بیت کوین چیست ؟

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت، 1400 تاریخ آپدیت: 24 مهر، 1401 نویسنده: نسرین نجفی پور

بیت کوین چیست ؟

 

آیا تا به حال چیزی در مورد رمزارزها و ارزهای دیجیتال شنیده‌اید؟ امکان ندارد که در اینترنت بچرخید و کانال‌های مختلف خبری و شبکه‌های اجتماعی را دنبال کنید و در این مورد چیزی نشنیده باشید. به خصوص در مورد بیت کوین که اولین و معروف‌ترین رمزارز دیجیتال است. این ارز جدید که در سال 2009 توسط شخص ناشناسی با نام مستعار Satoshi Nakamoto ساخته شده است، بدون هیچ واسطه‌ای ایجاد و مبادله می‌شود. یعنی هیچ بانکی در میان نیست و خود افراد آن را استخراج می‌کنند. بله، درست شنیدید استخراج! احتمالا در این مورد کنجکاو شده‌اید. پس اگر می‌خواهید بیت کوین چیست و چه استفاده‌ای دارد، با من در عظیم مدیا همراه شوید.

 

رمز ارز بیت کوین چیست؟

 

رمز ارز بیت کوین چیست؟

بیت کوین (BTC) با توجه به ایده‌های موجود در "مقاله سفید" فردی ناشناس به نام "ساتوشی ناکاموتو" به وجود آمده است و نوید هزینه‌های کمتر معاملات در مقایسه با مکانیسم‌های پرداخت آنلاین سنتی را می‌دهد. این رمزارز برخلاف ارزهای صادرشده توسط دولت، توسط یک مرجع غیرمتمرکز اداره می‌شود.

بیت کوین نوعی ارز رمزنگاری شده است و اصلا به صورت فیزیکی وجود ندارد. تمامی معاملات بیت کوین با مقدار زیادی محاسبات پیچیده انجام می‌شود. بیتکوین علی رغم غیر قانونی بودن بسیار محبوب است و هر روز به ارزش آن افزوده می‌شود. البته پس از بیتکوین صدها رمزارز پایه دیگر هم راه‌اندازی شده است که به آنها آلت کوین گفته می‌شود.

جالب است بدانید که می‌توان از بیت کوین برای رزرو هتل در Expedia، خرید مبلمان از Overstock و خرید بازی‌های Xbox استفاده کرد. همچنین می‌توان از آن برای خرید کالا به صورت ناشناس استفاده کرد. علاوه بر این پرداخت‌های بین المللی آسان و ارزانی دارد؛ چون به هیچ کشوری وابسته نیست و مقرراتی در مورد آن وجود ندارد. اما بیشتر تبلیغات در این زمینه، مربوط به تجارت BTC و ثروتمند شدن است. زیرا سال به سال و در ماه‌های اخیر روز به روز ارزش آن بیشتر می‌شود.

افرادی که دارای هوش تجاری بالایی هستند و آینده را به خوبی پیش‌بینی می‌کنند، به خرید بیت کوین رو آورده‌اند. مثلا فردی مثل ایلان ماسک که ثروت او روز به روز بیشتر می‌شود و مدتی است که از جف بزوس نیز جلو زده است. به هر حال بیتکوین مسئله مهمی است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. در ادامه اطلاعات مهمی در این باره ارائه می‌دهیم؛ با ما همراه باشید. 

 

استخراج ارزهای دیجیتال یا رمز ارز بیت کوین

 

رمز ارز بیت کوین چیست

 

استخراج ارزهای رمزپایه سخت و پرهزینه است. اما به این سختی می‌ارزد؛ چون بسیار سودآور است. زیرا هر قدر هم که هزینه داشته باشد، قیمت بالای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال آن را جبران می‌کند. به هر حال استخراج ارزهای دیجیتال برای بسیاری از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به ارز رمزها جذابیت زیادی دارد. مثل این است که در یک معدن طلا به سختی کار کنید و در نهایت با دستی پر از سکه‌های ناب از آنجا بیرون بیایید.

قبل از اینکه بحث اصلی این مقاله را باز کنیم، چند مورد از اصطلاحات و مطالب کلیدی در رابطه با بیت کوین را توضیح می‌دهیم تا با این موضوع آشنایی بیشتری پیدا می‌کنید.

 

مطالب کلیدی در مورد بیت کوین

 

استخراج بیت کوین | بیت کوین چیست

 

البته این روش سخت‌افزاری استخراج بیتکوین بود.

بلاکچین بیت کوین چیست؟

همانطور که در مقاله بلاکچین چیست  توضیح دادیم، این تکنولوژی مانند یک دفتر حسابداری است که همه فعالیت‌ها، انتقالات و ارزش‌گذاری‌ ارزهای دیجیتال را ثبت می‌کند. البته بلاکچین بیت کوین شامل تعداد محدودی از انتقالات است و هر چه زمان می‌گذرد این مقدار بیشتر می‌شود. درست است که بلاک چین کاربردهای بیشتری هم دارد، اما اکثر افراد آن را به واسطه بیت کوین می‌شناسند.

 خرید بیت کوین در بورس

بازارهای مختلفی به نام "مبادلات بیت کوین" وجود دارد که به مردم امکان خرید یا فروش بیت کوین را با استفاده از ارزهای مختلف می‌دهد. بسیاری از این صرافی‌ها مانند بایننس معروف هستند و امنیت دارند. اما هک شدن و دزدیده شدن بیتکوین‌ها با ارزش میلیون‌ها دلار هم وجود داشته است. بنابراین باید در این زمینه دقت زیادی کرد و تبادلات را با صرافی‌های مطمئن انجام داد.

 

کیف پول بیت کوین چیست؟

 

کیف پول بیت کوین | بیت کوین چیست

 

بیت کوین در یک "کیف پول دیجیتال" ذخیره می‌شود که در فضای ابری یا در رایانه کاربر قرار می‌گیرد. کیف پول نوعی حساب بانکی مجازی است که به کاربران امکان ارسال یا دریافت بیت کوین، پرداخت هزینه کالاها یا پس‌انداز پول را می‌دهد. البته کیف پول‌های بیت کوین بیمه نمی‌شوند.

ناشناس بودن بیت کوین

اگرچه معامله‌های بیت کوین در یک گزارش عمومی ثبت می‌شود، اما نام خریداران و فروشندگان هرگز مشخص نمی‌شود. فقط شناسه کیف پول آنها مطرح می‌شود. این معاملات کاربران بیت کوین را خصوصی نگه می‌دارد و به آنها اجازه می‌دهد تا بدون اینکه ردیابی شوند، هر چیزی را خریداری کنند یا بفروشند. به همین دلیل بیت کوین به ارز انتخابی آنلاین خرید دارو و سایر فعالیت‌های غیرقانونی تبدیل شده است.

 

آینده بیت کوین چه می‌شود؟

هیچ کس نمی‌داند که بیت کوین در آینده چه سرنوشتی خواهد داشت اما در مقاله آینده‌ی ارزهای دیجیتال نظریات مختلفی را بررسی کردیم . بیتکوین در اکثر کشورها غیرقانونی است، اما برخی از کشورها مانند ژاپن، چین و استرالیا شروع به ارزیابی یک سری مقررات کرده‌اند. به هر حال دولت‌ها نگران پرداخت مالیات و عدم توانایی کنترل بر این ارزها هستند. اما به هر حال باید قبول کنیم که این رمزارزها در کل دنیا شناخته شده‌اند و هر روز هم افراد بیشتری به ماینرها افزوده می‌شوند.

مقالات زیر هم می‌تواند برایتان جالب باشد:

 

نکات کلیدی 

 

سوالات متداول

هر بیت کوین یک فایل رایانه‌ای است که در برنامه "کیف پول دیجیتال" روی تلفن هوشمند یا رایانه ذخیره می‌شود. افراد می‌توانند بیت کوین (یا بخشی از آن) را به کیف پول دیجیتال شما بفرستند و شما می‌توانید بیت کوین را برای افراد دیگر ارسال کنید. هر معامله منفرد در یک لیست عمومی به نام بلاکچین ثبت می‌شود. در واقع بیت کوین یک شبکه اجماعی است که یک سیستم پرداخت جدید و یک پول کاملا دیجیتالی را به وجود آورده است. این اولین شبکه غیرمتمرکز پرداخت نظیر به نظیر است که توسط کاربران و بدون هیچگونه مرجع مرکزی یا واسطه تامین می‌شود.

بله. شما می‌توانید بیت کوین را با کارمزد فوق‌العاده کم با پول نقد یا دارایی‌هایی مانند طلا معامله کنید. اگر به دنبال سود بالا ولی همراه با ریسک هستید، بیت کوین انتخاب خوبی است. نقدینگی زیاد بیت کوین، آن را به ظرف سرمایه‌گذاری عالی تبدیل کرده است. ارزهای دیجیتال دیگر نیز به دلیل تقاضای بالای بازار ممکن است برای سرمایه‌گذاری بلند مدت مناسب باشند.

روش‌های مختلفی برای تبدیل بیت کوین به پول نقد و درنهایت انتقال آن به یک حساب بانکی وجود دارد: مثلا فروش بیت کوین در صرافی ارزهای رمزنگاری شده. می‌توانید بیت کوین بفروشید و پول نقد حاصل را به طور مستقیم به یک حساب بانکی واریز کنید.

دستگاه‌ها و تجیزات مختلفی برای استخراج بیتکوین وجود دارد. اما دستگاه واتس‌ماینر M30++‎ و Antminer S19 Pro جزو بهترین دستگاه‌های استخراج BTC هستند. البته به شرطی که از پس هزینه برق مصرفی آن‌ها بربیایید.

دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد: ·سرمایه‌گذاران خرد، فعالیت سرمایه‌گذاران و دانه درشت‌های طمع‌کار و تک‌معامله یک نهنگ که حجم عظیمی از معامله‌گران الگوریتمی را وارد بازار کرد.

دلالی در بورس و خرید بیت کوین در زمان ارزانی و فروش در زمان گرانی، تبلیغ لینک‌های کسب درآمد از بیت کوین به روش بازاریابی در وب‌سایت‌ها و گرفتن پورسانت از صرافی؛ نویسندگی در زمینه بیت کوین و کسب درآمد از وبلاگ‌نویسی؛ استخراج بیت کوین (سخت و پرهزینه)؛ روش‌های مختلف دیگری هم وجود دارند که اکثرا ریسک بالایی دارند.

مزرعه استخراج بیت کوین مکانی است که ماینرها بیت کوین را از طریق حل معماهای هش و با دستگاه‌های قدرتمند الکترونیکی به دست می‌آورند.

بهتر است بگوییم ماینر کیست؟ ماینر یا استخراج‌کننده شخصی است که با دستگاه‌های قدرتمند، تجهیزات قوی، استفاده از برق زیاد و البته کمی هوش و شانس، به استخراج بیتکوین می‌پردازد.

برچسب ها:

نسرین نجفی پور

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط