عرضه اولین ماشین برقی کاملا هوشمند SUV در سال 2022

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 11 فروردین، 1400 تاریخ آپدیت: 24 مهر، 1401 نویسنده: نسرین نجفی پور

عرضه اولین ماشین برقی کاملا هوشمند SUV در سال 2022

 

ماشین‌های هوشمند و برقی روز به روز بیشتر توسعه پیدا می‌کنند. تا جایی که ممکن است در آینده خبری از ماشین‌های معمولی نباشد و کم کم اکثر صنایع خودروسازی به این سمت و سو بیایند. البته در حال حاضر شرکت‌های زیادی در این زمینه فعالیت نمی‌کنند. یکی از شرکت‌های معروفی که می‌تواند ماشین برقی و هوشمند تولید کند، شرکت Smart است که تاریخچه تولید ماشین هوشمند آن بسیار جالب است. این شرکت کار خود را از ساعت‌سازی معروف سواچ سوئیسی شروع می‌کند و در حال حاضر قادر به تولید ماشین تمام برقی است. اگر دوست دارید در مورد آخرین مدل SUV که این شرکت تولید می‌کند بیشتر بدانید، با من در عظیم مدیا همراه باشید.

 

ساخت جدیدترین ماشین برقی SUV توسط Smart

 

جدیدترین ماشین برقی SUV

 

Smart، زیرمجموعه Daimler AG که با مدل‌های کوچک Fortwo و Forfour شناخته می‌شود، در حال کار روی اولین کراس اوور خودش است. البته جدول زمانی مشخصی برای رونمایی و عرضه آن به نمایندگی‌ها وجود ندارد، اما می‌دانیم که حتما این خودرو تمام برقی خواهد بود. این کراس اوور که توسط Daniel Lescow، معاون فروش جهانی برند در LinkedIn تأیید شده است، مثل یک گرگ آلفای کاملا جدید در جنگلی به نام شهر توصیف می‌شود!

مدل‌های اولیه Fortwo و Forfour با وام‌های گرفته شده از رنو ساخته شده‌اند؛ اما خودرو برقی SUV بر اساس پلتفرمی که چینی‌ها در شرکت Geely ساخته‌اند، تولید می‌شود. چرا شرکت Geely؟ خوب این غول چینی در مارس 2019 و پس از توافق با دایملر برای انتقال تولید به چین، 50% از سهام این برند آلمانی را خریداری کرد. Geely از سال 2022 شروع به تولید ماشین‌های نسل بعدی Smart در کشور خود می‌کند؛ طرحی که شامل یک SUV تمام برقی جدید است. در تولید این نوع اتومبیل‌ها از هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای مثل ماشین لرنینگ استفاده می‌شود. پس باید انتظار یک محصول فوق‌العاده هوشمند و کاربردی را داشته باشیم. 

استفاده از پلتفرم جدید برای تولید خودرو تمام برقی

 

تولید خودرو تمام برقی | ماشین برقی

 

این کراس اوور جمع و جور روی پلتفرم مقیاس‌پذیر (scalable) SAE سوار می‌شود. این پلتفرم که اخیراً توسعه پیدا کرده است، توسط تعدادی از وسایل نقلیه Lynk & Co مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین قرار است ولوو از یک مدل جمع و جور ساخته شده روی این پایه‌ها رونمایی کند. شرکت Geely اسمارت جدید را با کمک مرسدس بنز تولید می‌کند و به نظر می‌رسد که مینی SUV بیشتر در بازار چین وجود داشته باشد؛ همان جایی که خودروهای الکتریکی و کراس اوورها خیلی محبوب شده‌اند. البته این کراس اوور در اروپا هم فروخته می‌شود، اما ممکن است وارد حوزه ایالات متحده نشود.

البته همه جزئیات مربوط به این وسیله نقلیه هوشمند جدید در دسترس نیست؛ اما لسکو می‌گوید که این خودرو "استثنایی" و "هوشمند، فوق مدرن و پیشرفته" خواهد بود. لسکو ادعا می‌کند که اولین SUV هوشمند یک "SUV واقعا هوشمند" خواهد بود. او اضافه می‌کند:

"مهمتر از همه این است که در هوشمندانه‌ترین حالت ممکن قرار دارد. این ماشین برقی از بیرون فوق‌العاده جمع و جور و از داخل به اندازه کافی بزرگ است." چه چیزی از این بهتر!!

زیربنای SUV پلتفرم الکتریکی Geely's Sustainable Experience Architecture خواهد بود که برای پشتیبانی از سبک‌های مختلف بدنه اتوموبیل از ماشین‌های کوچک گرفته تا مینی بوس طراحی شده است. این پلتفرم برای مدل های بعدی Fortwo و Forfour نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در ابتدا نمونه‌های اولیه روی این سیستم عامل آزمایش شده‌اند. البته این نکته مهم را فراموش نکنید که طبق تاکید لسکو، این خودرو برقی برای رانندگی در خارج از جاده (مکان‌های خاکی و پر دست‌انداز) توانایی کافی ندارد. زیرا اولین SUV هوشمند تمرکز بیشتری روی حرکت در محیط شهری داشته است.

 

کراس اوور SMART، اولین ماشین برقی جدید

ماشین برقی کراس اوور SMART

 

اگر این ماشین تمام برقی کراس اوور در سال 2022 وارد بازار شود، اولین وسیله نقلیه کاملا جدید از سال 2014 تاکنون محسوب می‌شود. دقیقا زمانی که Smart جدیدترین نسل Fortwo و Forfour را معرفی کرد. Smart در سال 2017 محصولات مختلف الکتریکی این دو را با نام Electric Drive رونمایی کرد. علاوه بر این کراس اوور جدید، چهارمین پلاک از زمان ورود Smart به صنعت خودرو – یعنی از سال 1994- است. علاوه بر Fortwo (نمونه اول) و Forfour (نمونه دوم) که قبلاً شناخته شده بودند، Smart از سال 2003 تا 2005، Roadster (نمونه سوم)، یک اتومبیل اسپرت دو نفره هم تولید کرده است.

البته خودرو برقی کراس اوور آینده اولین تلاش این شرکت برای ساخت SUV و ارائه آن به بازار نیست. یک برند آلمانی در اوایل دهه 2000، SUV را بر اساس همان پلتفرم مرسدس بنز C-Class طراحی کرد. قرار بود ویژگی‌ها و فناوری را با GLK، مدل قبلی GLC، از جمله موتورهای V-6 به اشتراک بگذارد. برنامه‌های اولیه شامل رونمایی رسمی در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت 2005 با نام Formore بود، اما توسعه آن به دلیل نگرانی‌های مالی متوقف شد. در سال 2009 نمونه اولیه Formore در یک مرکز ذخیره‌سازی مرسدس بنز در آلمان پیدا شد.

 

ماشین برقی جدید جایگاه خود را تثبیت می‌کند

تقریبا متقاعد شده‌ایم که SUV جدید به سرعت خود را به عنوان یک رهبر در این بخش ثابت می‌کند و پیشگام تحول سبک زندگی الکتریکی خواهد بود. مردمی که عاشق محصولات هوشمند هستند، می‌توانند با این محصول کیفیت بالای زندگی و روح و نشاط زندگی شهری را کاملا احساس کنند.

البته مسائل و جزئیات فنی این محصول در معرض خطر قرار دارد، اما لسكو قول داده است كه مطالب مربوط به این جزئیات در هفته‌ها و ماه‌های آینده به اشتراک گذاشته شود. با این حال گزارش‌ها ادعا کرده‌اند که این SUV که هنوز هم اسمی ندارد، یک باتری لیتیوم یونی 78 کیلووات ساعتی با حداکثر برد حدود 250 مایل خواهد داشت و با FWD ،RWD یا AWD ارائه می‌شود.

خوشبختانه لسکو تأیید کرده است که SUV کوچک در سال 2022 آغاز به کار می‌کند و در اروپا و چین به فروش می‌رسد. دسترسی این محصول در ایالات متحده تأیید نشده است، اما احتمالا SUV هوشمند برای جلب توجه در بازار آمریکا خیلی کوچک است و نباید به حضور آن در بازار آن منطقه امید داشت.

 

منابع: topspeed | carsdirect

 

سوالات متداول

در حال حاضر تعداد زیادی SUV کاملاً برقی در بازار وجود ندارد؛ اما در چند سال آینده تعداد بیشتری از آنها وارد بازار می‌شوند. جگوار I-Pace جایگزین کوچکتری برای تسلا مدل X ارائه می‌دهد. این ماشین بیشتر شبیه یک ماشین اسپرت است. پس اگر از این مدل ماشین‌ها لذت می‌برید، برای شما مناسب خواهند بود.

احتمالا انتشار این محصول حوالی بهار یا پاییز اتفاق می‌افتد.

ماشین برقی های ساخته شده در سال 2050 به احتمال بسیار بالا راننده‌ای ندارند. این ماشین‌ها شکل صافی دارند و با یک ضربه روی برنامه، تغییر رنگ می‌دهند. اتومبیل‌ها تا سال 2050 کاملاً مستقل و برقی ساخته می‌شوند و از فناوری‌های پیشرفته سفارشی‌سازی برخوردار خواهند بود.

طبق اخبار واشنگتن پست، جنرال موتورز اولین خودروساز بزرگ آمریکایی است که تا سال 2035 خودروهای تمام برقی و SUV را می‌سازد.

SUV ساب کامپکت (Subcompact): 2021 سوبارو Crosstrek؛ SUV کامپکت (Compact): 2021 هوندا CR-V؛ SUV متوسط (Midsize): 2021 سوبارو Outback؛ SUV سه ردیف (Three-Row): 2021 کیا تلوراید؛ SUV سه ردیف تمام اندازه (Full-Size Three-Row): 2021 Ford Expedition؛ SUV لوکس ساب کامپکت (Luxury Subcompact): 2021 ولوو XC40.

برچسب ها:

نسرین نجفی پور

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط

نظرات

سیم کارت اقساطی
2 سال پیش
ماشین بسیار عالی بود و موفق باشید و خسته نباشید
پاسخ دهی