راه های افزایش بازدید سایت - ارائه 35 ترفند فوق‌العاده برای افزایش بازدید وبلاگ

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت، 1400 تاریخ آپدیت: 24 مهر، 1401 نویسنده: نسرین نجفی پور

راه های افزایش بازدید سایت - ارائه 35 ترفند فوق‌العاده برای افزایش بازدید وبلاگ

 

اگر از یک بازاریاب یا صاحب کسب و کار بپرسید که بیشتر از همه به دنبال چیست و چه چیزی را دوست دارد، احتمالا پاسخ او "مشتری بیشتر" خواهد بود. خب این مشتری بیشتر معمولا از کجا می‌آید؟ بله از وب‌سایت‌ها! پس اکثر کسب و کارها برای افزایش فروش و درآمد به افزایش بازدید سایت نیاز دارند. اما چگونه بازدید سایت را بالا ببریم و در نهایت به فروش بیشتری برسیم؟ در این مقاله راه های افزایش بازدید سایت که بسیار کاربردی و مفید هستند، آورده شده است. پس با من در عظیم مدیا همراه باشید تا با برخی از مهم‌ترین ترفندهای افزایش بازدید سایت که حتی ممکن است برخی از آن‌ها را نشنیده باشید، آشنا شوید.

 

چگونه آمار بازدید سایت را افزایش دهیم ؟

 

چگونه آمار بازدید سایت را افزایش دهیم | راه های افزایش بازدید سایت

 

خیلی از وبمسترها به دنبال افزایش بازدید وبلاگ و وب‌سایت خود هستند و حاضرند هر کاری برای رسیدن به این هدف انجام دهند. برخی خرید افزایش بازدید سایت را امتحان می‌کنند و برخی دیگر به دنبال روش‌های حرفه‌ای‌تر هستند. اما بهتر است از روش‌هایی استفاده کنیم که بازدیدهای ارگانیک به وبسایت ما وارد کند. این موضوع اصلا پیچیده نیست. برخی از دیجیتال مارکترها نمی‌دانند که چگونه باید این کار را انجام دهند و به روش‌های منفی مثل استفاده از ربات افزایش بازدید سایت روی می‌آورند. اما کلی راه برای افزایش بازدید وبسات وجود دارد. در این مقاله 30 مورد از بهترین راه های افزایش بازدید سایت به صورت درست و اصولی گفته شده است. پس با ما همراه باشید. 

 

1. تبلیغات، راهی برای افزایش بازدید سایت

این مورد خیلی واضح است و شاید قبل از هر پیشنهاد دیگری به فکرتان برسد. بهتر است روش‌های مختلف مثل جستجوی پرداختی (Paid search)، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات نمایشی را امتحان کنید. این‌ها راه‌های خوبی برای جذب بازدیدکننده سایت و برندسازی هستند. استراتژی‌های جستجوی پرداختی را متناسب با اهدافتان تنظیم کنید. ببینید که واقعا به دنبال چه چیزی هستید؟ فقط بازدید بیشتر می‌خواهید یا به دنبال افزایش نرخ تبدیل هستید؟ هر روشی مزایا و معایب خود را دارد، پس بهتر است که قبل از هر اقدامی، خوب به این موضوع فکر کنید.

اگر می‌خواهید که بازدیدهای بیشتر به فروش بیشتر منجر شوند، باید کلمات کلیدی با اهداف تجاری بالا را در بخشی از استراتژی‌های جستجوی پرداختی خود قرار دهید. البته شاید رقابت بر سر این کلمات و عبارات سخت و پرهزینه باشد، اما بازدهی کار ارزش این همه تلاش را دارد.

 

2. امتحان انواع محتواها، یکی از راه های افزایش بازدید وبلاگ

 

امتحان انواع محتواها، یکی از راه های افزایش بازدید وبلاگ | راه های افزایش بازدید سایت

 

برای موفقیت در بازاریابی محتوا هیچ فرمول ویژه و جادویی وجود ندارد. به همین دلیل سعی کنید طول و قالب محتوایتان را تغییر دهید تا سلیقه مخاطبان را بشناسید. این کار هم باعث می‌شود طیف وسیع‌تری از مخاطبین را جذب کنید و هم جذابیت انواع محتواها را بسنجید. مثلا هم از محتواهای اخبارگونه کوتاه، هم محتوای بلند و حتی ویدیو، اینفوگرافیک و انواع داده‌ها استفاده کنید تا انواع مخاطبین را درگیر مطالبتان کنید.

 

3. عنوان جذابی بنویسید تا کاربران را وادار به خواندن مقاله کند

عناوین اصلی و هدلاین‌ها، یکی از مهم‌ترین قسمت‌های محتوای شما هستند. اگر عنوان جذابی نداشته باشید، بهترین و جامع‌ترین پست‌های شما هم دیده و خوانده نمی‌شوند. پس سعی کنید مهارت نویسندگی خود را بیشتر کنید و عناوین جذابی انتخاب کنید. می‌توانید 20 عنوان مختلف را بنویسید و از بین آن‌ها بهترین مورد را انتخاب کنید. حتما پیش از انتشار محتوایتان، خیلی خوب در مورد عنوانی که انتخاب کرده‌اید فکر کنید.

 

4. ارائه یک تجربه کاربری عالی، یکی از ترفندهای افزایش بازدید سایت

 

ارائه یک تجربه کاربری عالی، یکی از ترفندهای افزایش بازدید سایت | راه های افزایش بازدید سایت

 

ارائه یک وبسایت کاربرپسند با تجربه کاربری راحت و خوب، یکی دیگر از راه های افزایش بازدید سایت است. شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما این موضوع در وهله اول تاثیر زیادی روی دید مخاطب می‌گذارد و او را به ماندن در سایت شما و کلیک روی مقالات بیشتر ترغیب می‌کند. فراموش نکنید:

کاربران تنها زمانی سایت شما را به بقیه سایت‌ها ترجیح می‌دهند که خیلی راحت بتوانند در آن بچرخند و تجربه راحتی داشته باشند.

همه ما همین تجربه را داشته‌ایم. اگر سایتی خیلی پیچیده باشد و تجربه کاربری بدی ارائه دهد، سریع از آن خارج می‌شویم و وقتمان را در آن تلف نمی‌کنیم! پس اگر از این دید به آن نگاه کنیم، می‌بینیم که تجربه کاربری تاثیر زیادی در افزایش بازدید سایت دارد.

اما چکار کنیم که تجربه کاربری خوبی ارائه دهیم؟

اول اینکه سرعت سایتتان را بیشتر کنید!

همه از سرعت بالا لذت می‌برند. چه راندن ماشین باشد و چه لود شدن وب‌سایت. اگر سایتتان سرعت نداشته باشد و از رقبا عقب بماند، بازدیدکنندگان علاقه‌ای به آن نشان نمی‌دهند و سریع آن را می‌بندند. پس تعداد زیادی بازدید و در نهایت فروش را از دست خواهید داد.

جالب است بدانید که طبق یک سری داده، حتی تاخیر 1 ثانیه‌ای در بارگیری صفحه، 11% از بازدیدها را از بین می‌برد. پس سرعت لود شدن صفحات وب‌سایت تا این حد اهمیت دارد! گزارش‌های سایت Amazon هم نشان داده است که هر میلی ثانیه افزایش سرعت لود صفحات، باعث افزایش 1 درصدی نرخ تبدیل شده است. سایت Walmart هم گزارش داده است که به ازای هر ثانیه سرعت بارگیری سریع‌تر، نرخ تبدیل 2٪ بهبود پیدا کرده است.

خوشبختانه افزایش سرعت وبسایت کار سختی نیست و با انجام تعدادی ترفند می‌توانید سرعت لود صفحاتتان را افزایش دهید. Google's PageSpeed ​​Insights، یکی از راه‌های افزایش سرعت وبسایت است.

دوم اینکه موارد مزاحم و اضافی را حذف کنید. 

راه دیگری که می‌توانید برای بهبود تجربه کاربری وبسایتتان انجام دهید این است که هر چیزی است که ممکن است "مزاحم" تلقی شود را حذف کنید. باید هر از گاهی یک pop-up به کاربران نشان دهید؛ اما لازم نیست خیلی هم زیاده‌روی کنید. زیرا کاربران می‌خواهند محتوای شما را بخوانند و اگر این کار را زیاد انجام دهید، آن‌ها را از سایتتان خارج می‌کنید. احتمالا این اتفاق قبلا برای شما افتاده است و هنوز هم به یاد دارید كه بازدید شما از وب‌سایتی که چند ثانیه یک بار یک pop-up به شما نشان می‌دهد، خیلی جالب و خوشایند نبوده است. این موضوع در مورد تبلیغات هم صدق می‌کند. پس آنقدر تبلیغ نکنید که بازدیدکنندگان از مطالبتان لذت نبرند و سریع سایتتان را ترک کنند.

سوم اینکه استفاده از تبلیغات مرتبط هم مفید است.

نکته دیگر این است که باید سعی کنید تبلیغاتی را که به همان موضوع مقاله، محصول یا خدمات شما ارتباط دارد، جای بدهید. احتمالا تا به حال تبلیغات هدفمند در سایتتان داشته‌اید، اما نمی‌دانسته‌اید باید چکار کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. این هم یک روش دیگر برای بهبود تجربه کاربر در سایت شما است؛ گرچه کمی غیر معمول است. Pop-up ها و تبلیغات از نظر مالی مهم هستند. بله! شما حتما می‌خواهید از سایتتان کسب درآمد کنید، اما نه به قیمت کاهش تجربه کاربری. اگر غیر از این عمل کنید، ماندگاری وب‌سایتتان را به خطر می اندازید و در دراز مدت سود کم و کمتری به دست می‌آورید.

چهارمین روش، ساده‌سازی وب‌سایت است!

یکی دیگر از روش‌های بهبود تجربه کاربر، ساده‌سازی وب‌سایت است. سایتتان را طوری طراحی کنید که کار با آن راحت باشد. با از بین بردن شلوغی و المان‌هایی که باعث حواس پرتی می‌شود، محتوایتان را جلوی چشم مخاطب قرار دهید. این به بازدید کنندگان فرصت تعامل با شما را می‌دهد و اگر آنها چیزی را که می‌بینند دوست داشته باشند، قطعا از بخش‌های دیگر سایت شما بازدید می‌کنند تا ببینند چه چیزهای دیگری برای ارائه به آن‌ها دارید.

 

5. نوشتن محتوای فوق‌العاده و بهینه، یکی از راه های افزایش بازدید سایت 

 

محتوای فوق‌ العاده و بهینه‌ سازی | راه های افزایش بازدید سایت

 

نوشتن محتوای منحصربه‌فرد و باکیفیت، یکی از راه های افزایش بازدید سایت است. هرچقدر محتوای شما برای کلمات کلیدی مختلف بهتر باشد، کاربران به ماندن در صفحه و کلیک روی بخش‌های دیگر مانند سایر مقالات، تبلیغات و محصولات علاقه نشان می‌دهند.

سعی کنید مثل یک کتاب به آن نگاه کنید. هر چقدر محتوای کتاب بهتر باشد، تمرکز روی صفحات آن و علاقه به خواندن ادامه آن بیشتر می‌شود. اگر محتوای کتاب خوب نباشد، جلد و تصاویر زیبا، عنوان خوب و تبلیغات نمی‌تواند تاثیری در فروش آن داشته باشد. این موضوع برای مقاله سایت هم صدق می‌کند.

بیشتر از همه روی نوشتن یک محتوای خوب وقت بگذارید و نهایت تلاش خود را بکنید. اگر این کار را انجام دهید، هر چیز دیگری که در مورد آن صحبت کنیم، موثرتر واقع می‌شود. برای نوشتن محتوای خوب روی جستجوی کلمه کلیدی و انتخاب درست آن، منبع و نوشتن متنی روان، جامع و مفید کار کنید. 

علاوه بر این از تکنیک‌های سئو به خصوص سئو کلاه سفید استفاده کنید تا مقاله شما در نتایج اول موتورهای جستجو قرار بگیرد. هر چقدر هم محتوای خوبی بنویسید و آن را بهینه نکنید، کسی آن را نخواهد دید. حتما از پلاگین یوآست سئو برای بهینه‌سازی محتوا استفاده کنید.

 

6. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

 

شبکه‌ های اجتماعی و راه های افزایش بازدید سایت

 

این کافی نیست که محتوای خوب تولید کنید و امیدوار باشید که مردم آن را پیدا کنند و بخوانند. بلکه باید در این راه پیش‌قدم شوید و تلاش بیشتری به خرج دهید. یکی از بهترین راه های افزایش بازدید سایت استفاده از شبکه‌های اجتماعی و تبلیغ در آن‌ها است. مثلا توئیتر مناسب لینک‌های کوتاه، جملات سریع و وسوسه برانگیز است؛ در حالی که تبلیغات Google+ به سایت شما کمک می‌کند تا در نتایج جستجوی کاربران نشان داده شود و به ویژه در بخش‌های B2B موثرتر است. اگر شما یک شرکت تولیدکننده محصولات B2C هستید، می‌توانید بازاریابی در اینستاگرام و پینترست را امتحان کنید.

 

7. به سئو داخلی توجه داشته باشید

یک لحظه تصور کنید سئو و تکنیک‌های آن وجود نداشت! آن وقت شما چطور می‌خواستید مطالبتان را بهینه کنید و آن‌ها را به نتایج اول گوگل برسانید؟

هنوز هم بهینه‌سازی موتورهای جستجو و بهبود سئوی سایت ، مهم‌ترین کاری است که باید انجام دهید. علاوه بر این برای همه عکس‌هایتان "آلت تکست" یا متن جایگزین مناسب بگذارید و از لینک‌های داخلی هم غافل نشوید. متا دیسکریپشن و متا تایتل بسیار مهم هستند. اصولا سعی کنید همه بخش‎های یوآست را رعایت کنید و سئوی محتوایتان را سبز کنید. این کارها را برای افزایش بازدید سایت خود انجام دهید و ترافیک ارگانیک بیشتری دریافت کنید.

 

8. محتوای همیشگی و ماندگار (evergreen) تولید کنید

 

تولید محتوای همیشگی و ماندگار (evergreen) | مشاهده بازدید سایت

 

یکی دیگر از روش‌های افزایش مشاهده بازدید سایت این است که محتوایی ماندگار و به اصطلاح evergreen تولید کنید که حتی ماه‌ها و شاید سال‌ها به درد کاربران بخورد و کاملا مرتبط با موضوع باشد. برخی از محتواها برای 1 سال مفید هستند و کاربران در سال‌های بعد نمی‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. دلایل مختلفی هم برای این امر وجود دارد: مثلا جامع نیستند، منبع مناسبی ندارند یا مطالب آن‌ها کمی قدیمی است.

خیلی از سایت‌ها گفته‌اند که محتواهای evergreen بیشترین ترافیک را برای آ‌ن‌ها به وجود آورده‌اند. مثلا طبق گفته سایت http://dustn.tv/evergreen-content/، 55%از ترافیک آن‌ مربوط به این نوع محتواها بوده است.

حتی گاهی اوقات می‌توانید محتوایی که از قبل نوشته‌اید را آپدیت کنید و به محتوای evergreen تبدیل کنید. بنجامین براندال، یکی از افرادی که این موضوع را آزمایش کرده است، مشاهده کرده است که با این کار بازدید سایت 468٪ افزایش پیدا می‌کند. چنین محتوایی رتبه بهتری هم از موتور جستجو می‌گیرد؛ زیرا با گذشت زمان بک‌لینک‌های زیادی می‌گیرد.

پس سعی کنید محتوایی عمیق بنویسید و اطلاعات درست و دقیق به کاربران ارائه دهید. سعی کنید کاربران وب‌سایتتان را بررسی کنید و علایق و سلیقه آن‌ها را بشناسید. ببینید که به دنبال چه چیزی هستند و چه موضوعاتی را یاد می‌گیرند. می‌توانید این کار را به راحتی با ابزار گوگل آنالیتیکس انجام دهید. داده‌های بازدیدکنندگان را از این ابزار به دست آورید و از آن برای تولید محتوای مفید و کاربرپسند استفاده کنید.

علاوه بر این می‌توانید به مشتریانتان هم نگاه کنید و ببینید زمانی که وارد سایت شما می‌شوند بیشتر به دنبال چه چیزی هستند و کدام محتوای شما باعث برقراری ارتباط بین شما و در نهایت خرید محصول از شما شده است. در نهایت می‌توانید از این اطلاعات برای ساخت محتوایی ماندگار و متناسب با معیارهای کاربران استفاده کنید.

 

9. استفاده از کلمات کلیدی Long-Tail

 

کلمات کلیدی Long-Tail | چگونه بازدید سایت را بالا ببریم

 

کار کردن روی کلمات کلیدی مناسب، یکی دیگر از راه های افزایش بازدید سایت است. سعی کنید کلماتی با جستجوی بالا و رقابت نه چندان زیاد را انتخاب کنید و خیلی خوب روی آن‌ها کار کنید. کلمات کلیدی Long-Tail معمولا هدف‌های مناسبی هستند. از این کلمات هم برای سئوی محتوا و هم بخشی از جستجوی پرداختی استفاده کنید. برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب، مقاله ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی را بخوانید.

 

10. وجود یک sidebar در وبسایت برای تبلیغ محتوای مرتبط

معمولا در اکثر وب‌سایت‌ها یک نوار کناری برای نمایش محتواهای دیگر، تبلیغات و جستجوی کاربران وجود دارد. حواستان باشد که پست‌های مختلف را به درستی برچسب‌گذاری کنید تا کاربران بتوانند به سادگی مطالب مرتبط و دلخواهشان را پیدا کنند و نوار کناری آنطور که باید مفید واقع شود. یک sidebar با محتواهای مرتبط، کمک زیادی به دیده شدن سایر محتواهای وبلاگ یا وب‌سایتتان می‌کند. این کار نظر کاربران را به راحتی جلب می‌کند و بازدید مقالات را بالا می‌برد. اگر یک ابزار جستجو هم وجود داشته باشد، همه چیز تکمیل است. در این صورت افراد به راحتی مقالات و نظرات شما را در مورد موضوعات مختلف جستجو می‌کنند و می‌خوانند.

حتی می‌توانید یک بخش با عنوان "پست‌های محبوب" بسازید و تاثیر آن را ببینید. این بخش را در انتهای پست‌ها و آخر هر صفحه از وب‌سایتتان قرار دهید و برای بهترین و پربازدیدترین مطالب وب‌سایتتان تبلیغ کنید. می‌توانید لینک پستتان را در کنار یک تصویر جذاب و مرتبط قرار دهید. حتی بهتر است که تعداد کمی مطالب در این بخش قرار دهید تا انتخاب برای کاربران راحت‌تر شود.  

 

11. نوشتن در وبلاگ‌های دیگر، یکی از راه های افزایش بازدید سایت

بگذارید همین اول کار نظر شما را حدس بزنیم! احتمالا می‌گویید که این روش قدیمی شده است و دیگر جواب نمی‌دهد و از این حرف‌های ناامیدانه و الکی! ولی اصلا اینطور نیست و برخلاف تصور خیلی از افراد، نوشتن پست مهمان در یک وب‌سایت معتبر باعث افزایش بازدید وب‌سایت خودتان می‌شود و برندتان را معروف‌تر می‌کند. البته مواظب باشید! به تازگی استانداردهای وبلاگ‌نویسی مهمان تغییر کرده است و تاکتیک‌های اسپم مجازات‌های سختی به همراه دارد. در این مورد دقت کنید و به درستی مسیرتان را پیش ببرید.

 

12. دعوت از دیگران برای نوشتن در وبلاگ یا وبسایت شما 

 

نوشتن در وبلاگ یا وبسایت شما، یکی از راه های افزایش بازدید سایت

 

وبلاگ‌نویسی مهمان یک مسیر دو طرفه است! همانطور که در سایت یا وبلاگ بقیه پست می‌نویسید، از دیگران هم دعوت کنید تا این کار را در سایت شما انجام دهند. زیرا بالاخره این افراد چندین بار لینک این پست مهمان را در پست‌های دیگرشان قرار می‌دهند و این کار باعث افزایش بازدید سایتتان می‌شود. فقط مواظب باشید محتوای بی کیفیت پست نکنید که یک موقع گوگل دست شما را نخواند. گوگل به دنبال پست‌های مهمان بی کیفیت است و آن‌ها را شناسایی می‌کند.

 

13. ارتقا و تبلیغ پست‌های قدیمی

ارتقای پست‌های قدیمی، یکی دیگر از راه های افزایش بازدید سایت است. ممکن است محتواهای ارزشمندی داشته باشید که بسیار قدیمی هستند و قبلا نتوانسته‌اند بازدید خوبی به دست آوردند. اگر محتواهای ارزشمند و ماندگاری دارید، خیلی راحت می‌توانید پست‌های قدیمی خود را به وسیله آن‌ها تبلیغ کنید. زیرا محتواهای جدیدی که خیلی غنی و کامل هستند، کاربران را به مطالعه محتواهای قبلی هم تشویق می‌کنند.

برخی از کاربران با دیدن پست‌های قدیمی از سایتتان خارج می‌شود و دیگر پیگیر مطالبتان نخواهند بود. پس بهتر است که تاریخ انتشار محتواهایتان را نشان ندهید. نیل پتل، فعال معروف در زمینه دیجیتال مارکتینگ می‌گوید که با این کار، ترافیک ارگانیک بسیار خوبی دریافت کرده است. زیرا با این کار افرادی را که مطالب را به دلیل قدیمی بودن نمی‌خوانند، از دست نمی‌دهید.

همچنین مطمئن می‌شوید که مطالب قدیمی شما و آن هم تلاش برای ساخت محتواهای ارزشمند و باکیفیت بی فایده نخواهد بود. شبکه‌های اجتماعی، یکی دیگر از روش‌های عالی برای تبلیغ محتوای قدیمی است. ابزار Buffer راهی برای تبلیغ محتوای قدیمی است. این نکته را در تبلیغ محتوا در شبکه‌های اجتماعی فراموش نکنید:

گاهی اوقات تغییر عنوان و استفاده از جملات جذاب‌تر و کِشنده، باعث می‌شود نرخ کلیک محتوای قدیمی شما بیشتر شود.

گاهی اوقات افراد نسبت به برخی محتواها بی تفاوت می‌شوند؛ زیرا آن را از قبل دیده‌اند و تمایلی به کلیک روی محتواهایی که بیش از حد تبلیغ شده‌اند ندارند؛ اما شما می‌توانید آن را با عناوین جدید دیگری تبلیغ کنید تا کاربران را اصطلاحا "گول بزنید".

مثلا یک پست می‌تواند هر دو عنوان‌های زیر را داشته باشد؛ ولی با انتخاب دومین عنوان برای تبلیغات، بازدید بیشتری نسبت به انتخاب عنوان اول بگیرد.

هر دوی این عناوین به یک موضوع مرتبط هستند اما مطمئنا کلمات و جملات متفاوت، تاثیر متفاوتی در مخاطب می‌گذارند. به هر حال باید کاری برای تبلیغ پست‍‌های وبلاگ یا وب‌سایتتان انجام دهید. همچنین می‌توانید پست‌های قدیمی را از طریق ایمیل تبلیغ کنید. اگر در زمینه تبلیغات با ایمیل موفق عمل کنید، می‌توانید بازدید زیادی برای پست‌های قدیمی خود جذب کنید. این کار در نهایت به رتبه بهتری برای محتوای شما می‌رسد.

 

14. ورودی ریفرال، راهی برای افزایش مشاهده بازدید سایت

به جای اینکه تلاش کنید تا سایت‌های دیگر را به لینک دادن به سایت خودتان تشویق کنید، محتوایی بسازید که آن‌ها به شما برای بک لینک دادن به محتوایشان التماس کنند! محتوایی غنی، جامع و مستند بنویسید تا مرجعی برای بقیه وب‌سایت‌ها باشد و وبسایتتان را معتبرتر کند. در این حالت علاوه بر اینکه لینک خارجی می‌گیرید، سایت‌های دیگر هم به دنبال گرفتن لینک خارجی از سمت شما هستند تا اعتبار سایتشان را بالا ببرند.

 

15. فعالیت در لینکدین، یکی از راه های افزایش بازدید سایت

 

فعالیت در لینکدین، یکی از راه های افزایش بازدید سایت

 

شاید تا چند وقت پیش لینکدین ابزاری برای پیدا کردن شغل یا ارتباط با هم‌صنفی‌ها و صنایع مشابه و مرتبط بود، اما در حال حاضر چیزی فراتر از این است. لینکدین که بزرگترین شبکه اجتماعی حرفه‌ای در جهان محسوب می‌شود، به یک پلتفرم انتشاراتی ارزشمند تبدیل شده است. به این معنی که اگر شما به طور منظم مطالبی در لینکدین ارسال کنید، می‌توانید بازدید وب‌سایتتان را افزایش دهید و در بین رقبا هم بیشتر شناخته شوید. به خصوص اگر طرفداران متوسط رو به بالایی داشته باشید، بازاریابی با لینکدین می‌تواند کمک زیادی به افزایش بازدید وبسایت شما کند.

 

16. استفاده از اسکیما و استراکچر دیتا، یکی از راه های افزایش بازدید سایت

اسکیما یا استراکچر دیتا به خودی خود بازدید وب سایت شما را افزایش نمی دهد؛ اما ربات‌های موتور جستجو به راحتی می‌توانند صفحات شما را پیدا و فهرست‌بندی کنند. یکی دیگر از مزایای استفاده از اسکیما برای سئو این است که می‌تواند به اسنیپت‌های غنی‌تری برای سایت منجر شود؛ که باعث افزایش نرخ کلیک می‌شود.

 

17. لینک‌های داخلی را فراموش نکنید

 

لینک‌های داخلی، یکی از راه های افزایش بازدید سایت

 

استراتژی لینک‌های وبسایت شما فقط به تعداد سایت‌هایی که به شما لینک داده‌اند، محدود نمی‌شود؛ این موضوع تحت تاثیر لینک‌های داخلی هم هست. پس در زمان نوشتن و انتشار محتوا به لینک‌های داخلی مرتبط به متن و لینک‌هایی که بین پاراگراف‌ها می‌گذارید دقت کنید و از هر فرصتی برای قرار دادن لینک داخلی استفاده کنید. این موضوع نه تنها به سئوی سایتتان کمک می‌کند، بلکه تجربه کاربری بهتری هم در اختیار مخاطب می‌گذارد. و دیدید که در بخش‌های قبلی چقدر به اهمیت تجربه کاربری اشاره کردیم. پس حتما این مورد را به درستی اجرا کنید.

 

18. مصاحبه با رهبران موفق، یکی از راه های افزایش بازدید سایت

منظور از رهبران و افراد صاحب اندیشه این نیست که اشخاصی بسیار معروف و بزرگ را انتخاب کنید. افرادی که فکر می‌کنید زندگی جالبی داشته‌اند، الهام‌بخش هستند یا حرفی برای گفتن دارند، انتخاب‌های مناسبی هستند. البته در کنار این افراد، مشاهیر و اشخاص معروف را هم هدف قرار دهید. ایمیل‌هایی برای درخواست مصاحبه با این افراد بسازید و برای آن‌ها ارسال کنید. مصاحبه را به بهترین و جذاب‌ترین حالت ممکن برگزار کنید و آن را در وبلاگ یا وب‌سایتتان منتشر کنید. نام و اعتبار این افراد نه تنها باعث افزایش بازدید وب‌سایت شما می‌شود، بلکه خود مصاحبه‌شونده هم محتوا را به اشتراک می‌گذارد و دامنه دید آن را گسترش می‌دهد.

 

19. از بازاریابی ایمیلی غافل نشوید

 

بازاریابی ایمیلی | راه های افزایش بازدید سایت

 

بسیاری از کسب‌وکارهایی که روی جذب مشتری از طریق بازاریابی محتوا تمرکز می‌کنند، معمولا روش‌های سنتی‌تر مانند بازاریابی ایمیلی را فراموش می‌کنند. ایمیل مارکتینگ ابزاری قدرتمند است و راه‌اندازی یک کمپین متوسط می‌تواند منجر به ترافیک قابل توجهی شود. فقط مراقب باشید که ایمیل اسپم ارسال نکنید و تنها به افرادی ایمیل بفرستید که با کمال میل ایمیلشان را در اختیار شما قرار داده‌اند و دوست دارند در جریان آخرین خبرها و محصولات جدید قرار بگیرند. علاوه بر این از قدرت بازاریابی دهان به دهان غافل نشوید؛ به ویژه افرادی که قبلا محصولات یا خدمات شما را خریده‌اند و از آن راضی بوده‌اند. ارسال یک ایمیل دوستانه و یادآوری در مورد یک سرویس یا محصول جدید هم می‌تواند به افزایش بازدید کمک کند.

 

20. بهینه‌سازی سایت برای موبایل و تبلت (ریسپانسیو بودن)

آن روزهایی که کار با اینترنت به PC و کامپیوتر ختم می‌شد، تمام شده است و در حال حاضر افراد زیادی از تلفن همراه برای جستجو در اینترنت و گردش در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. اگر استراتژی‌های شما به گونه‌ای باشد که کاربران مجبور باشند تنها از رایانه استفاده کنند، پس باید قید بازدید و فروش بیشتر را بزنید. حتی اگر وب‌سایتتان خیلی ابتدایی است، باید مطمئن شوید که در طیف وسیعی از دستگاه‌ها، از جمله تلفن‌های هوشمند و تب‌لت‌ها قابل دسترسی و قابل مشاهده است.

 

21. سایت با سرعت بالا برای افزایش بازدید

تا به حال شده که 30 ثانیه منتظر لود شدن یک صفحه باشید؟ من هم چنین تجربه‌ای ندارم! چون اصلا وقتی برای این همه انتظار ندارم و اگر ببینم این همه وقت برای لود شدن یک صفحه هدر می‌رود، کلا قید آن صفحه را می‌زنم و تب آن را می‌بندم. احتمالا شما هم چنین تجربه‌ای داشته‌اید و خاطره خوبی از ان ندارید. پس برای اینکه تجربه خوبی برای بازدیدکنندگان سایتتان به وجود بیاورید و آن‌ها را از دست ندهید، سرعت وب‌سایت خود را بالا ببرید. همچنین مطمئن شوید که صفحات شما از نظر فنی بهینه شده‌اند؛ یعنی سایز و حجم تصاویر مناسب هستند و ساختار صفحه و عملکرد پلاگین‌ها مناسب است. هر چه سرعت سایتتان بالاتر باشد، منافع بیشتری هم می‌برید! از همه لحاظ!

 

22. گروه‌ها و انجمن‌های اجتماعی بسازید

 

گروه‌ ها و انجمن‌ های اجتماعی | راه های افزایش بازدید سایت

 

معمولا افراد دوست دارند نظراتشان را بیان کنند و در مورد موضوعاتی که درباره آن‌ها اشتیاق دارند، بحث و تبادل نظر کنند. بنابراین ایجاد یک انجمن در سایت، راهی عالی برای شروع بحث و افزایش بازدید سایت است. حتی می‌توانید از پلتفرم‌هایی مثل لینکدین، فیسبوک یا اینستاگرام استفاده کنید و راه را برای گذاشتن کامنت هموار کنید. یک انجمن اختصاصی بسازید تا بازدیدکنندگان بتوانند سوالاتشان را در آن مطرح کنند. هر کاری می‌توانید انجام دهید تا کاربران در سایت شما احساس راحتی کنند و نظراتشان را بیان کنند. در این صورت به وبسایتتان علاقه بیشتری نشان می‌دهند و مرتب از آن بازدید می‌کنند.

 

23. فعالیت در بخش نظرات، یکی از راه های افزایش بازدید سایت

احتمالا شما هم به عنوان صاحب کسب و کار و یک وب‌سایت، از سایت‌های دیگری بازدید می‌کنید. پس چرا از این فرصت استفاده نمی‌کنید؟ اظهارنظر در مورد موضوعاتی که در موردشان می‌خوانید و کمی اطلاعات دارید، نام شما را بر سر زبان‌ها می‌اندازد. شاید این کار خیلی سریع شما را به بازدیدهای بیشتر نرساند، اما باعث می‌شود کاربران با شما آشنا شوند. به این صورت کم کم بازدید بیشتری هم دریافت می‌کنید. فقط به یاد داشته باشید؛ همانطور که برای ارسال پست مهمان، نوشتن مطلبی مرتبط و با کیفیت بالا اهمیت دارد، بهتر است که در سایت‌های معتبر نظر بگذارید و با افراد تعامل داشته باشید. و هیچ وقت لینک‌های اسپم را در بخش نظرات سایت‌های غیرمرتبط کپی نکنید!

 

24. داده‌های خود را تجزیه و تحلیل کنید

 

تحلیل داده ها، راه های افزایش بازدید سایت

 

گوگل آنالیتیکس، منبع ارزشمندی برای به دست آوردن اطلاعات است. از این ابزار برای مشاهده بررسی‌هایی مانند محبوب‌ترین صفحات وب‌سایت تا اطلاعات بازدیدکنندگان استفاده کنید. داده‌های گوگل آنالیتیکس را تحت نظر داشته باشید و از این اطلاعات برای استراتژی‌های تبلیغاتی و محتوایی خود استفاده کنید. محبوب‌ترین پست‌ها و صفحه‌ها را شناسایی کنید و ببینید که بازدیدکننده‌های شما چگونه، از کجا و چه زمانی وارد سایت شما شده‌اند و از ان بازدید کرده‌اند. این اطلاعات کمک می‌کند در آینده استراتژی‌های بهتری برای سایتتان داشته باشید.

 

25. واقعا در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید

اینکه در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید و به انتشار محتوا بپردازید، کافی نیست. شما باید به طور فعال در این پلتفرم‌ها حضور داشته باشید. اما چگونه؟ مثلا می‌توانید با هشتگ‌های ترند و مرتبط در توئیتر فعالیت کنید. به سوالات و نظرات کاربرانتان در فیسبوک و اینستاگرام پاسخ دهید و تعامل داشته باشید. هیچ چیزی سریع‌تر از شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط با مردم نیست! از این شبکه‌ها همانطور که طراحی شده‌اند استفاده کنید و تا می‌توانید با طرفداران و فالوورهایتان در تعامل باشید. با محبوب‌تر شدن این شبکه‌ها، مجبور هستید در آن‌ها فعالیت داشته باشید تا بازدید سایت را بیشتر کنید و در نهایت بازاریابی اینترنتی محصولات را به راحتی انجام دهید.

 

26. ارسال محتوا به سایت‌های Aggregator  

 

سایت‌های Aggregator | ترفندهای افزایش بازدید سایت

 

سایت‌ Aggregator، سایتی است که داده‌ها را از منابع دیگر در اینترنت جمع‌آوری می‌کند و اطلاعات را در یک مکان قرار می‌دهد تا کاربران به آن دسترسی داشته باشند. داده‌های جمع‌آوری شده بسته به کانال یا پلتفرمی که از آن خارج شده است، براساس چیزهای زیادی مثل یک هشتگ خاص یا یک حساب کاربری خاص ساخته می‌شود.

اما مواظب باشید به Reddit و سایر سایت‌های مشابه اسپم ارسال نکنید و امیدوار نباشید که ترافیک ریفرال بگیرید. این اتفاق هیچ وقت نمی‌افتد. اعضای شبکه‌هایی مثل Reddit خیلی زرنگ هستند و لینک‌های قانونی را به عنوان اسپم تغییر می‌دهند. اما ارسال چند باره لینک‌هایی که این مخاطبان مفید می‌دانند ضرری نخواهد داشت. subreddit مربوطه را انتخاب کنید، محتوای خود را ارسال کنید و سپس شاهد ورود ترافیک باشید.

 

27. وجود ویدیو در استراتژی محتوا، یکی از راه های افزایش بازدید سایت

 

وجود ویدیو در استراتژی محتوا، یکی از راه های افزایش بازدید سایت

 

درست است که اکثر محتواها مبتنی بر متن هستند و این خیلی هم خوب است؛ اما فیلم سرمایه جالبی برای جذب بازدیدکنندگان جدید و افزایش جذابیت سایت شما است. داده‌های مختلف نشان می‌دهند که حفظ اطلاعات یا information retention برای مطالب بصری مانند فیلم خیلی بیشتر از مطالب متنی است. بازاریابی ویدیویی روشی عالی برای جلب توجه مخاطبان و افزایش بازدید وب‌سایت است؛ زیرا اطلاعات را خیلی ساده‌تر به مخاطبین ارائه می‌دهد. 

 

28. تحقیق درباره رقبا، یکی از راه های افزایش بازدید سایت

اگر هنوز از نرم‌افزاری مثل BuzzSumo برای بررسی وضعیت رقبا و مقایسه خودتان با آن‌ها استفاده نکرده‌اید، منتظر اتفاقات نه چندان خوب باشید! نه لازم نیست بترسید! اما بالاخره برای موفقیت در هر کاری باید وضعیت خودتان و رقبایتان را در نظر بگیرید. این سرویس‌ها "عملکرد اجتماعی" سایت‌های خاص را جمع می‌کنند و در یک نگاه به شما ارائه می‌دهند. شما می‌توانید در مورد موضوعات مورد علاقه خوانندگان و از همه مهم‌تر حضور موثر در شبکه‌های اجتماعی اطلاعاتی به دست آورید. اطلاعات مفیدی در مورد آنچه که مردم می‌خوانند و درباره آنها صحبت می‌کنند را پیدا کنید و از این نوع محتواها الگوبرداری کنید تا مراجعه به وب‌سایت شما بیشتر شود.

 

29. میزبانی وبینارها

مردم معمولا عاشق یادگیری هستند و البته می‌خواهند که این یادگیری خیلی راحت صورت بگیرد. به همین دلیل وبینارها روش خیلی خوبی برای انتقال دانش و اطلاعات شما به مخاطبان مشتاقتان هستند. در کنار آن از یک کمپین تبلیغاتی موثر هم استفاده کنید تا استراتژی افزایش بازدید شما تکمیل شود. یک هفته یا چند روز قبل از برگزاری وبینار ایمیلی بفرستید و یک روز قبل از برگزاری آن یک ایمیل یادآوری با عنوان "آخرین فرصت برای ثبت نام" ارسال کنید. مطمئن شوید که ویدیوی آموزش و ارائه خود را بایگانی کنید تا افراد دیگر هم بتوانند با پرداخت پول از آن استفاده کنند. وبینارهای خود را در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید.

 

30. در کنفرانس‌ها شرکت کنید

در هر صنعت و شاخه‌ای که فعالیت می‌کنید، می‌توانید در کنفرانس‌های مربوط به آن شرکت کنید. حداقل یک یا دو کنفرانس مهم مربوط به کسب و کار شما وجود دارد که با شرکت در آن کلی مطلب یاد می‌گیرید. حضور در این رویدادها و بهتر از همه سخنرانی در آنها خیلی عالی است. به این صورت می‌توانید خودتان را به عنوان یک رهبر فکری در صنعت و کسب و کار خودتان معرفی کنید و برای سایتتان تبلیغ کنید.

 

31. تولید ای بوک های (Ebook) مفید

یکی از راه های خوب و ساده ای که می تواند به افزایش بازدید سایت شما کمک کند تولید همین ای بوک ها هستند. شما به راحتی می توانید از مقاله های با ارزش خود در سایتتان یک ای بوک درست و حسابی درست کنید. با کمی تغییرات و یا افزودن مطلب به مقاله فعلی خود، ای بوک را بسازید و در سایت های پر بازدید و رایگانی مثل takbook.com قرار دهید تا به دست مخاطبان زیادی برسد. ای بوک شما اگر مفید و کاربردی باشد این قابلیت را دارد تا به صورت ویروسی پخش شود و به دست کاربران و خواننده های زیادی برسد. این اتفاق باعث می شود تا نام برند شما به عنوان یک منبع خوب شناخته شود و مردم آن را سرچ کنند. در نتیجه بازدید سایتتان افزایش پیدا می کند. در نتیجه این روش از راه های افزایش بازدید سایت تضمینی و بدون هزینه ای است که می توانید آن را امتحان کنید. فقط روی محتوای تولید شده حسابی وقت بگذارید زیرا کیفیت محتوا تاثیر مستقیم بر روی وایرال (viral) شدن آن دارد.

 

32. آپدیت مداوم محتوای سایت

یکی از روش هایی که در سال 2021 و 2022 خیلی مورد توجه گوگل هست همین آپدیت مداوم محتوای سایتتان است. این روش نیز از جمله راه های افزایش بازدید سایت تضمینی است، چرا که گوگل به بروزرسانی محتوای سایتتان به شدت اهمیت می دهد و باعث می شود اعتبار سایتتان را افزایش دهد. در نتیجه احتمال نشان دادن سایت شما در نتایج جستجوی گوگل و در نتیجه بازدید از سایتتان بالا می رود.

پس به آپدیت از لحاظ متنی و دیگر موارد یعنی تصویری، ویدئویی و ... توجه زیادی داشته باشید.

 

33. برگزاری وبینار

برگزاری وبینار در حوزه ای که شما در آن تخصص و علم کافی دارد نیز می تواند جزو راه های افزایش بازدید سایت به شمار برود. برگزاری وبینارها یا رایگان هستند و یا هزینه زیادی ندارند. در پلتفرم هایی مثل ای سمینار شما به راحتی می توانید وبینار تخصصی برگزار کنید و در مقابل تعداد زیادی مخاطب سخنرانی خوبی داشته باشید. در اختیار گذاشتن اطلاعات کاربردی به مخاطبان وبینار ها باعث می شود تا با نام تجاری شما آشنا شوند و اسم شما را سرچ کنند و یا در حوزه تخصصی تان هر زمان که به جواب سوالی احتیاج داشتند به سایت شما سر بزنند.

اینکه مخاطبان زیادی سایت شما را بشناسند باعث افزایش کلیک بر روی سایت شم هم می شود. تصور کنید که شما برای رسیدن به جواب سوالتان در گوگل سرچ کردید و در حال بررسی نتایج صفحه اول هستید. طبیعتا اگر نام یکی از این سایت ها را به عنوان مرجع تخصصی بشناسید حتی اگر لینک 10 صفحه اول هم باشد روی آن کلیک می کنید. چون می دانید که این سایت شما را به جوابتان می رساند. پس می بینید که این موضوع چقدر در افزایش بازدید سایت شما تاثیر دارد.

 

34. از اسکیما کمک بگیرید

در مقالاتتان حتما اسکیماهای کاربردی و مناسب در نظر بگیرید. این کار هم باعث می شود تا گوگل محتوای شما را بهتر بررسی کند و این موضوع به نمایش آن در صفحات اول گوگل کمک می کند و هم اینکه نرخ کلیک را افزایش می دهد. چون مخاطب در سرپ (SERP) اطلاعاتی بیشتر از دیگر سایت ها دریافت می کند که می تواند او را برای کلیک ترغیب کند.

اسکیماهایی که ممکن است تا به حال زیاد با آن روبرو شده باشید امتیاز بندی سایت است (Rating) و نشان دادن سوالات متداول یا FAQ است. حتما سعی کنید متناسب با خدماتی که ارائه می دهید و نیازهایتان این مورد را در نظر بگیرید.

 

34. انتخاب صحیح کلمات کلیدی با تارگت درست

یکی از مهم ترین اقداماتی که در سئو و برای افزایش بازدید سایت باید انجام شود آن است که کلمات کلیدی مورد نظر از همان ابتدا توسط یک متخصص و به صورت اصولی انتخاب شود تا با صرف کمترین هزینه به بهترین نتیجه برسید و خیلی زود بتوانید در آن کیووردها به نتایج اول گوگل برسید و ترافیک سایتتان را افزایش دهید.

بعد از مرحله انتخاب کلمات کلیدی، برای افزایش بازدید سایت، حتما تارگت کلمات را به درستی و اصولی انتخاب کنید تا بعدا در مراحل بعدی دچار مشکل نشوید.

 

 نکات کلیدی

1. تبلیغات 2. امتحان انواع محتواها 3. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی 4. نوشتن محتوای فوق‌العاده و بهینه کردن آن 5. ارائه یک تجربه کاربری عالی

6. استفاده از عنوان جذاب 7. توجه به سئو داخلی 8. تولید محتوای همیشگی و ماندگار (evergreen) 9. استفاده از کلمات کلیدی طولانی 10. وجود یک sidebar در وبسایت

11. شروع به نوشتن در وبلاگ‌های دیگر 12. ارتقا و تبلیغ پست‌های قدیمی 13. دعوت از دیگران برای نوشتن در وبلاگ یا وبسایت شما 14. ورودی ریفرال 15. فعالیت در لینکدین

16. استفاده از لینک‌های داخلی 17. مصاحبه با رهبران موفق 18. بازاریابی ایمیلی 19. بهینه‌سازی سایت برای موبایل و تب‌لت 20. سایت با سرعت بالا

21. ساخت گروه‌ها و انجمن‌های اجتماعی 22. فعالیت در بخش نظرات 23. تجزیه و تحلیل داده‌ها 24. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی 25. ارسال محتوا به سایت‌های Aggregator 

26. وجود ویدیو در استراتژی محتوا 27. تحقیق درباره رقبا 28. میزبانی وبینارها 29. شرکت در کنفرانس‌ها 30. استفاده از اسکیما و استراکچر دیتا

 

سوالات متداول

1. بهینه‌سازی وب‌سایت برای جستجوی ارگانیک. 2. خوش‌آمدگویی به کاربران سایت با یک لندینگ پیج هدفمند. 3. استفاده از تبلیغات دیجیتال برای تبلیغ. 4. کشاندن افراد به سایتتان از طریق ایمیل. 5. درگیر کردن مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی.

این معیار هم مانند انواع معیارهای دیگر به عوامل مختلفی بستگی دارد. به نوع وب‌سایت، موضوعات مورد بررسی در آن و نوع مخاطبانش. اما نرخ رشد ماهیانه 10-20٪، معیار خوبی تلقی می‌شود.

1. تبلیغات چاپی. 2. کوپن‌ها و تخفیف‌ها برای محصول وب‌سایتتان. 3. کارت ویزیت و چاپ آدرس وب‌سایت روی آن. 4. چاپ بروشور و چاپ آدرس وب‌سایت روی آن. 5. تبلیغات تجاری.

چه 100 بازدید و چه 100 هزار بازدید! با محتوای با کیفیت و کار مداوم روی وب‌سایتتان، بازدیدهای بیشتری جذب کنید.

برچسب ها:

نسرین نجفی پور

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط

نظرات

محمد
2 سال پیش
- نوشتن مقاله پر بازدید گزینه خوبیه.
- تهیه پادکست با هدف افزایش بازدید سایت، کارایی بسیار کمی داره.
- فعالیت در شبکه های اجتماعی خوبه ولی به سختی میشه کاربر شبکه اجتماعی راضی کرد که از شبکه اجتماعی خارج بشه. برای لینک سازی به شرطی که موتورهای جستجو دسترسی به صفحه وب اون شبکه داشته باشند، خوبه.
پاسخ دهی
ادمین عظیم مدیا
2 سال پیش
سلام دوست عزیز
ممنون از اینکه تجربه و نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتین.
پاسخ دهی