سئو سایت فروشگاهی و ترفندهای بهبود سئو

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 16 بهمن، 1400 تاریخ آپدیت: 24 مهر، 1401 نویسنده: نسرین نجفی پور

سئو سایت فروشگاهی و ترفندهای بهبود سئو

سئو برای همه سایت‌ها اهمیت دارد و کلیدی برای دیده شدن بیشتر محتوای سایت است. اما مسلما سئوی همه سایت‌ها مشابه هم نیست. مثلا یک سایت آموزش آشپزی با یک سایت صرافی رمز ارز فوق‌العاده متفاوت است. وقتی یک سایت با چند صد و حتی چند هزار صفحه محصول وجود دارد که خیلی از این صفحات هم مشابه هستند، سئوی چنین سایتی تفاوت زیادی با سایر سایت‌ها دارد. 

سئو سایت فروشگاهی از لحاظ تعداد صفحه، شباهت خیلی از صفحات به یکدیگر و دسته‌بندی‌های بسیار متعدد با سایت‌های دیگر متفاوت است. مثلا ممکن است فقط در زمینه لباس چندین دسته‌بندی از جمله کفش، پالتو، مانتو، شال و روسری، جوراب و پاپوش، لباس زیر و ... وجود داشته باشد که در هر دسته نیز صدها محصول وجود دارد.

مسلما خیلی از محتواهای محصولات تکراری خواهند بود و مشکلاتی برای ایندکس شدن آن‌ها به وجود می‌آید. در ضمن وقتی سایتی تعداد بالایی صفحه دارد، دچار مشکلات فنی متعددی هم می‌شود. به همین دلیل سئو سایت های فروشگاهی خیلی مهم و حساس است.

جالب است بدانید که:

بنابراین راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین مزایای فوق‌العاده زیادی دارد. اما خیلی هم راحت نیست. در کل سئو موضوعی زمان‌بر است و ممکن است پس از 1 سال نتایج آن را در بازگشت سرمایه ببینیم. اما سئو سایت فروشگاهی موضوع پیچیده‌تری است. در این مقاله به طور کامل به روش‌ها و نحوه سئو سایت فروشگاهی می‌پردازیم.

 

چرا سئو سایت فروشگاهی اهمیت دارد؟

فرد یا شرکتی که کسب و کار خود را وارد فضای آنلاین کرده است، حتما به دنبال آگاهی از برند، دیده شدن بیشتر و فروش محصولات است. به همین دلیل حضور در نتایج اول گوگل و به خصوص نتایج اول تا سوم اهمیت زیادی دارد. چون به این صورت می‌توانید فروش بیشتری نسبت به رقبا داشته باشید.

اگر همه قوانین سئو را به درستی رعایت کنید و اصول گفته شده در این مقاله را اجرا کنید، نیازی به هزینه‌های اضافی مثل تبلیغات کلیکی ندارید و کاربران به صورت ارگانیک وارد سایت شما می‌شوند. هر چنداستفاده از تبلیغات به فروش بیشتر کمک زیادی می‌کند.

 

یافتن کلمات کلیدی مناسب برای سئو فروشگاهی

 

یافتن کلمات کلیدی مناسب برای سئو فروشگاهی | سئو سایت فروشگاهی

 

بخش مهمی از سئو سایت روی بهینه‌سازی محتوا بر اساس کلمه کلیدی موردنظر است. در واقع هر صفحه از سایت روی یک کلمه کلیدی خاص بنا می‌شود و جهت‌دهی وبسایت و فعالیت‌های سئو بر اساس کلمات کلیدی انجام می‌شود. بنابراین پیدا کردن کلیدواژه‌ها اهمیت زیادی دارند. کلمات و کوئری‌هایی که جستجوی بالایی داشته باشند و از طرف دیگر رقابت بر سر آن‌ها خیلی بالا نباشد.

مثلا کلمه کلیدی یکی از صفحات می‌تواند "یخچال ساید بای ساید سامسونگ" و کوئری صفحه دیگر، "یخچال دوقلوی سامسونگ" باشد. اگر این را در نظر بگیرید که برای هر برند یخچال، چندین مدل وجود دارد، به تعداد بالای صفحات در یک سایت فروشگاهی پی می‌برید. مثلا کوئری‌هایی مثل:

و به همین صورت برای سایر کالاها و برندها ادامه پیدا می‌کند.

به هر حال کلیدواژه‌هایی که انتخاب می‌کنید، تاثیر مهمی روی سئو تکنیکال سایتتان خواهند داشت و مسلما باعث بهینه‌سازی بهتر معماری سایت می‌شوند.

یافتن کلمات کلیدی مناسب، یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئو سایت فروشگاهی محسوب می‌شود.

بهتر است در انتهای تلاش‌هایتان برای جستجوی کلمات کلیدی بتوانید به این سوالات پاسخ دهید:

 

اما چگونه باید کوئری‌های مناسب پیدا کنیم؟

 

روش های پیدا کردن کوئری های مناسب در سئو سایت فروشگاهی

 

نکته دقیقا همین است که از کجا کوئری‌های مناسب را پیدا کنیم و چگونه مناسب‌ترین آن‌ها را برگزینیم. می‌توانید از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی استفاده کنید. اگر سایت شما بیشتر در زمینه اطلاعات و آموزش فعالیت می‌کند و در کنار آن محصول هم می‌فروشید، می‌توانید از informational keywords هم استفاده کنید. یعنی کوئری‌هایی که توسط کاربران مطرح می‌شود تا یک موضوع خاص را یاد بگیرند. مثلا:

یک فروشگاه آنلاین مواد غذایی می‌تواند چنین کوئری‌هایی را هدف قرار دهد و روی آن‌ها کار کند.

اما مهم‌تر از این کوئری‌ها، تمرکز روی کلمات کلیدی محصولات است. مثلا:

در ادامه بهترین روش‌ها برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب را مرور می‌کنیم.

1. استفاده از پیشنهادات سایت دیجی کالا

استفاده از پیشنهادات سایت دیجی کالا برای سئو سایت فروشگاهی

 

دیجی کالا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های فروشگاهی در ایران، منبع کلمات کلیدی محصولات محسوب می‌شود. شما می‌توانید وارد این سایت شده و در دسته‌بندی دلخواهتان به دنبال کلمات کلیدی مناسب بگردید. کافی است کلمه اصلا مثلا "کفش ورزشی" را وارد کنید تا انواع دسته‌بندی‌ها و کوئری‌های دیگر را به شما نمایش دهد. کوئری‌هایی مثل:

با استفاده از این کلمات کلیدی پیشنهادی می‌توانید محتواهای موردنظرتان را بنویسید و آن‌ها به صورت پست بلاگ درآورید.

2. جستجوی دسته‌بندی کالاها در سایت‌های فروشگاهی مختلف

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید انجام دهید این است که دسته‌بندی‌های مرتبط به محصولاتتان را در سایت‌هایی مثل دیجی کالا پیدا کنید. مثلا ببینید در زمینه مانتو یا پالتو چه دسته‌‌بندی‌هایی دارند. مثلا در دسته‌ مانتو، زیردسته‌های مانتو، پانچو و رویه هم دیده می‌شود.

پس اگر محصولات خاصی می‌فروشید، حتما آن را به زیردسته‌های مختلف تقسیم کنید تا مخاطبین و مشتریان راحت‌تر بتوانند محصول موردنظرشان را پیدا کنند. مثلا اگر در سایت دیجی کالا "لپ تاپ" را جستجو کنید، دسته‌هایی مثل:

می‌بینید. اما اگر سایت شما به صورت اختصاصی به ارائه لپ تاپ و وسایل الکترونیکی می‌پردازد، می‌توانید برای هر برند دسته‌بندی جداگانه داشته باشید.

مثلا:

3. کمک گرفتن از سایت ویکی پدیا

کمک گرفتن از کلمات کلیدی سایت ویکی پدیا برای سئو سایت فروشگاهی

 

روش دیگری که برای پیدا کردن کلمات و کوئری‌ها پیشنهاد می‌شود، استفاده از ویکی پدیا فارسی است. کافی است وارد این سایت شده و در قسمت بالا و در باکس جستجو، کلمه اصلی مثل لباس را وارد کنید. کوئری‌هایی که بیشتر از همه در زمینه لباس جستجو می‌شوند، برای شما به نمایش درمی‌آیند.

4. کمک گرفتن از ابزار SEMrush

ابزار SEMrush نیز یکی دیگر از پیشنهادهای خوب برای پیدا کردن کلمات کلیدی است. البته این روش به سادگی سه روش قبلی نیست؛ اما یک مزیت عمده دارد. آن هم این است که می‌توانید کلمات کلیدی که رقبای شما از آن‌ها استفاده کرده و رتبه گرفته‌اند را پیدا کنید و برای آن‌ها محتوا بسازید.

نکته مثبت دیگری که کار با ابزارها دارد این است که یک سری کیوورد دیگر هم به شما پیشنهاد می‌دهد که می‌توانید آن‌ها را هم بررسی کنید و از بین همه این موارد، کوئری‌های موردنظرتان را انتخاب کنید.

 

کدام کلمات کلیدی برای سئو سایت فروشگاهی مناسب هستند؟

 

کدام کلمات کلیدی برای سئو سایت فروشگاهی مناسب هستند؟

 

اگر تا اینجا به توصیه‌های گفته شده عمل کنید، می‌بینید که تعداد زیادی کوئری برای استفاده دارید. اما از کجا بفهمیم که کدام یک از این کلمات را استفاده کنیم؟ استفاده از کدام به نفع ما است و رقابت در کدام یک سخت است؟ در ادامه گام‌های انتخاب کلمات کلیدی را بررسی کرده‌ایم.

1. میزان جستجوی کلمه موردنظر

میزان جستجو، یکی از معیارهای مهم برای انتخاب کلمه کلیدی است. اگر کلمه‌ای جستجوی بالایی نداشته باشد، هر چقدر هم رقابت در آن راحت باشد، ارزش کار کردن ندارد. البته هیچ معیار خاصی برای مقدار جستجو وجود ندارد. مثلا ممکن است یک کوئری 500 بار در ماه جستجو شود و کلمه دیگر، 15 بار. اما هر دو ارزش کار کردن را دارند. از طرفی حتی یک کلمه با 10 هزار جستجو در ماه، ارزش کار کردن ندارد. چون رقابت در آن فوق‌العاده بالا است. 

از طرفی باید رقابت را هم در نظر بگیرید. برای این کار کافی است از ابزارهای kwfinder، Keyword Surfer یا Google keyword planner استفاده کنید. اما روش ساده‌تر این است که کلمه موردنظر را در گوگل بزنید و میران نتایج را ببینید. اگر میزان نتایج از 5 میلیون کمتر باشد، رقابت در این کلمه پایین و کار روی آن راحت‌تر است. هر چه تعداد نتایج بالاتر باشد، رقابت سخت‌تر می‌شود.

برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب بهتر است همزمان به میزان رقابت و میزان جستجوی کوئری توجه کنید.

نکته: ممکن است جستجوی برخی کلمات کلیدی در تاریخ‌ها و فصل‌های خاصی از سال متفاوت باشد. مثلا همان ابتدای رونمایی از شبکه کلاب هاوس، جستجوی این کلمه بسایر بالا بود؛ اما در حال حاضر کمتر شده است. یا مثلا انواع لباس‌ها در زمان‌های مختلف سال، میزان جستجوی متفاوتی دارند.

2. انتخاب کلمات کلیدی کاملا مرتبط با محصولات شما

ممکن است کلمه کلیدی که شما برای محصولتان در نظر گرفته‌اید، جستجوی بسیار کمی در ماه داشته باشد و از طرف دیگر کلمات دیگری باشند که چندین بار در ماه جستجو می‌شوند. باید بین این دو یک تعادل برقرار کنید. مثلا فرض کنید کلمه‌ای مانند "گوشی شیائومی نوت 8" جستجوی بالایی دارد. اما در محصولات شما چنین گوشی نیست و خیلی وقت است که این گوشی تولید نمی‌شود. مسلما نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

البته کاری که می‌توانید انجام دهید این است که از این کلمه کلیدی استفاده کنید ولی در صفحه موردنظر سایر گوشی‌های برند شیائومی را قرار دهید. البته این روش ممکن است باعث نارضایتی کاربران شود و آن‌ها را نسبت به سایت شما بی اعتماد کند و در نهایت فروش خوبی را تجربه نکنید. پس دقیقا کیووردهای هدف را انتخاب کنید و روی آن‌ها کار کنید.

3. بررسی قصد مخاطبین و کاربران از جستجوی کلمه کلیدی

یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید این است که قصد و هدف کاربر را مورد بررسی قرار دهید. مثلا ممکن است کاربر به دنبال پیدا کردن اطلاعات، مقایسه محصولات و در نهایت خرید باشد و لزوما از همان ابتدا از شما خرید نکند!

مثلا اگر فردی "کتاب شازده کوچولو" را جستجو می‌کند، ممکن است به دنبال ترجمه‌های مختلف آن باشد یا حتی دانلود pdf! اما کسی که "خرید کتاب شازده کوچولو" را جستجو می‌کند، احتمالا به دنبال خرید آن است. یکی از روش‌های عالی برای فهمیدن این موضوع، استفاده از ابزار SEMrush است.

می‌توانید میزان رقابت کوئری موردنظر و سایر کلمه‌های مرتبط با آن را ببینید. مثلا در ستون CPC مقدار پولی که سایت‌های مختلف برای تبلیغات کلیکی گوگل می‌پردازند را ببینید. هر چقدر این هزینه بالاتر باشد، یعنی کلمه کلیدی ارزش بالاتری دارد و قدرت پولسازی ان بیشتر است.

4. میزان رقابت و سختی رسیدن به نتایج بالای گوگل

هر چقدر یک کلمه کلیدی جستجوی بالایی داشته باشد، باز هم باید سختی آن بررسی شود. سختی یعنی اینکه رسیدن محتوای نوشته شده حول کلمه کلیدی موردنظر به صفحه اول گوگل، چقدر دشوار است؟ باز هم برای این کار می‌توانید از ابزار SEMrush استفاده کنید.

میزان سختی از صفر تا صد در نظر گرفته می‌شود. هر چقدر این عدد بالاتر و به صد نزدیک‌تر باشد، رقابت سخت‌تری برای رسیدن به نتایج اول گوگل خواهد داشت.

بهتر است بررسی کنید و ببینید رقبایتان برای بهینه‌سازی سایت خود از چه کلمات کلیدی استفاده کرده‌اند. این کلمات را بررسی کنید و میزان جستجو، رقابت و سختی آن‌ها را بسنجید. سپس بهترین کلمات را انتخاب کنید.

نکته: دقت کنید که برای بهینه‌سازی صفحات سایتتان برای موتورهای جستجو نیازی نیست که تنها از یک کلمه برای هر صفحه استفاده کنید. مثلا ممکن است یک صفحه از سایت برای چند کوئری مختلف بهینه شده باشد و برای هر یک رتبه خاصی داشته باشد.

نکته بسیار مهم در مورد سئو سایت های فروشگاهی

برخی از کلمات سطح دشواری بالایی دارند و در عین حال بسیار مهم هستند. مثلا سایت فروشگاهی مواد غذایی شما باید برای عباراتی مثل "گردو"، "خرید گردو"، "چای"، "قهوه"، "برنج" و کلی کوئری پرجستجوی دیگر بهینه شده باشد تا وقتی کاربر این کلمات را جستجو می‌کند، سایت شما در نتایج گوگل به عنوان یک سایت فروشگاهی مواد غذایی نمایش داده شود.

این موضوع برای همه موضوعات و محصولات صدق می‌کند. به طور کلی کلمات کلیدی با دشواری بالا بهتر است برای صفحه اصلی سایت یا همان "خانه" هدف‌گذاری شوند.

 

اهمیت بازاریابی محتوا در سئو سایت فروشگاهی

 

اهمیت بازاریابی محتوا در سئو سایت فروشگاهی

 

محتوا یکی از اصول مهم سئو است و این موضوع در سایت های فروشگاهی هم صدق می‌کند. برای کمک به بهینه‌سازی بهتر صفحات محصولاتتان می‌توانید برای هر محصول محتوایی چند صد کلمه‌ای – مثلا 300 تا 500 کلمه – بنویسید. در ضمن کلمه کلیدی موردنظر را به طور متعادل در آن قرار دهید. سعی کنید متنی جذاب، مفید و مرتبط بنویسید و اطلاعاتی در مورد محصولتان در اختیار مخاطب قرار دهید.

برای اینکه بتوانید لینک خارجی دریافت کنید، محتواهای کامل‌تر و مفید بنویسید. اگر در مورد محصولی مثل دوربین دیجیتالی Canon مدل X می‌نویسید، اطلاعاتی را که برای خریدار مفید است، در متن قرار دهید. بهتر است محتوایی حدودا 1500 کلمه‌ای بنویسید تا جامعیت داشته باشد و منبعی برای سایت‌های دیگر به حساب بیاید. در این صورت احتمال دریافت لینک خارجی از این صفحه بیشتر است.

اینفوگرافیک‌های جذاب و آمارهای مفید نیز احتمال لینک‌سازی خارجی را بیشتر می‌کند. اگر سایت شما تازه‌کار باشد، بهتر است حساب زیادی روی بک‌لینک‌سازی باز نکنید و بیشتر به تولید محتوای مفید و سئوی داخلی صفحات بپردازید. اما با پیشرفت سایت، بیشتر شدن بازدید و شهرت بیشتر، احتمال گرفتن لینک خارجی بیشتر می‌شود.

در ضمن باید استراتژی درستی برای لینک‌سازی داخلی داشته باشید. لینک‌سازی داخلی شما باید کاملا مرتبط و بر اساس نیاز مخاطبی که وارد صفحه موردنظر شده است، باشد. مثلا در صفحات مربوط به "لباس" می‌توانید لینک‌های "کفش" قرار دهید، اما بهتر است لینک صفحات مربوط به "لوازم دیجیتالی" یا "مواد غذایی" قرار ندهید.

 

سئو داخلی، بخش مهمی از سئو فروشگاهی

 

مهم ترین پارامترهای سئو داخلی یک فروشگاه آنلاین

 

سئو یکی از بخش‌های اصلی و پایه و اساس یک سایت است. چه سایت فروشگاهی و چه هر نوع سایت دیگری. سئو شامل چند بخش است:

در بخش سئو داخلی باید توجه ویژه‌ای به کیووردها داشته باشید. همانطور که در بخش مربوط به کلمات کلیدی گفتیم، بهتر است کلماتی را هدف قرار دهید که احتمال خرید بیشتری دارند. مثلا وقتی کاربر کوئری "خرید کاپشن چرمی مردانه" را جستجو می‌کند، احتمالا بیشتر از وقتی که "کاپشن مردانه" را جستجو می‌کند، احتمال خریدار بودن دارد. 

بنابراین بهتر است کلمات مناسب‌تری را برای هدف قرار دادن انتخاب کنید.

در ضمن وقتی کلمه موردنظر را انتخاب می‌کنید، باید محتوایی مناسب برای آن تهیه کرده و در صفحه قرار دهید. این محتوا شامل بخش‌های زیر است:

Title Tag یا متا تایتل (عنوان سئو) مناسب

در این عنوان کلمه کلیدی به اضافه کلمات جذاب و کِشنده نوشته می‌شود. مثلا کلماتی مثل "آخرین فرصت"، "ویژه"، "جشنواره"، "تخفیف فوق‌العاده"، "ارزان" و ...

استفاده از کلمات مناسب باعث افزایش نرخ کلیک شده و احتمال ورود به وبسایت را بیشتر می‌کند. برخی از المان‌ها مثل عددها، %، قیمتی باورنکردنی یا بهترین قیمت باعث جذب بیشتر کاربر می‌شود.

نرخ کلیک یکی از پارامترهای مهم گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها محسوب می‌شود. بنابراین با انتخاب عنوان‌های مناسب می‌توانید ورودی بیشتری بگیرید. 

تگ توضیحات یا Meta Description

 

تگ توضیحات یا Meta Description در سئو سایت فروشگاهی

 

توضیحات متا هم نشان می‌دهد که در این صفحه از سایت شما چه مطلبی نوشته شده است و در نتیجه باعث افزایش نرخ کلیک می‌شود. پس سعی کنید از کلمه کلیدی اصلی، یکی از کلمات فرعی و کلماتی که مخاطب را مثل آهنربا به سایت شما می‌کشاند، استفاده کنید. مثلا "همین حالا رایگان دانلود کن"، "کلیک کن"، "بهترین قیمت" و ...

مثلا چنین جملاتی به افزایش نرخ کلیک کمک می‌کنند:

البته باید به این کلمات و جملات پایبند باشید و به وعده‌هایی که در متاها گفته‌اید عمل کنید.

نکات مهم

 

آژانس دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا با فعالیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ، خدمات سئو فروشگاهی زیر را ارائه می‌دهد:

شما می‌توانید برای رشد بیزینس خود از مشاوره توسعه آنلاین کسب و کار ما که رایگان است استفاده کنید.

 

محتوای صفحه باید جامع و مفید باشد

بهتر است محتوایی که برای کلمه کلیدی موردنظر و در توضیح محصول می‌نویسید کامل بوده و حداقل 1000 کلمه باشد. در این 1000 کلمه 2-7 بار کلمه کلیدی اصلی را تکرار کنید. اما نه به صورت مصنوعی! در ضمن حتما در جملات اول متن کلمات کلیدی را بیاورید و LSI و long tail ها را هم فراموش نکنید.

هر چه محتوای بیشتری بنویسید، رتبه بهتری می‌گیرید. در ضمن در مقایسه با رقبا، جامع‌تر به نظر می‌رسید. این موضوع هم به اطلاعات بیشتر کاربر کمک می‌کند و هم به گوگل نشان می‌دهد که محتوا جامعیت دارد و دقیقا در چه مورد است. البته چون ممکن است سایت شما صدها یا حتی هزاران صفحه داشته باشد، نوشتن این تعداد کلمه برای همه صفحات خیلی سخت است.

پیشنهاد می‌کنیم برای صفحات با کوئری‌های پرجستجو با رقابت سخت‌تر وقت بیشتری بگذارید و خیلی برای صفحات کم اهمیت‌تر وقت نگذارید. البته اگر می‌بینید در طول زمان وقت و هزینه کافی برای افزودن کلمات بیشتر دارید، این کار را انجام دهید.

آدرس و url صفحات سایت های فروشگاهی

 

آدرس و url صفحات سایت های فروشگاهی | سئو سایت فروشگاهی

 

هر صفحه از سایت با یک آدرس یا URL شناخته می‌شود. جالب است بدانید که بررسی‌ زیادی روی چند صدهزار وبسایت انجام شده است و نتایج نشان داده است که ارتباطی بین طول URL و رتبه صفحه در گوگل وجود دارد. به این صورت که هر چقدر آدرس کوتاه‌تر باشد، احتمالا رتبه بهتری می‌گیرد.

ممکن است برخی صفحات سایت‌های فروشگاهی به ناچار آدرس طولانی‌تری داشته باشند. چون یک سایت دارای اسم، دامنه، انواع دسته‌ها و زیر دسته‌ها است و ممکن است URL برخی صفحات کمی طولانی شود. مثلا ممکن است نام یکی از صفحات به صورت زیر باشد:

https://instance.com/Clothing/Shirt/LCMan.html

این صفحه یک پیراهن مردانه از برند ال سی من است. هر محصولی در یکی از دسته‌ها مثلا پوشاک (Clothing) و انواع پیراهن (Shirt) قرار می‌گیرد. در نهایت ممکن است در زیر دسته پیراهن نیز انواع و اقسام برندهای مختلف (مثلا LCMan یا Gucci) وجود داشته باشد.

بهتر است آدرس صفحات بیش از این طولانی نشود تا هیچ مشکلی از لحاظ تشخیص صفحات برای گوگل پیش نیاید. مثلا آدرس زیر کلمات اضافی و غیرضروری زیادی دارد:

https://instance.com/Food/Prepared-food/Canned/Tuna/Oila.html

مثلا کتگوری غذای آماده (Prepared food) و تن ماهی (Tuna) می‌تواند به راحتی حذف شود. حتی گاهی اوقات نیازی به آوردن نام برند مثلا اویلا (Oila) نیست. بنابراین URL موردنظر می‌تواند به صورت زیر کوتاه و خلاصه شود:

https://instance.com/Food/Canned.html

بنابراین سعی کنید دسته‌بندی‌ها را خیلی کمتر کنید و محدود کنید و نهایتا دو سه دسته‌بندی داشته باشید.

برخی سایت‌ها هم برای کوتاه‌تر شدن آدرس صفحات از خط فاصله استفاده می‌کنند و بخش‌های مربوط به دسته‌بندی‌ها را حذف می‌کنند. مثلا به این صورت:

https://instance.com/Canned-Oila.html

مسلما چنین آدرسی خیلی کوتاه‌تر از نمونه‌های قبلی است، اما آن را پیشنهاد نمی‌کنیم. البته اگر برخی صفحات چنین آدرسی دارند، بهتر است به همین صورت باقی بمانند.

چند نکته مهم

اهمیت لینک‌سازی داخلی در سئو سایت فروشگاهی

یکی از نکات جالب در سایت‌های فروشگاهی این است که لینک‌سازی داخلی در آن‌ها با توجه به ساختار سایت و به طور اتوماتیک ایجاد می‌شود. اما چون این موضوع خیلی مهم است باید وقت کافی برای آن صرف شود.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که از صفحات مهم و قدرتمند به صفحات دیگر مثل دسته‌بندی‌ها و محصولات لینک بدهید. در واقع با این کار از قدرت و اعتبار صفحات مهم به صفحات دیگر می‌بخشید.

مثلا فرض کنید شما مقاله‌ای دارید که نرخ کلیک آن بالا است، بازدید زیادی داشته است و تعداد زیادی بک لینک دریافت کرده است. ارزش و اعتبار این صفحه بالا است و اگر بخواهید کمی اعتبار به یکی دیگر از صفحات بدهید، لینک آن را در این صفحه قدرتمند قرار می‌دهید تا صفحه موردنظر اعتبار بیشتری پیدا کند.

صفحات فروشگاهی هم به این همین صورت هستند. فرض کنید صفحه محصولی مثل "کفش ورزشی اسکیچرز" در سایت شما رتبه بالایی در گوگل دارد و در نتایج اول تا سوم دیده می‌شود. می‌توانید انکر تکست صفحات با رتبه پایین‌تر را در این صفحه قرار دهید و به آن‌ها لینک دهید.

چند نکته مهم

ریچ اسنیپت reviews چیست؟

 

Rich Snippets | ریچ اسنیپت در سئو سایت فروشگاهی

 

اگر وارد سایت رسمی schema شوید، کدهای دستوری مختلفی را می‌بینید که هر یک کاربرد مختلفی دارند. این کدها انواع اطلاعات جالب و مفید را در نتایج شما در serp گوگل نشان می‌دهند. مثلا ستاره، آمارها و سایر اطلاعات مفید. این کدها به موتورهای جستجو مثل گوگل یا یاندکس کمک می‌کنند تا محتوای صفحات سایت را بهتر درک کنند.

شما می‌توانید کدهای اسکیما را در source کد سایتتان قرار دهید تا شانس بیشتری برای نمایش متفاوت در موتورهای جستجو داشته باشید. همانطور که اشاره کردیم این موضوع کمی شانسی است، ولی به هر حال احتمال نمایش متفاوت را بالاتر می‌برد.

امکان قرار دادن کدهای اسکیما در سایت به صورت دستی وجود دارد. اما بهتر است این کار را انجام ندهید و از ابزار گوگل یعنی Structured Data Markup Helper استفاده کنید. به هر حال وجود این کدها در سایت باعث بهتر نشان دادن نتایج در serp گوگل می‌شود و ممکن است نرخ کلیک را تا 30% بالا ببرد.

برخی می‌گویند، Rich Snippets صرفاً یک ویژگی قدرتمند است که به موتور‌های جستجو کمک می‌کند تا اطلاعات بهتری را از وب سایت شما به دست آورند. اما ریچ اسنیپت‌ها تکه‌هایی از محتوای سایت فروشگاهی شما هستند که اطلاعات مفیدی را ارائه می‌دهند و ساختار مناسبی دارند تا موتور‌های جستجو به راحتی بتوانند محتوا‌ی سایت شما را پیدا کرده و رتبه‌بندی کنند.

همچنین توجه خوانندگان را به خود جلب می‌کند و باعث می‌شود که در صفحه نتایج جست و جوی خود، بیشتر از سایر مطالب، به سایت شما نگاه کرده و روی آن کلیک کنند. توجه بیشتر مخاطب و افزایش کلیک برای آن صفحه از سایت که در آن Rich Snippets قرار داده‌اید، باعث می‌شود که گوگل شما را در رتبه‌بندی بالاتری قرار دهد.

شما می‌توانید هر URLای از سایت خود را که بخواهید، از طریق ابزار تستی که گوگل در نظر گرفته است (Rich Results Test) بررسی کنید. اگر خطا و ایرادی در آن وجود داشته باشد با استفاده از این ابزار می‌توانید از آن اطلاع پیدا کرده و آن را برطرف کنید.

اهمیت تگ h1 در سئو داخلی سایت فروشگاهی

تگ h1 نیز یکی از تیترهای مهم مقاله یا محتوا است و بهتر است شامل کلمه کلیدی اصلی بوده و جذاب باشد. اما چون تعداد صفحات سایت‌های فروشگاهی معمولا خیلی زیاد است، از قالب‌بندی استفاده می‌شود که خیلی هم جالب نیست. چون به این صورت نمی‌توان هر صفحه را به طور جداگانه بهینه‌سازی کرد.

پس پیشنهاد می‌کنیم که روش ترکیبی را امتحان کنید. مثلا سئو تایتل و تگ h1 را برای صفحات اصلی و مهم به صورت اختصاصی انتخاب کنید؛ اما برای صفحات محصولات روش قالب‌بندی شده را به کار ببرید.

بهتر است الگوهای مختلفی داشته باشید و از هر یک برای دسته‌ها، زیردسته‌ها و محصولات مختلف به طور اختصاصی استفاده کنید.

نکته: برای صفحات مهم توضیحات متای جذابی بنویسید. یعنی صفحاتی که حداقل در یک کلمه کلیدی بین رتبه‌های 1-10 گوگل قرار دارند؛ یا برای کلمات کلیدی مهمی هدف‌گذاری شده‌اند.

 

سئو فنی یا Technical SEO در سایت های فروشگاهی

همه سایت‌ها علاوه بر سئو داخلی و خارجی به سئو فنی هم نیاز دارند. اما این قضیه برای سایت‌های فروشگاهی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. چون این نوع سایت‌ها از تعداد زیادی صفحه تشکیل شده‌اند و این موضوع چالش‌های زیادی به وجود می‌آورد.

مثلا خیلی از صفحات فروشگاه‌های اینترنتی لینک خارجی نمی‌گیرند و معمولا از لحاظ محتوا هم خیلی غنی نیستند. و این موضوع برای اکثر سایت‌ها یکسان است. بنابراین در چنین وضعیتی انجام تکنیک‌های سئو فنی باعث افزایش رتبه شده و وضعیت سایت شما را نسبت به رقبا بهتر می‌کند.

روش‌های بررسی سئو فنی سایت فروشگاهی

برای انجام هر کاری به ابزار موردنیاز آن نیاز داریم. به همین صورت ابزارهای مختلفی برای بررسی سئو تکنیکال وجود دارد. مثلا می‌توان از

استفاده کرد.

اما چگونه باید مشکلاتی که در زمینه سئو فنی وجود دارد را تشخیص داده و حل کنیم؟

 

مشکلات رایج در سئو سایت فروشگاهی

 

معمولا مشکلات فنی سایت‌ها موارد خاص و مشخصی هستند. مسلما برای هر یک هم راه‌حل مخصوص همان موضوع وجود دارد. در ادامه چند مشکل و راه‌حل هر یک را بررسی می‌کنیم.

مسئله اول: وجود صفحات بسیار زیاد در سایت فروشگاهی

سایتی مثل دیجی کالا را در نظر بگیرید. این سایت دارای ده‌ها و حتی صدها دسته‌بندی، چند صد هزار محصول است و مسلما تعداد زیادی صفحه دارد. این موضوع مشکلی مثل محتوای تکراری را به وجود می‌آورد و سئوی سایت را با مشکل مواجه می‌کند.

به هر حال ممکن است در یک سایت چند ده محصول مشابه وجود داشته باشد. مثلا چند برند مختلف گوشی موبایل که هر کدام هم مدل‌های متنوعی دارند. حتی گاهی اوقات انواع محصولات مشابه با رنگ و سایز مختلف صفحات خاص خودشان را دارند که چنین موضوعی چالش بزرگی به وجود می‌آورد.

مثلا کفش نایک در یک مدل خاص که دارای رنگ‌ها و سایزهای متنوعی است. به هر حال تولید محتوای منحصربه‌فرد برای این حجم از محصولات واقعا سخت است.  

روش حل چنین مشکلی چیست؟

اگر چیزی از قانون پارتو شنیده باشید، می‌دانید که خیلی مواقع 80% از درآمد از 20% کار به دست می‌آید. در یک سایت فروشگاهی نیز ممکن است بیشترین درآمد تنها از 20% محصولات و صفحات باشد. بنابراین صفحاتی که اصلا خریدی از آن‌ها انجام نشده است را حذف کنید تا درصد بالایی از زحمت و تلاش بیهوده را کمتر کنید.

برای این کار می‌توانید از ابزار گوگل آنالیتیکس استفاده کنید و بدترین صفحات را از لحاظ بازدید و ترافیک تشخیص دهید. چنین صفحاتی هیچ فایده‌ای برای سایت و فروشگاه شما ندارند و تنها هاست شما را اشغال کرده‌اند. ممکن است 5-10% از کل صفحات شما (و حتی بیشتر) را در بر بگیرند. همین حد هم کافی است تا کلی صفحه اضافی را پاک کنید.

وقتی این صفحات را حذف می‌کنید، فرصت کافی دارید تا به صفحات پربازدید برسید و آن‌ها را بهینه‌سازی کنید.

مسئله دوم: ناتوانی در نوشتن محتوای یونیک برای همه صفحات

در بخش قبل به محتوای تکراری اشاره کردیم. اما این مشکل با حذف برخی صفحات حل نمی‌شود. در واقع وقتی شما برای یک محصول بین 500-1000 کلمه می‌نویسید، نمی‌توانید محتوای مشابهی برای خیلی از محصولات داشته باشید. از طرفی اگر این موضوع را حل نکنید، الگوریتم پاندای گوگل شما را جریمه می‌کند.

گاهی اوقات نیز محتوای دو صفحه یکسان است و URL متفاوتی دارند. در چنین وضعیتی استفاده از تگ کنونیکال مفید خواهد بود.

روش حل چنین مشکلی چیست؟

برای حل این موضوع باید محتوای یونیک تولید کرده و از تگ‌های کنونیکال استفاده کنید. وقتی از تگ کنونیکال استفاده می‌کنید به گوگل می‌فهمانید که این صفحه محتوای تقریبا تکراری و مشابه با صفحه اصلی دارد. در این صورت گوگل آن را یک صفحه یونیک در نظر نمی‌گیرد. علاوه بر این استفاده از این تگ باعث بهبود لینک‌سازی می‌شود.

مسئله سوم: وجود محتوای محدود در هر صفحه

سایت‌های فروشگاهی هزاران صفحه دارند و نمی‌توان برای همه این صفحات کلی مطلب غنی نوشت. همین موضوع برای رقابت با سایت‌های دیگر مشکلاتی به وجود می‌آورد. چون نتایج و تجربه نشان داده است که هر چه یک صفحه محتوای بیشتری داشته باشد، راحت‌تر به صفحات اول گوگل می‌رسد.

روش حل چنین مشکلی چیست؟

بهترین کاری که باید انجام دهید این است که صفحاتی را که نیاز به محتوای بیشتر دارند تشخیص داده و شروع به تولید محتوا برای آن‌ها کنید. ویژگی‌های محصول، مزایا و معایب آن را پیدا کنید و حول آن یک مطلب بنویسید. سعی کنید اطلاعات درست و مفیدی ارائه دهید.

مسئله چهارم: سرعت پایین در بارگذاری صفحات سایت

سرعت بالای سایت هم باعث رضایت کاربران می‌شود و هم در رتبه‌بندی گوگل تاثیر دارد. کاربری که برای باز شدن صفحه محصول یا صفحه پرداخت مجبور باشد 7 ثانیه صبر کند، ممکن است کلا از خرید منصرف شود. جالب است بدانید که نزدیک به 30% از کاربران سفارش خود را به دلیل کندی سایت کنسل می‌کنند.

کندی سرعت سایت دلایل مختلفی دارد:

روش حل چنین مشکلی چیست؟

از آنجایی که سرعت سایت برای کاربران خیلی مهم است، حتما باید این مشکل را حل کنید. اول از همه از یک هاست خوب استفاده کنید. این مورد را با توجه به حجم بازدید و ترافیک سایت، امنیت موردنیاز، قیمت هاست و ... انتخاب کنید.

مورد بعدی این است که از CDN استفاده کنید. در ضمن این کار باعث امنیت بیشتر سایت هم می‌شود. در ضمن نرم افزار تولید تصاویر مثل فتوشاپ را به گونه‌ای تنظیم کنید که تصاویر رزولوشن بالایی داشته باشند، اما حجم آن‌ها بالا نباشد. مثلا در ابتدا رزولوشن را روی 300 قرار دهید و تصاویر را با حجم کمتر از 100 کیلوبایت ذخیره کنید.

مسئله پنجم: وجود صفحات یتیم

منظور از صفحات یتیم، صفحاتی است که اصلا لینک داخلی به آن‌ها داده نشده است. اگر چنین صفحه‌ای ارزش خاصی ندارد بهتر است حذف شود. در غیر این صورت بهتر است در صفحات مرتبط سایت به آن لینک داده شود.

مسئله ششم: مشکل keyword cannibalization

وقتی برای یک کلمه کلیدی بیشتر از یک صفحه در یک سایت وجود دارد، اصطلاحا کیوورد کنیبالیزیشن رخ داده است. بهتر است این اتفاق رخ ندهد. اول از همه اینکه باید استراتژی درستی برای تولید محتوا تدوین کنیم و برای کیووردهای تکراری چند صفحه درست نکنیم.

اگر می‌خواهید متوجه شوید که دچار این مشکل شده‌اید یا نه، می‌توانید کیوورد موردنظر را در گوگل جستجو کنید و ببینید آیا دو یا چند نتیجه از وبسایت خودمان در SERP دیده می‌شود یا خیر. مثلا اگر رتبه‌های 4 و 9 مربوط به سایت ما باشد، دچار این مشکل شده‌ایم. اما برای رتبه 1 و 2 اشکالی ندارد.

چنین موقعیتی باعث پخش اعتبار بین دو صفحه می‌شود و قدرت بهینه‌سازی در آن کلمات پایین می‌آید.

روش حل چنین مشکلی چیست؟

با استفاده از تگ کنونیکال می‌توانید این مشکل را حل کنید. اگر اهمیت یکی از صفحات کمتر است، می‌توانید آن را به صفحه دیگر ریدایرکت کنید. اگر این دو مورد امکان‌پذیر نیست، می‌توان محتوای یکی از صفحات یا هر دو را تغییر داده یا اصلاح کنید. مثلا کلمه کلیدی مقاله‌ای که رتبه پایین‌تری دارد را تغییر دهید و محتوا را هم اصلاح کنید.

یک سایت سازگار با موبایل (mobile-friendly) داشته باشید

یکی از استراتژی‌های سئو سایت فروشگاهی این است که سایت باید با موبایل سازگاری داشته باشد. چرا؟ زیرا بیشتر مردم خرید خود را از طریق تلفن همراه انجام می‌دهند.

بر اساس آمار فروش بر اساس موبایل، نزدیک به ۷۰ درصد از کل فروش از طریق تلفن همراه انجام می‌شود. در سال جاری، تجارت از طریق تلفن همراه به 3.56 تریلیون دلار فروش رسیده است.

 

آمار فروش با موبایل و اهمیت ریسپانسیویتی در سئو سایت فروشگاهی

 

این ترفند سئو سایت فروشگاهی، به طور خاص، با هدف بهبود تجربه خریداران شما در وب سایت انجام می‌شود.

بنابراین باید با دقت هر یک از صفحات وب خود را در تلفن همراه و تبلت بررسی کنید تا مطمئن شوید که سایت شما کاملاً واکنش گرا یا ریسپانسیو (responsive) است. این اصطلاح بدان معنی است که سایت به طور خودکار با دستگاه کاربر (تلفن همراه یا تبلت) هماهنگ می‌شود.

 برخی از سایت‌های فروشگاهی که حتی قیمت و خدمات خوبی دارند، به دلیل ریسپانسیو نبودن سایت، باعث می‌شود که کاربر با نارضایتی از سایت خارج شود. چرا که اجزای صفحه در گوشی آن‌ها به هم ریخته و نمای سایت جلوه خوبی ندارد.

اگر به سئو سایت فروشگاهی و سازگاری وب سایت خود با تلفن همراه توجه نکنید، گوگل نیز ممکن است شما را جریمه کند. شما می‌توانید هر URL ای از سایت خود را که بخواهید، از طریق ابزار تست سازگاری با موبایل (Google’s mobile-friendly) بررسی کنید.

 

بک‌لینک سازی در سئو سایت فروشگاهی

 

بک‌لینک سازی در سئو سایت فروشگاهی

 

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای بک‌لینک‌سازی از روش‌های سئو کلاه سفید و در صورت لزوم از سئو کلاه خاکستری استفاده کنید. البته استفاده از روش‌های سئو سفید ساده نیست و به تلاش زیاد و مستمر نیاز دارد.

مثلا برای اینکه سایت‌های دیگر به شما لینک بدهند باید محتواهایی جامع، کامل، جذاب و مفید بنویسید و به عنوان یک مرجع در حوزه‌ای خاص شناخته شوید. در ضمن رسیدن به نتیجه اول گوگل هم اصلا سخت نخواهد بود. اما می‌توان از روش‌هایی مثل رپورتاژ آگهی هم برای خرید بک لینک استفاده کرد. 

خیلی از فروشگاه‌های اینترنتی همین کار را می‌کنند و اگر همه قوانین کار رعایت شود، موثر خواهد بود. اما به هر حال دریافت بک لینک رایگان تاثیر متفاوتی دارد و باید برای گرفتن لینک‌های خارجی ارگانیک تلاش کنید. در ادامه چند روش برای انجام این کار معرفی کرده‌ایم.

1. حضور در سایت‌های تولیدکنندگان محصول

می‌توانید از سایت‌هایی که محصولات آن‌ها را می‌فروشید، کمک بگیرید. مثلا فرض کنید فروشگاه آنلاین مواد غذایی دارید، سایت‌هایی که می‌توانند به شما بک لینک بدهند، سایت صنایع غذایی بهروز، تبرک، بیژن، فامیلا، مینو و ... هستند.

این سایت‌ها معمولا فروشگاه‌هایی که محصولاتشان را می‌فروشند در فهرستی معرفی می‌کنند. بنابراین می‌توانید از این طریق بک‌لینک بگیرید. البته باید سایت‌های تولیدکنندگان محصولات چنین لیستی داشته باشند تا این فرصت را به دست آورید. اما می‌توانید با برقراری ارتباط، چنین درخواستی به سایت بدهید.

2. درخواست به سایت‌هایی که لیست ارائه می‌دهند

برخی از سایت‌ها لیست ارائه می‌دهند و منتشر می‌کنند. مثلا لیست "بهترین برند غذای سگ" یا لیست "بهترین کفش های والیبال". پس می‌توانید سایت‌ها و صفحاتی که چنین محتوایی را منتشر کرده‌اند، پیدا کنید و برای حضور در چنین لیستی پیشنهاد بدهید. احتمال اینکه تعدادی از این سایت‌ها درخواست شما را قبول کنند وجود دارد.

اما به غیر از این‌ها روشی مثل رپورتاژ آگهی هم همیشه جواب می‌دهد. برای آشنایی با نحوه نوشتن رپرتاژ آگهی، مقاله چگونه یک رپورتاژ آگهی موثر بنویسیم؟ را بخوانید.

 

معماری و ساختار صفحات فروشگاه اینترنتی

 

معماری و ساختار صفحات فروشگاه اینترنتی | سئو سایت فروشگاهی

 

یکی از بخش‌های مهمی که در طراحی یک وبسایت به ان اهمیت داده می‌شود، ساختار یا معماری سایت است. یعنی اینکه صفحات چه ارتباطی با هم دارند و چیدمان صفحات به چه صورت است. این موضوع برای یک سایت فروشگاهی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. چون معمولا چنین سایتی تعداد بالایی صفحه دارد و باید همه آن‌ها به نحوی با هم در ارتباط باشند.

دقت کردن به این موضوع تاثیر زیادی بر بهبود سئوی سایت دارد. از طرف دیگر کاربران زیادی به طور روزانه وارد سایت شما می‌شوند و یک تجربه خوب دوباره آن‌ها را به سایتتان می‌کشاند. به همین دلیل باید روی این موضوع وقت کافی گذاشته شود.

برای داشتن یک ساختار و معماری مناسب برای سایت فروشگاهی چند قانون مهم وجود دارد:

دقت کنید که معمولا خیلی از بک‌لینک‌هایی که ممکن است دریافت کنید به صفحه اصلی سایت شما است. پس اگر معماری ساده و سرراستی برای سایتتان نداشته باشید، مثلا برخی از صفحات عمق زیادی داشته باشند و بیشتر از سه کلیک با صفحه اصلی فاصله داشته باشند، ممکن است قدرت صفحه اصلی سایت بین صفحات مختلف تقسیم نشود.

یک نکته مهم

 

معماری و ساختار نامناسب وبسایت در سئو سایت فروشگاهی

 

در صورتی که سایتتان ساختار خوبی ندارد، به طور ناگهانی صفحات نامناسب و عمیق را پاک نکنید. قبل از هر اقدامی حتما با یک وبمستر و مشاوره دیجیتال مارکتینگ و سئو مشورت کنید. چون ممکن است روش‌ها و راه‌حل‌های مختلفی وجود داشته باشد.

وجود معماری درست مثل تصویر بالا باعث می‌شود اعتبار صفحه اصلی وبسایت بین انواع صفحات کتگوری و محصولات تقسیم شود. در ضمن به رتبه‌بندی بهتر سایت و ایندکس شدن راحت‌تر کمک می‌کند. در ضمن تجربه کاربری جالب‌تری برای کاربران به وجود می‌آورد و آمار رضایت آن‌ها را بیشتر می‌کند.

 

پیدا کردن مشکلات مختلف سایت و حل آن‌ها

هر سایتی دچار یک سری مشکل می‌شود و وظیفه کارشناس سئو این است که این مشکلات را حل کند. خطاهایی مثل ارور 404 یا ایندکس نشدن برخی صفحات باید حل شوند. سایت فروشگاهی به دلیل تعداد صفحات بالایی که دارد مطمئنا دچار خطاهای زیادی می‌شود.

از آنجایی که این خطاها روی سئوی سایت و قرار گرفتن در نتیجه اول گوگل تاثیر می‌گذارند، باید بررسی شده و حل شوند.

برای اینکه خطایی به وجود نیاید باید روی کدنویسی سایت دقت زیادی اعمال شود و از ابزارهای مختلف مثل گوگل سرچ کنسول برای تشخیص این خطاها استفاده کنید. نکات زیر را همواره در نظر داشته باشید:

 

بالا بردن سرعت وبسایت فروشگاهی

سرعت سایت یکی از پارامترهای مهم برای کاربران است و روی رضایت آن‌ها نسبت به سایت شما تاثیر می‌گذارد. صفحاتی که به بیشتر از سه ثانیه برای لود شدن نیاز داشته باشند، سرعت پایینی دارند. البته سایت‌های ایرانی با توجه به پایین بودن سرعت اینترنت، میزان تاخیر متفاوتی دارند. این تفاوت بر اساس سایت Gtmetrix بررسی می‌شود و دلایل آن هم به شما گفته می‌شود.

 

تست، تحلیل و آنالیز سایت فروشگاهی

هر سایتی نیاز به آنالیز دارد. فرقی ندارد بلاگ باشد یا سایت فروشگاهی. می‌توان از ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول برای بررسی عملکرد سایت و دریافت کلی اطلاعات مفید استفاده کرد.

 

سئو لوکال در سئو سایت فروشگاهی

به عنوان یک سایت فروشگاهی در هر منطقه‌ای که قرار دارید، چه تهران و چه شهرهای دیگر، سئو محلی را فراموش نکنید. در گوگل مپ ثبت نام کرده و مشخصات را وارد کنید. همچنین سعی کنید از کلمات کلیدی مرتبط با منطقه جغرافیایی خودتان هم استفاده کنید تا مشتریان محلی بیشتری بگیرید. اما با انجام تکنیک‌های سئو بازار شما هیچ وقت مختص استان خودتان نخواهد بود و خدماتتان را برای شهرهای دیگر هم ارائه می‌دهید.

 

نکات کلیدی 

جمع بندی:

در این مقاله با مهم‌ترین پارامترها و بخش‌های بهینه‌سازی یک سایت فروشگاهی آشنا شدیم. از آنجایی که دنیای کسب و کارها به سمت آنلاین شدن پیش می‌رود و هر روز بیزینس‌های بیشتری وارد این فضا می‌شوند، باید برای رقابت در این فضا آماده بود. رعایت این نکات کمک می‌کند تا حضوری قوی و موثر در دنیای کسب و کارهای آنلاین داشته باشید و برای پیروز شدن فرصتی برابر با رقبایی که پیش از این قدرتمندتر به نظر می‌رسیدند، داشته باشید.  به نظر شما چه معیارهای دیگری برای سئو سایت فروشگاه آنلاین اهمیت دارد؟ یک فروشگاه آنلاین از چه روش‌هایی می‌تواند برای کسب رضایت بیشتر مخاطب و مشتریان استفاده کند؟ منتظر سوالات و نظرات شما هستیم. 

سوالات متداول

1. انتخاب کلمات کلیدی مناسب 2. تولید محتوای یونیک 3. سئو داخلی 4. سئو فنی 5. سئو لوکال یا محلی 6. سئو خارجی و بک‌لینک‌سازی 7. معماری و ساختار صفحات سایت 8. یافتن مشکلات سایت و رفع آن‌ها 9. آنالیز وبسایت

1. سایت دیجی کالا 2. سایر سایت‌های فروشگاهی 3. بررسی دسته‌بندی کالاها در سایت‌های فروشگاهی مختلف 4. ویکی پدیا 5. استفاده از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی

1. میزان جستجوی کاربر 2. سختی کوئری 3. کلمات مرتبط با محصولات 4. کلماتی که مستقیما به خرید ارتباط دارند

1. متاتایتل یا عنوان سئو 2. متا دیسکریپشن یا توضیحات متا 3. محتوای کامل و مفید 4. آدرس و URL 5. لینک‌سازی داخلی 6. تگ H1 یا عنوان مقاله

برچسب ها:

نسرین نجفی پور

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط

نظرات