بازاریابی اینترنتی پوشاک؛ ۶ نکته برای ارتقاء برند در اینترنت

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 08 آذر، 1399 تاریخ آپدیت: 25 مهر، 1401 نویسنده: حمید کریمی

بازاریابی اینترنتی پوشاک؛ ۶ نکته برای ارتقاء برند در اینترنت

 

بازاریابی اینترنتی پوشاک مهم‌ترین قدم در مسیر موفقیت در صنعت مد و فشن است. راه‌اندازی برند پوشاک یا فروشگاه پوشاک در شرایط فعلی با وجود رقبای زیاد، کار ساده‌ای نیست. غیر از راه اندازی کسب‌وکار، مهم‌ترین قدمی که باید برای آن بردارید بازاریابی برای محصولات و خدمات‌تان است. فروش آنلاین لباس این روزها رواج زیادی پیدا کرده و باعث شده فشن مارکتینگ یا دیجیتال مارکتینگ در صنعت پوشاک، اهمیت زیادی پیدا کند.

فروش اینترتی لباس برخلاف آن چیزی که بسیاری از افراد فکر می‌کنند، غیرممکن نیست. در واقع در سال‌های اخیر، پوشاک هم به یکی از خریدهای آنلاین مردم تبدیل شده است. این روزها افراد فقط برای خرید کالای دیجیتال از فروشگاه‌های آنلاین استفاده نمی‌کنند. خرید کیف و کفش و لباس و انواع زیورآلات و اکسسوری هم به شکل آنلاین انجام می‌شود و روز به روز در پیشرفت است. اگر دوست دارید در این بازار پررقابت به فعالیت خود ادامه دهید، باید هم‌زمان با پیشرفت اینترنت و بازاریابی آنلاین، فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغات خود را باید تغییر دهید.

 

بازاریابی اینترنتی پوشاک؛ چرا مهم است؟

 

بازاریابی اینترنتی پوشاک

 

لباس یکی از مهم‌ترین نیازهای روزمره ما است و وقت و هزینه زیادی را صرف خرید آن می‌کنیم. این روزها به خاطر مشغله زیاد و دلایل متعدد دیگر مثلا شیوع کرونا و لزوم فاصله‌گذاری فیزیکی، خرید اینترنتی لباس رواج دارد. بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند که لباس را از فروشگاه‌های اینترنتی بخرند یا در مورد خرید آن از نظرات دیگران در فضای اینترنت استفاده کنند. به همین خاطر شما به عنوان کسب‌وکاری که در زمینه مد و پوشاک فعالیت می‌کنید باید در اینترنت و فضای آنلاین حضور داشته باشید. به همین دلیل دیجیتال مارکتینگ در صنعت مد و فشن برای کسب وکار شما اهمیت دارد.

علاوه بر این، این روزها مشتری‌ها به برندهای شناخته‌شده بیشتر اطمینان می‌کنند. به همین خاطر حتی اگر تمرکز اصلی شما روی فروش حضوری است، باز هم لازم است که در فضای آنلاین حضور داشته باشید. مشتری‌ها باید اسم و مشخصات، میزان سابقه و آدرس دقیق شما را به راحتی در اینترنت پیدا کنند. از این نظر نیز توجه به دیجیتال مارکتینگ برای فروشگاه لباس اینترنتی ضرورت دارد.

برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال برای فروش لباس، نکات زیر را مد نظر داشته باشد.

 

بازاریابی اینترنتی پوشاک و ۶ نکته‌ای که باید بدانید

 

بازاریابی اینترنتی پوشاک

 

برای اینکه کسب‌وکار موفقی در دنیای مد و فشن و همچنین در فضای آنلاین داشته باشید، باید از تمام ظرفیت‌هایی که اینترنت در اختیارتان می‌گذارد، استفاده کنید. در ادامه به چند نکته مهم که برای شروع بازاریابی اینترنتی پوشاک نیاز دارید اشاره می‌کنیم:

یک وب‌سایت حرفه‌ای لباس بسازید

تصور کنید که وب‌سایت، ویترین فروشگاه شما است. جایی که محصولات خود را به نمایش می‌گذارید و به دیگران یادآوری می‌کنید که چرا با بقیه تمایز دارید. به همین خاطر وب‌سایت باید از نظر بصری بسیار جذاب باشد. اطلاعات تماس خود را واضح و دقیق منتشر کنید و مطمئن شوید که همه لینک‌ها به درستی کار می‌کنند.

وب‌سایتی که جذاب نباشد و به درستی کار نکند، مشتری را ناامید خواهد کرد و حتی ممکن است از خرید کردن هم صرف نظر کند. حتی اگر بهترین محصولات را داشته باشید، در نهایت ظاهر و میزان کارامد بودن سایت هم در تجربه مشتری تاثیرگذار است.

برای مشتریان برند پوشاک یک داستان نقل کنید

ما به عنوان مشتری در طول روز و در فضای آنلاین، وب‌سایت‌های فروشگاهی زیادی را بررسی می‌کنیم و در آن وقت می‌گذرانیم. ولی معمولا بیشتر از همه تمایل داریم از خدمات کسب‌وکارهایی استفاده کنیم که داستانی برای گفتن دارند و دارای شخصیت متمایزی هستند.  باید با دقت در مورد فلسفه برندتان فکر کنید؛ اینکه چرا آن را راه انداخته‌اید و می‌خواهید چه پیامی را با آن منتقل کنید. شاید در شبکه‌های اجتماعی دیده باشید که بعضی از برندها با نقل روایت‌های شخصی و نشان دادن بخشی از پشت صحنه کار، سعی می‌کنند ارتباط نزدیک‌تری با شما برقرار کنند.

برای فروش اینترنتی لباس از تصاویر و عکس‌های جذاب استفاده کنید

یک تصویر بیشتر از هزاران کلمه می‌تواند حرف برای گفتن داشته باشد. در فروشگاه لباس اینترنتی، عکس‌ها و تصاویر نقش بسیار مهمی دارند. از محصولات خود تصاویر حرفه‌ای با نور کافی بگیرید. از زوایای مختلف عکاسی کنید و به بهترین شکل ممکن، لباس را به نمایش بگذارید. شیوه عکاسی، ویرایش عکس‌ها و عکاسی از تمام زوایایی که مشتری لازم است ببیند، نقش مهمی در جلب نظر مخاطب دارد. فروش اینترنتی لباس بدون عکس‌های زیبا و دقیق، ممکن نیست.

از اینفلوئنسرها کمک بگیرید

 

بازاریابی اینترنتی پوشاک

 

بسیاری از مردم اگر سلبریتی‌ها را با لباس و کیف و کفش و سایر اکسسوری‌های مرتبط با مد و فشن ببینند، نسبت به خرید آن تمایل نشان می‌دهند. مثلا برند اسکاتلندی کیف Strathberry از زمانی که مگان مرکل یکی از مدل‌های این کیف را استفاده کرد و تصاویر آن منتشر شد، افزایش فروش سیصد درصدی داشت. به همین دلیل است که بسیاری از برندهای صنعت مد و پوشاک از سلبریتی‌ها برای تبلیغ محصولات خود استفاده می‌کنند یا بازیگران و ورزشکاران را به عنوان سفیر برند خود انتخاب می‌کنند. البته این روش برای برندهای بزرگ است و شاید برای کسب‌وکارهای کوچک امکان پذیر نباشد. کسب‌وکارهای کوچک باید از اینفلوئنسرها برای تبلیغ کار خود استفاده کنند.

در انتخاب اینفلوئنسرها هم دقت کنید. هر اینفلوئنسری مناسب تبلیغات شما نیست و باید کسی را انتخاب کنید که با کسب‌وکار شما مخاطب مشترک داشته باشد.

شبکه‌ای از مخاطبان و همکاران بسازید

داشتن یک شبکه قدرتمند، نقش مهمی در موفقیت شما دارد. برای اینکه همکاران خود را بشناسید، در صنعت مد و فشن شناخته شوید و شبکه‌ای قدرتمند اطراف خود بسازید، از روش‌های مختلف استفاده کنید. مثلا در رویدادهای مرتبط با مد و فشن شرکت کنید. با خبرنگاران و بلاگرهای مد مشورت کنید و از آنها بخواهید شما را معرفی کنند. لباس‌هایی که خودتان تولید می‌کنید بپوشید.

از حضور در شبکه‌های اجتماعی غفلت نکنید

 

بازاریابی اینترنتی پوشاک

 

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، توییتر و فیس‌بوک مثل یک شغل تمام‌وقت است و باید هم به همین ترتیب باشد. در واقع علاوه بر همه تلاش‌های که برای راه اندازی و ادامه فعالیت کسب‌وکار خود انجام می‌دهید، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را هم باید جدی بگیرید. فعالیت شما باید پیوسته، یکپارچه، باکیفیت، خلاقانه و جذاب باشد. باید مرتب فعالیت داشته باشید تا اسم برند شما در ذهن مشتری بماند.

 

بازاریابی اینترنتی پوشاک، رمز موفقیت در فروش

کسب‌وکارهای مرتبط با مد و فشن روز‌به روز بیشتر از قبل در فضای آنلاین حضور پیدا می‌کنند. شاید چند سال پیش کسی به فکر خرید اینترنتی لباس نبود ولی حالا همه‌چیز تغییر کرده و مشتریان، پوشاک و انواع اکسسوری مرتبط با مد را هم اینترنتی می‌خرند. برای اینکه بتوانید در دنیای آنلاین دیده شوید و فروش قابل توجهی داشته باشید، بازاریابی اینترنتی پوشاک یکی از مهم‌ترین قدم‌هایی است که باید بردارید.

 

نکات مهم مطلب

مهم‌ترین نکاتی که در ارتباط با بازاریابی پوشاک باید در نظر بگیریم:

  1. یک وب‌سایت تخصصی و جذاب بسازید که رابط کاربری آسان و اطلاعات تماس درستی داشته باشد.
  2. نقل قول‌های شخصی خود را مانند یک پیام از سوی برندتان به مشتری انتقال دهید.
  3. عکاسی حرفه‌ای انجام دهید و از تصاویر جذاب با نشان دادن تمام زوایا استفاده کنید.
  4. از اینفلوئنسرهای مطرح در حوزه کاری خودتان استفاده کنید و در صورت لزوم آن‌ها را سفیر برند خود کنید.
  5. شبکه‌ای قدرتمند از خبرنگاران، همکاران و بلاگرهای حوزه مد و فشن ایجاد کنید.
  6. در شبکه های اجتماعی فعالیت مداوم و پویایی داشته باشید.

 

برچسب ها:

حمید کریمی

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط

نظرات