بازاریابی اینترنتی لوازم آرایشی | دیجیتال مارکتینگ در صنعت لوازم آرایشی

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 16 فروردین، 1400 تاریخ آپدیت: 24 مهر، 1401 نویسنده: نسرین نجفی پور

بازاریابی اینترنتی لوازم آرایشی | دیجیتال مارکتینگ در صنعت لوازم آرایشی

 

مصرف لوازم آرایشی، محصولات زیبایی و مراقبتی در چند سال گذشته رشد چشمگیری داشته است. ارزش جهانی صنعت زیبایی و مراقبت شخصی هر سال افزایش پیدا می‌کند. اما طبیعتا رقبای زیادی در این صنعت وجود دارند و بسیاری از مشاغل و برندهای زیبایی نه تنها در تجارت الکترونیکی بلکه با جذب مشتری با چالش‌های زیادی روبه‌رو هستند. اما به هر حال دنیای دیجیتال صنعت زیبایی را – مانند هر صنعت دیگری - به یک سطح بالاتر رسانده است. ارتباط با مشتریان در سطح جهانی از طریق کانال‌ها و شبکه‌های مختلف آسان‌تر است. اگر در این زمینه فعالیت می‌کنید و دوست دارید یک تجارت و بازاریابی اینترنتی لوازم ارایشی درجه یک داشته باشید، با من در عظیم مدیا همراه باشید تا بهترین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ در صنعت لوازم آرایش را بشناسید.

 

1. گروه‌، انجمن و شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات اینترنتی لوازم آرایشی

 

گروه‌، انجمن و شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات اینترنتی لوازم آرایشی

 

شرکت‌های تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی باید از رسانه‌های اجتماعی و سایر انجمن‌های آنلاین برای پیدا کردن مخاطبین و طرفداران خود استفاده کنند. یک بازاریاب زیبایی باید شعاری زیبا و درخور برای خود پیدا کند و روی برترین برند سرمایه‌گذاری و تمرکز کند. لیدها و مشتریان احتمالی خود را پیدا کند و با آن‌ها در مورد محصولات صحبت کند. از آن‌ها بخواهد که نظرات و پیشنهادات خود را در گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. تبلیغات ویژه را تنها برای اعضای گروه یا فالوورها پیشنهاد دهید و با متخصصان زیبایی برای کمک به افراد در حل مشکلات زیبایی همکاری کنید. به یاد داشته باشید که هدف اصلی شما حفظ مشتریان و تقویت ارتباط آنها با برند شما است. این هدف با ایجاد روابط پایدار محقق می‌شود.

 

2. صفحات وب محصولتان را برای دیجیتال مارکتینگ لوازم آرایش پر و پیمان کنید

اگر از وب‌سایت برای فروش مستقیم محصولاتتان استفاده می‌کنید، اطلاعات بیشتری به مشتریانتان بدهید. مشتریان احتمالی که اطلاعات کافی داشته باشند، به مشتریان وفادار تبدیل می‌شوند. همه اطلاعات و لینک‌های ارزشمند مربوط به محصول را در صفحات محصولات قرار دهید و روند تحقیق مشتریان را کوتاه کنید. بخشی برای نوشتن نظرات قرار دهید تا افرادی که قبلا خرید کرده‌اند، نظراتشان را بنویسند. چنین کاری حس اعتماد بیشتری برای مشتریان ایجاد می‌کند. روی سئوسایت خود حسابی کار کنید و کاربرد سئو در کسب و کار را جدی بگیرید. 

 

3. تفاوت‌هایتان را در بازاریابی اینترنتی لوازم آرایشی به رخ بکشید!

 

تفاوت ها در بازاریابی اینترنتی لوازم ارایشی

 

وب‌سایت یا فروشگاه آنلاین شما منعکس‌کننده برند شما است؛ بنابراین باید مطمئن شوید که تمام اطلاعات موردنیاز مشتریان و رسانه شما در آن وجود داشته باشد. یک صفحه مطبوعاتی ایجاد کنید و همه اخبار شرکت، مصاحبه‌ها، مقالات مطبوعاتی، بررسی‌های وبلاگ‌نویسان، جوایز و ... را در آن منتشر کنید. این مرحله تفاوت بزرگی برای شما نسبت به رقبایتان ایجاد می‌کند. در وب‌سایتتان داستان پیشرفت کار، اینکه از کجا شروع کرده‌اید و امروز در چه جایگاهی قرار دارید را بنویسید و در بخشی در دید کاربران قرار دهید.

 

4. از پتانسیل بازاریابی محتوا استفاده کنید

بازاریابی محتوا یکی از قدرتمندترین استراتژی‌ها برای تبلیغ برند است. این استراتژی و طرز فکر باید در عمق استراتژی‌های برند تجاری شما ثبت شود. این ایده‌های بازاریابی محتوا به شما پیشنهاد می‌شود:

از نظرسنجی برای دریافت بازخورد و ارزیابی اثربخشی کمپین‌هایتان استفاده کنید. این کار را از طریق محتوای تعاملی سرگرم‌کننده مانند آزمون‌ها و پنجره‌های بازشو در وب‌سایت، کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ بومی یا رسانه‌های اجتماعی ادغام کنید. از نتایج برای تطبیق استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید.

همچنین می‌توانید با افراد مشهور در صنعت زیبایی مصاحبه کنید. وبلاگ‌نویسان و اینفلوئنسرهای حوزه زیبایی و لوازم آرایشی را پیدا کنید و با آن‌ها تماس بگیرید. اینفلوئنسر مارکتینگ در صنعت زیبایی بسیار کاربردی است و یک استراتژی واقعی برای صنعت شما محسوب می‌شود.

 

5. نانو و میکرواینفلونسرها، کلید قلب مشتری در بازاریابی اینترنتی لوازم آرایشی

 

اینفلوئنسرها در بازاریابی اینترنتی لوازم ارایشی | بازاریابی اینترنتی لوازم ارایشی

 

اینفلوئنسر مارکتینگ در حال تغییر است و البته تغییرات زیادی هم ایجاد کرده است. مردم دوست دارند با افراد واقعی ارتباط برقرار کنند و چالش‌های روزمره آن‌ها را ببینند. به همین دلیل اخیرا اینفلوئنسرهای کوچک‌تر بسیار محبوب شده‌اند. این افراد می‌دانند چگونه بر اساس اعتماد، وفاداری و اصالت رفتار کنند و توجه مشتریان را جلب کنند. البته انتخاب اینفلوئنسر مناسب برای کمپین شما هم اهمیت زیادی دارد و باید فردی کاملا مطمئن، حرفه‌ای، محبوب و با قیمت تبلیغات مناسب انتخاب شود. در ابتدا از نانو و میکرواینفلوئنسرها استفاده کنید و با افزایش سرمایه و سود به سراغ اینفلوئنسرهای میلیونی بروید. گاهی اوقات کار کردن با اینفلوئنسرهای محلی هم نتایج خوبی در پی دارد. این افراد در شهر یا کشور موردنظر محبوب هستند و کلی مشتری برای شما پیدا می‌کنند. 

 

6. همکاری با هتل‌ها و مراکز اسپا و ماساژ برای بازاریابی اینترنتی لوازم آرایشی

می‌توانید با برندها و شرکت‌های دیگری که فعالیت موازی با صنعت آرایشی و زیبایی دارند، همکاری کنید. مثلا با هتل‌ها، مراکز اسپا و شرکت‌های مد و فشن همکاری کنید و رویکردی جامع در مورد زیبایی ایجاد کنید. این مشارکت‌ها نه تنها باعث افزایش اعتماد و اعتبار برند می‌شوند، بلکه کانال‌های توزیع جدیدی برای شما ایجاد می‌کنند. مثلا برند لوازم آرایشی طبیعی لهستانی Alba1913 با یکی از مشهورترین هتل‌های لهستان همکاری می‌کند و کل لوازم آرایشی و بهداشتی خود را به صورت انحصاری در جلسات آبگرم هتل ارائه می‌دهد. در این صورت مشتریان برای استفاده از یکی از این خدمات، از محصول دیگر هم استفاده می‌کنند و معامله‌ای دو سر سود برای برندها ایجاد می‌شود. 

 

7. نام تجاری هوشمندانه‌ای بسازید

یک نام تجاری درست و حسابی تاثیر زیادی بر مخاطب می‌گذارد. پس از قدرت نام تجاری برای افزایش اعتبار کسب و کارتان غافل نشوید. اکثر برندهای لوازم آرایشی از کلمه "beauty" در نام برند خود استفاده می‌کنند. پس این هم می‌تواند یک پیشنهاد خوب باشد. سعی کنید نام خودتان را در تبلیغات و بازاریابی نمایش دهید تا برند شخصی شکل بگیرد و اعتماد بیشتری جلب شود. شرکت شما با توجه به آرزوهایتان شکل گرفته است و می‌توانید از یک داستان منحصربه‌فرد در مورد شروع کار و پیشرفتتان برای جلب مخاطبین استفاده کنید. پیشنهادات زیر را به کار بگیرید:

 

8. ایده‌های محتوا برای افزایش چشمگیر بازده دیجیتال مارکتینگ لوازم آرایشی

 

بازده دیجیتال مارکتینگ لوازم آرایشی | بازاریابی اینترنتی لوازم ارایشی

 

یکی از چالش‌های بازاریابان زیبایی، ارائه ایده‌های تازه و جدید برای تولید محتوا است. در ادامه چند روش برای تولید محتوا در فعالیت‌های بازاریابی زیبایی ارائه داده‌ایم:

 

9. استفاده از واقعیت افزوده (AR) برای آزمایش و تبلیغات لوازم آرایشی و زیبایی

 

آزمایش و تبلیغات لوازم آرایشی و زیبایی | بازاریابی اینترنتی لوازم ارایشی

 

واقعیت افزوده، یکی از جدیدترین ایده‌ها برای جذب مشتریان است. می‌توان الگوهای حرکتی چشم را شناسایی کرد و بازخورد مثبت یا منفی مشتری را پیش‌بینی کرد. نتایج نشان می‌دهد که استفاده از این فناوری نرخ تبدیل را 27% افزایش داده است.

برند زیبایی معروف L’Oreal از واقعیت مجازی استفاده کرده است که به آن "آزمایشگاه زیبایی L'Oreal" هم گفته می‌شود. استفاده از این فناوری مزایای زیادی داشته است. مثلا بهره‌وری محصول افزایش و ناکارآمدی‌ها کاهش پیدا کرده است. همچنین تصمیمات سریع‌تر گرفته می‌شود و پیشرفت‌ها با سرعت بیشتری به دست می‌آیند. در نتیجه هزینه‌ها کاهش و فروش افزایش می‌یابد.

 

10. استفاده از روش‌های جدید بازاریابی اینترنتی لوازم آرایشی

برای موفقیت در این زمینه باید روش‌های قدیمی را کنار بگذارید و به نوعی آینده‌پژوهی در کسب و کارتان داشته باشید. مثلا دیگر نیازی به جشنواره‌ها و افتتاحیه‌های شلوغ و سرسام‌آور در یک مرکز خرید ندارید. به راحتی تمام محصولات را در سایتتان قرار دهید و سفارش‌ها را با پست ارسال کنید. به جای تبلیغات در بنرهای خیابانی و پخش تراکت‌، از تبلیغات آنلاین، اینفلونسرها و کمپین‌های مختلف استفاده کنید. البته روش‌های قدیمی هم گاهی اوقات خوب هستند، اما معمولا روش‌های جدید کم‌هزینه‌تر هستند و سریع جواب می‌دهند.

 

نکات کلیدی 

استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی لوازم ارایشی:

 

منابع:  Outbrain | Vebbrands

 

سوالات متداول

یک وب‌سایت بسازید. ساخت یک وب‌سایت جذاب با کارکرد آسان باید در اولویت برنامه‌های بازاریابی زیبایی باشد. در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید و فالوور جمع کنید. محتوای ویدیویی بسازید. با بررسی محصولات اعتماد مشتری را جلب کنید.

مشتریان جدید را هدف قرار می‌دهند. آگاهی از برند را به وسیله اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌کنند. روی سئوی سایت خود کار می‌کنند. با مشاغل محلی و کسب و کارهای مرتبط همکاری می‌کنند. در فیسبوک و سایر شبکه‌های اجتماعی تبلیغات می‌کنند.

در مورد انواع محصولات و خدمات زیبایی و سلامت به مردم اطلاعات بدهید. قیمت کامل محصولات را به مردم نگویید. تبلیغ کنید، تبلیغ کنید و تبلیغ کنید. از وفاداری مشتریانتان قدردانی کنید. (می‌توانید از خدمات باشگاه مشتریان استفاده کنید.) از اعتبار خود محافظت کنید. کارمندان خوبتان را حفظ کنید.

برچسب ها:

نسرین نجفی پور

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط

نظرات