کدام برنده است؟ طراحی وبسایت یا شبکه های اجتماعی

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 16 مرداد، 1400 تاریخ آپدیت: 30 مهر، 1401 نویسنده: نسرین نجفی پور

کدام برنده است؟ طراحی وبسایت یا شبکه های اجتماعی

 

امروزه کسب و کارهای اینترنتی رونق زیادی پیدا کرده‌اند و هر روز بیزنس‌های سنتی بیشتری به سمت توسعه دیجیتال کسب و کار حرکت می‌کنند. برای شروع دو راه جلوی راه مدیران است، طراحی وبسایت یا راه‌اندازی پیج اینستاگرام. اما کدام یک در اولویت است؟ آنلاین شاپ اینستاگرام مزایای بیشتری دارد یا داشتن یک سایت فروشگاهی؟ کدام یک لید بیشتری برای شما به همراه دارد؟ کدام بازده بیشتری دارد؟ کدام کانال به رشد سریع‌تر شما کمک می‌کند؟ در این مقاله به مقایسه این دو موضوع پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید تا ببینید باید روی کدام یک از این دو راه تضمین بیشتری برای موفقیت تجارت الکترونیک دارد.

 

طراحی وبسایت یا راه‌اندازی پیج اینستاگرام؛ کدام یک در اولویت است؟

 

طراحی وبسایت یا شبکه‌ های اجتماعی

 

مسئله این نیست که روی وبسایت سرمایه‌گذاری کنیم یا شبکه‌های اجتماعی؛ چون هر دوی این موارد مهم هستند و نباید نادیده گرفته شوند. اما چیزی که اهمیت دارد، این است که تمرکز بیشتر روی کدام یک از این موارد باشد. چون هر کدام از این پلتفرم‌ها مزایای خاصی دارند. مثلا طراحی وبسایت به شرکت شما کمک می‌کند:

  1. در فضای آنلاین حضور پیدا کند
  2. محصولات و خدماتتان در فضای دیجیتال تبلیغ شود
  3. با قیف فروش بیزنس شما ادغام شود
  4. اعتبار و اثبات اجتماعی شرکتتان را افزایش دهد
  5. داده‌های کلیدی برای شرکتتان ارائه دهد

از طرف دیگر شبکه‌های اجتماعی:

  1. به شما در برقراری ارتباط با مخاطبان کمک می‌کند
  2. باعث ایجاد نام تجاری و شهرت بیشتر شما می‌شود
  3. کمک می‌کند محتوای موردنظرتان را به اشتراک بگذارید
  4. به مخاطبان جدیدی دست پیدا کنید
  5. مخاطبین را تشویق کنید تا با نام تجاری شما تعامل داشته باشند

 

طراحی وبسایت : شرکت شما وارد فضای دیجیتال می‌شود

 

سایت فروشگاهی و طراحی وبسایت

 

اگر به دنبال توسعه کسب و کار آنلاین خود هستید، می‌خواهید محصولات و خدماتتان را راحت‌تر بفروشید و هر روز لیدهای بیشتری به دست بیاورید، نقش وبسایت را دست کم نگیرید. در بخش قبلی به 5 دلیل برای طراحی وب سایت اشاره کردیم. در ادامه این موارد را کاملا باز می‌کنیم.

1. طراحی وب سایت و حضور شرکت در فضای آنلاین

 

مزایای طراحی وبسایت

 

یکی از مزایای اصلی حضور شرکت شما در وبسایت این است که در فضای آنلاین حضور پیدا می‌کنید و به قشر گسترده‌ای از کاربران دسترسی دارید. این کاربران به لیدهای شما تبدیل می‌شوند و کم کم مشتریان احتمالی و سپس مشتری شما خواهند بود. طبق آمار به دست آمده، 90% مردم از اینترنت برای پیدا کردن مشاغل محلی استفاده می‌کنند. خیلی از مردم به راحتی از اینترنت خرید می‌کنند و اگر به یک سایت اعتماد کنند، خرید از آن را به فروشگاه‌های حضوری ترجیح می‌دهند.

اما اگر فکر می‌کنید که حضور در فضای آنلاین خیلی مهم نیست و لازم نیست در این زمینه سرمایه‌گذاری کنید، فرصت‌های مهمی را برای یافتن مشتری و فروش بیشتر از دست می‌دهید. وبسایت شما به کمکِ بهینه‌سازی موتور جستجو می‌تواند در نتایج اول گوگل قرار بگیرد. آمارها نشان می‌دهد که 53.3% از کل ترافیک وبسایت از جستجوی ارگانیک به دست می‌آید. پس اگر مشاغل بتوانند در زمینه بهبود سئوی سایت فعالیت کنند و جستجوی ارگانیک خود را بالا ببرند، می‌توانند رشدی باورنکردنی در نرخ تبدیل خود مشاهده کنند. نه تنها لیدها افزایش پیدا می‌کنند، بلکه درصد بیشتری از آن‌ها به مشتریان وفادار تبدیل می‌شوند.

چند استراتژی که می‌توانید از آن‌ها برای رشد ارگانیک بازدید سایتتان استفاده کنید:

اگر روی طراحی و ساخت یک وبسایت تمیز، ارزشمند و با کاربری آسان تمرکز کنید، خیلی راحت می‌توانید سرنخ‌های زیادی به دست بیاورید و موفقیت در کسب و کارتان را تجربه کنید.

2. تبلیغ خدمات شما در فضای دیجیتال

 

landing page در طراحی وبسایت

 

یکی دیگر از جنبه‌های خیلی مهم طراحی وبسایت این است که برای محصولات و خدمات شما تبلیغ می‌کند. این تبلیغ نه در فضای محیطی، بلکه در فضای آنلاین انجام می‌شود و با توجه به حضور گسترده مردم در فضای آنلاین، واقعا موثر خواهد بود. Fundera گزارش می‌دهد که در سال گذشته 1.79 میلیارد نفر در کل دنیا خرید آنلاین کرده‌اند. یعنی 1.79 میلیارد نفر وجود دارند که وبسایت شما را پیدا کنند و از آن خرید کنند. حتی اگر به دلایلی مانند تحریم ایران نتوانیم به کل دنیا دسترسی داشته باشیم، چندین میلیون نفر در ایران به فضای آنلاین دسترسی دارند و می‌توانیم روی خرید این افراد حساب کنیم.

اینترنت یک ابزار فوق‌العاده قدرتمند برای تولید لید است. البته به شرطی که خدمات شما به طور صحیح در وبسایتتان معرفی و تبلیغ شود. شما می‌توانید خدمات خود را به روش‌های مختلفی تبلیغ کنید؛ اما یکی از موثرترین راه‌ها این است که یک صفحه فرود (landing page) هدفمند داشته باشید.

اما اصلا صفحه فرود چیست؟ صفحه فرود یک صفحه وب است که پس از کلیک روی یک لینک یا pup-up باز می‌شود. هدف از ایجاد آن ورود کاربران به یک کمپین بازاریابی، افزایش جستجوی ارگانیک، بازدید بیشتر و فروش محصول و خدمات است. اگر کسب و کار شما چند شعبه در سرتاسر کشور داشته باشد، می‌توانید صفحات فرود خاص جغرافیایی که مکان‌های خاصی را هدف قرار می‌دهند، ایجاد کنید.

صفحات فرود شما باید به طور موثر خدمات شما و اینکه چگونه مشکلات مخاطبانتان را حل می‌کنید، نشان دهند. حتما صفحات فرود زیبایی طراحی کنید و با نمایش پیشنهادات ویژه به بازدیدکنندگانِ وبسایت پاداش دهید. مثلا می‌توانید یک صفحه فرود برای توصیف خدماتتان ایجاد کنید و آن‌ها را تشویق کنید تا آدرس ایمیل خود را برای دریافت پیشنهادهای ویژه شما در اختیارتان قرار دهند. پیشنهادهایی مثل:

هرچه صفحه فرود شما موثرتر باشد، نرخ تبدیل هم بیشتر خواهد بود. یعنی تعداد بیشتری از لیدهایی که وارد سایتتان می‌شوند، به مشتری و مشتریان وفادار تبدیل خواهند شد. طراحی وبسایت یکی از بهترین راه های افزایش فروش اینترنتی است.

3. طراحی وب سایت بخش مهمی از قیف فروش شما است!

 

طراحی وبسایت بخش مهمی از قیف فروش شما

 

وقتی طراحی وبسایت در کنار راه‌اندازی یک پیج در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرد، معمولا وبسایت نقش بسیار مهم‌تری در قیف فروش دارد.

نکته: قیف فروش یک قیف نمادین از مراحل تبدیل لیدها به مشتریان وفادار است. در هر مرحله تعدادی از افراد به گام بعد می‌روند و در نهایت یک درصد تبدیل خاص از نسبت مشتریان وفادار به لیدهای اولیه به دست می‌آید.

طراحی وبسایت افراد را از بالای قیف (همانجایی که به تازگی به کسب و کار شما آشنا شده‌اند) تا وسط و انتهای قیف هدایت می‌کند و آن‌ها را به مشتری و مشتری وفادار تبدیل کند.

اما وبسایت چه کارهایی برای افزایش نرخ تبدیل انجام می‌دهد؟

وب سایت به عنوان یک ابزار عالی اتوماسیون برای بیزنس شما عمل می‌کند.

در واقع سایت فضایی است که لیدها می‌توانند 24 ساعت شبانه‌روز، 7 روز هفته و 365 روز سال با خدمات شما آشنا شوند. این موضوع برای فرآیند فروش شما بسیار ارزشمند است.

شما می‌توانید بخش‌هایی از فرآیند فروش خود را به صورت خودکار انجام دهید:

وب سایت یک ابزار فروش همه روزه و 24 ساعته است که حتی زمانی که خواب هستید هم برای شما درآمدزایی می‌کند. کافی است در ابتدا زمان و هزینه زیادی صرف کنید؛ اما پس از مدتی دیگر نیازی به وقت زیاد ندارید – گرچه همواره باید روی سایتتان کار کنید – و وبسایتتان برای شما کار می‌کند. به هر حال اگر سایت فروشگاهی را نادیده بگیرید، خیلی از گزینه‌های مهم روی میز را از دست می‌دهید.

4. طراحی وبسایت و ایجاد اعتبار بیشتر برای شرکت

 

طراحی وبسایت و ایجاد اعتبار و فروش بیشتر

 

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای مشتریان اهمیت دارد، اعتبار و اطمینان به فروشگاه آنلاین است. حتی از پیج بیزنسی اینستاگرام داشته باشید، بهترین و کاربلدترین ادمین پیج را استخدام کنید و با بهترین گرافیست‌ها کار کنید، باز هم اعتبار وبسایت خیلی بیشتر از حضور در اینستاگرام است. خیلی از افراد هنوز به پیج‌های اینستاگرامی اعتماد ندارند ولی وقتی یک سایت را به آن‌ها معرفی می‌کنیم، خیل راحت‌تر به آن اعتماد می‌کنند. زیرا طراحی سایت به زیرساخت‌های مهم‌تر و سنگین‌تری مانند هاست، خرید دامین، استخدام وبمستر، کارشناس محتوا و کارشناس سئو نیاز دارد و نسبت به یک پیج اینستاگرام که خیلی ساده راه‌اندازی می‌شود، قابل اعتمادتر است.

همین که یک سایت به نظر معتبر برسد، بازدیدکنندگان به آن اعتماد می‌کنند و به مشتری همیشگی کسب و کار آنلاین تبدیل می‌شوند. گزارش ویژه Edelman Trust Barometer در سال 2019 نشان می‌دهد که 81% از مصرف‌کنندگان برای خرید از برند تجاری باید به آن اعتماد داشته باشند.

  وبسایت، یک راه اساسی برای جلب اعتماد مخاطبان و افزایش اعتبار برند است.

راه‌های ایجاد اعتبار در فضای آنلاین:

ارائه اطلاعات ارزشمند به کاربران، بخش مهمی از افزایش بازدید شما در موتورهای جستجو است. هرچه اطلاعات ارزشمندتری ارائه دهید، شانس شما برای کسب یک رتبه خوب در گوگل، حضور در صفحه اول گوگل و ایجاد شهرت و اعتبار در بین مخاطبان بیشتر می‌شود.

البته راه دیگری هم برای ایجاد اعتبار شرکت شما وجود دارد. اینکه توصیفات و نظرات مشتریان را برای سایر افراد نمایش دهید. نمایش نظرات مثبت و بررسی‌هایی که روی محصولات و خدمات شما انجام شده است، نشان می‌دهد که چقدر مشتری دارید و درصد رضایت آن‌ها تقریبا چقدر است! این تاکتیک می‌تواند به تایید خدمات شما کمک کند و نشان دهد که چقدر می‌توان به نام تجاری شما اعتماد کرد. به این صورت حضور در فضای آنلاین به نفع شما خواهد بود و به افزایش فروش آنلاین منجر خواهد شد.

5. ارائه اطلاعات مفید و کلیدی برای شرکت شما

 

استفاده از گوگل انالیتیکس با طراحی وبسایت

 

وقتی به مزایای طراحی وبسایت در مقایسه با شبکه‌های اجتماعی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که یک وبسایت داده‌های مهمی برای بیزنس شما به همراه دارد. طبق گزارش‌های فوربز، 64% از مدیران بازاریابی کاملا موافق این موضوع هستند که بازاریابی مبتنی بر داده برای موفقیت در اقتصاد جهانی بسیار مهم است. هرچه اطلاعات بیشتری داشته باشید، می‌توانید آنچه را که برای کسب و کار آنلاین شما مفید است جمع‌آوری کنید. تیم شما می‌تواند از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس برای ردیابی رفتار کاربران در وب‌سایتتان استفاده کنند.

داده‌هایی مانند:

همچنین وبسایت و تیم بازاریابی شرکت شما می‌تواند ابزارهایی مانند heatmaps را نصب کند تا اطلاعات مفیدی در مورد نرخ کلیک لیدها، کلیک روی لینک‌های خاص و ... را به دست آورد.

شبکه‌های اجتماعی: مزایای وجود رسانه‌ های مجازی در کنار وبسایت

وبسایت شرکت شما داده‌های ارزشمندی ارائه می‌دهد که در صورت تجزیه و تحلیل درست می‌تواند به روشنی نحوه تعامل مشتریان با نام تجاری شما را بیان کند.

 

شبکه‌های اجتماعی: مزایای وجود رسانه‌ های مجازی در کنار وبسایت

 

مزایای وجود رسانه‌ های مجازی در کنار وبسایت | طراحی وبسایت

 

همانطور که گفتیم طراحی وبسایت مزایای فوق‌العاده‌ای برای شرکت شما به همراه دارد. اما شبکه‌های اجتماعی هم می‌توانند به عنوان مکمل به نشر و گسترش برند شما کمک کنند. در ادامه به 5 نکته مهم در مورد حضور برند شما در شبکه‌های اجتماعی و اینستاگرام می‌پردازیم.

1. پیج بیزنسی اینستاگرام و ارتباط راحت‌تر با مخاطبان

شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به عنوان مکمل به نشر و گسترش برند شما کمک کنند. اینستاگرام یا یوتیوب به شما کمک می‌کنند تا ارتباط بهتری با مخاطبین خود داشته باشید. این ارتباط خیلی راحت و شخصی‌تر خواهد بود و ارتباط مستقیم با لیدها و مشتریان را ممکن می‌کند.

سازمان اطلاعات دیجیتال دنیا گزارش داده است که کاربران اینترنت به طور متوسط ​​روزانه 142 دقیقه در شبکه‌های اجتماعی و سیستم‌های پیام رسان وقت صرف می‌کنند.

اگر حضور شما در شبکه‌های اجتماعی به صورت اصولی انجام شود، یک جامعه علاقه‌مند به برند شما به وجود می‌آید که در نهایت به لیدها و مشتریان شما تبدیل می‌شود. همچنین در یک سطح پایین‌تر به آگاهی از برند کمک می‌کند و نام تجاری شما را در ذهن مخاطبین حک می‌کند.

تاکتیک‌های ارتباط با مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی عبارتند از:

این تاکتیک‌ها افراد را تشویق می‌کند تا اطلاعات بیشتری در مورد برند شما به دست بیاورند و برای بررسی بیشتر به وب‌سایت شما مراجعه کنند. ممکن است لیدها خودشان وب‌سایت شما را پیدا کرده باشند و به خاطر اینکه نام شما و برندتان را در شبکه‌های اجتماعی دیده‌اند، به سایت شما مراجعه می‌کنند. پس بازاریابی در اینستاگرام را جدی بگیرید و از آن برای آگاهی از برند و هدایت کاربران به وبسایتتان استفاده کنید.

2. ایجاد نام برند با حضور در شبکه‌های اجتماعی

 

برند در شبکه‌ های اجتماعی | طراحی وبسایت

 

شبکه‌های اجتماعی یک کانال حیاتی برای ایجاد نام تجاری و برند شما هستند. هرچه مخاطبان در سوشال مدیا بیشتر با نام تجاری شما ارتباط داشته باشند، به احتمال زیاد مشتری و در نهایت حامی نام تجاری شما خواهند شد. یکی از راه‌های کلیدی برای ایجاد نام تجاری در شبکه‌های اجتماعی این است که شرکت خود را به صورت واقعی و انسانی نمایش دهید. برخی از روش‌های انجام این کار عبارتند از:

یک راه دیگر برای ایجاد یک نام تجاری قابل اعتماد، این است که محصولات و خدمات را خیلی صادقانه معرفی کنید و ابایی از نمایش چهره و صدای خود نداشته باشید. هرچه یک صدا و تصویر واقعی در سمت دیگر قضیه وجود داشته باشد، اعتماد مردم به برند بیشتر می‌شود و تمایل به خرید هم افزایش پیدا می‌کند.

3. رسانه‌های اجتماعی اشتراک مطالب را خیلی ساده‌تر می‌کند

 

لینکدین و شبکه های اجتماعی | طراحی وبسایت

 

یکی از ارکان اصلی طراحی وبسایت، تولید محتوای مداوم و سئو شده است. اما می‌توان در کنار آن به تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی هم پرداخت. یکی از مزایای حضور در شبکه‌های اجتماعی این است که مطالب شما با تعداد زیادی از کاربران آنلاین به اشتراک گذاشته می‌شود و آن‌ها را به کسب و کار شما علاقه‌مند می‌کند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی دوست دارند محتوا را به شیوه‌های مختلف مثل متن، عکس و ویدئو و در پلتفرم‌های مختلف ببینند. پس در زمان به اشتراک گذاری مطلب به موضوع محتوا و فرمت هماهنگ با آن توجه کنید. مثلا می‌توانید در اینستاگرام، فیسبوک یا لینکدین فعالیت کنید؛ به یک یوتیوبر تبدیل شوید یا حتی در تلگرام فعالیت کنید. می‌توانید لینک وبسایت خود را در این شبکه‌ها و پیام‌رسان‌ها به اشتراک بگذارید.

بهتر است در مورد نویسندگی برای شبکه‌های اجتماعی، عکاسی نیمه حرفه‌ای و ساخت ویدئو اطلاعات کافی به دست آورید. مقاله ویدیو مارکتینگ در زمینه ساخت کلیپ و ویدئو به شما کمک می‌کند. اگر بتوانید همزمان در چند شبکه اجتماعی فعالیت کنید، مخاطبان بیشتری پیدا می‌کنید و سریع‌تر رشد می‌کنید.

4. دسترسی به مخاطبان جدید با شبکه‌های اجتماعی

یکی دیگر از مزایای شبکه‌های اجتماعی این است که به شما این امکان را می‌دهند تا مخاطبان جدیدی را که از طریق وب‌سایت نمی‌توانید به دست آورید، جذب کنید. شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، لینکدین و اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهند که از هشتگ‌ها برای دنبال کردن موضوعات خاص و تولید محتوا در مورد آن‌ها استفاده کنید.

اگر محتوایی در این پلتفرم‌ها ارسال می‌کنید، از هشتگ‌ها استفاده کنید و افرادی که این هشتگ‌ها را دنبال یا جستجو می‌کنند، می‌توانند مطالب شما را به راحتی پیدا کنند. استفاده از هشتگ به شما کمک می‌کند که به راحتی در رسانه‌های اجتماعی به مخاطبان هدفتان برسید. همچنین می‌توانید از طریق بازاریابی پولی در رسانه‌های اجتماعی هم به این مخاطبان برسید. البته این پیشنهاد هزینه دارد و شاید همه کسب و کارها به خصوص در ایران نتوانند از آن استفاده کنند.

6. کاربران در شبکه‌های اجتماعی به تایید برند شما کمک می‌کنند!

یکی دیگر از مزایای شبکه‌های اجتماعی این است که امکان تعامل کاربران با برند شما را فراهم کرده است و این موضوع به افزایش اعتبار برند شما کمک می‌کند. لایک‌ها، نظرات و اشتراک‌گذاری پست‌های شما در بین کاربران به معنی تایید برند شما است. پس سعی کنید تمام توان خود را برای افزایش تعامل کاربران به کار بگیرید. هر چقدر تعامل بیشتر باشد، هوش مصنوعی انستاگرام، پیج و مطالب شما را محبوب‌تر می‌داند و آن‌ها را به مخاطبین بیشتری نشان می‌دهد.

هرچه بیشتر در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید، نام تجاری شما هم بیشتر دیده می‌شود. علاوه بر این هوش مصنوعی اینستاگرام هم به شما بیشتر اهمیت می‌دهد و کمک می‌کند تا بیشتر رشد کنید. سعی کنید پست‌هایی که تعامل بیشتری گرفته‌اند را بشناسید، بررسی کنید و ببینید به چه دلیلی محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. از اینسایت اینستاگرام و سایر ابزارهای تحلیل شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید تا شانس خود را برای رشد بیشتر و وایرال شدن پست‌هایتان افزایش دهید.

 

بالاخره طراحی وبسایت یا راه اندازی پیج اینستاگرام؟ کدام بهتر است؟

در این مقاله به طور کامل این دو مورد را بررسی کردیم. دیدیم که پیج اینستاگرام به شما کمک می‌کند که بهتر و راحت‌تر با مخاطبانتان در تعامل باشید و برندتان را به کاربران در شبکه‌های اجتماعی بشناسانید. اما به هر حال طراحی وب سایت اعتماد بیشتری جلب می‌کند و شما را خیلی حرفه‌ای تر نشان می‌دهد. حتی اگر پیج بیزنسی اینستاگرام هم داشته باشید و محصولات و خدماتتان را در آن معرفی کنید، برای فروش راحت‌تر محصولات به درگاه پرداخت اینترنتی نیاز دارید و چه پیشنهادی راحت‌تر از داشتن وبسایت؟! پس در هر صورت برای تبلیغ کسب و کار اینترنتی خود به وبسایت نیاز دارید و می‌توانید در کنار آن از شبکه‌های اجتماعی برای تعامل و ارتباط با مخاطبین و آگاهی از برند استفاده کنید.

نظر شما در این مورد چیست؟ طراحی سایت چه مزایایی نسبت به شبکه‌های اجتماعی دارد؟

 

نکات کلیدی 

  1. حضور در فضای آنلاین 
  2. تبلیغ محصولات و خدمات شما در فضای دیجیتال
  3. ادغام با قیف فروش بیزنس شما 
  4. افزایش اعتبار و اثبات اجتماعی برندتان
  5. ارائه داده‌های کلیدی برای شرکت
  1. کمک به برقراری ارتباط با مخاطبان 
  2. ایجاد نام تجاری و شهرت بیشتر 
  3. کمک به اشتراک‌گذاری مطالب شما 
  4. دست یافتن به به مخاطبان جدید
  5. تشویق مخاطبین به تعامل نام تجاری شما 

 

منبع: mediaboom

 

سوالات متداول

شبکه‌های اجتماعی در بین کاربران اینترنت به شدت محبوب است. زیرا فعالیت در آن راحت‌تر است و اشتراک‌گذاری محتوا خیلی راحت انجام می‌شود. اما وب‌سایت‌ها حرف اول را در جستجوی اینترنتی می‌زنند. زیرا در نتایج گوگل قرار می‌گیرند، تنها به مرورگر وابسته هستند و به اپلیکیشن خاصی ارتباط ندارند و اعتماد کاربران به سایت‌ها بیشتر است.

قطعا شبکه‌های اجتماعی می‌توانند باعث تقویت تلاش‌های شما در زمینه تبلیغ و بازاریابی کسب و کار شما شوند، اما نمی‌توانند پایه و اساس همه فعالیت‌های شما باشند. گرچه خیلی از افراد تنها با حضور در اینستاگرام به درآمدهای بالایی رسیده‌اند، اما نتوانسته‌اند نام تجاری و برند خود را آنطور که باید به گوش کاربران اینترنت برسانند. هر کسب و کار اینترنتی به یک وب‌سایت قوی به عنوان پایگاه اصلی خود نیاز دارد. انتخاب محصولات، پرداخت هزینه و خرید خیلی راحت‌تر انجام می‌شود.

فیسبوک یا هر شبکه اجتماعی دیگری مناسب کسب وکار انلاین شما هست، اما کافی نیست! البته فعلا اینستاگرام در ایران بهتر پاسخ می‌دهد. اما به هر حال ساختن وبسایت نقطه عطف یک بیزنس اینترنتی است و نباید آن را نادیده گرفت.

طراحی وبسایت برای خیلی از کسب و کارها ضروری است؛ اما خیلی از کسب و کارها مجبور به راه‌اندازی سایت نیستند. گرچه آن‌ها هم می‌توانند با حضور در فضای اینترنت آگاهی از برند خود را افزایش دهند، لیدهای بیشتری پیدا کنند، محصولات بیشتری بفروشند و فرصت‌های جدیدی برای ایجاد اعتبار و شهرت بیشتر به دست بیاورند. پس به هر حال راه‌اندازی سایت و کار روی آن ارزش این همه وقت و هزینه‌ را دارد و در درازمدت بازدهی بالایی خواهد داشت.

برچسب ها:

نسرین نجفی پور

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط

نظرات