کسب و کار آنلاین و مراحل مدیریت کسب و کار اینترنتی

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 17 خرداد، 1400 تاریخ آپدیت: 24 مهر، 1401 نویسنده: نسرین نجفی پور

کسب و کار آنلاین و مراحل مدیریت کسب و کار اینترنتی

 

کارآفرینی و راه‌اندازی یک کسب و کار خیلی خوبه! اما سختی‌ها و قوانین خودش رو هم داره. تا حالا به این فکر کردید کسی که تصمیم داره بیزنس خودش رو راه بندازه یا مهم‌تر از اون مدیریت کسب و کار اینترنتی رو بر عهده بگیره چکار باید بکنه؟ کسب و کار آنلاین چطور؟ راه‌اندازی اون چه مراحلی داره؟

واقعیت اینه که کسب و کار آنلاین و اینترنتی، بهترین انتخاب برای یک کارآفرینه. در عصر تکنولوژی که همه بیزنس‌ها به سمت مدرن شدن پیش می‌روند، راه‌اندازی کسب و کار آنلاین یا تغییر اینترنتی کسب و کار، تصمیم خیلی مهمیه که البته نتایج مفیدی هم به همراه داره. اما یک کارآفرین باید دلیل موجهی برای شروع کسب و کار خودش داشته باشه و مراحل کار رو به درستی بدونه. در این مقاله به بررسی مزایا و معایب کسب و کار اینترنتی می‌پردازیم و مراحل راه اندازی انواع مدلهای کسب و کار اینترنتی رو بررسی می‌کنیم. پس با من در عظیم مدیا و آموزش راه اندازی کسب و کار آنلاین همراه باشید.

 

دلایل راه اندازی کسب و کار آنلاین

 

دلایل راه اندازی کسب و کار آنلاین | کسب و کارهای اینترنتی

 

باور کنید یا نه هیچ دوره‌ای از تاریخ به اندازه امروز برای شروع یک کسب و کار مناسب نیست! با وجود شبکه‌های اجتماعی و ابزارهای مناسب برای ساخت و توسعه وب‌سایت، هر کسی می‌تواند کسب ‌و کار آنلاین خود را راه‌اندازی کند؛ و این ربطی به ثروتمند بودن با فقیر بودن شما ندارد. کافی است توانایی‌ و استعداد خود را به شکل درست با سایر افراد به اشتراک بگذارید. ساخت کسب و کار آنلاین نه به پول زیادی احتیاج دارد و نه خیلی سخت است! مثلا برای راه‌اندازی یک سایت تنها به هزینه لازم برای خرید دامنه، هاست و یک تیم حرفه‌ای نیاز دارید؛

اگر بتوانید با دیگران در ارتباط باشید و نیازی را برآورده کنید، می‌توانید کسب و کار اینترنتی خود را شروع کنید.

مزایای کسب و کار آنلاین بسیار زیاد است. از درآمد عالی و آزادی عمل و استقلال فردی گرفته تا کمک به دیگران برای رسیدن به اهداف شخصی خود. کلا اینترنت و فضای دیجیتال، فرصتی عالی برای راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک پرسود خانگی به وجود آورده است.

در ادامه دلایل مهم و مزایای کسب و کار اینترنتی را بررسی می‌کنیم.

راه‌اندازی بیزنس با کمترین هزینه

 

 راه‌ اندازی کسب و کار آنلاین با کمترین هزینه | کسب و کار اینترنتی

 

گاهی اوقات تنها با یک کامپیوتر، خرید یک دامنه برای سایت و خدمات هاستینگ، می‌توانید وب‌سایت خود را راه بیندازید. برای شروع به هزینه زیادی نیاز ندارید و کم کم با رشد بیزنس و درآمد بیشتر، می‌توانید هزینه‌ها را بالا ببرید. کم کم درآمد شما اینقدر بالا می‌رود که می‌توانید بیشتر روی کارهای شخصی و علایق خود وقت بگذارید و از لحاظ مالی و زمانی استقلال پیدا می‌کنید. 

البته همان اوایل باید زمان و هزینه صرف کنید تا ترافیک بالایی دریافت کنید؛ اما کم کم مخاطبین خود را پیدا می‌کنید و می‌توانید محصولات و خدمات خود را بفروشید. خدمات، محصولات و نرم‌افزارهای مختلف که اطلاعات خاصی به بقیه می‌دهند، انتخاب خوبی هستند. بسیاری از مشاغل کوچک آنلاین و وبلاگ‌نویسان از این طریق کسب درآمد می‌کنند؛ زیرا با هزینه کم تولید می‌شوند و به راحتی برای دانلود در دسترس مخاطبین قرار می‌گیرند.

می‌توانید بر اساس تجربه، محصولات خود یا دیگران را بفروشید. اگر به جای ارائه محصولات به ارائه سرگرمی، اطلاعات یا آموزش علاقه دارید (مثلا در وبلاگ شخصی)، می‌توانید محصولات و خدمات دیگران را تبلیغ کنید و برای هر فروش کمیسیون بگیرید. به این نوع بیزنس، افیلیت مارکتینگ می‌گویند که در آن لازم نیست وقت و پولی صرف تولید محصولات و خدمات خودتان کنید.

یکی از بهترین مزایای داشتن یک کسبو کار انلاین این است که هیچ زحمت فیزیکی خاصی در کار نیست و همه چیز دیجیتالی انجام می‌شود؛ و در عین حال محصولات و خدمات را به تعداد افراد نامحدودی در هر موقعیت جغرافیایی می‌فروشید. بنابراین مخاطبین بسیار بیشتری در مقایسه با فروشگاه‌های فیزیکی معمول دارید.

وب‌سایت شما همیشه و در هر موقعیتی باز است و محدودیتی از لحاظ زمان و مکان وجود ندارد. علاوه بر این مشاغل آنلاین به زحمت کمتری در مقایسه با کسب و کارهای دیگر نیاز دارند و هزینه‌هایی مثل حقوق کارمند، اجاره بهای دفتر و پول قبض دفتر هم وجود ندارد. همه این موارد محدودیت‌های کمی ایجاد می‌کنند و باعث می‌شوند به راحتی بتوانید از وقت، دانش و تخصص خود برای کسب درآمد استفاده کنید. وب سایت آنلاین، یکی از کم‌هزینه‌ترین مشاغل برای شروع کار اینترنتی است.

آزادی زمان، یکی از بهترین مزایای کسب و کار آنلاین

 

 آزادی زمان، یکی از بهترین مزایای کسب و کار آنلاین | کسب و کار اینترنتی در منزل

 

هر مدل کسب و کار و پولسازی آنلاین انعطاف‌پذیری خاصی در برنامه کاری و روزانه شما ایجاد می‌کند. مثلا اینکه چه ساعتی از خواب بیدار شوید، چند ساعت کار کنید و چه روزهایی از هفته به خودتان استراحت بدهید! البته این به معنی نشستن و تمام وقت بیکار بودن نیست؛ به این معنی است که چقدر وقت آزاد دارید و چقدر راحت می‌توانید برای کارهای شخصی و کاری خود برنامه‌ریزی کنید. این موقع دیگر دستمزد ساعتی و اداره کاری نمی‌گیرید و با توجه به توانایی، سرعت عمل و دانش خودتان درآمد خواهید داشت. ضمنا همیشه وقت برای یادگیری مطالب جدید دارید.

در هر جایی که دوست دارید کار کنید!

من شخصا پشت میز نشستن و یک جای ثابت را بیشتر می‌پسندم، اما تنوع هم خیلی خوب است. وقتی کسب و کار آنلاین خودتان را دارید، لازم نیست حتما به دفتر و اداره خاصی بروید و همیشه یک جای ثابت بنشینید؛ هر جایی که اینترنت، لپ تاپ یا موبایل خود را به همراه داشته باشید، می‌توانید کارتان را انجام دهید. حتی اگر در شهر یا کشور دیگری باشید! پس به راحتی برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید و اصلا نگران عقب ماندن کارها نباشید!

درآمد نامحدود و پتانسیل بالای رشد کسب و کار های آنلاین

چه مزیتی از این بهتر که درآمد خاص و ثابتی در این کار وجود ندارد و شما می‌توانید با انجام کار دلخواه و ساعت‌های متنوع کاری، درآمد زیادی داشته باشید. هر چقدر عملکرد و توانایی بالاتری داشته باشید، پول بیشتری هم به دست می‌آورید. محدودیتی هم برای تنوع کارها وجود ندارد و همزمان می‌توانید توسعه وب‌سایت، بازاریابی، سئو و کارهای دیگر را انجام دهید و به درآمد خود بیفزایید.

این شغل برخلاف سایر کارها، حتی در زمان خواب هم برای شما درآمدزا است. مشتریان، محصولات را از سایتتان می‌خرند و هزینه آن به حساب شما وارد می‌شود. خیلی راحت و بی دردسر! هیچ نیازی هم به حضور شما و سر و کله زدن با مشتریان نیست!

هر چقدر هم زمان بگذرد، درآمد شما بیشتر، سرمایه شما بیشتر و باز آزادی عمل شما بیشتر می‌شود. با گذشت زمان، انعطاف‌پذیری مالی هم بیشتر و بیشتر می‌شود. البته همه این‌ها با گذشت زمان و داشتن صبر اتفاق می‌افتد و بلافاصله رخ نمی‌دهد.

7 روز هفته و 24 ساعت شبانه‌روز کار کن!

 

 

در بخش‌های قبلی به این نکته اشاره کردیم، اما باز هم آن را تکرار می‌کنیم! چون خیلی مهم است! یک کسب و کار آنلاین در هر ساعت و هر روز فعال است و تعطیلی نمی‌شناسد. اما به این معنی نیست که شما باید کار کنید. نه! سایت شما کار را برایتان انجام می‌دهد؛ حتی اگر جلوی کامپیوتر نباشید. چون اینترنت همیشه و همه جا هست و مردم هم اکثرا در اینترنت به دنبال رسیدن به پاسخ سوال‌هایشان یا خرید احتیاجات خود هستند. علاوه بر این همه حداقل موبایل هوشمند، تب لت یا لپ تاپ دارند و به راحتی می‌توانند وارد سایت شما شوند.

در نهایت اگر از پس کار برنیامدید، برون‌سپاری کنید!

چنین کسب و کارهایی همیشه این فرصت را به شما می‌دهند که برخی از کارها و وظایف را برون‌سپاری کنید. کارمند استخدام کنید و به صورت پیمانی با برخی افراد کار کنید. البته برخی هم همه کارها را به تنهایی انجام می‌دهند، اما برخی دیگر کارها را به دیگران می‌سپارند تا از بعضی جهات خیال خود را راحت کنند. به این صورت فرصت بیشتری برای فکر کردن و پیدا کردن ایده کسب و کار آنلاین پیدا می‌کنند و کارها را هم حرفه‌ای‌تر پیش می‌برند.

البته برون‌سپاری معمولا هزینه دارد و اگر می‌توانید از پس آن برآیید، این کار را انجام دهید. اما مزایای زیادی هم دارد؛ مثلا سرعت و کیفیت کار را بالا می‌برد. گاهی اوقات کار به جایی می‌رسد که اکثر کارها را دیگران انجام می‌دهند و شما از لحاظ وقت و درآمد به استقلال کامل می‌رسید.

تمرکز روی مسائل مهم‌تر در مدیریت کسب و کار اینترنتی 

 

 تمرکز روی مسائل مهم‌تر در مدیریت کسب و کار اینترنتی | کسب و کار آنلاین

 

یکی از بزرگ‌ترین مزایای راه‌اندازی مشاغل آنلاین این است که می‌توانید روی مواردی که بیشترین علاقه را دارید، تمرکز کنید. با این کار تلاش‌های شما بیشتر نتیجه می‌دهد و اشتباهات کمتری خواهید داشت. این موضوع باعث حفظ انگیزه و تلاش برای رسیدن به هدف‌های شما می‌شود. دقیقا بر خلاف کارهای دیگر که تمرکز شما روی کارهایی است که خیلی مورد علاقه شما نیست. در این کار خلاقیت دارید و برای رسیدن به هدف‌هایتان برنامه‌ریزی می‌کنید. کسب و کار آنلاین این امکان را به شما می‌دهد که تجربیات و علایق خود را با افراد همفکر به اشتراک بگذارید و بستری برای رشد بیشتر ایجاد کنید.

مزیت دیگر این روش، ساده‌تر شدن روند کارها برای ایجاد برندی معتبر است. استراتژی برند سازی در کسب و کار آنلاین بسیار مشخص و دقیق است و با رعایت اصول می‌توان خیلی سریع به موفقیت رسید. در این زمینه می‌توانید از یک تیم حرفه‌ای کمک بگیرید.

تیم مشاوره کسب و کار عظیم مدیا با چند سال سابقه در زمینه

به شما کمک می‌کند کسب و کار پرسود خودتان را راه بیندازید.

 

کسب و کار های موفق اینترنتی | کسب و کار انلاین

 

چه کسانی می‌توانند یک کسب و کار آنلاین راه‌اندازی کنند؟

هر کسی که چیزی برای ارائه داشته باشد، می‌تواند تجارت آنلاین و برند شخصی خود را راه بیندازد. هر کاری که از دست شما بربیاید، مثل سرگرم کردن دیگران، آموزش، ارائه محصولات، خدمات، عکاسی، برنامه‌نویسی، طراحی و دوخت لباس و هر شغل و استعدادی برای ساخت یک کسب و کار آنلاین مناسب است. این مشاغل و خیلی از کسب و کارهای دیگر می‌توانند زمینه ساخت وب‌سایت، پیج اینستاگرام و کانال‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی دیگر باشند.

در نهایت اگر در مورد یک موضوع خاص دانش و اطلاعات دارید، می‌توانید یک محصول اطلاعاتی دیجیتالی مثل کتاب الکترونیکی، کتاب صوتی، صوت‌ها و ویدیوهای آموزشی یا نرم‌افزار ارائه دهید و مشتریان خودتان را جذب کنید.

 

مراحل شروع و ساخت کسب و کار آنلاین

 

مراحل شروع و ساخت کسب و کار آنلاین | چگونه کسب و کار اینترنتی راه بیندازیم

 

همیشه برای شروع هر کاری یک سری مراحل و روش‌های خاص وجود دارد که بدون انجام آن‌ها، بیزنس به خوبی پیش نمی‌رود. کسب و کار آنلاین هم از این قضیه مستثنی نیست و باید گام‌های درست برای راه‌اندازی آن را برداشت. مراحلی که در ادامه معرفی می‌کنیم، اثبات شده‌ هستند و افراد زیادی در طول سال‌ها از آن‌ها استفاده کرده‌اند و نتایج خوبی هم گرفته‌اند. این مراحل شامل:

  1. پیدا کردن یک نیاز و حل آن
  2. نمایش قدرت در کپی رایتینگ
  3. طراحی و ساخت وب‌سایت با کاربری آسان
  4. استفاده از موتورهای جستجو برای افزایش بازدید به سایت
  5. ایجاد اعتبار تخصصی
  6. پیگیری مشتریان و مشترکین از طریق ایمیل
  7. افزایش درآمد از طریق فروش مجدد و گران فروشی 

هستند.

همه افراد، چه تازه‌کار باشند و چه حرفه‌ای، باید این مراحل را طی کنند. خب برویم سر وقت یاد گرفتن مراحل انواع کسب و کارهای اینترنتی و ببینیم باید چه کارهایی انجام بدهیم.

مرحله اول: به دنبال رفع نیاز مردم باشید

شاید باور نکنید! ولی خیلی از افرادی که در کار خود پیشرفت کرده‌اند، مشهور و ثروتمند شده‌اند و هر روز هم رشد می‌کنند، افرادی هستند که به دنبال رفع نیازهای مردم و ارائه بهترین محصولات و خدمات به آن‌ها بوده‌اند. نه صرفا راه‌اندازی یک کسب و کار و کسب درآمد! قبل از اینکه به دنبال ساخت محصول باشید، نیاز بازار و میزان تقاضا را بررسی کنید. ببینید چه کسانی در حال پیدا کردن راه‌حل برای یک مشکل هستند و نمی‌توانند آن را حل کنند. سوالات معمول مردم در موتورهای جستجو را پیدا کنید و در گروه‌های چت و گفتگوهای آنلاین به دنبال سوالات و نیازهای مردم باشید. از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی استفاده کنید تا کیووردهای پرحجم که رقبای کمی دارند را پیدا کنید.

برای آموزش جستجوی کیووردها، مقاله جستجوی کلمه کلیدی چیست؟ را بخوانید.

از سایت‌های مختلف هم بازدید کنید و ببینید آن‌ها چه کاری برای تامین تقاضای مردم انجام می‌دهند. از آن‌ها یاد بگیرید اما تقلید نکنید! سعی کنید از سایر رقبا بهتر باشید و یک ارزش پیشنهادی خاص ارائه دهید.

مرحله دوم: قدرت خود را در کپی رایتینگ نشان دهید!

 

اهمیت کپی رایتینگ در کسب و کار آنلاین

 

همیشه یک فرمول‌ خاص برای کپی رایتینگ وجود دارد. این فرمول بازدیدکنندگان سایت را از لحظه ورود تا لحظه خرید هدایت می‌کند. معیارهای مهم این فرمول موارد زیر هستند:

در همه این مراحل باید توجه کنید که محصول یا خدمات شما چگونه مشکلات مردم را حل می‌کند یا به بهبود وضعیت زندگی آن‌ها کمک می‌کند. از دید مشتری ببینید و از خود بپرسید "این محصول چه چیزی برای من دارد؟" یا "چرا باید آن را تهیه کنم؟"

اگر بتوانید در این زمینه رشد کنید، می‌توانید درآمد خوبی داشته باشید. کپی رایتینگ اگر همراه با خلاقیت و نوآوری باشد، جزو شغل های پردرآمد انلاین محسوب می‌شود. مثل طراحی وبسایت، سئو سایت و آنالیز وبسایت.

مرحله سوم: طراحی و ساخت وب‌سایت برای راه اندازی کسب و کار آنلاین

 

طراحی و ساخت وب‌سایت برای راه اندازی کسب و کار آنلاین

 

بعد از به دست آوردن بازار، نوبت به طراحی یک وب‌سایت می‌رسد. به یاد داشته باشید که سایتی ساده، کاربر پسند و با سرعت بالا بسازید. برای پیشرفت بیشتر در این زمینه، مقاله سئو کلاه سفید و سئو تکنیکال را مطالعه کنید. در مورد طراحی سایت چند نکته مهم را به یاد داشته باشید:

مرحله چهارم: استفاده از موتورهای جستجو برای هدایت مخاطبین هدف به سایت

 

استفاده از موتورهای جستجو برای هدایت مخاطبین هدف به سایت | کسب و کار آنلاین

 

تبلیغات کلیکی یا Pay-per-click (PPC)، ساده‌ترین راه برای افزایش بازدید یک سایتِ جدید است. زیرا 2 مزیت دارد:

  1. تبلیغات PPC بلافاصله در صفحات جستجو نشان داده می‌شوند 
  2. به شما این امکان را می‌دهد که کلمات کلیدی، تیترها، قیمت‌ها و روش‌های مختلف فروش را آزمایش کنید

با این روش نه تنها بازدید فوری به دست می‌آورید، بلکه می‌توانید با استفاده از تبلیغات کلیکی، بهترین کلمات کلیدی با بالاترین بازده را پیدا کنید؛ و با استفاده از این کلمات کلیدی، رتبه بهتری در موتورهای جستجو به دست آورید.

مرحله پنجم: ایجاد یک اعتبار تخصصی برای راه اندازی کسب و کار آنلاین 

همانطور که می‌دانید اکثر افراد از اینترنت برای به دست آوردن اطلاعات و رسیدن به پاسخ سوالاتشان استفاده می‌کنند. پس چه بهتر که این اطلاعات را به صورت رایگان در اختیار دیگران قرار دهید تا بازدید بیشتر و رتبه بهتری در موتورهای جستجو به دست آورید. علاوه بر این در کار خود متخصص باشید و محتوای رایگان و تخصصی ارائه دهید. مقاله، پادکست، ویدیو یا هر محتوای دیگری را که برای مردم مفید باشد!

این محتواها را از طریق سایت یا شبکه‌های اجتماعی ارائه دهید. در پایین مقالات از لینک‌های اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید تا بازدید مقالات بیشتر شود. در گفتگوهای حرفه‌ای صنعت و کسب و کارها و شبکه‌های اجتماعی که بازار هدف شما در آن‌ها قرار دارد، به عنوان یک متخصص فعالیت داشته باشید. فراموش نکنید که همیشه از لینک‌های داخلی و anchor text ها استفاده کنید تا بازدیدکنندگان راحت‌تر به سایر مقالات شما دسترسی داشته باشند.

مرحله ششم: قدرت بازاریابی ایمیلی برای تبدیل کاربران به مشتری

لیست ایمیل، یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌های یک کسب وکار آنلاین است. اگر مشترکین و مشتريانتان به شما اجازه ارسال ايميل را داده‌اند، یعنی:

بازاریابی ایمیلی ارزان‌تر و موثرتر از تبلیغات چاپی، تلویزیون یا رادیو است؛ زیرا کاملا هدفمند است و برای مشتریان انجام می‌شود نه همه مردم!

اگر مشتریان شما آدرس ایمیل را در اختیارتان قرار دادند، خوشحال شوید چون به برندی قابل اعتماد و محبوب تبدیل شده‌اید. از این موقعیت برای پیگیری لیدها و مشتریان احتمالی استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با این مقوله و موفقیت بیشتر در آن، مقاله ایمیل مارکتینگ چیست؟ و ابزارهای ایمیل مارکتینگ را مطالعه کنید.

مرحله هفتم: افزایش درآمد از طریق فروش مجدد و ترفندهای مختلف دیگر

یکی از مهم‌ترین استراتژیهای بازاریابی اینترنتی محصولات، توسعه ارزش‌ها و معیارهای مهم در زندگی هر مشتری است. حداقل 36% از افرادی که یک بار از شما خرید کرده‌اند، با پیگیری دوباره - از سمت شما - باز هم از شما خرید می‌کنند. شاید حتی فروش دوم راحت‌تر از فروش اول باشد. برای جلب مجدد خرید این کارها را انجام دهید:

 

نکات کلیدی

  1. به دنبال رفع نیاز مردم باشید
  2. قدرت خود را در کپی رایتینگ نشان دهید!
  3. طراحی و ساخت وب‌سایت برای راه اندازی کسب و کار آنلاین
  4. استفاده از موتورهای جستجو برای هدایت مخاطبین هدف به سایت
  5. ایجاد یک اعتبار تخصصی
  6. قدرت بازاریابی ایمیلی برای تبدیل کاربران به مشتری
  7. افزایش درآمد از طریق فروش مجدد و ترفندهای مختلف

 

منبع: bigcommerce | Formdreamstolifestyle | entrepreneur

 

سوالات متداول

1. مشاور سئو 2. راهنمای کسب و کارهای کوچک 3. راهنمای شبکه‌های اجتماعی 4. خرده‌فروش در یک فروشگاه اینترنتی 5. طراح یا توسعه‌دهنده وب‌سایت 6. بلاگر 7. افیلیت مارکتینگ 8. پشتیبانی فنی از راه دور 9. فروشنده محصولات دست‌ساز 10. توسعه‌دهنده اپلیکیشن 11. متخصص موتورهای جستجو 12. Dropshipping 13. تدریس خصوصی آنلاین 14. ساخت دوره‌های آموزشی دیجیتال 15. راه‌اندازی کانال یوتیوب 16. آموزش تلفنی 17. تولیدکننده پادکست 18. نویسنده تکنیکی 19. نویسنده نامه و رزومه 20. مشاور شرکت 21. مشاور استارت آپ

1. بررسی بازار و تحقیق در مورد محصول 2. تجزیه و تحلیل رقبا و یافتن تفاوت‌ها و مزایا نسبت به آن‌ها 3. طراحی محصول اولیه و آزمایش آن 4. تهیه و تولید محصولات 5. انتخاب پلتفرم مناسب برای کسب و کار آنلاین 6. راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین 7. هدایت ترافیک و لید به فروشگاه آنلاین 8. فروش محصولات 9. اقدامات پس از فروش مانند باشگاه خریداران و تخفیف‌های ویژه 10. اندازه‌گیری و تحلیل موفقیت

این موضوع کاملا به سابقه حرفه‌ای و ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. گزینه‌های محبوب، بلاگری در فضای مجازی، ارائه خدمات آنلاین (مثلا آموزش)، و فروشگاه‌های آنلاین هستند.

خدمات آنلاین، فروش محصولات آنلاین و dropshipping

تجارت الکترونیکی (Ecommerce) یکی از سودآورترین کسب‌وکارهای آنلاین است؛ زیرا ظرفیت نامحدودی دارد و مشتریان شما در هر منطقه از زمین قرار دارند.

برچسب ها:

نسرین نجفی پور

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط

نظرات

سیم کارت 0912 کارکرده
2 سال پیش
مقاله بسیار جذابو عالی بود در مورد کسب و کار های انلاین
پاسخ دهی