راه های افزایش فروش اینترنتی

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 08 اردیبهشت، 1400 تاریخ آپدیت: 24 مهر، 1401 نویسنده: نسرین نجفی پور

راه های افزایش فروش اینترنتی

 

فروشگاه‌های اینترنتی و آنلاین یکی پس از دیگری به وجود می‌آیند و کاربران و مشتریان هم از این نوع خرید استقبال می‌کنند. به خصوص با شیوع ویروس کرونا و کاهش ترددهای خارج از منزل، علاقه افراد به خریدهای اینترنتی بیشتر شده است. اما از طرف دیگر رقابت زیادی هم بین وب‌سایت‌های فروشگاهی وجود دارد که کار را برای صاحبان این مشاغل سخت‌تر می‌کند. مدیران این کسب و کارها معمولا به دنبال راه های افزایش فروش اینترنتی هستند تا موفقیت خود را در بین رقبای بی‌شمار تضمین کنند. اما رسیدن به این هدف به یک سری تکنیک و ترفند ویژه نیاز دارد. اگر شما هم مدام از خود می‌پرسید که چطور فروش آنلاین را افزایش دهیم و درآمد بیشتری داشته باشیم، این 22 روش ویژه را بخوانید و امتحان کنید.

1. تصاویر کشویی و چرخشی را از صفحه اصلی حذف کنید

اگر در جریان جدیدترین نکات مربوط به طراحی وب‌سایت باشید، متوجه شده‌اید که وجود تصاویر کشویی در صفحه اصلی مزایای زیادی دارد. تصاویر کشویی عکس محصولات شما یا ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن‌ها هستند. بازدیدکنندگان وب‌سایت از این روش خوششان می‌آید و در ضمن راه مناسبی هم برای ارائه محتوای جدید است. اما اگر دوست دارید فروش بیشتری را تجربه کنید، بهتر است خیلی سریع آن را از صفحه وب‌سایتتان پاک کنید. هیچ تحقیق و مطالعه‌ای وجود ندارد که نشان‌ دهد این تصاویر باعث افزایش فروش می‌شوند؛ اما شواهد کمی نشان می‌دهد که این عکس‌ها کاربر را گیج می‌کند و آن‌ها از سایت شما زده می‌شوند.

اگر هم از تصاویر چرخ و فلکی که مدام عوض می‌شوند استفاده کنید، کاربران متوجه تخفیف‌ها و امتیازهایی که قرار داده‌اید نمی‌شوند؛ معلوم است چرا! چون تصاویر مدام عوض می‌شوند و فرصتی برای دیدن به کاربر نمی‌دهند. وب‌سایت برند Siemens این مورد را آزمایش کرده است و به همین نتیجه رسیده است.

پس به جای استفاده از تصاویر بزرگ یا چرخ و فلکی که مدام عوض می‌شوند، اصلی‌ترین پیام برندتان را در قسمت بالایی صفحه اصلی بنویسید و به این صورت باعث افزایش فروش آنلاین محصولاتتان شوید.

2. محصولات و طرح‌های محبوب‌تر را مشخص کنید

مشخص کردن طرح‌های محبوب، یکی از راه های افزایش فروش اینترنتی است. مردم معمولا دوست دارند کارهایی را انجام دهند که می‌دانند بقیه تجربه لذت‌بخشی با آن داشته‌اند. این یک اصل روانشناختی ساده است که به آن اثر ارابه موسیقی (bandwagon effect) می‌گویند. یعنی وقتی اندیشه یا موضوعی در بین بسیاری از افراد محبوب و معروف می‌شود، دیگران هم آن را بدون فکر کردن می‌پذیرند. مثلا افرادی که قبلا از شما خرید کرده‌اند و راضی هستند، به عنوان متخصص شناخته می‌شوند و نظر آن‌ها مورد قبول بسیاری از افراد خواهد بود.

همه ما از افرادی که خرید کرده‌اند سوال می‌پرسیم تا تجربه موفقی داشته باشیم و از خرید خود راضی باشیم. اگر شما هم می‌خواهید از این اثر به نفع خودتان استفاده کنید، باید محبوب‌ترین محصول، خدمات یا طرح در کسب‌وکارتان را هایلایت و بولد کنید یا بخشی تحت عنوان محبوب‌ترین‌ها در وب‌سایتتان قرار دهید. تبلیغات وسیعی در این زمینه انجام دهید تا محبوبیت آن باعث معروف‌تر شدن برند و محصولاتتان شود.

3. اطلاعات تماس، یکی از راه های افزایش فروش اینترنتی

 

اطلاعات تماس، یکی از راه های افزایش فروش اینترنتی

 

اگ کسب‌وکار یا تجارت B2B دارید، یک تاکتیک عالی برای فروش بیشتر وجود دارد. این روش بسیار ساده است، ولی ممکن است تا به حال به آن توجه نکرده باشید. شاید باور نکنید، اما عدم وجود اطلاعات کافی برای تماس با شما، مشتریان یا کاربران وب‌سایت را ناامید می‌کند و ممکن است آن‌ها را کلا منصرف کند. داده‌هایی که از سایت KoMarketing به دست آمده است، نشان می‌دهد که مهم‌ترین محتوایی که مردم به دنبال آن هستند، اطلاعات تماس فروشندگان و کسب‌وکارها است.

این را هم در نظر داشته باشید که بسیاری از مشتریان شما ترجیح می‌دهند که شخصا با نماینده فروش صحبت کنند. به خصوص اگر فروش شما از طریق وب‌سایت و به صورت الکترونیکی باشد. پس به اندازه تماس و تعامل آنلاین، برای تماس تلفنی یا حضوری هم وقت بگذارید. شماره تلفن، ایمیل و آدرس دفتر مرکزی را حتما در همه صفحات وب‌سایت قرار دهید.

4. استفاده از نام‌ها و طرح‌های الهام‌بخش، یکی از روش های افزایش فروش اینترنتی

 

استفاده از نام‌ ها و طرح‌ های الهام‌ بخش | راه های افزایش فروش اینترنتی

 

معمولا مشتریان شما در زمان خرید به دنبال سرنخ‌هایی هستند تا در این مورد اطمینان بیشتری پیدا کنند. یک سری جزئیات ممکن است تاثیر زیادی روی انتخاب آن‌ها بگذارد. برای برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی که دارید، نام‌های جالب و الهام‌بخش انتخاب کنید تا نرخ تبدیل آن‌ها را بیشتر کنید. یکی از مثال‌های خوبی که در این زمینه وجود دارد، نام‌هایی است که MailChimp، یکی از ابزارهای ایمیل مارکتینگ انتخاب کرده است. همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، طرح‌هایی مانند "یک برنامه رایگان" و "یک برنامه کم‌هزینه" که قبلا "کارآفرین" و "تجارت در حال رشد" بودند، تغییر کردند.

یک برنامه رایگان اسم بهتری نسبت به کارآفرین است؛ چون برای کسب‌وکارهای کوچک هم قابل استفاده است و آن‌ها را از انتخاب این طرح نمی‌ترساند. وجود طراحی‌های جدید هم تاثیر زیادی روی انتخاب مشتریان دارد.

5. حذف بخش‌های مربوط به هزینه و قیمت، یکی از راه های افزایش فروش اینترنتی

گاهی اوقات لازم است که قبل از صحبت در مورد قیمت، نظر مشتریان را به محصول و مزایای آن جلب کنید. اگر از همان ابتدا در مورد محصول صحبت کنید، احتمال خرید بیشتر از زمانی است که صحبت را با هزینه‌ها شروع کنید. به همین دلیل بهتر است که همه بخش‌های مربوط به خرید، از جمله قیمت‌ را از بالای صفحه حذف کنید. اگر گزینه قیمت را در بالای صفحه قرار داده‌اید، یک آزمایش و مقایسه با زمانی که وب‌سایت شما بدون گزینه قیمت است، انجام دهید. فراموش نکنید که خبری از قیمت و خرید در بالای صفحه نباشد و در عوض کاربران را به ثبت نام و ایجاد حساب کاربری تشویق کنید.

6. هماهنگی صفحه فرود با تبلیغات، یکی از راه های افزایش فروش آنلاین

 

هماهنگی صفحه فرود با تبلیغات | راه های افزایش فروش اینترنتی

 

اگر تبلیغات پولی بخشی از استراتژی فروش شما را به خود اختصاص داده‌اند، با یک تغییر ساده، نرخ تبدیل را افزایش دهید و فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه کنید. بعضی از افراد تبلیغات و صفحات فرود مختلفی را ایجاد می‌کنند و آن‌ها را با هم مقایسه می‌کنند؛ اما بهتر است به جای این کار، ارتباطی بین تبلیغات و صفحات فرود ایجاد کنید. اگر هماهنگی و همخوانی بین این دو وجود داشته باشد، احتمال ثبت نام در وب‌سایت و خرید از شما بیشتر می‌شود.

طبق گفته رافائل پائولین-دایگل در وب‌سایت WordStream، هماهنگ کردن یک صفحه فرود با آگهی شامل دو بخش است:

  1. هماهنگی در رنگ و بو یا scent match: یعنی اینکه طرح و رنگ صفحه فرود باید کاملا شبیه آگهی موردنظر برای تبلیغ آن صفحه مقصد باشد.
  2. هماهنگی در پیام: یعنی باید صفحه فرود را شبیه به تبلیغاتتان ارائه دهید.

اگر این هماهنگی را بین تبلیغات و صفحات فرود ایجاد کنید، فروش خیلی خوبی خواهید داشت. افراد با هماهنگی‌های بصری احساس راحتی دارند و این کاملا به نفع شما است.

7. نمایش یک سری نماد برای ایجاد اعتماد بیشتر در صفحه پرداخت

ایجاد اعتماد، یکی از کلیدهای اصلی فروش بیشتر است. طبق یکی از مطالعات سایت Acquisio حدودا 60% از خریداران آنلاین به دلیل نبود نشان و تضمین اعتماد، از خرید صرف نظر کرده‌اند. پس می‌بینید که این موضوع تا چه حد مهم است! موارد مختلفی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای ایجاد اعتماد و امنیت در صفحه پرداخت استفاده کنید. مثلا توضیحات کاملی در مورد اقدامات امنیتی بنویسید و لینکی از آن در صفحه پرداخت قرار دهید. تایید شدن از سمت شرکت‌های معتبر هم راه مناسبی است. مثلا از شرکت‌های معتبر پرداخت الکرونیکی که قابل پیگیری هستند استفاده کنید. اگر مشتری احساس کند که اطلاعات کارت اعتباری او لو نمی‌رود و این خرید کاملا ایمن است، فروش شما بسیار بیشتر از قبل می‌شود.

8. نمایش تایید مشتریان، یکی از راه های افزایش فروش اینترنتی

 

نمایش تایید مشتریان، یکی از راه های افزایش فروش اینترنتی

 

همانطور که خود ما دوست داریم بهترین و محبوب‌ترین طرح‌ها و گزینه‌ها را بخریم، افراد دیگر از جمله مشتریان ما هم می‌خواهند تجربه موفقی در مورد خرید محصول داشته باشند. نوع توصیف کردن و توضیحات محصولات در وب‌سایت تاثیر زیادی دارد. برای اینکه لیدها را به سمت مراحل بعدی و در نهایت خرید بکشانید، تاییدهایی که از افراد دیگر گرفته‌اید را منتشر کنید. مثلا می‌توانید تصاویر و اطلاعات افرادی که از شما خرید کرده‌اند و رضایت داشته‌اند را در وب‌سایت بگذارید و بخشی برای نوشتن نظرات قرار دهید. حتی تصویر افرادی که نظر می‌نویسند را منتشر کنید تا واقعی‌تر به نظر برسد. در این صورت سایر کاربران هم می‌توانند با این افراد ارتباط برقرار کنند و از کیفیت محصولات مطمئن شوند.

9. احساس فوریت را به کاربران منتقل کنید

اگر مخاطبان شما فوریت و اضطرار را در مورد خرید محصولات حس نکنند، ممکن است هرگز دست به خرید نزنند. به همین دلیل باید از روش‌های مختلفی برای به وجود آوردن این حس استفاده کنید. مثلا برای فروش محصول تاریخ تعیین کنید، جشنواره یا تخفیف را زمان‌دار کنید و به این صورت افرادی که هنوز شک دارند را مطمئن‌تر کنید. همچنین می‌توانید از دکمه‌ها و علامت‌هایی که زمان معکوس تا پایان زمان تخفیف یا جشنواره را نشان می‌دهد، استفاده کنید و باعث عجله بیشتر در خرید محصولات شوید.

10. ضمانت بازگشت پول، یکی از راه های افزایش فروش اینترنتی

 

ضمانت بازگشت پول، یکی از راه های افزایش فروش اینترنتی

 

دادن تضمین برای برگشت هزینه، یکی دیگر از راه‌ های افزایش فروش آنلاین است. برخی از افراد از کیفیت محصولات اطمینان ندارند و می‌ترسند که بعدا از خرید خود پشیمان شوند. شما می‌توانید با قرار دادن این امکان، آن‌ها را برای خرید مطمئن‌تر کنید. اگر مشتریان بدانند که در صورت ناراضی بودن از محصول یا خدمات می‌توانند آن را مرجوع کنند و پول خود را پس بگیرند، حس بهتری نسبت به برند و محصولات شما پیدا می‌کنند. هر چقدر در این زمینه شرایط آسان‌تری قرار دهید و اطمینان بیشتری ایجاد کنید، احتمال خرید از شما بیشتر می‌شود.

11. مراحل پرداخت را ساده‌تر کنید

اگر بتوانید مراحل پرداخت ساده و بدون دردسری ایجاد کنید، فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه می‌کنید. هیچ کاربری دوست ندارد کلی مرحله پیچیده را دنبال کند تا در نهایت خرید خود را انجام دهد؛ بلکه به خرید الکترونیکی ساده و سریع علاقه دارد. حتی اگر مانند سایت آمازون، تنها یکی از کلیک‌ها را حذف کنید، سفارش‌های بیشتری دریافت می‌کنید. به هر حال باید قبول کنیم که مردم نسل جدید تنبل هستند؛ همین که در خانه خرید می‌کنند و لازم نیست پایشان را از در بیرون بگذارند، کافی نیست و باز هم راحتی بیشتری می‌خواهند.

اگر کاربران بتوانند حساب کاربری در وب‌سایت شما داشته باشند و برای هر دفعه خرید نیازی به وارد کردن آدرس و مشخصات نداشته باشند، تمایل بیشتری به خرید پیدا می‌کنند. جالب است بدانید که 27% از سبدهای کالا به دلیل فرآیندهای پیچیده خرید ناتمام می‌مانند. پس اگر بتوانید این اصل را رعایت کنید، آن 27% را از دست نمی‌دهید. فراموش نکنید که بخشی از وب‌سایتتان را به توضیح مراحل خرید اختصاص دهید یا حتی سوالات متداول در این زمینه را پاسخ دهید.

12. حذف navigation bar از صفحه پرداخت

 

حذف navigation bar از صفحه پرداخت | راه های افزایش فروش اینترنتی

 

همانطور که گفتیم، مراحل پرداخت باید ساده باشد و مشتری را خسته نکند. اگر مشتری نیاز به اسکرول کردن این صفحه داشته باشد، مطمئنا پرداخت راحتی را تجربه نمی‌کند و منصرف می‌شود. همچنین بهتر است که navigation bar یا همان نوار پیمایش را از این صفحه بردارید تا مشتری‌ها خرید راحت‌تری را تجربه کنند. یکی از مثال‌های معروف در این زمینه، VeggieTales، یک برنامه کارتونی برای بچه‌ها بود که با برداشتن نوار پیمایش در زمان پرداخت، افزایش درآمد 14 درصدی را به ازای هر بازدیدکننده تجربه کرد. اگر چنین نواری در بالای صفحه وجود نداشته باشد، کاربران به ادامه روند پرداخت یا خروج از وب سایت تشویق می‌شوند و در نهایت از شما خرید می‌کنند. در ضمن لینک‌های داخلی را از صفحات پرداخت بردارید تا احتمال خروج کاربر کمتر شود.

13. استفاده از نقل قول مشتری، یکی از راه های افزایش فروش اینترنتی

جذب نظر مشتری، یکی از بهترین روش های افزایش فروش اینترنتی است؛ و بهترین راه برای جلب نظر مشتری، این است که از صدای او به نفع خودتان استفاده کنید. مثلا می‌توانید نقل قول‌های مستقیم از او بگیرید یا با وی مصاحبه کنید. دلایل اصلی برای خرید یا عدم خرید محصولاتتان را از او بپرسید و از این اطلاعات برای ساخت یک صفحه فروش استفاده کنید. این صفحه فروش نرخ تبدیل بالایی برای شما به ارمغان می‌آورد. شاید بیشتر از هر روش دیگری که تا به حال تجربه کرده‌اید.

توصیفات مشتریان یا مصاحبه با خریداران راضی را در این صفحه قرار دهید. دلایل رضایت و نارضایتی آن‌ها را هم بنویسید تا اعتماد بیشتری از سمت خریداران جلب کنید و البته خودتان هم متوجه اشتباهاتتان شوید.

14. فروش بازه‌های زمانی طولانی‌ برای ارائه خدمات و SaaS

یکی از سریع‌ترین و ساده‌ترین راه های افزایش فروش اینترنتی و آنلاین این است که در بازه زمانی طولانی‌تری بفروشید. اگر در زمینه ارائه یک نوع خدمات یا SaaS فعالیت می‌کنید، احتمالا فروش شما به صورت اشتراک ماهانه است. بنابراین می‌توانید مشتریان خود را تشویق کنید که به جای خرید اشتراک ماهانه، برنامه‌های سالانه شما را خریداری کنند.

برای تشویق بیشتر افراد، تخفیف‌های خوبی برای اشتراک‌های سالانه در نظر بگیرید. زیرا هم مشتریان بیشتری جذب می‌کنید و هم جریان درآمدی بیشتری به سمت شرکت شما سرازیر می‌شود. دلایل استفاده از اشتراک‌های طولانی‌مدت را در صفحه فروش بیان کنید. مثلا می‌توانید اشتراک‌های ماهانه، 3 ماهه، 6 ماهه و 1 ساله را قرار دهید و در بین آن‌ها بیشترین مزایا و البته تخفیف‌ها را به اشتراک سالیانه اختصاص دهید. یکی از پیشنهادهای سودآوری که برای فروش طولانی‌مدت محصولات وجود دارد، این است که برای کالاهایی که معمولا تمام می‌شوند – مانند صابون، شامپو و مواد غذایی – مدل‌های اشتراکی درست کنید تا احتمال خریدهای بیشتر را فراهم کنید.

15. آزمایش انواع هدلاین‌ها برای صفحه اصلی

 

آزمایش انواع هدلاین ها برای صفحه اصلی | راه های افزایش فروش اینترنتی

 

احتمالا شما در مورد تست کردن هدلاین‌ها چیزهایی شنیده‌اید؛ اما ممکن است در مورد اسپلیت تست عناوین چیزی نشنیده باشید. فراموش نکنید که نمایش تصویر و متن‌های اطراف صفحه می‌تواند تغییرات قابل توجهی در نرخ تبدیل شما ایجاد کند. باید بدانید از چه تصاویری استفاده کنید یا بالعکس استفاده نکنید تا تاثیر متن و تبلیغ محصولتان بیشتر شود. مثلا در یکی از سایت‌ها که در شکل بالا نشان داده شده است، با حذف تصاویر خندان، انتخاب تیتر 7% بیشتر شده است. زیرا این تصاویر حواس مخاطب را پرت می‌کند و او را از متن و تیتر اصلی منحرف می‌کند. البته خالی بودن پس زمینه خیلی هم مناسب نیست و بهتر است که یک تصویر مینیمال و کمرنگ در پس زمینه وجود داشته باشد. جالب است که نسخه سوم رشد عملکردی معادل 230.41% را ایجاد کرده است. پس با این تغییرات و آزمایش‌ها، بهترین طرحی که بیشترین سودآوری را به همراه دارد، پیدا کنید.

16. چت زنده، یکی از راه های افزایش فروش اینترنتی

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث جذب و جلب اعتماد مشتریان می‌شود، این است که به سوالات و اعتراض‌های آن‌ها پاسخ دهید. اما گاهی اوقات پاسخ دادن به همه این موارد راحت نیست و حتی غیرممکن خواهد بود. زیرا هر فردی سوال متفاوتی دارد و نمی‌توان تعدادی سوال خاص و تکراری را پاسخ داد. در این زمان راه‌حل خوبی به ذهن می‌رسد و آن هم چیزی جز یک برنامه گفتگوی زنده در صفحه فروش نیست! وجود چنین برنامه‌ای ارتباط مشتریان با شما را خیلی ساده‌تر می‌کند تا خیلی سریع به پاسخ سوالاتشان برسند. اکثر افراد از طریق ایمیل با شما ارتباط برقرار نمی‌کنند؛ به همین دلیل بهتر است که از این روش استفاده کنید. تجربه‌های مختلف از سایت‌هایی مانند Intuit و mHelpDesk نشان می‌دهد که وجود برنامه چت آنلاین، افزایش 211 درصدی نرخ تبدیل برای Intuit و فروش بسیار بیشتری برای mHelpDesk به همراه داشته است.

17. نمایش فروش‌ها به همه کاربران

 

نمایش فروش‌ ها به همه کاربران | راه های افزایش فروش اینترنتی

 

یکی از ویژگی‌های جدید این است که یک popup box در وب‌سایتتان قرار دهید و بازدیدکنندگان را در جریان آخرین خریدها و محصولات محبوب خود قرار دهید. یک سری اعلان کوچک در پایین صفحه بگذارید و محصولاتی که به فروش رسیده‌اند را به همراه نام و عکس خریدار قرار دهید. اگر بتوانید این بخش را به روز رسانی کنید و همواره آخرین و بهترین خریدها را نمایش دهید، محبوبیت برندتان را بیشتر نشان می‌دهید. این طرح برای افرادی که هنوز شک دارند خیلی مفید است و آن‌ها را به خرید تشویق می‌کند. وقتی افراد می‌بینند که چه محصولاتی اخیرا فروخته شده‌اند، به محبوب بودن آن‌ها پی می‌برند؛ و این موضوع در نهایت به فروش بیشتر منجر می‌شود. می‌توانید از برنامه Proof برای قرار دادن این ویژگی در وب‌سایتتان استفاده کنید. Proof با اکثر صفحات فروش و سازندگان صفحات فرود ادغام می‌شود و تجربه‌ای کاربرپسند ایجاد می‌کند که باعث فروش بیشتری می‌شود.

18. در نوشتن متن دکمه CTA خلاقیت داشته باشید

نوآوری در نوشتن متن‌ها، یکی دیگر از راه های افزایش فروش اینترنتی است. حتما در سایت شما دکمه‌های call-to-action یا همان CTA وجود دارد. اما چیزی که مهم است، این است که چقدر در این زمینه خلاقیت دارید و چیزهای جدید را امتحان می‌کنید. به جای اینکه از متن‌های سرد و دستوری استفاده کنید، صمیمیت بیشتری در جملاتتان داشته باشید و از ضمیرهای "من" و "تو" به جای "ما" و "شما" استفاده کنید. مثلا به جای اینکه بنویسید:

از جمله

استفاده کنید. بهتر است که چند گزینه مختلف را آزمایش کنید و ببینید که تاثیر کدام یک بیشتر است. بعد از اینکه تاثیر هر یک را دیدید، از موثرترین آن‌ها استفاده کنید. تا می‌توانید خودمانی بنویسید و از کلمات خاصی مثل "همین امروز"، "هر چه سریع‌تر"، "تا دیر نشده" و ... استفاده کنید.

19. یک طرح یا گزینه فوق‌العاده را پیشنهاد دهید

 

یک طرح یا گزینه فوق‌العاده را پیشنهاد دهید | افزایش فروش آنلاین

 

اگر برنامه‌ها یا گزینه‌های مختلفی داشته باشید، ممکن است کاربران را گیج کنید و تحت فشار قرار دهید. برخی تصور می‌کنند که این گیج شدن خوب است و باعث می‌شود که کاربران حتما موردی را برای خرید انتخاب کنند؛ به خصوص که وقتی در مورد انتخاب بهترین محصول شک دارند، معمولا محصول گران‌تر را می‌خرند. اما باید بدانید که این فرضیه غلط است! بله غلط است! هر چقدر کاربران گیج‌تر شوند، سریع‌تر سایت شما را ترک می‌کنند و چیزی عاید شما نمی‌شود.

پس بهتر است مراحل خرید را تا حد ممکن آسان کنید تا نرخ تبدیل و فروش را افزایش دهید. بهترین راه این است که یک طرح انتخاب کنید و آن را به طرز جدی و صریحی پیشنهاد دهید. به طوری که اگر این محصول را نخرند، ضرر زیادی می‌بینند و چیز مهمی را از دست می‌دهند. پیشنهادهای ویژه را در صفحه اصلی فروشگاه اینترنتی خود قرار دهید و دلایلی که باید آن را بخرند را مطرح کنید. دلایلی مثل این که محصول به زودی تمام می‌شود، تخفیف آن برداشته می‌شود یا استفاده از آن چه مزایایی دارد.

20. سفارشی کردن تبلیغات، یکی از راه های افزایش فروش اینترنتی

انجام دوباره و حتی چندباره تبلیغات، یکی از موثرترین راه های افزایش فروش فروشگاه اینترنتی شما است. اگر این کار را انجام ندهید، یک فرصت بزرگ را از دست می‌دهید. درست کردن تبلیغات سفارشی، یکی از پیشنهادات خوب در این زمینه است. مثلا زمانی که یک بازدیدکننده وارد سایت شما می‌شود، باید یک کمپین تبلیغاتی هدفمند ایجاد کنید تا به محض رفتن به او دسترسی داشته باشید. اگر این کار را انجام ندهید، انگار که هیچ کاری نکرده‌اید و تمام تلاش‌هایتان بیهوده خواهد بود.

برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید، باید تبلیغات سفارشی ایجاد کنید تا مخاطبان خاص را جذب کنید. یک کمپین ایمیل مارکتینگ ایجاد کنید و با ساخت ایمیل‌های سفارشی، محصولات خاص را به افراد مختلفی که بیشتر به آن محصول نیاز دارند، معرفی کنید. مثلا اگر یک فروشگاه اینترنتی دوچرخه دارید، به افرادی که به دوچرخه و بقیه وسایل مرتبط با آن علاقه دارند، ایمیل بفرستید. گرچه ممکن است تعداد این افراد زیاد نباشد، اما به خاطر سفارشی بودن ایمیل‌ها، حتما فروش زیادی را تجربه می‌کنید. یا اگر فروشگاه اینترنتی با انواع محصولات دارید، می‌توانید ایمیل‌های شخصی‌سازی شده را به افرادی که قبلا از شما خرید کرده‌اند بفرستید. شخصی کردن ایمیل را با توجه به خریدهای قبلی آن‌ها انجام دهید.

21. طراحی وب‌سایتتان را تغییر دهید

اگر وب‌سایت شما قدیمی است و طراحی‌ آن را به روز نکرده‌اید، احتمالا مشتریان خود را از دست می‌دهید. اگر دوست دارید فروش خود را بیشتر کنید، حتما یک طراح حرفه‌ای استخدام کنید تا یک تغییر درست و حسابی در صفحه فروش شما ایجاد کند. یک مثال در این مورد سایت Basekit است. این سایت با استفاده از رنگ‌های روشن‌تر و جسورانه در صفحه فروش، نرخ تبدیل خود را 25% افزایش داد. به جای اینکه رنگ‌های مات به کار ببرید، از رنگ‌های روشن و براق استفاده کنید. همواره در حال تغییر و به روز کردن طراحی وب‌سایتتان باشید و با ترندهای روز همراه شوید. به خصوص صفحه فروش شما که مهم‌ترین بخش در سایتتان محسوب می‌شود.

22. ارائه حمل و نقل رایگان، یکی از مهم‌ترین راه های افزایش فروش اینترنتی

شاید این گزینه، گران‌ترین گزینه در این لیست 22 تایی است؛ ولی تاثیر بسیار زیادی دارد. تحقیقات سایت Acquisio نشان می‌دهد که 47٪ از کاربران سبد خرید خود را به دلیل رایگان نبودن ارسال رها می‌کنند. شاید لازم باشد 15 – 20 هزار تومان از جیبتان برای هر خرید بدهید، اما این به تعداد افرادی که به خریداران شما اضافه می‌شوند می‌ارزد. 47% هم عدد کمی نیست و شما با این کار، مشتریان و خریدهای بیشتری را جذب می‌کنید.

 اگر می‌خواهید فروش خود را خیلی بیشتر کنید، باید راه‌های مختلفی را برای جلوگیری از خروج کاربر در زمان خرید امتحان کنید. روش‌هایی مثل:

 

نکات کلیدی

راه های افزایش فروش اینترنتی :

 

سوالات متداول

ساده نگه داشتن صفحه اصلی و تحت فشار قرار ندادن مخاطبان. اضافه کردن فیلم‌ها به صفحه اصلی. ایجاد راه‌هایی برای گرفتن آدرس‌های ایمیل کاربران. ایجاد اعتماد با گواهی‌نامه‌ها، انجمن‌ها و مطالعات موردی. ایجاد محتوایی برای هدف قرار دادن بخش‌های اصلی بازار. توضیح ارزش پیشنهادی در صفحات فرود و به طور واضح. نصب چت زنده. انجام تست A / B، مقایسه بین حالت‌های مختلف در وب‌سایت و انتخاب بهترین روش.

1. یک فروشگاه اینترنتی زیبا بسازید. 2. در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید. 3. به مشتری خیلی توجه کنید. 4. تبلیغات درست و اصولی انجام دهید. 5. بازاریابی ایمیلی را فراموش نکنید.

شما باید روی این 4 مورد تمرکز کنید: 1. افزایش تعداد مشتری 2. افزایش متوسط تراکنش‌ها 3. افزایش تعداد معاملات برای هر مشتری 4. افزایش قیمت‌ها

برچسب ها:

نسرین نجفی پور

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

نظرات