دیجیتال مارکتینگ املاک و ۸ روش برای افزایش مخاطب

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 25 بهمن، 1399 تاریخ آپدیت: 25 مهر، 1401 نویسنده: حمید کریمی

دیجیتال مارکتینگ املاک و ۸ روش برای افزایش مخاطب

 

این روزها که اکثر کارها آنلاین و اینترنتی شده، اگر در زمینه املاک فعالیت می‌کنید می‌توانید از این فرصت به بهترین شکل برای افزایش درآمد و فروش خود استفاده کنید. دیجیتال مارکتینگ املاک مثل سایر زمینه‌ها ترفندهایی دارد که می‌تواند کسب‌وکار شما را زیر و رو کند. اگر به عنوان مشاور املاک اینترنتی فعالیت می‌کنید حتما از مزایای دیجیتال مارکتینگ برای کسب‌وکار خود خبر دارید. در واقع هر کسب‌وکاری که در فضای آنلاین حضور دارد باید از فرصت‌هایی که دیجیتال مارکتینگ در اختیارش می‌گذارد به بهترین شکل استفاده کند. احتمالا متوجه شده‌اید که در چند سال اخیر حتی سبک خرید ملک هم تغییر کرده و بیشتر مردم قبل از اقدام برای خرید، در اینترنت به جست‌وجو می‌پردازند تا ایده‌ای در مورد قیمت‌ها و خانه‌ای که می‌توانند بخرند، پیدا کنند و با دید بازتری انتخاب کنند. از پیدا کردن مشتری جدید گرفته تا افزایش فروش، در صنعت مشاوره املاک هم می‌توان از مزایای دیجیتال مارکتینگ استفاده کرد.

 

فروش اینترنتی ملک و اهمیت دیجیتال مارکتینگ

 

دیجیتال مارکتینگ املاک - فروش اینترنتی ملک و اهمیت دیجیتال مارکتینگ

 

شبکه‌های اجتماعی یکی از اولین تغییراتی بود که در شیوه کار مشاوران املاک ایجاد شد. این پلتفرم‌ها به فعالان صنعت املاک اجازه می‌دهد تا تصاویر املاک و گزینه‌های موجود را به اشتراک بگذارند و مخاطبان بیشتری پیدا کنند. به مرور زمان اکثر آژانس‌های املاک وب‌سایت‌های شخصی خود را راه اندازی کردند تا کسب اطلاعات در مورد گزینه‌های خرید و فروش و رهن و اجاره، راحت‌تر شود. حالا در دوره‌ای که اکثر مشاورین املاک و آژانس‌های املاک از اینترنت استفاده می‌کنند، جذب مخاطب کار بسیار سختی است. با دیجیتال مارکتینگ باید تمایز خود را نسبت به دیگران نشان دهید تا از بین این همه گزینه موجود، شما را انتخاب کنند. به همین دلیل است که صرفا حضور در دنیای آنلاین کافی نیست. باید حضوری موثر داشته باشید و تاثیرگذاری حضور شما با دیجیتال مارکتینگ بیشتر می‌شود.

 

دیجیتال مارکتینگ املاک با هشت ترفند افزایش فروش و بازدید

با هشت نکته‌ای که در ادامه مطرح می‌کنیم، یک استراتژی تاثیرگذار برای دیجیتال مارکتینگ املاک خواهید داشت:

۱. راه اندازی یک کمپین ایمیلی

فرقی نمی‌کند که در چه صنعتی فعالیت می‌کنید، کمپین ایمیل مارکتینگ یک ابزار ارزشمند برای ایجاد مشتری جدید و حفظ ارتباط با مشتریان قبلی است. در حالت ایده آل، کمپینی که به درستی طراحی شده باشد می‌تواند مشتریان بالقوه‌ای ایجاد کند که با توجه به سابقه تعاملی که با شما دارند، دوباره برای خرید مشتاق شوند.

۲. راه‌اندازی یک وب‌سایت دوست‌دار کاربر

تا به حال چند بار پیش آمده به یک سایت سر بزنید و به خاطر دیر لود شدن سایت آن را بسته باشید؟ وب‌سایت‌های مشاور املاک اینترنتی به خاطر عکس‌ها و اطلاعات زیادی که دارند ممکن است سایت‌های کندی باشند. داشتن یک طراح متخصص با اطلاع کافی از نیاز کاربر، کمک می‌کند تا وبسایتی عالی داشته باشید که برای گشت‌وگذار از طریق موبایل هم بهینه شده باشد. تقریبا نیمی از جست‌وجوها در اینترنت از طریق گوشی‌های هوشمند انجام می‌شود. اگر وبسایت شما برای استفاده در موبایل بهینه نشده باشد، تعداد زیادی از کاربران خود را از دست می‌دهید. وبسایت شما باید محتوای زیر را به بهترین شکل ممکن ارائه کند:

علاوه بر این، حتما امکان چت زنده را در سایت فراهم کنید. کسب‌وکار مرتبط با املاک مستقیما با مردم در ارتباط است بنابراین مهم است که همیشه در دسترس باشید. با کمک چت زنده می‌توانید امکانی فراهم کنید که بدون گفت‌وگوی رودررو با شما بتوانند وقت ملاقات بگیرند.

۳. تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی یکی از گزینه‌های عالی برای مشاوران املاکی است که می‌خواهند مشتریان خود را از طریق تبلیغات بیشتر کنند و فقط بابت تبلیغاتی پول بپردازند که روی آن کلیک شده باشد. در این روش تبلیغاتی فقط بابت کلیک روی تبلیغات هزینه می‌کنید و منطقی‌ترین شیوه تبلیغات است. علاوه بر این تبلیغات کلیکی دقیقا کسانی را هدف می‌گیرد که کلمه‌های کلیدی مرتبط با زمینه کاری شما را جست‌وجو کرده باشند.

۴. انتشار محتوای ارزشمند در بلاگ

وب سایت‌های رسپانسیو که دارای بلاگ باشند، ۴۳۴ درصد صفحات ایندکس شده بیشتری دارند و باعث می‌شوند که یک مجموعه عملکرد بهتری در سئو داشته باشد. در واقع بلاگ بهترین فرصت برای بهبود سئو است و باعث افزایش شهرت شما در فضای آنلاین می‌شود. علاوه بر این، به مشتریان و مخاطبان سایت توصیه‌های مفیدی برای خرید و فروش املاک خواهد داشت که باعث افزایش اطمینان مشتری می‌شود. استراتژی حرفه‌ای دیجیتال مارکتینگ هیچ چیز نیست جز ارائه محتوای ارزشمند که آن را در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت خود منتشر خواهد کرد.

۵. میزبانی تورهای مجازی

تورهای مجازی بازدید از خانه‌ها یکی از محتواهای ارزشمندی است که در دنیای اینترنت خواهان زیادی دارد. با تورهای مجازی نه تنها محتوای ویدیویی جذاب به وب‌سایت اضافه می‌کنید بلکه به مشتری کمک می‌کنید که بهتر در مورد ملک مورد نظر خود تصمیم بگیرد. خرید خانه کار سختی است و شما به عنوان مشاور اینترنتی املاک وظیفه دارید که این روند سخت را برای مشتری‌ها آسان کنید. برای اینکه تور مجازی جذاب و مفیدی تهیه کنید حتما این نکات را مد نظر داشته باشید:

۶. استراتژی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

 

دیجیتال مارکتینگ املاک - استراتژی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

 

شاید فکر کنید که پست کردن گاه و بیگاه تصاویر املاک در شبکه‌های اجتماعی کافی باشد. ولی داشتن یک استراتژی دقیق و منظم برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی از طریق اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی دیگر ضروری است. برای تهیه محتوا برای کانال‌های مختلف از موارد زیر ایده بگیرید:

اگر در زمینه دیجیتال مارکتینگ تخصص داشته باشید می‌دانید که در نظر گرفتن یک استراتژی کارآمد برای شبکه‌های اجتماعی چقدر سخت است. باید مرتب در کانال‌های مختلف محتوای قابل قبول منتشر کنید. مهم‌ترین نکته‌ای که در تدوین استراتژی باید در نظر بگیرید این است که محتوای متنوع و مفید داشته باشید. درست است که اطلاع دادن در مورد موارد جدید، برای مشاور املاک اینترنتی ضروری است ولی باید مخاطبان گسترده‌تری را در نظر بگیرید و برای هر کدام محتوای قابل قبولی داشته باشید.

۷. میزبانی وبینار

به اشتراک گذاشتن تخصصتان در زمینه املاک در استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ اهمیت زیادی دارد. روش‌هایی مثل وبینار و کارگاه های آنلاین کمک می‌کند تا به مخاطب خود ثابت کنید که در زمینه فعالیت‌تان، تخصص کافی دارید. در ایران پلتفرم‌های مختلفی برای میزبانی وبینار وجود دارد که این کار را برای هر دو طرف، هم برگزارکننده و هم شرکت کننده راحت می‌کند.

۸. اهمیت دادن به سئو

 

دیجیتال مارکتینگ املاک - اهمیت دادن به سئو

 

سئو یا بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو یک تکنیک مهم برای جذب مخاطب وبسایت است. اگر به درستی انجام شود، وبسایت شما در نتایج جست‌وجوی گوگل در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرد. البته گوگل و سایر موتورهای جست‌وجو دائما در حال تغییر الگوریتم‌های خود هستند. بنابراین مهم است که زمان زیادی برای بهینه‌سازی وبسایت خود بگذارید. کلمات کلیدی مهم‌ترین جنبه بهینه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو هستند و تفاوت‌های عمده‌ای ایجاد می‌کنند. برای اینکه کلمات کلیدی درست را در استراتژی سئوی خود بگنجانید، اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی برتر و پر جست‌وجوتر را انتخاب می‌کنید. از دیگر بخش‌های یک استراتژی قدرتمند برای سئو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چون محتوا یک دارایی ارزشمند برای استراتژی سئو است، حتما محتوای بلاگ خود را مرتبا به روز کنید. معمولا محتواهایی که در نتایج جست‌وجو جایگاه خوبی دارند بین ۱۱۴۰ تا ۱۲۸۵ کلمه هستند. پس مهم است که مرتبا محتوای بلند و ارزشمند برای بلاگ تهیه کنید.

 

منبع: digitalmarketinginstitute.com

 

جمع بندی:

برای موفقیت در فضای آنلاین، صرفا حضور در پلتفرم‌های مختلف کافی نیست. داشتن سایت و شبکه های اجتماعی لازم است ولی برای فعالیت در آنها باید استراتژی دقیق و منظم داشته باشید. دیجیتال مارکتینگ املاک کمک می‌کند که بتوانید این استراتژی‌ها را برای شبکه‌های اجتماعی و برای وبسایت تدوین کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

برچسب ها:

حمید کریمی

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط

نظرات