۱۲ دلیل استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای رستوران و کافه

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 14 مهر، 1399 تاریخ آپدیت: 25 مهر، 1401 نویسنده: حمید کریمی

۱۲ دلیل استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای رستوران و کافه

 

دیجیتال مارکتینگ برای رستوران و کافه در دنیای امروزی به یک ضرورت تبدیل شده است. شاید فکر کنید که کسب‌وکار محلی نیازی به بازاریابی دیجیتال ندارد ولی اینطور نیست. بسیاری از مشتری‌های محلی شما در اینترنت دنبال کسب‌وکارتان می‌گردند. شاید تعجب کنید ولی در دنیایی که اینترنت در آن اهمیت زیادی دارد و به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده، هنوز بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌ها از آن برای معرفی کسب‌وکار خود استفاده نمی‌کنند. خیلی از آنها سایت و حتی اکانت در شبکه‌های اجتماعی ندارند. اگر شما هم تا به حال به استفاده از مزایای دیجیتال مارکتینگ برای رستوران و کافه نیافتاده‌اید، بد نیست که در مورد آن بیشتر بخوانید تا برای طراحی استراتژی برای تبلیغات آنلاین، انگیزه بگیرید.

 

دیجیتال مارکتینگ برای رستوران و کافه چرا اهمیت دارد؟

 

دیجیتال مارکتینگ برای رستوران و کافه

 

اگر صاحب یک رستوران یا کافه باشید، شاید فکر کنید تبلیغات آنلاین برای کسب‌وکار شما مناسب نیست. به همین دلیل این نوع کسب‌وکارها معمولا روی تبلیغات محلی تمرکز می‌کنند. البته تبلیغات محلی برای کافه و رستوران بسیار مهم است اما نکته‌ای که نباید فراموش کنید، اهمیت اینترنت در زندگی این روزهای ما است. حتی اهالی یک شهر برای کسب اطلاع از مشاغل موجود در شهرشان، از اینترنت کمک می‌گیرند. برای اینکه نظرات دیگران را در مورد یک رستوران یا مثلا هتل بخوانند، از اینترنت استفاده می‌کنند. پس هر کسب‌وکاری که در فضای آنلاین حضور نداشته باشد،

تعداد زیادی از مشتریان و مخاطبان احتمالی خود را از دست می‌دهد. برای اینکه از دیگران جلو بیافتید، برای اینکه افراد بیشتری کسب‌وکارتان را بشناسند و برای اینکه درآمد خود را افزایش دهید، دیجیتال مارکتینگ برای رستوران و کافه را جدی بگیرید. در ادامه به چند مورد از مزایای آن اشاره می‌کنیم.

 

مزایای دیجیتال مارکتینگ برای رستوران و کافه

 

دیجیتال مارکتینگ برای رستوران و کافه

 

اگر هنوز برای استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای معرفی کسب‌وکار خود قانع نشده‌اید، ادامه مطلب را دنبال کنید:

۱. هزینه پایین‌تر دیجیتال مارکتینگ برای رستوران و کافه

معمولا کافه‌ها و رستوران‌ها بودجه کمی برای تبلیغات دارند. با دیجیتال مارکتینگ می‌توانید با کمترین هزینه و حتی گاهی کاملا رایگان، کسب‌وکار خود را تبلیغ کنید و بهترین نتیجه را بگیرید. از ایمیل مارکتینگ گرفته تا بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و حتی راه‌اندازی وب سایت، این روش‌ها این روزها تقریبا هزینه‌های بسیار اندکی دارد.

۲. بیش فروشی (Up Selling) و فروش جانبی (Cross Selling)

بیش فروشی و فروش جانبی از رایج‌ترین تکنیک‌ها و روش‌های افزایش درآمد در فروش محصولات و خدمات است. شاید فکر کنید فروش محصولات و خدمات، پایان ماجرا است. ولی بعد از فروش چه؟ آیا به بیش فروشی و فروش جانبی هم فکر کرده‌اید؟ آیا می‌توانید غیر از ارائه خدمات اصلی، چیز دیگری هم به مشتری عرضه کنید؟ آیا می‌توانید دوباره او را به رستوران یا کافه برگردانید؟ این کارها با کمک دیجیتال مارکتینگ قابل انجام است.

۳. حضور در بازار موبایل محلی

این روزها بیشتر مردم از گوشی‌های هوشمند برای وب‌گردی استفاده می‌کنند. استفاده از اینترنت در گوشی‌های هوشمند در حال افزایش است و اگر ستوران و کافه‌ای می‌خواهد که از این فرصت استفاده کند و در جست‌وجوهای کاربران اینترنت، همیشه بالاتر از بقیه رقبا باشد، باید برای دیجیتال مارکتینگ وقت بگذارد. در واقع انجام ندادن این کار درست مثل شنا کردن خلاف جهت آب است.

۴. به دست آوردن سهم بازار

اگر دوست دارید در بین این همه رقیب که هر روز به تعداد آنها اضافه می‌شود، سهمی از بازار پیدا کنید، این کار با دیجیتال مارکتینگ امکان‌پذیر است. در واقع دیجیتال مارکتینگ می‌تواند به توسعه کسب و کارتان کمک کند.

۵. شناخت مشتریان

برای اینکه نظر مشتری‌های خود را جلب کنید، باید آنها را خوب بشناسید و از علایق آنها باخبر شوید. اهمیت دادن به مشتریان احتمالی و شناخت آنها، به اندازه اهمیت دادن به مشتریان حضوری، برای کسب‌وکار شما تاثیرگذار خواهد بود. با دیجیتال مارکتینگ می‌توانید شناخت کاملی از مخاطبان خود پیدا کنید و در جهت جلب رضایت آنها قدم بردارید.

۶. افزایش درآمد

هدف نهایی هر کسب‌وکار این است که درآمد و دامنه فعالیت خود را گسترش دهد. با کمک دیجیتال مارکتینگ می‌توانید کسب‌وکارتان را به مشتریان بیشتری معرفی کنید و طبیعتا فعالیت و درآمد شما گسترش پیدا می‌کند.

۷. تبلیغات متمرکز

با کمک استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ بیش از هر روش بازاریابی دیگر می‌توانید تبلیغات متمرکزی داشته باشد. کافی است آن را شروع کنید تا متوجه قابلیت‌های تمام‌نشدنی آن برای افزایش فروش و مشتری شوید. با دیجیتال مارکتینگ می‌توانید به مرور زمان، نحوه پیشرفت خود را در قالب آمار و ارقام ببینید و متوجه نتیجه تلاش‌های خود بشوید.

۸. ارتقاء برند و بهبود بازاریابی

 

دیجیتال مارکتینگ برای رستوران و کافه

 

هر فعالیتی که برای بازاریابی برند خود انجام می‌دهید می‌تواند برای رشد کسب‌وکار شما تاثیرگذار باشد اما بازاریابی دیجیتال کمک می‌کند که این فعالیت‌ها را یکپارچه کنید و تاثیرگذاری آن را افزایش دهید. با بهبود شرایط که نتیجه بازاریابی دقیق و موثر است، برند شما روزبه‌روز بیشتر از قبل جا می‌افتد. در نهایت با تجربه یاد می‌گیرید که از هر کانال بازاریابی برای چه نوع تبلیغاتی استفاده کنید. آینده پژوهی کسب و کار به شما کمک می‌کند شناخت بهتری نسبت به کسب و کارتان به دست آورید و بتوانید بهترین روش و استراژی بازاریابی دیجیتال را برای کسب و کارتان تهیه کنید.

۹. افزایش لید یا مشتری بالقوه

هر کافه و رستوران، هر چقدر هم که مشتری داشته باشد، باید دائما به فکر رشد و گسترش خود باشد. ممکن است به جایی برسید که رتبه اول جست‌وجوی گوگل را به دست آورید، در شبکه‌های اجتماعی به اندازه قابل قبولی دنبال‌کننده پیدا کنید ولی این آخر کار نیست. نباید شرایط فعلی را از دست بدهید. وقتی به جای خوبی می‌رسید نباید دست از تلاش بردارید چون خیلی زود ممکن است کسی جای شما را بگیرد. باید مشتریان بالقوه خود را افزایش دهید و فقط به مشتریان و مخاطبان فعلی بسنده نکنید.

۱۰. آماده شدن برای آینده

بازاریابی آنلاین یک مد زودگذر نیست. دنیا در حال حرکت به سمت آنلاین شدن است و این روند هرگز به پایان نمی‌رسد. به همین دلیل است که باید برای برند خود در فضای آنلاین جایگاهی پیدا کنید. وب‌سایت کافه و رستوران شما باید رسپانسیو باشد تا در همه دیوایس‌های امروز و آینده که قرار است از اینترنت استفاده کنند، پاسخگوی نیاز کاربر باشد. حتی دستگاه‌های فروش قهوه هم ممکن است روزی تماما آنلاین کار کنند. به همین دلیل با ورود به بازاریابی آنلاین می‌توانید برندتان را برای فعالیت مستمر در آینده آماده کنید و آماده تغییرات فناوری باشید.

۱۱. رقابت با بزرگترین برندها

 

دیجیتال مارکتینگ برای رستوران و کافه

 

یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های دیجیتال مارکتینگ این است که اگر به درستی از آن بهره ببرید، می‌تواند شما را هم ردیف برندهای بزرگ مثلا رستوران‌ها و کافه‌های زنجیره‌ای قرار دهد. در واقع فرصت تبلیغ و بازاریابی برای همه کسب‌وکارها چه کوچک چه بزرگ به یک اندازه فراهم است. اگر کافه شما یک وبسایت جذاب داشته باشد و دارای سیستم بازاریابی و خدات آنلاین قابل قبولی باشد، مخاطب اهمیتی نمی‌دهد که شما یک رستوران زنجیره‌ای هستید یا نه.

۱۲. افزایش ترافیک سایت

یکی از مهم‌ترین مزایایی که دیجیتال مارکتینگ برایتان دارد، افزایش ترافیک سایت است. اگر وب‌سایت کافه یا رستوران شما در نتایج جست‌وجو جایی نداشته باشد، بسیاری از مشتریان احتمالی و بسیاری از درآمد خود را از دست می‌دهد. ۹۵ درصد از کاربران فقط صفحه اول نتایج جست‌وجو را بررسی می‌کنند و به ندرت صفحه دوم را هم چک می‌کنند. به همین دلیل، داشتن رتبه خوب در نتایج گوگل می‌تواند تضمین‌کننده رشد آینده شما باشد.

 

منبع: businessmantotherescue

 

جمع بندی:

حتی اگر یک کسب و کار کوچک و محلی دارید، در دنیای امروزی که با سرعت زیادی در حال دیجیتال شدن است، برای عقب نماندن از رقبا باید تلاش کنید. دیجیتال مارکتینگ برای رستوران و کافه زمانی اهمیت پیدا می‌کند که متوجه شوید بسیاری از مشتری‌های شما حتی برای پیدا کردن بهترین رستوران شهر خودشان، از اینترنت استفاده می‌کنند.

برچسب ها:

حمید کریمی

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط

نظرات