عالی است و مثل آچار فرانسه برای قسمت‌های مختلف کسب و کار شما مفید است.

 

مراحل تهیه ویدئو دیجیتال مارکتینگ

ساخت یک ویدیو برای بازاریابی محصول، ارائه خدمات، تبلیغات ویدیویی و هر موضوع دیگری، گام‌های متنوعی دارد. در ادامه این روند را به طور دقیق بررسی می‌کنم و تمامی مراحل را یک به یک خواهم گفت. با من همراه باشید.

1. برنامه‌ریزی قبل از شروع کار

 

برنامه ریزی تهیه ویدئو دیجیتال مارکتینگ | ویدئو مارکتینگ

 

قبل از شروع فیلمبرداری، ضبط و ادیت فیلم، باید در مورد ویدیویی که قصد ساخت آن را دارید، صحبت و همفکری کنید. چرا؟ چون بهتر است قبل از ساخت ویدیو همه مراحل را یک به یک دوره کنید تا در حین ساخت آن دچار مشکل نشوید و به تغییر پلن نیازی نداشته باشید. اگر کوچک‌ترین اشتباهی کنید، ممکن است مخاطب خود را از دست بدهید و با کاهش تعامل روبه‌رو شوید. تعیین هدف قبل از شروع کار هم خیلی مهم است. اگر بدون هیچ هدف خاصی این ویدیو را بسازید، ممکن است هیچ سودی برای شما نداشته باشد و فقط وقتتان را تلف کند. از طرف دیگر بدون بررسی کامل ویدیو، به ویرایش مجدد نیاز خواهید داشت.

حتما نوع ویدیو و امکاناتی که برای ساخت آن لازم دارید را مشخص کنید. مثلا اگر می‌خواهید از واقعیت افزوده در تبلیغات و بازاریابی استفاده کنید، بهتر است قبل از شروع کار در مورد این علم تخصصی بیشتر بخوانید و از متخصصان برای تولید برنامه‌های واقعیت افزوده کمک بگیرید.

از طرف دیگر حتما همه دست اندر کاران را با یکدیگر همفکر و همسو کنید تا مشکلی در حین کار به وجود نیاید. قبل از شروع کار به این سوالات پاسخ دهید:

2. نوشتن یک سناریو برای ویدئو مارکتینگ

خیلی از ویدیوهای وایرال در تیک تاک و اینستاگرام به چنین چیزی نیاز ندارند؛ ویدیوهایی که کوتاه هستند و معمولا به دنبال یک چالش معروف ساخته می‌شوند. اما ویدیوهای تجاری، هدفدار و طولانی‌تر به سناریو و یک دست‌نوشته اولیه نیاز دارند. اگر این کار را انجام دهید، می‌بینید که به ویرایش چندباره احتیاج دارد و در نهایت به یک نسخه نهایی و تمیز تبدیل می‌شود. اما بدون انجام این کار، ویدیویی طولانی‌تر، همراه با ایراد و اشکال و در نهایت رضایت پایین مخاطبان منتشر خواهید کرد.

یک طرح کلی اولیه داشته باشید و یک سناریو مثل مقاله سایت بنویسید. نکات کلیدی را بنویسید و ترتیب منطقی شروع و پایان ویدیو را بنویسید. پیش‌نویس‌های خود را در Google Docs قرار دهید تا همه تیم به راحتی به آن دسترسی داشته باشند و بتوانید با همکاری و اظهارنظر، آن را ویرایش کنید.

3. داشتن درک عمیق و درست از دوربین

 

کلیپ بازاریابی | ویدئو مارکتینگ

 

خیلی از افراد از بازاریابی ویدیویی می‌ترسند. چون درک درستی از دوربین ندارند؛ یا حس می‌کنند به تجهیزات پیشرفته و آنچنانی برای این کار احتیاج دارند. اما لازم نیست که با وسایل خاصی این کار را انجام دهید. گوشی هوشمند شما هم برای انجام این کار کافی است. البته قبل از شروع فیلمبرداری با گوشی، مطمئن شوید که دستگاه شما فضای کافی دارد. برای جلوگیری از حواس پرتی و دریافت نوتیفیکیشن‌ها، ویژگی Do Not Disturb گوشی را فعال کنید.

دوربین گوشی را به صورت افقی بگیرید، فاصله کافی و مناسب با سوژه (کالا، فردی که قصد مصاحبه با او را دارید و ...) داشته باشید تا نیازی به بزرگنمایی نداشته باشید. در این صورت ویدیویی واضح خواهید داشت. نور را به درستی تنظیم کنید و بسته به موضوع و موقعیت مکانی، تنظیمات لازم را انجام دهید. گوشی‌های جدید امکانات فوق‌العاده‌ای دارند و تقریبا مثل یک دوربین نیمه‌ حرفه‌ای هستند. قبل از شروع فیلمبرداری، کار با تمامی امکانات دوربین گوشی را یاد بگیرید.

بخش‌های مهم در دوربین که تنظیم آن‌ها روی کیفیت ویدیو تاثیر می‌گذارد:

4. استودیوی خودتان را داشته باشید!

شاید در وهله اول خیلی پرهزینه به نظر برسد؛ اما با گسترش کسب و کار و افزایش درآمد می‌توانید به این مرحله هم برسید. وقتی از مرحله دوربین گوشی هوشمند گذر کنید، علاوه بر دوربین حرفه‌ای به سه پایه، چراغ، میکروفون و تجهیزات دیگر هم نیاز دارید. همه این موارد به خصوص یک استودیوی مناسب برای یک فیلمبرداری حرفه‌ای اهمیت دارد. اگر کمی دانش فنی داشته باشید، خودتان می‌توانید از پس کارها برآیید. اما اگر لازم بود از افراد متخصص هم کمک بگیرید.

5. حرفه‌ای عمل کنید و استعدادتان را ارتقا دهید

 

بازاریابی ویدیویی چیست | ویدئو مارکتینگ

 

اگر افراد با تجربه و حرفه‌ای در تیمتان داشته باشید، کارتان خیلی ساده‌تر می‌شود. اما خودتان هم می‌توانید با یاد گرفتن نکات تکنیکی، کارتان را به سطح بالاتری ارتقا دهید. اینکه استعداد یا علاقه به این کار را دارید، کافی نیست و نکات فنی کمک زیادی به تولید محتوای باکیفیت و محبوب‌تر خواهد کرد.

مهم نیست که اولین ویدئو یا پنجاهمین فیلمتان را می‌سازید. قرار گرفتن در مقابل دوربین همیشه ترسناک است و مهم‌تر از آن اینکه این صنعت و این نوع بازاریابی همیشه در حال رشد است و شما نباید از رقبایتان عقب بمانید. کار شما فراتر از فشار دادن دکمه ضبط است! سعی کنید همیشه به دنبال یادگیری باشید و دانش عمومی و بعدا تخصصی این کار را فرابگیرید.

6. ادیت و تدوین در ساخت نمونه ویدئو مارکتینگ

 

 ساخت نمونه ویدئو مارکتینگ

 

مورد دیگری که بعد از اتمام فیلمبرداری اهمیت دارد، ادیت و ویرایش ویدیو است. سعی کنید در حین فیلمبرداری به نسخه پایانی و مراحل تدوین ویدیو هم توجه کنید. اگر شخص خاصی برای ادیت در نظر دارید، او را در مراحل فیلمبرداری دعوت کنید تا از جمع‌آوری همه بخش‌های لازم مطمئن شوید. مثلا همه بخش‌های مختلف کالا را بررسی کنید، از زوایای مختلف فیلم بگیرید و همه سوالات لازم را از مصاحبه شونده بپرسید. گاهی لازم است بیش از چیزی که نیاز دارید فیلم تهیه کنید و بعدا بخش‌های اضافی را بردارید.

7. فیلم‌های خود را مرتب و سازماندهی کنید

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، سازماندهی و نظم بخشیدن به انبوه فیلم‌ها و ویدیوهایی است که ضبط کرده‌اید. ویدیوهایی که جداگانه هستند و ارتباطی به هم ندارند یا تکه‌هایی از یک فیلم که باید به هم متصل شوند و یک ویدیوی 10 دقیقه‌ای را تشکیل دهند. سعی کنید برای هر پروژه پوشه جداگانه‌ای داشته باشید تا فایل‌های مختلف با هم قاطی نشوند و کارتان سخت‌تر نشود.

دسکتاپ رایانه یا لپ تاپتان را هم مرتب کنید و سعی کنید فایل‌های مهم را در درایوهای This PC و نه دسکتاپ نگه دارید. اگر هارد شما سریع پر می‌شود، حتما سیستم خود را ارتقا دهید تا سرعت پردازش رایانه شما کم نشود. همچنین می‌توانید فایل‌های قبلی را روی یک هارد اکسترنال بریزید و آن‌ها را از روی سیستمتان پاک کنید.

8. ویرایش فیلم، مرحله بعدی بازاریابی ویدیویی

 

 بازاریابی ویدیویی | ویدئو مارکتینگ

 

خوب تا این مرحله ویدیوهای خود را ضبط کرده‌اید. اما هنوز در نیمه راه هستید! شاید ویرایش ویدئو کمی گیج‌کننده و سخت باشد، اما با کمی دانش فنی و نرم‌افزارهای ادیت فیلم می‌توانید این کار را انجام دهید. حتی ممکن است بتوانید با گوشی هم این کار را انجام دهید؛ اما در مراحل بعدی به نرم‌افزارهای حرفه‌ای و یک سیستم با پردازش قوی نیاز دارید.

9. انتخاب موسیقی مناسب، یک اصل مهم در ویدئو مارکتینگ

استفاده از ویدیو، یکی از راه های افزایش فروش اینترنتی است. به همین دلیل باید تاثیرگذاری آن را بیشتر کنید. یک فیلم یا کلیپ برای تاثیرگذاری بیشتر به موسیقی نیاز دارد. پس حتما ساخت موزیک یا استفاده از موسیقی‌هایی که قبلا ساخته شده است (در صورت امکان با اجازه از صاحب اثر برای جلوگیری از بروز مشکلات مربوط به حق کپی رایت) را فراموش نکنید. به هر حال هزینه‌ای برای این بخش در نظر بگیرید. موسیقی به ساخت یک اثر حرفه‌ای کمک زیادی می‌کند و ابزاری قدرتمند برای تغییر روحیه و لحن ویدیوی شما است. استفاده از یک موزیک خوب، تفاوت زیادی ایجاد می‌کند و ویدیوی شما را از یک اثر آماتور به یک اثر حرفه‌ای تغییر می‌دهد. بهتر است یک سبک خاص داشته باشید و در همه فیلم‌ها و کلیپ‌هایتان از این سبک استفاده کنید. البته منظور من استفاده از یک موزیک ثابت نیست؛ بلکه نوع و سبک موسیقی و نحوه به کارگیری آن در ویدیو است!

10. صدای خود را ضبط کنید

تا به اینجا بیشتر بخش‌های ویدیوی خود را تکمیل کرده‌اید. فیلم و موسیقی شما آماده است و نوبت به صدای شما و ضبط آن می‌رسد. برای داشتن یک ویدیوی حرفه‌ای باید صدایتان را جداگانه و از طریق تجهیزات مربوط به آن مثل میکروفون و کارت صدا ضبط کنید. این بخش خیلی موثر است و اگر صدای خود را فقط با همان دوربین فیلمبرداری یا گوشی ضبط کنید، کیفیت ویدیو خیلی کاهش پیدا می‌کند.

تجهیزات پیشرفته به شما کمک می‌کند تا محتوایی احساسی، روان و موثر داشته باشید. به یاد داشته باشید که صدای واضح و باکیفیت ویدیوی شما به اندازه تصاویر زیبا و خوش نقش و نگار اهمیت دارد. کافی است دانش کمی در این زمینه داشته باشید و میکروفون مناسبی هم خریداری کنید.

 

نکات کلیدی

 

 

منبع: hubspot | ngdata

 

سوالات متداول

ویدئو مارکتینگ یک بازاریابی رو به جلو و مفید است که در آن از ویدیوهای جذاب در کمپین‌های تبلیغاتی، معرفی محصولات یا خدمات، ایجاد ارتباط با مشتری و تبلیغ برند استفاده می‌شود.

1. ویدیوهای توضیح دهنده 2. فیلم نمایش محصول 3. معرفی شرکت یا برند 4. پشت صحنه کار 5. ارائه توضیحات یا تعریف مشتری 6. مینی مستند در مورد برند 7. فیلم کوتاه 8. آنباکسینگ محصولات

فیلم‌ها یک روش عالی برای توضیح محصول و خدمات هستند. ویدیوها لیدها و مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل می‌کند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویدیوها تاثیر زیادی در افزایش نرخ تبدیل داشته‌اند و باعث افزایش فروش می‌شوند.

برچسب ها:

نسرین نجفی پور

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط

نظرات