معرفی 30 نرم افزار بازاریابی دیجیتال که باید بشناسید

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 09 اسفند، 1399 تاریخ آپدیت: 24 مهر، 1401 نویسنده: نسرین نجفی پور

معرفی 30 نرم افزار بازاریابی دیجیتال که باید بشناسید

 

دنیای کسب و کار و مشاغل در چند دهه اخیر و به خصوص قرن 21 بسیار تغییر کرده است. به طوری که شاید تا چند سال دیگر خبری از مغازه‌های نانوایی، سوپر مارکت و حتی لباس‌فروشی و ... هم نباشد؛ چون هر چه را که نیاز داشته باشیم، می‌توانیم به سرعت از فروشگاه‌های آنلاین خریداری کنیم. به همین دلیل است که فضای بازاریابی هم به شدت تغییر کرده است و امروز کمتر با بازاریابان تلفنی که اصرار دارند صحبتشان رو بشنویم و بعد هم حتما محصولشان را خریداری کنیم روبه‌رو می‌شویم. گرچه هنوز چنین روش‌هایی وجود دارند و بعضا هم جواب می‌‌دهند، اما انواع ابزارهای بازاریابی دیجیتال کاربردهای گسترده‌ای پیدا کرده‌اند. دیگر آن دوره‌ها که همه کارهایمان بدون اینترنت و البته به سختی انجام می‌شد، گذشته است. بازاریابان نمی‌توانند با این روش‌های قدیمی کار خود را پیش ببرند. پس از نرم افزارهای دیجیتال مارکتینگ برای توسعه آنلاین کسب و کار خود استفاده می‌کنند. به دلیل اهمیت این موضوع سعی کردیم یک مجموعه کامل از انواع ابزارهای دیجیتال را معرفی کنیم. پس با من در عظیم مدیا همراه باشید تا با چندین نرم افزار بازاریابی رایگان بسیار مفید آشنا شوید. البته برخی از ابزارها نیز پولی هستند، اما می‌توان با نسخه رایگان آن‌ها هم کار کرد. به هر حال استفاده از آن‌ها برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ لازم است.

 

نرم افزار بازاریابی دیجیتال چیست؟

 

پرکاربردترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال

 

آیا می‌دانید ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ یک ابزار دیجیتال مارکتینگ، برنامه یا نرم‌افزاری است که به بهبود عملکرد و کارایی کارهای تکراری یا دستی کمک می کند. این روزها از حسابداری گرفته تا ایمیل مارکتینگ، انواع فعالیت‌های بازاریابی از طریق نرم‌افزار مدیریت می‌شود. این نرم‌افزارها شامل پلتفرم‌های اجتماعی مثل توئیتر و اینستاگرام یا ابزارهای تجزیه و تحلیل مانند Google Analytics است. ابزارهای بازاریابی دیجیتال به متخصصان بازاریابی کمک می‌کند تا کمپین‌های بازاریابی خود را ایجاد، آزمایش و آنالیز کنند. همچنین به برگزاری کمپین‌هایی سریع‌تر و کارآمدتر کمک می‌کند.

این برنامه‌ها برای متخصصان SEO یا مدیریت دیجیتال مارکتینگ در هر زمینه‌ای از ایمیل مارکتینگ گرفته تا بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و حتی مدیریت استارت آپ‌ها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ مفید هستند. در ادامه چندین مثال مهم و پرکاربرد از انواع نرم افزارها آورده شده است.

 

ابزارهای گوگل برای کسب و کار آنلاین

Google Analytics، یک نرم افزار بازاریابی معروف و مهم

 

نرم افزار بازاریابی گوگل آنالیتیکس

 

گوگل آنالیتیکس، یکی از بهترین و معروف‌ترین ابزارهای اصول بهینه‌سازی سایت و سئوی سایت است. این ابزار گوگل برای توسعه‌دهندگان وب بسیار مفید است و تمام نیازهای تجزیه و تحلیل وب‌سایتتان را رفع می‌کند. طبق گفته یکی از کارشناسان معروف بازاریابی از استودیوی Orbit Media Studios، وب سایت شما بهترین دارایی بازاریابی شماست و Google Analytics بهترین ابزار برای اندازه‌گیری عملکرد آن است. این ابزار اولین منبع ترافیک تا تبدیل نهایی را به اطلاع شما می‌رساند و یک نیاز ضروری برای وبمسترها است. هر فردی که بازاریابی دیجیتال را خیلی حرفه‌ای انجام دهد، امکان ندارد که بدون این ابزار کار کند. با این ابزار می‌توانید بفهمید که چه صفحاتی باعث ایجاد مشکل در سایتتان شده‌اند، چه صفحاتی بیشترین میزان بازدید را دارند و کاربران چگونه بین همه صفحات مختلف سایتتان جریان دارند. پس از هر ابزاری که استفاده می‌کنید حتما در کنار آن گوگل آنالیتیکس را هم داشته باشید.

Google AdWords، ابزار تبلیغات گوگل

Google AdWords یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای تبلیغ کسب‌وکار آنلاین شما در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل است. در این ابزار پرداخت بر اساس ساختار PPC (پرداخت به ازای هر کلیک یا به ازای هر تماس) است. گوگل ادوردز میزبان Google Keyword Planner است. پس می‌توانید از این ابزار جستجوی کلمات کلیدی نیز استفاده کنید. مزیت این ابزار این است که می‌توانید محدودیت بودجه‌ای برای میزان هزینه‌ صرف شده تعیین کنید.

AdWords یک روش عالی برای نمایش محصولات یا خدمات شما در صفحه نتایج گوگل است. به عنوان مثال فرض کنید کسی "بهترین سالن ورزشی TRX در تهران" را جستجو می‌کند. مطمئنا شما می‌توانید روی SEO خود کار کنید و امیدوار باشید که به صورت ارگانیک در نتایج اول گوگل ظاهر شوید. اما روش دیگری هم وجود دارد که می‌توانید هزینه‌ای برای این کلمه کلیدی پیشنهاد دهید و در نتایج صفحه اول گوگل ظاهر شوید. بنابراین تعداد زیادی بازدید‌کننده جذب می‌کنید.

Google Search Console، نرم افزار بازاریابی گوگل

گوگل سرچ کنسول، یکی از بهترین و ساده‌ترین ابزارهای گوگل است. بهتر است تازه‌کارها اول با این ابزار آشنا شوند و بعد به سراغ سایر ابزارها بروند. با این ابزار می‌توانید با بهترین کلیدواژه‌ها و کلمات کلیدی سوالی آشنا شوید و با انتخاب بهترین‌ها، رتبه سایت خود را در گوگل بالا ببرید. استفاده از این ابزار بسیار ساده است و به صورت رایگان ارائه شده است. این ابزار اطلاعاتی مانند موارد زیر را ارائه می‌دهد و برای وبمسترها بسیار مفید است و باید حتما از آن استفاده کنند:

 

نرم افزارهای جامع برای انجام بازاریابی اینترنتی

ابزار بازاریابی Marketo، یکی از نرم افزار های فروش کالا

 

ابزار بازاریابی مارکتو برای فروش | نرم افزار بازاریابی

 

ابزار مارکتو، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های اتوماسیون بازاریابی است که راه‌اندازی و مدیریت کمپین‌های بازاریابی را راحت‌تر می‌کند. این نرم‌افزار ابزارهایی برای اتوماسیون بازاریابی داخلی، مدیریت لید، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، داشبورد مدیریت فروش و همچنین تجزیه و تحلیل ارائه می‌دهد و می‌توان گفت هر آنچه که بازاریابان نیاز دارند را یک جا جمع‌آوری کرده است. این شرکت از این طریق درآمد بالایی کسب کرده است و از آن استقبال بسیاری شده است.

HubSpot، بهترین سایت بازاریابی اینترنتی برای کسب و کار آنلاین

هاب اسپات یکی از معروف‌ترین سایت‌ها و ابزارهای بازاریابی است و کمتر کسی در این دنیای گسترده با این ابزار آشنایی ندارد. هاب اسپات راه‌حل‌های قدرتمند بازاریابی در مقابل استراتژی‌های بازاریابی سنتی ارائه می‌دهد. این برنامه ابزارهایی برای وبلاگ‌نویسی، شبکه‌های اجتماعی، مدیریت و حتی تجزیه و تحلیل بازاریابی دارد که معمولا بین مردم هم محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این شرکت در سال 2006 تاسیس شده است و سالانه میلیون‌ها دلار از این راه درآمد دارد. در این نرم افزار بازاریابی سه رویکرد کلی وجود دارد. ابزارهایی برای:

این ابزار بسیار محبوب شده است و اکثر کسب و کارها از آن استفاده می‌کنند. بسیاری از افراد می‌گویند تا قبل از به وجود آمدن این ابزار با سایر نرم‌افزارها کار می‌کرده‌اند؛ اما پس از ورود هاب اسپات به دنیای دیجیتال مارکتینگ، به سراغ این ابزار آمده‌اند. هاب اسپات بسیار کاربرپسند است و بخش‌های مختلف آن به مخاطبین کمک زیادی می‌کند. برای گذراندن کلیه مراحل قیف فروش و تبدیل لیدها به مشتریان وفادار، از این ابزار استفاده کنید و تمامی بخش‌های آن برای موفقیت در موارد زیر کمک بگیرید:

Optimove، نرم افزار بازاریابی برای افزایش نرخ تبدیل

 

نرم افزار بازاریابی برای افزایش نرخ تبدیل

 

پلتفرم اتوماسیون Optimove از فناوری مدل‌سازی اختصاصی مشتری استفاده می‌کند و به بازاریابان در شرکت‌های آنلاین کمک می‌کند تا ارزش هر مشتری را به حداکثر برسانند. این نرم‌افزار به مشاغل اینترنتی کمک می‌کند تا نرخ تبدیل لیدها را افزایش دهند، تعامل مشتری را بالا ببرند و باعث جلب مجدد مشتریان از دست رفته شود. این ابزار از طریق پیشنهادات و تشویق‌های شخصی‌سازی شده بر رفتار مشتری تاثیر می‌گذارد و به مشاغل کمک می‌کند تا مشتریان را درک کنند و درآمد خود را به حداکثر برسانند. استفاده از این بهترین نرم افزار فروش به افراد و مشاغلی که درآمدشان وابسته به فروش و به دست آوردن مشتریان وفادار است، توصیه می‌شود.

BuzzSumo، ابزار بازاریابی برای کسب و کار آنلاین

با استفاده از این ابزار می‌توانید اطلاعات زیادی در مورد بازار خود بیاموزید. وقتی کسب و کارتان را شروع می‌کنید، احتمالا یکی دو مورد مهم از صنایع و رقبای اصلی خود را می‌شناسید. اما اگر بیشتر به جستجو بپردازید، متوجه می‌شوید که می‌توانید از یک سری داده‌های اضافی به نفع خود استفاده کنید. اگر می خواهید در میان رقبا بدرخشید، رقیبانتان را درک کنید یا اگر می‌خواهید بدانید چه نوع محتوایی بهترین عملکرد را با موتورهای جستجو و مخاطبان شما دارد، از این ابزار استفاده کنید. علاوه بر این BuzzSumo داده‌های سطح بالایی در ارتباط با هر نتیجه وجود دارد. این اطلاعات می‌تواند در بسیاری از مواقع مفید واقع شود؛ مانند زمانی که در حال ایجاد محتوا برای وبلاگ خود هستید.

نرم افزار Aiva

اگر می‌خواهید نرخ تبدیل خود را بالا ببرید و بهینه کنید، از نرم افزار بازاریابی دیجیتال Aiva استفاده کنید. بسیاری از بازاریابان دیجیتال از این ابزار تعریف کرده‌اند و گفته‌اند که روند بهینه‌سازی تبدیل با این ابزار بسیار عالی بوده است. می‌توان با این ابزار یک محتوای خاص در سایت را بر اساس رفتار کاربر هدف قرار داد، روی آن آزمایش انجام داد و در نهایت آن را بهینه کرد. این ابزار کارهای اضافی را کاهش داده است و هزینه‌ها را با توجه به مشتریان مختلف کمتر می‌کند.

نرم افزار BuzzStream

اگر می‌خواهید بازاریابی و ارتباطات تاثیرگذاری داشته باشید، از بهترین نرم افزار بازاریابی در این مورد یعنی BuzzStream استفاده کنید. به جای اینکه گزارش‌های تماس و به روز رسانی و پیگیری‌های مکالماتتان را در جداول مختلف یا اکسل انجام دهید، می‌توانید به راحتی از BuzzStream استفاده کنید.

KISSmetrics

این ابزار فوق‌العاده برای ردیابی، تحلیل و بهینه‌سازی اطلاعات و بازاریابی دیجیتال شما بسیار مفید است. استفاده از این ابزار در تمامی کمپین‌های بازاریابی توصیه می‌شود و به شما نشان می‌دهد که کدام موارد مفید و کدام یک مفید نیستند. اگر می‌خواهید هر حرکت و فعالیت شما قابل ردیابی و تحلیل باشد، KISSmetrics را از یاد نبرید. این موضوع باعث بالا رفتن نرخ بازگشت سرمایه (ROI) می‌شود.

با استفاده از این ابزار متوجه کاستی‌ها و به اصطلاح نشتی‌های تجارت خود می‌‌شوید. این ابزار در مقایسه با سایر نرم افزارها گران‌تر است و باید ماهیانه 120 دلار برای استفاده از آن پرداخت کنید. اما فواید زیاد آن این موضوع را توجیه می‌کند.

 

ابزارهای مدیریت تیم و ایجاد تقویم محتوایی

Trello، نرم افزار بازاریابی برای سازماندهی تیم

Trello یک ابزار عالی برای سازماندهی شما و تیم بازاریابی آنلاینتان است. ترلو ابزاری است که به شما در مدیریت پروژه‌ها کمک می‌کند و تمامی هماهنگی‌ها و برنامه‌ها در یک صفحه با رابط کاربری آسان قرار دارد. این برنامه کمک می‌کند بیشترین نظم را در برنامه خود داشته باشید و در وقتتان صرفه‌جویی کنید. مثلا بخش‌های مختلفی برای هر مرحله از کارتان ایجاد کنید و وظیفه هر یک از افراد را در آن قرار دهید. پست‌های وبلاگ یا سایت، محتواها و سایر وظایف می‌توانند در دسته‌بندی‌های موردانتظار، در حال انجام، انجام شده و منتشر شده قرار بگیرد. با انجام هر یک از مراحل، وظیفه یا تسک موردنظر به مرحله بعدی منتقل می‌شود.

درست است که هنوز هم می‌توان از ایمیل برای همکاری و ارتباط با تیم استفاده کرد، اما ترلو باعث افزایش دقت، انجام وظایف به شکل درست و کامل و افزایش سرعت کار می‌شود. می‌توانید همه موارد مرتبط با استراتژی بازاریابی آنلاین خود را در ترلو به اشتراک بگذارید. فقط چند دقیقه طول می‌کشد تا یک تابلو تنظیم شود. البته Trello تنها ابزار برای تنظیم وظایف و تقویم محتوایی نیست، اما تقریبا یکی از بهترین ابزارها در این زمینه است.

Basecamp، ابزار مدیریت تیم

 

ابزار مدیریت تیم بیسکمپ | نرم افزار بازاریابی

 

اگر یک تیم در شرکت خودتان دارید و دوست دارید مدیریت این تیم را بهتر انجام دهید و همکاری‌هایتان منظم‌تر شوند، از ابزار Basecamp استفاده کنید. این ابزار ساده و در عین حال قدرتمند طراحی شده است. بنابراین برای آژانس‌ها بسیار مناسب است. اتاق گفتگو، امکان ایجاد جدول زمانی برای پروژه، ذخیره فایل‌ها و الگوها و کلی امکانات دیگر در این ابزار وجود دارد. حتی مشتری می‌تواند پرونده‌ها را در پروژه خاص خود بارگذاری کند. مبلغ استفاده از این ابزار، 99 دلار به صورت ماهیانه است و برای انواع کاربران همین قیمت را پیشنهاد می‌دهد. پس با افزایش مشتریان، نیازی به پرداخت مبالغ بیشتر نخواهید داشت.

Calendly، ابزاری ساده برای مدیریت کارها

اگر دوست دارید جلساتتان با نظم بیشتری به انجام برسند و رزرو جلسات را راحت‌تر انجام دهید، از برنامه Calendly استفاده کنید. این ابزار بسیار ساده است و شما را از ارسال ایمیل‌های زیاد معاف می‌کند. با استفاده از این ابزار در زمان صرفه‌جویی می‌کنید و زمان‌های مناسب برای تماس‌های فروش، پادکست مصاحبه‌ها و انواع جلسات تلفنی پیدا خواهید کرد.

ClickUp، نرم افزار بازاریابی مدیریت پروژه

ClickUp، یکی از بهترین نرم افزارهای بازاریابی دیجیتال رایگان و قدرتمند برای مدیریت پروژه است. این ابزار مدیریت کمپین دیجیتال مارکتینگ را بهبود می‌بخشد و به همه کاربران این امکان را می‌دهد تا وضعیت یک کمپین را با هیچ دردسری به راحتی مشاهده و به روز رسانی کنند. اگر می‌خواهید پروژه‌هایتان بهتر پیش برود، حتما از ClickUp استفاده کنید. این ابزار از ترلو و آسانا قدرتمندتر است و مجموعه متنوعی از ویژگی‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد. البته مزیت دیگر آن رایگان بودن است. همچنین رابط کاربری و تجربه کاربری بی‌نظیر، طراحی دوست‌داشتنی، پیمایش آسان و ... باعث علاقه‌مندی بیشتر افراد به آن شده است. در نهایت ایجاد گردش کار، بهبود برنامه‌ریزی، ساختن کمپین‌ها و وجود جدول‌های زمانی هم در این ابزار وجود دارد.

Contenttools، ابزار برنامه‌ریزی تولید محتوا

یکی از اصول اولیه در بسیاری از کسب و کارها، تولید محتوا و بازاریابی محتوا است. Contenttools، یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال برای برنامه‌ریزی و همکاری در بازاریابی محتوا است. افراد زیادی گفته‌اند که از این ابزار برای تنظیم تقویم محتوایی استفاده می‌کنند. این ابزار کنترل و مدیریت درخواست‌ها برای افراد فریلنسر را راحت‌تر کرده است و کمک می‌کند تا زمان زیادی در هنگام تولید محتوا صرفه‌جویی کنیم. پس طبق این گفته‌ها استفاده از این ابزار برای پروژه‌های تولید محتوا و برنامه‌ریزی‌های درست و منظم لازم است. می‌توان با این ابزار کلیه وظایف را مدیریت کرد و به نتایج بهتری رسید.

Samepage، نرم‌افزار بازاریابی دیجیتال برای پیگیری پروژه‌ها

Samepage، یکی از نرم افزارهای بازاریابی دیجیتال برای ردیابی و پیگیری آسان پروژه‌های تیمی است. جالب است بدانید که خیلی از افراد حرفه‌ای گفته‌اند که قبل از کار با این بازار با ابزارهایی مثل Trello ،Timefox ،Basecam ،Mavenlink و Asana کار کرده بودند و مدام از این ابزار به آن ابزار تغییر کاربری می‌داده‌اند. مثلا گاهی برنامه‌ها الگوهای مناسبی ندارند، نیاز به تقویم احساس می‌شود، کارها پیچیده می‌شود و برنامه به اندازه کافی پیشرفته نیست. این برنامه مدیریت کامل پروژه شما را کنترل می‌کند، به شما دید واضحی از پروژه‌های برجسته و برتر می‌دهد و امکان سازماندهی آنها را به هر شکلی که بخواهید ایجاد می‌کند. همچنین یک مکان عالی برای هماهنگی با اعضای تیم است.

 

نرم افزار بازاریابی برای جستجوی کلمات کلیدی

نرم افزار جستجوی کلمات کلیدی KWFinder

پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب، یکی از اصول مهم در بهینه سازی موتور جستجو است. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود از یکی از بهترین نرم افزارهای بازاریابی دیجیتال برای تحقیقات کلمات کلیدی، یعنی KWFinder استفاده کنید. کارشناسان این حوزه می‌گویند که KWFinder ابزاری است که آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ نمی‌توانند بدون آن کار کنند. این یک ابزار ساده، کاربرپسند و قدرتمند برای جستجوی کلمات کلیدی است.

یکی از بهترین ویژگی‌های موجود در این ابزار، تعیین معیار دشواری کلمات کلیدی است. این معیار با مشاهده لینک سایر وب‌سایت‌ها در صفحه اول، به کاربر نشان می‌دهد که رسیدن به رتبه‌‌های عالی در صفحه اول گوگل چقدر دشوار است. ویژگی‌های دیگری مثل جستجوی کلمات کلیدی سوالی، افزودنه‌های هوشمند مرورگر برای Chrome ،Firefox و ... در آن وجود دارد.

از ابزار جستجوی کلمات کلیدی در گوگل ادوردز هم می‌توان برای پیدا کردن کلمات کلیدی استفاده کرد. این ابزار در بخش گوگل ادوردز توضیح داده شده است.

 

ابزارهای آنالیز وب‌سایت

نرم افزار Moz Pro

اگر دوست دارید برای تجزیه و تحلیل آسان سئو از یک نرم افزار آنالیز سئو استفاده کنید، ابزار Moz Pro را به شما پیشنهاد می‌دهیم. درست است که باید از برنامه‌هایی مثل HubSpot و ابزارهای خود گوگل هم استفاده کنید، اما Moz Pro به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی بهتری پیدا کنید و آن‌ها را هدف قرار دهید. تحقیق کلمات کلیدی را درMoz Keyword Explorer انجام دهید و هر کلمه کلیدی را به یک کمپین مشتری اضافه کنید. این کمپین دامنه قابلیت جستجو و رتبه‌بندی را ردیابی می‌کند و بینش بهینه‌سازی را فراهم می‌کند.

ابزار All in One SEO Pack

 

ابزار All in One SEO Pack | نرم افزار بازاریابی

 

اگر وردپرس سیستم مدیریت محتوای (CMS) انتخابی شما است، هرگز نباید در نصب افزونه All in One SEO Pack تردید کنید. بخش عمده ای از استراتژی بازاریابی آنلاین شما باید مبتنی بر بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) باشد و این ابزار به شما اطمینان می‌دهد که همیشه تصمیم‌های خوبی در مورد محتوای خود و جذابیت آن برای موتورهای جستجو می‌گیرید.

برخی از ویژگی های برتر این افزونه عبارتند از:

All in One SEO Pack به طور خودکار موتورهای جستجوی اصلی از جمله Google و Bing را از هرگونه تغییر سایت شما مطلع می‌کند. همه این ویژگی‌ها هیجان‌انگیز هستند، اما چیز دیگری هم وجود دارد که آن را به یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های وردپرس در تمام دوران تبدیل کرده است: سهولت استفاده. یعنی کار با این ابزار بسیار راحت و لذت‌بخش است. برای شروع لازم نیست تصمیمات زیادی بگیرید و اگر در مورد کاری که باید بکنید گیج شده‌اید، می‌توانید کمک دریافت کنید. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که روی "؟" کلیک کنید تا نماد، اطلاعات و مشاوره بیشتری به شما ارائه شود.

دلایل زیادی برای استفاده از این ابزار وجود دارد؛ نه تنها رایگان و ساده است، بلکه لازم نیست برای یافتن رقبا خیلی جستجو کنید. این موضوع قطعاً از دیدگاه SEO به وب‌سایت شما کمک خواهد کرد. جالب است بدانید که افزونه All in One SEO Pack بیش از یک میلیون نصب فعال دارد. پس شما هم عجله کنید تا از این قافله عقب نمانید.

Crazy Egg، نرم افزار بازاریابی مفید و کاربردی

این ابزار در زمان‌های خاصی به داد شما می‌رسد. زمانی که از خود می‌پرسید کدام قسمت در وب‌سایت من کار می‌کند و کدام بخش نه؟ بله همین‌جا است که Crazy Egg وارد عمل می‌شود و به شما کمک می‌کند.

دو کلید در این ابزار وجود دارد:

 اغلب افراد تازه‌کار نمی‌خواهند ساعت‌های زیادی را صرف پرداختن به مسائل IT کنند. اما اگر از نرم افزار Crazy Egg استفاده کنید، مشکلی در این مورد ندارید و هیچ سختی در کار نخواهد بود. 

این ابزار دارای ویژگی‌های زیر است:

این ابزار به شما کمک می‌کند فروش و سود خود را به حداکثر برسانید؛ پس حتما یک بار هم که شده از آن استفاده کنید.

Mixpanel، یک نرم افزار بازاریابی برای تجزیه و تحلیل

این ابزار به سادگی مورد استفاده قرار می‌گیرد و تنظیم آن بسیار آسان است. به همین دلیل درک عمیق‌تری از تجزیه و تحلیل به کاربر خود می‌دهد. با استفاده از این ابزار - علاوه بر استفاده از گوگل آنالیتیکس - می‌توانید یک دید کلی نسبت به عملکرد بازاریابی پیدا کنید. وقتی کمپین‌ها را با UTM برچسب‌گذاری می‌کنید، می‌توانیم عملکرد آن را از طریق خرید و نگهداری مشاهده کنید.

Hotjar، ابزار دیجیتال مارکتینگ

 

ابزار دیجیتال مارکتینگ | نرم افزار بازاریابی

 

هاتجر، یکی از ابزارهای مفید برای بازاریابی دیجیتال است. این ابزار برای دریافت تجزیه و تحلیل و بازخوردها مورد استفاده قرار می‌گیرد و به بازاریابان امکان ردیابی رفتار کاربر را در سایت می‌دهد. این برنامه کمک می‌کند با استفاده از ابزارهای قدرتمند مانند نقشه‌های حرارتی سایت، ضبط صفحه از کاربر و نظرسنجی‌ها، اطلاعات پشت رفتار کاربر را شناسایی کنید. داشتن این ابزار برای یک بازاریاب دیجیتال مفید است و کمک می‌کند تأثیر طراحی وب‌سایت را بسنجید و راه‌حل‌هایی برای افزایش تبدیل ایجاد کنید.

WordStream، ابزاری برای متخصصان SEO

این ابزار برای متخصصان سئو مفید است؛ زیرا بهینه‌سازی موتور جستجو را انجام می‌دهد و به بازاریابان کمک می‌کند نتایج بهتری از فعالیت‌های SEO و PPC به دست آورند. WordStream به بازاریاب‌ها اجازه می‌دهد به طور موثر کمپین‌های ارگانیک پولی را ایجاد و مدیریت کنند.

افزونه مفید Yoast

Yoast یک افزونه بسیار محبوب است که هم با گوتنبرگ و هم با ویرایشگر Classic در وردپرس کار می‌کند. یوآست ابزاری عالی به منظور بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو است. Yoast به شما کمک می‌کند محتوای اصلی را انتخاب کنید، روی کلمات کلیدی، URL های مجزا و لینک‌های داخلی برای تقویت بیشتر تمرکز کنید. همچنین این افزونه خوانایی صفحه شما را ارزیابی می‌کند و به آن نمره می‌دهد. برای نوشتن محتواهای عالی و بدون اشکال در وب‌سایتتان از این افزونه استفاده کنید. این افزونه برای انعکاس الگوریتم گوگل هر دو هفته یک بار به روز می‌شود. بنابراین می‌توانید همیشه SEO سایت خود را به روز نگه دارید.

 

نرم افزارهای بازاریابی برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی

Hootsuite، نرم افزار بازاریابی برای رسانه‌های اجتماعی

یکی از بخش‌های بسیار مهم در هر شرکت و کسب و کار، بخش شبکه‌های اجتماعی است. هیچ کس نمی‌تواند منکر نقش و سهم بزرگ رسانه‌های اجتماعی - صرف نظر از اندازه، سن و اندازه صنعت – در کسب‌وکار آنلاین یا حتی سنتی شود. بسیاری از کسب و کارهای موجود در اینستاگرام تنها یک فروشگاه فیزیکی بودند و بعد کم کم پیج اینستاگرام یا کانال یوتیوب ایجاد کردند و با افزایش فروش، کسب و کار خود را توسعه دادند.

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و به خصوص اینستاگرام برای آینده کاری شما اهمیت زیادی دارد. برای آشنایی بیشتر با این شبکه و فعالیت بهتر در آن، مقاله آنچه که باید در مورد سئو اینستاگرام بدانید را مطالعه کنید. 

اما در این زمینه از چه ابزارهایی باید استفاده کنیم؟ Hootsuite، یکی از ابزارهای عالی برای برنامه‌ریزی پست‌های شبکه‌های اجتماعی است. با این ابزار بازاریابی اینترنتی محصولات در وقت صرفه‌جویی می‌کنید، می‌توانید اینفلوئنسرهای مختلف را برای تیم بازاریابی و فروش شناسایی کنید، از طریق داشبورد به نظرات پاسخ دهید و کلی مورد دیگر که با کار با این ابزار، با آن‌ها آشنا می‌شوید. با این ابزار می‌توانید به پروفایل‌های خود در 30 مورد از شبکه‌های اجتماعی متصل شوید و کارهایتان را زمان‌بندی و مدیریت کنید. اگر بخواهید این کار را دستی و در موبایل انجام دهید، خیلی سخت خواهد بود. اما تنها با یک داشبورد مرکزی می‌توانید بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خود را مدیریت کنید.

ابزار Followerwonk برای شبکه‌های اجتماعی

اگر وقت زیادی را صرف شبکه‌های اجتماعی می‌کنید و بازاریابی در این پلتفرم‌ها و برندسازی دیجیتال برای شما مهم است، از این ابزار استفاده کنید. این نرم افزار بازاریابی برای جذب مخاطبان و ارسال ترافیک به وب‌سایت شما عالی است؛ اما تنها در صورتی که یک برنامه جامع داشته باشید. می‌توانید از این ابزار برای بهبود استراتژی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی مانند کاوش و تجزیه و تحلیل داده‌های توییتر استفاده کنید. استفاده از این ابزار بسیار آسان است و در عین حال کارکردهای زیادی هم دارد.

خدمات Followerwonk به سه دسته مجزا تقسیم می‌شود:

تنها نقطه ضعف Followerwonk این است که نمی‌توان از آن در سایر رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و لینکدین استفاده کرد. اما اگر برنامه‌های بزرگی برای توییتر دارید، باید از این ابزار به طور مرتب استفاده کنید. حتی اگر روزانه از آن استفاده نمی‌کنید، هر از چند گاهی به دردتان می‌خورد.

Buffer، مدیریت همه شبکه‌های اجتماعی با یک نرم افزار بازاریابی

 

مدیریت شبکه‌ های اجتماعی با نرم افزار بازاریابی بافر

 

اگر در چند مورد از شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنید و دوست دارید مدیریت همه را در یک جا انجام دهید، از این ابزار استفاده کنید. این باعث صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود. بافر رابط کاربری تمیز و ساده‌ای دارد و جریان تنظیم بصری آن متناسب است. به علاوه ویژگی‌های پیشرفته و مهم زیادی برای بسیاری از مشاغل رسانه‌های اجتماعی دارد.

شما با استفاده از Buffer یک راه حل کامل برای مدیریت رسانه‌های اجتماعی دریافت می‌کنید. پست‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی برنامه‌ریزی، ایجاد و زمان‌بندی می‌کنید. عملکرد پست‌های خود را تجزیه و تحلیل کنید و از طریق صندوق ورودی شبکه‌های اجتماعی با فالوورهای خود تعامل داشته باشید.

 

ابزارهای بازاریابی ایمیلی

ابزار ایمیل مارکتینگ MailChimp

میل چیمپ، یکی از معروف‌ترین ابزارهای ایمیل مارکتینگ است که ایمیل‌ها را با توجه به کمپین بازاریابی سفارشی‌سازی می‌کند. ویژگی‌های مفیدی مانند تجزیه و تحلیل، آزمایش A / B، هدف جغرافیایی (ژئوتارگت) و همچنین تشخیص فیلتر اسپم در این ابزار وجود دارد. میل چیمپ بیش از 12 میلیون کاربر دارد و هر روز هزاران کاربر جدید به آن اضافه می‌شود. اگر در ابتدای راه هستید و بیش از 2 هزار مشتری ندارید، حتما از ابزار رایگان آن استفاده کنید. با ابزار رایگان میل چیمپ می‌توانید 12 هزار ایمیل در ماه ارسال کنید.

نرم افزار بازاریابی Ahrefs

کارشناسان بازاریابی می‌گویند ابزار Ahrefs، یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال است. برای غرق شدن در سئو و کسب بهترین نتایج باید از این ابزار استفاده کنید. طبق گفته سام زاسترو از گروه بازاریابی مدیسون، قبل از اینکه Ahrefs را بشناسد از برنامه‌هایی مثل استفاده ازSEMrush ، BuzzSumo و ابزارهای مختلف کلمات کلیدی رایگان استفاده می‌کرده است؛ اما با آشنا شدن با ابزار فوق‌العاده Ahrefs که غنی‌ترین مجموعه داده‌های کلمات کلیدی را دارد، از سایر ابزارها چشم‌پوشی کرده است.

وی می‌گوید کلمات کلیدی و گزارش‌های مربوط به ترافیک برای جستجوی فروش و تماس در این ابزار بسیار مفید است و گزارش‌های محتوا کمک می‌کند تا در مورد نوشتن یک محتوا با عملکرد تحقیق بهتری انجام دهیم. افراد دیگری مانند لوئیس واتون از Shiply، آدام كاپلی از MediaSkyscraper و ... از این ابزار بسیار تعریف کرده‌اند و گفته‌اند که کارها بدون این ابزار اصلا راحت نبوده است.

نرم افزار Mailerlite

میلرلایت یک پلتفرم برای بازاریابی ایمیلی است که برای دسترسی به مشتریان از آن استفاده می‌شود. استفاده از این ابزار آسان است و قابلیت‌های زیادی نیز دارد. علاوه بر این به راحتی می‌توانید یک کمپین ایمیل قبلی را کپی کنید و آن را با استفاده از یک قابلیت ساده کشیدن (drag) و رها کردن (drop)، انجام دهید. این موضوع باعث صرفه‌جویی در وقت و تلاش شما می‌شود.

 

نکات کلیدی 

یک ابزار دیجیتال مارکتینگ، برنامه یا نرم‌افزاری است که به بهبود عملکرد و کارایی کارهای تکراری یا دستی کمک می کند. 

پر کاربردترین ابزارهای دیجیتال در دسته‌بندی‌های زیر قرار دارند:

 

منبع: forbes | neilpatel | databox

 

جمع بندی:

در این مقاله با تعداد زیادی از نرم‌افزارهای دیجیتال مارکتینگ آشنا شدید. همانطور که دیدید این ابزارها بسیار متنوع هستند و برخی از آن‌ها حتی در ایران خیلی کم استفاده شده‌اند. به همین دلیل سعی کردیم پرکاربردترین و معروف‌ترین ابزارها را بررسی کنیم. هر نوع کسب و کاری که دارید و از هر استراتژی که پیروی می‌کنید، حتما به این نرم‌افزارها احتیاج پیدا می‌کنید. بنابراین درست تصمیم بگیرید و از هر یک از ابزارهایی که بیشتر به دردتان می‌خورد و کار با آن راحت‌تر است، استفاده کنید. ممنون که با ما همراه بودید. اگر از این مقاله راضی بودید، آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. اگر نظر، سوال یا پیشنهادی در مورد این مقاله دارید، خوشحال می‌شویم که آن را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

نرم‌افزاری که به شما کمک می‌کند مخاطبان هدف خود را تعیین کنید، گزارش‌ها و تجزیه و تحلیل‌ها را ایجاد کنید، صفحات فرود بسازید و انواع تکنیک‌های تبلیغاتی را انجام دهید. این نرم‌افزارها به عنوان نرم افزار بازاریابی آنلاین در نظر گرفته می‌شوند.

· بهینه سازی موتور جستجو (SEO) · جستجوی پرداختی (AdWords) · آنالیز گوگل (Google analytics) · بازاریابی شبکه‌های اجتماعی (تعامل و اینفلوئنسر مارکتینگ) · ایمیل مارکتینگ / اتوماسیون بازاریابی · بازاریابی محتوا

کاملا واضح است که در حال حاضر اینترنت بهترین ابزار برای بازاریابی است. اینترنت قدرتمندترین ابزار بازاریابی روی زمین است که دسترسی بی حد و حصری برای بسیاری از مشاغل کوچک و بزرگ ایجاد کرده است. در دنیای امروز روش‌های بازاریابی قدیمی کافی نیست.

·HubSpot: بهترین ابزار برای بازاریابی ایمیل خودکار ·Moosend : بهترین ابزار برای فروش تجارت الکترونیکی مجهز به هوش مصنوعی ·Sendinblue : بهترین نرم افزار برای رشد لیست شما ·Omnisend : بهترین گزینه برای مشاغل تجارت الکترونیک · GetResponse: بهترین ابزار تولید لید خودکار

برچسب ها:

نسرین نجفی پور

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط