3 مزیت اصلی دیجیتال مارکتینگ صنعت ساختمان

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 25 مرداد، 1401 تاریخ آپدیت: 24 مهر، 1401 نویسنده: نوشین حسینی

3 مزیت اصلی دیجیتال مارکتینگ صنعت ساختمان

در زمینه فروش تجهیزات ساختمانی کار می‌کنید یا در کار ساخت و ساز هستید؟ شرکت معماری، شرکت ساختمانی و یا بازسازی دارید؟

فرقی نمی‌کند دقیقاً در کدام بخش صنعت ساختمان مشغول به کار هستید. نکته مهم آن است که دیگر روش‌های بازاریابی سنتی، به تنهایی برای صنعت شما جوابگو نیست و باید مثل دیگر مشاغل، وارد دنیای دیجیتال و آنلاین شوید. شما برای گرفتن پروژه‌ها و فروش بیشتر به دیجیتال مارکتینگ ساختمان نیاز دارید.

شاید این صنعت به نسبت سایر صنایع، نیاز به دیجیتال مارکتینگ را کمتر حس کرده باشد، اما رقبای شما متوجه اهمیت حیاتی آن در حفظ و رشد کسب و کارشان شده‌اند و کم کم به این سمت روی آورده‌اند. شما هم برای آنکه از آن‌ها عقب نمانید و بتوانید در بازار ساختمانی حرفی برای گفتن داشته باشید باید از همین الان شروع کنید.  

برای آنکه نیاز به دیجیتال مارکتینگ صنعت ساختمان را بهتر درک کنید ما در ادامه اهمیت و مزایای دیجیتال مارکتینگ در صنعت ساختمان‌سازی را برایتان به خوبی توضیح می‌دهیم.

 

3 دلیلی که شرکت‌های ساختمانی باید از بازاریابی دیجیتال کمک بگیرند

همانطور که گفتیم اهمیت بازاریابی دیجیتال برای صنعت ساختمان بسیار بالا است و شما می‌توانید با خواندن مزایای دیجیتال مارکتینگ در این صنعت، خودتان نیز به این نتیجه برسید.

با هم در ادامه چند مورد از اصلی‌ترین مزایای دیجیتال مارکتینگ صنعت ساختمان برای کسب و کارتان را بررسی می‌کنیم.

 

مزیت دیجیتال مارکتینگ صنعت ساختمان

 

1. بازاریابی دیجیتال به معنای بازاریابی هدفمند است!

یکی از ایرادات استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ صنعت ساختمان به صورت سنتی، مثل تبلیغات بیلبوردی و یا تراکت‌ها، این است که مثل استفاده از تفنگ ساچمه‌ای برای شکار می‌باشد! در این حالت شما منطقه وسیعی را پوشش می‌دهید اما ممکن است به هدف مورد نظر خود نرسید!

در واقع شما در دیجیتال مارکتینگ صنعت ساختمان، برخلاف بازاریابی سنتی، می‌توانید مخاطب هدف خود را شناسایی و مشخص کنید و در تبلیغات فقط آن‌ها را هدف قرار دهید. به این روش، بازاریابی هدفمند گفته می‌شود و باعث می‌شود تا شما با هزینه کمتری به مشتری برسید.

فرض کنید شما برای تبلیغ صنعت ساختمانی خود بین تبلیغ بر روی بیلبورد و یا ساخت سایت و کار بر روی سئو آن در حال انتخاب هستید. تبلیغات بر روی بیلبورد را تعداد خیلی زیادی از افراد می‌بینند، اما واقعاً چند درصد از آن‌ها نیازمند خدمات یا محصولات شما هستند و چند درصد می‌توانند جزء مشتریان بالقوه شما باشند؟ قطعاً درصد خیلی کمی!

اما اگر در سئو سایت قوی عمل کرده باشید افرادی را تارگت قرار می‌دهید که در سرچ گوگل به دنبال خدمات و محصولات شما هستند. مثلاً شخصی سفارش ساخت ویلا را سرچ می‌کند و سایت شما در نتایج اول گوگل ظاهر می‌شود، این شخص به احتمال زیادی می‌تواند مشتری آینده شما باشد.

برای انجام این موارد شما نیاز به دریافت مشاوره دیجیتال مارکتینگ در صنعت ساختمان، از شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای هستید. یکی از شرکت‌های معتبر و با تجربه در این زمینه شرکت دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا است که برای ورود کسب و کارتان به دنیای آنلاین و موفقیت در بازاریابی دیجیتال، می‌توانید به خدمات دیجیتال مارکتینگ آن‌ها اعتماد کامل داشته باشید.

2. دیجیتال مارکتینگ صنعت ساختمانی، قابل اندازه‌گیری است

بیایید به مثال بیلبوردمان برگردیم. اگر یک شرکت ساختمانی بر روی یک بیلبورد تبلیغ برود، راهی برای آن شرکت وجود ندارد که بداند دقیقاً چه مقدار درآمد از راه این تبلیغ به کسب و کارش اضافه شده است.

اما با دیجیتال مارکتینگ شرکت‌های ساختمانی می‌توانند همه چیز را با ابزار‌های مربوطه، رصد کنند. چه کمپین‌های بازاریابی ایمیلی باشد و چه تبلیغات گوگل، چه نتایج مربوط به موتور‌های جستجو و … می‌توانید داده‌ها و آمار‌های بسیار ارزشمندی را از بازاریابی و تبلیغات دیجیتال خود به دست‌آورید تا بتوانید تحلیل درستی از کمپین تبلیغاتی خود داشته باشید و در تبلیغات دیجیتال بعدی خود مسیر حرفه‌ای‌تری را انتخاب کنید.

در واقع به کمک دیجیتال مارکتینگ در صنعت ساختمان می‌توانید خیلی راحت متوجه شوید که چند نفر تبلیغات شما را دیدند و یا از سایتتان بازدید کردند، چند نفر روی تبلیغ کلیک کردند، گزینه خرید را زدند و در نهایت چند درصد از فروشتان به آن تبلیغ اختصاص دارد و میزان موفقیت کمپین تبلیغاتی‌تان چقدر بوده است.

3. دیجیتال مارکتینگ صنعت ساختمان، اعتبار و آگاهی برند و همچنین وفاداری به برند را افزایش می‌دهد

برای بسیاری از شرکت‌های ساختمانی، تبلیغات دهان به دهان بخش بزرگی از آگاهی از برند و درآمدزایی را شامل می‌شود. این موضوع آگاهی از برند به صورت دهان به دهان، در دیجیتال مارکتینگ شرکت‌های ساختمانی در دنیای امروز شکل خود را عوض کرده است و در فضای آنلاین راه پیدا کرده است.

تا کنون شده است که در مورد موضوعی در گوگل سرچ کنید و اسم یکسری از کسب و کار‌ها را برایتان نشان دهد که در کنار آن‌ها امتیاز مشتریان به آن کسب و کار را بتوانید ببینید. اینجا علاوه بر امتیاز دهی، کاربران می‌توانند نظرات خود را کامنت کنند. این دقیقاً شکل دیجیتالی تبلیغات دهان به دهان است. شما با خواندن تجربه سایر مشتریان، می‌توانید تصمیم بگیرید که آن برند و خدمات یا محصولات آن، تا چه حد اعتبار دارند.

تبلیغات دهان به دهان به صورت سنتی ممکن بود شما را از مرز یک شهر یا یک کشور فراتر نبرد، اما مزیت دیجیتال مارکتینگ صنعت ساختمان و به قولی تبلیغات دهان به دهان دیجیتال آن است که دیگر محدود به زمان و مکان خاصی نیستید و می‌توانید به گسترش کسب و کارتان بیاندیشید.

علاوه بر آنکه با تبلیغات در فضای آنلاین بهتر و بیشتر شناخته می‌شوید، با وجود چنین امکاناتی (امکان امتیاز دهی و نظردهی) اعتماد مشتریان را به خودتان جلب می‌کنید و وفاداری مشتریان قبلی را بیشتر می‌کنید.

در واقع یک حضور آنلاین از طریق رسانه‌های اجتماعی، یک وب سایت خوش ساخت، بازاریابی ایمیلی و دیگر روش‌های دیجیتال مارکتینگ شرکت‌های ساختمانی، می‌تواند همان تأثیر دهان به دهان سنتی را ایجاد کند. این موضوع باعث می‌شود تا شرکت شما در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک گذاشته شود و به مشتریان بالقوه دست پیدا کنید.

شما باید از تمام شبکه‌های تبلیغاتی دیجیتال برای جذب مشتری بیشتر، کمک بگیرید. فراموش نکنید که هر چه حضور پررنگ‌تر و بهتری در فضای مجازی و اینترنت داشته باشید اعتماد مشتریان بیشتری را به خود جلب می‌کنید.

 

نقش بازاریابی دیجیتال در صنعت ساخت و ساز

 

کاربرد و نقش بازاریابی دیجیتال در صنعت ساخت و ساز

کاربرد و نقش بازاریابی دیجیتال در صنعت ساخت و ساز کاملاً واضح است. به طور کلی باید بگوییم که دیجیتال مارکتینگ صنعت ساختمان این روز‌ها به امری ضروری تبدیل شده است که اگر می‌خواهید در بازار این صنعت و در بین رقبا دوام بیاورید باید از آن کمک بگیرید. نقش این نوع بازاریابی این است که به شما کمک کند تا درآمد و سود خود را چند برابر کنید.

عصر، عصر تکنولوژی است و شما باید دیر یا زود وارد دنیای آنلاین شوید، چه بهتر که تا دیر نشده است این اتفاق بیفتد.

شما باید برای افزایش فروش محصول یا خدماتتان و در نهایت درآمدزایی بیشتر، وارد دنیای دیجیتال شده و از بازاریابی آنلاین کمک بگیرید. دیگر روش‌های سنتی به تنهایی کافی نیستند و باید هر دو روش بازاریابی را، بر حسب نیاز، به صورت موازی با هم پیش ببرید.

 

بهترین راه برای بازاریابی دیجیتال صنعت ساختمان

 

بهترین راه برای بازاریابی دیجیتال صنعت ساختمان چیست

اجازه دهید ابتدا ببینیم چه راه‌هایی برای دیجیتال مارکتینگ صنعت ساختمان وجود دارد تا در انتها به این سؤال پاسخ دهیم. در ادامه لیستی از مهمترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ این صنعت را با هم می‌بینیم:

1. جستجوی پولی و تبلیغات رسانه‌های اجتماعی

2. ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی

3. بهبود تجربه کاربری سایت

4. بازاریابی محتوایی

5. عضویت در شبکه‌های اجتماعی ویدئویی و تولید محتوا ویدئویی

6. برگزاری وبینار‌ها و رویداد‌های دیجیتال

7. سئو (بهینه‌سازی موتور‌های جستجو)

 

منبع

hivehousedigital | /articles. bplans

جمع بندی:

در اینجا اصلی‌ترین روش‌ها را برای شما بازگو کردیم. بیایید به سؤالمان برگردیم. برخلاف تصورتان بهترین روش برای دیجیتال مارکتینگ صنعت ساختمان وجود ندارد. حتی نمی‌توان گفت که 100 درصد، دیجیتال مارکتینگ از بازاریابی به روش سنتی بهتر است. روش‌های بازاریابی آنلاین باید با توجه به اهداف تبلیغاتی و کسب و کارتان و همچنین بودجه‌ای که برای آن کمپین در نظر گرفته‌اید انتخاب شوند. در واقع بهترین روش برای هر کسب و کاری در موقعیت‌های مختلف متفاوت است و حتی شما می‌توانید همزمان از چندین روش برای تبلیغات خود کمک بگیرید. پس ابتدا اهداف و بودجه خود را مشخص کنید و سپس از بین روش‌های مختلف، بهترین‌ها را برای خودتان انتخاب کنید. البته برای این کار نیاز به یک مشاوره حرفه‌ای دارید. تیم توسعه آنلاین کسب و کار عظیم مدیا آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

سوالات متداول

بله تمام صنایع، دیر یا زود باید وارد دنیای دیجیتال شوند تا از مزایای گسترده این روش تبلیغاتی بهره‌مند شوند.

به سه دلیل اصلی که از جمله مزایای دیجیتال مارکتینگ است: دیجیتال مارکتینگ یک نوع بازاریابی هدفمند است (باعث کاهش هزینه و افزایش بازدهی می‌شود)، نتایج آن قابل اندازه‌گیری است و باعث وفاداری به برند می‌شود.

نمی‌توان یک روش را به عنوان بهترین راه معرفی کرد. بسته به شرایط کسب و کار و نیازتان این مورد متفاوت خواهد بود که بهتر است از متخصصین این حوزه برای انتخاب راه‌های مؤثرتر کمک بگیرید.

برچسب ها:

نوشین حسینی

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط

نظرات