بازاریابی اینترنتی و کسب درامد بیشتر برای کسب و کارها

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت، 1400 تاریخ آپدیت: 24 مهر، 1401 نویسنده: نسرین نجفی پور

بازاریابی اینترنتی و کسب درامد بیشتر برای کسب و کارها

 

همانطور که فناوری‌های مدرن تغییر و تحول پیدا می‌کنند، کسب‌وکارهای کوچک و متوسط هر کاری از دستشان بر می‌آید انجام می‌دهند تا با این روند همسو شوند. این موضوع برای نسل‌های بعدی جامعه بشری خیلی مهم است. چون تکنولوژی خیلی سریع پیشرفت می‌کند و بازاریابی اینترنتی و کسب درامد به روش‌های جدیدی انجام می‌شود. در حال حاضر کسب‌وکارهایی که دارای مغازه و فروشگاه هستند و مشاغل فیزیکی محسوب می‌شوند، سعی می‌کنند بازار آنلاین که در حال رشد است و سود خوبی هم به همراه دارد را به دست بیاورند؛ یا سعی می‌کنند مدل‌های تجاری خود را به صورت آنلاین درآورند و سعی می‌کنند تلاش‌های بازاریابی کنونی را با استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال تقویت کنند.

اگر فرآیند جذب مخاطبان به صورت آنلاین انجام شود، تفاوت بین یک تجارت موفق و پر رونق و کسب‌وکار ناموفق مشخص می‌شود. هر چقدر هم ترافیک سایت شما بالا باشد، تا زمانی که به فروش منجر نشود، فایده‌ای ندارد. به همین دلیل ابزارها و تکنیک‌های بازاریابی اینترنتی و کسب درامد بهترین فرصت را برای رقابت، بقا و حتی رشد تجارت ایجاد کرده‌اند. در این مقاله سعی کرده‌ایم 13 دلیل بسیار مهم استفاده از بازاریابی دیجیتال را بررسی کنیم. این موضوع تصمیم درست و مهمی برای سرمایه‌گذاری است و یک کانال بازاریابی موثر برای رشد کسب و کار محسوب می‌شود.

 

1. بازاریابی دیجیتال رقابت عادلانه‌ای فراهم می‌کند

 

بازاریابی دیجیتال و رقابت عادلانه‌ | بازاریابی اینترنتی و کسب درامد

 

آن روزها گذشت که مدیران کسب‌وکار تصور می‌کردند که دیجیتال مارکتینگ فقط برای شرکت‌های بزرگ و چند ملیتی است که منابع کافی لازم برای راه‌اندازی یک بازاریابی آنلاین را دارند. خوشبختانه بازاریابی دیجیتال زمینه‌ها و فرصت‌های مساوی برای شرکت‌های کوچک و متوسط ایجاد می‌کند تا بتوانند با شرکت‌های بزرگ‌تر رقابت کنند و سهم خود را از این رقابت بزرگ و پیچیده به دست آورند.

در حال حاضر شرکت‌های کوچک به منابعی برای فروش و بازاریابی دسترسی دارند که تا چندین سال قبل فقط در اختیار شرکت‌های بزرگ بوده است. هم‌اکنون کسب‌وکارهای کوچک بدون وجود یک مرکز تماس می‌توانند ارتباط موثر با مشتریان زیادی برقرار کنند؛ حتی افرادی از هر نقطه جهان، حتی اگر فروشگاه یا شعبه فیزیکی در این موقعیت‌ها نداشته باشند.

 

2. بازاریابی دیجیتال مقرون‌به‌صرفه‌تر از بازاریابی سنتی است

 

بازاریابی دیجیتال | بازاریابی اینترنتی و کسب درامد

 

کسب‌وکارهای کوچک منابع و سرمایه بسیار کمی دارند. به همین دلیل بازاریابی دیجیتال کانال بازاریابی بهتر و مقرون‌به‌صرفه‌تری در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. طبق گزارش‌های گارتنر در مورد هزینه بازاریابی دیجیتال، حداکثر 40% از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی ادعا کرده‌اند که با استفاده از روش‌های تبلیغاتی دیجیتال، مبالغ زیادی را پس‌انداز کرده‌اند.

همچنین طبق اظهارنظرهای گارتنر، 28% از مدیران کسب‌وکارها بودجه بازاریابی را از کانال‌های سنتی به ابزارها و تکنیک‌های بازاریابی آنلاین دیجیتال منتقل کرده‌اند و در آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند. سایت HubSpot هم این موضوع را تایید می‌کند. زیرا معمولا روش‌هایی مثل تبلیغات تلوزیونی، بنرهای محیطی و تبلیغات چاپی گران درمی‌آید. از آنجایی که همه کسب و کارها نمی‌توانند چنین هزینه‌هایی صرف کنند، از بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی و دیجیتال استفاده می‌کنند؛ که البته این روش هم موثرتر است.

تجربه نشان داده است که بازاریابی دیجیتال کم هزینه‌تر از بازاریابی سنتی است؛ ولی بازده فوق‌العاده بیشتری دارد. 

3. بازاریابی اینترنتی و کسب درآمد بیشتر با افزایش نرخ تبدیل

موفقیت کسب‌وکارهای بازاریابی آنلاین و میزان فروش محصولات و خدمات، با توجه به درصد ترافیک ورودی و تبدیل لیدها به مشترکین یا مشتریان، بررسی می‌شود. موفقیت به این بستگی دارد که اهداف موردنظر وب‌سایت شما چیست و موفقیت در کسب و کار را در چه چیزی معنی می‌کنید. اگر نتوانید لیدها را به مشتری تبدیل کنید، بازدیدها و ترافیک‌های سایت شما معنایی ندارد و تلاش‌هایتان در زمینه بازاریابی به هدر می‌رود. به همین دلیل مدیران کسب‌وکارها تبلیغات دیجیتال خود را به سمت بهینه‌سازی نرخ تبدیل پیش می‌برند و این موضوع به اولویت اصلی کارشان تبدیل شده است.

ابزارها و تکنیک‌های زیادی برای کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ وجود دارد؛ مانند بهینه‌سازی موتور جستجو، بازاریابی در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ. این 3 مورد ارتباط و تعامل بیشتری ایجاد می‌کند و نرخ تبدیل بالاتر و نتایج بهتری ارائه می‌دهد. همین موضوع درآمد بالاتری هم برای کسب و کارها فراهم می‌کند.

طبق اظهارات شرکت گوگل، شرکت‌هایی که از برنامه‌های بازاریابی دیجیتال استفاده کرده‌اند، امید به رشد 2.8 برابری نسبت به سایر شرکت‌ها دارند. همچنین شرکت‌هایی که از بازاریابی دیجیتال استفاده می‌کنند، احتمال افزایش نیروی کار و تجارت آن‌ها 3.3 برابر بیشتر از سایر شرکت‌ها است.

 

4. بازاریابی اینترنتی و کسب درامد بسیار بیشتر

 

درامد بیشتر با بازاریابی اینترنتی | بازاریابی اینترنتی و کسب درامد

 

تکنیک‌های موثر بازاریابی اینترنتی نرخ تبدیل بالاتری ایجاد می‌کند و در نتیجه باعث سودآوری بیشتر می‌شود. گوگل طی یک مطالعه در IPSOS هنگ کنگ نشان داده است شرکت‌هایی که از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال استفاده می‌کنند، افزایش درآمد تا 2.8 برابر را تجربه کرده‌اند. 

معمولا شرکت‌های کوچک و متوسطی که از بازاریابی دیجیتال استفاده می‌کنند، درآمد بیشتری دارند و شانس آن‌ها برای گسترش کسب و کار 3.3 برابر بیشتر است. همچنین می‌توانند به بازارهای محلی و خارجی دست پیدا کنند. کوین اوکان، یکی از روسای معروف شرکت گوگل، اینترنت را به عنوان سوخت موشک برای رشد شرکت‌های کوچک و متوسط توصیف می‌کند.

 

5. بازاریابی دیجیتال تعامل با مخاطبان هدف را راحت‌تر کرده است

بازاریابی دیجیتال، کانال‌های سنتی بازاریابی را در اختیار گرفته است و ابزارهای بازاریابی دیجیتال توانایی عالی برای تعامل با مخاطبان هدف دارند. مشتریان دوست دارند به هر شکلی که می‌توانند با برندها در تعامل باشند و ارتباط برقرار کنند و این خواسته با دیجیتال مارکتینگ محقق شده است. تعامل با مشتریان، بینشی در مورد خواسته مخاطبان و مشتریان ایجاد می‌کند و این اطلاعات حیاتی کسب‌وکارها را به سمت حرکت‌های درست بعدی سوق می‌دهد، تجربه بهتری در اختیار مشتریان قرار می‌دهد، باعث برقراری روابط بهتر با آنها می‌شود و وفاداری و اعتماد آن‌ها را جلب می‌کند.

مثلا یک سالن زیبایی که فعالیت مستمری در فضای اینترنت دارد، نمونه کارها و فعالیت‌های خود را نشان می‌دهد، به مرور مشتریان زیادی جذب می‌کند. اگر صاحب سالن زیبایی بتواند از طریق انتشار پست و استوری‌های جذاب در اینستاگرام، برگزاری لایوهای صمیمانه و ارتباط مستقیم از طریق دایرکت با مخاطبین، اعتماد آن‌ها را جلب کند، سود بسیار خوبی از این ارتباط به دست می‌آورد. برای آشنایی بیشتر با این موضوع مقاله بازاریابی اینترنتی لوازم آرایشی را بخوانید. 

 

6. بازاریابی دیجیتال باعث جلب مشتریان در هر موقعیتی می‌شود

 

جلب مشتریان با بازاریابی اینترنتی

 

هیچ شکی وجود ندارد که اینترنت تلفن‌های هوشمند، موج بعدی کانال‌های ارتباطی اطلاعات است. زیرا با گسترش سریع تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و سایر دستگاه‌های مجهز به اینترنت، ارتباطات خیلی راحت‌تر شده است. تلفن‌های همراه به بخشی اصلی زندگی آمریکایی‌ها تبدیل شده است و 91% از بزرگسالان ایالات متحده، از این دستگاه‌ها برای برقراری ارتباط با مسافت‌های دور استفاده می‌کنند.

پس هم‌اکنون بهترین زمان برای برگزاری کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ و هدف قرار دادن مشترکین تلفن همراه است. این موضوع راه رشد بهتر و گسترش سریع‌تر را خیلی هموارتر کرده است. گجت‌های تلفن همراه، مانند لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌ها نیستند که تنها یک سری از کارها را برای کاربران راحت‌تر کنند؛ بلکه این ابزارها تاثیر زیادی بر تصمیمات خرید افراد دارند.

7. دیجیتال مارکتینگ و ایجاد اعتبار بیشتر برای برند

بازاریابی اینترنتی و کسب درامد از این روش، توانایی زیادی برای جذب ترافیک هدفمند دارد. مخاطبان محتوای شما احتمالا دوست دارند که در مورد برند، محصولات و خدمات شما بیشتر بدانند و قبل از خرید، اطلاعات کافی داشته باشند. شما می‌توانید از طریق دادن اطلاعات در مورد برندتان افراد را علاقه‌مند کنید و سپس این وعده‌ها را محقق کنید. با این کار اعتبار بیشتری برای برندتان کسب می‌کنید و ارتباط بهتری با مخاطبین و مشتریان برقرار می‌کنید. همچنین وفاداری مشتریان به برند شما بیشتر می‌شود و ترافیک سایت و فروش شما چند برابر خواهد شد. به هر حال بازاریابی اینترنتی یک روش بسیار عالی برای برندسازی دیجیتال است. 

مشتریانی که از تجربه خرید از شما راضی بوده‌اند در مورد شما صحبت می‌کنند و این تجربه شیرین را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. مزایای خرید از برند شما و محصولات و خدماتتان را به گوش بقیه می‌رسانند و نام و برند شما وایرال می‌شود؛ در نهایت درهای جدیدی برای دستیابی به بازارهای بزرگ‌تر و توسعه تجارت شما باز می‌شود.

 

8. افزایش بازده سرمایه‌گذاری با بازاریابی اینترنتی و کسب درآمد از آن

 

افزایش بازده سرمایه‌ گذاری با بازاریابی اینترنتی | بازاریابی اینترنتی و کسب درامد

 

بازاریابی دیجیتال بازده سرمایه‌گذاری (ROI) بالاتری نسبت به رسانه‌ها و کانال‌های سنتی دارد؛ زیرا برندسازی خیلی راحت‌تر انجام می‌شود و درآمدزایی بیشتر است. رسانه‌های سنتی هزینه زیادی برای شرکت‌های کوچک و متوسط دارند و نتایجی که به دست می‌آورند تا حدودی مبهم و سنجش و اندازه‌گیری آن دشوار است. از طرف دیگر بازاریابی دیجیتال به راحتی پیگیری می‌شود و نظارت بر آن راحت است. به محض این که مخاطبان هدف اطلاعات تماس، عضویت در خبرنامه یا برنامه آموزشی را دریافت می‌کنند، بلافاصله نتایج را درک و اندازه‌گیری می‌کنند.

با این وجود کلید موفقیت در بازاریابی اینترنتی و کسب درامد از آن، ایجاد جریان ثابتی از ترافیک هدفمند است که در نهایت به تولید لید و فروش منجر شود. هرچقدر کسب‌و‌کار شما ترافیک بیشتری ایجاد کند، میزان ROI را خیلی سریع‌تر درک می‌کنید. برای درک تفاوت‌های این دو نوع بازاریابی، مقاله بازاریابی سنتی و بازاریابی دیجیتال را مطالعه کنید. 

 

9. بازاریابی دیجیتال اعتماد مردم را جلب می‌کند

در نظرسنجی جهانی مصرف‌کننده آنلاین نیلسن - که شامل 25 هزار مصرف‌کننده از حداقل 50 کشور جهان بوده است – 90% پاسخ‌دهندگان ادعا کرده‌اند که به برندها و کسب‌وکارهایی اعتماد می‌کنند که افراد قابل اعتماد در مورد آن‌ها صحبت کرده‌اند و واکنش مثبتی نسبت به برند، محصول یا خدمات آن داشته‌اند. در این میان نشانه‌های مختلفی از رضایت مصرف‌کنندگان وجود دارد که باعث جلب اعتماد بیشتر افراد نسبت به برند تجاری می‌شود. 

مثلا تبلیغات سالن زیبایی از طریق شبکه‌های اجتماعی خیلی خوب جواب می‌دهد. چون افرادی که پیج مربوطه را فالو می‌کنند، می‌توانند نمونه کارها را ببینند، سوالات خودشان را بپرسند و ارتباط مستقیم و صمیمانه‌ای با صاحب کسب و کار داشته باشند. به همین دلیل خیلی از سالن‌های زیبایی برای رشد و توسعه کسب و کار و افزایش مشتری به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی روی آورده‌اند. 

 

10. بازاریابی دیجیتال مردم را تشویق به خرید می‌کند

 

بازاریابی اینترنتی و تشویق به خرید | بازاریابی اینترنتی و کسب درامد

 

همانطور که نشانه‌های مختلفی از رضایت مصرف‌کنندگان وجود دارد که باعث جلب اعتماد بیشتر مخاطبین هدف می‌شود، بازاریابی دیجیتال از استراتژی‌های موثری استفاده می‌کند که مردم را به انجام اقداماتی مثل خرید تشویق می‌کند. معمولا نرخ تبدیل "لیدها" به "خریداران" توسط ناظران وب‌سایت‌ کنترل می‌شود. بازاریابان دیجیتال می‌توانند از روش‌های هوشمندانه و ابتکاری برای جلب اقدام کاربران استفاده کنند. وجود دکمه‌ها و نشانه‌های Calls-to-Action مشخص می‌کند که بازدیدکنندگان وب‌سایت یا اپلیکیشن شما باید چه کاری در مراحل بعدی انجام دهند. مثلا مراحل خاصی مانند ثبت نام، لایک کردن، دانلود یک فایل، تماس یا خرید. شما باید از فرم‌ها، دکمه‌ها و متن‌های نوآورانه با توجه به طراحی، رنگ و گرافیک‌های خلاقانه استفاده کنید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

 

11. بازاریابی دیجیتال شما را برای اینترنت اشیا آماده می‌کند

 

بازاریابی دیجیتال و اینترنت اشیا | بازاریابی اینترنتی و کسب درامد

 

اینترنت اشیا یک اکوسیستم جهانی و شامل دستگاه‌های به هم پیوسته مانند تبلت‌ها، تلفن‌های هوشمند، گجت‌ها، لوازم خانگی و کلی مورد دیگر است. این دستگاه‌ها می‌توانند از طریق اینترنت با یکدیگر در تماس و تعامل باشند. به نظر می‌رسد که این موضوع بیشتر شبیه یک هیجان علمی Sci-Fi است؛ اما شواهد نشان می‌دهد که تا سال 2020 حدودا 24 میلیارد گجت وجود داشته است. بازاریابی دیجیتال کسب و کار شما را به یک اکوسیستم به هم پیوسته تبدیل می‌کند که در همه جنبه‌های زندگی مردم نفوذ خواهد کرد. در دوره‌ای که اینترنت اشیا پیشرفت چشم‌گیری دارد، بقای تجارت شما به حضور در این شبکه به هم پیوسته وابسته است. شبکه‌ای که پنجره‌ای برای برقراری ارتباط با مخاطبان هدف را به روی شما باز می‌کند. 

 

12. بازاریابی دیجیتال بقای آنلاین تجارت را تضمین می‌کند

مغازه‌داران و فروشگاه‌های فیزیکی با این موضوع که مشتریان وارد مغازه آن‌ها شوند، محصولاتشان را وارسی کنند و بعد بدون هیچ خریدی از آن خارج شوند، کنار آمده‌اند؛ یعنی دیگر امری طبیعی است. افراد زیادی این رفت و آمدها را انجام می‌دهند، اما فقط تعداد کمی از آن‌ها خرید می‌کنند. از این تعداد هم افراد اندکی رضایت کامل دارند و به مشتریان وفادار تبدیل می‌شوند. اگر این افراد به مرور زمان کم و کمتر شوند، کسب‌وکار فیزیکی شما کم کم از بین می‌رود.

کسب‌وکار آنلاین و دیجیتالی شما هم تقریبا به همین صورت است. حتی اگر وب‌سایت شما تعداد زیادی بازدیدکننده داشته باشد، اما هیچ یک از آنها خرید نکنند، تجارت شما کم کم متوقف می‌شود و از بین می‌رود. بازاریابی دیجیتال به شما کمک می‌کند که از استراتژی‌ها و تکنیک‌های ثابت شده استفاده کنید و ترافیک‌هایی جذب کنید که حتما فروش به همراه دارند. شما دوست دارید افرادی را جذب کنید که از شما خرید کنند؛ بازاریابی دیجیتال هم دقیقا این کار را برای شما انجام می‌دهد.

 

13. دامنه و گستره جغرافیایی وسیع‌تر

بازاریابی اینترنتی شرایطی را فراهم کرده است که کسب و کارها به راحتی در گستره وسیعی از موقعیت‌های جغرافیایی رشد کنند و صدای خود را به سرتاسر دنیا برسانند. اگر بخواهیم تجارت را با استراتژی‌های سنتی توسعه دهیم، کاری سخت و زمان‌بر در پیش داریم. اما اگر از برنامه‌های مناسب بازاریابی دیجیتال استفاده کنیم، می‌توانیم به راحتی برند و کسب‌وکار خود را بدون هیچ مانعی به مناطق جدید در هر جایی که بخواهیم، معرفی کنیم. معمولا کمپین‌ دیجیتال مارکتینگ زمان کمی لازم دارد، به راحتی تنظیم و کنترل می‌شود، انعطاف‌پذیر است و هدف قرار دادن مخاطبان خیلی ساده است. 

 

نکات کلیدی

دلایل استفاده از بازاریابی اینترنتی و کسب درامد از آن:

 

منبع: digitalmarketingphilippines | velocityconsultancy

 

سوالات متداول

بازاریابی دیجیتال جریان پایداری از مخاطبان هدف و لیدهایی که به مشتریان احتمالی و مشتریان تبدیل می‌شوند به وجود می‌آورد. همچنین به کسب و کار شما کمک می‌کند تا از تکنیک‌ها و استراتژی‌هایی استفاده کند که علاوه بر جذب بازدید بیشتر، ترافیک با کیفیت را به سمت خود جذب کند. تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتال - مانند شبکه‌های اجتماعی - نه تنها ارائه خدمات به مشتری را بهبود می‌بخشند، بلکه به برندهای تجاری اجازه می‌دهند که نیازها و خواسته‌های مشتریان را بهتر بشناسند و روابط بهتری با آن‌ها داشته باشند. این موضوع در نهایت منجر به فروش بیشتر می‌شود.

1. تحقیقاتی در زمینه بازار موردنظر انجام دهید. 2. بازارهای هدف خود را مشخص کنید. 3. ارزش پیشنهادی منحصربه‌فرد خود را تعیین کنید. 4. برند تجاری خود را توسعه دهید. 5. روش‌های بازاریابی را انتخاب کنید. 6. اهداف و بودجه خود را تعیین کنید. 7. مشتریان وفادار خود را پرورش دهید. 8. بر کارتان نظارت کنید.

خبر خوب این است که شروع کار بازاریابی دیجیتال نسبتا آسان است. بیشتر پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین، روش‌های راحتی برای ثبت نام و ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی دارند؛ نیازی به صرف کلی هزینه نیست و در ضمن کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک شرایط یکسانی برای بازاریابی دیجیتال دارند.

برچسب ها:

نسرین نجفی پور

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط

نظرات