معرفی 13 ابزار جستجوی کلمات کلیدی برای بازاریابی دیجیتال

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 14 بهمن، 1399 تاریخ آپدیت: 25 مهر، 1401 نویسنده: نسرین نجفی پور

معرفی 13 ابزار جستجوی کلمات کلیدی برای بازاریابی دیجیتال

 

دیجیتال مارکتینگ در دنیای امروز اهمیت بسیاری دارد. این حوزه از کسب و کار بسیار وسیع است و از شبکه‌های اجتماعی و کسب‌وکار آنلاین گرفته تا طراحی سایت و تولید محتوای سئو را در بر می‌گیرد. افرادی که در این حوزه کار می‌کنند، دیجیتال مارکترها، وبمسترها، تولیدکنندگان محتوا، اینفلوئنسرها و ... هستند. ولی این موضوع چه ربطی به ابزار جستجوی کلمات کلیدی دارد؟ کمی صبر کنید تا ربط آن را توضیح دهیم! یکی از مهم‌ترین شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت و توسعه آنلاین کسب و کار از طریق تولید محتوا و نوشته در سایت است. می‌توان از طریق SEO و اصول بهینه‌سازی سایت کسب‌وکار را رونق داد. روش کار به این صورت است که موضوع کلی برای سایت در نظر گرفته می‌شود و مقالاتی در آن حوزه نوشته می‌شود. سپس با بالا بردن رتبه سایت در نتایج گوگل بازدیدها و سپس فروش محصول یا خدمات افزایش پیدا می‌کند.

اما یکی دیگر از موارد مهم، انتخاب بهترین کلمات کلیدی مرتبط و پر جستجو است. اگر بتوانید کلمات و عبارات کلیدی مناسبی انتخاب کنید، رتبه و جایگاه بهتری در گوگل و سایر موتورهای جستجو کسب می‌کنید. اما نگران نباشید! چندین ابزار جستجوی کلمات کلیدی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا بتوانید برای جستجوی کلیدواژه‌های برتر یا حتی ساخت کلمات کلیدی از آن‌ها استفاده کنید. با من در عظیم مدیا همراه باشید تا بهترین ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی را بشناسید.

 

چرا انتخاب کلمه کلیدی مناسب اهمیت دارد؟

 

انتخاب کلمات کلیدی سئو مناسب | ابزار جستجوی کلمات کلیدی

 

هر وبمستر و کارشناس سئو به دنبال دریافت بهترین بازخوردها است. چنین افرادی دوست دارند بازدید بیشتری بگیرند، رتبه بهتری در گوگل به دست بیاورند و مرتبط‌ترین کلمات کلیدی را برای سایت خود انتخاب کنند. کلمات کلیدی انتخابی باید در عین حال که جستجوی بالایی دارند، رقابت کمی هم داشته باشند. در این صورت شانس بالایی برای دریافت نتایج بهتر وجود دارد. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که بهتر است همه کلمات کلیدی که مقالات را پیرامون آن‌ها می‌نویسید، ارتباط کامل با موضع و رویکرد وب‌سایتتان داشته باشند.

از کلمات کلیدی خاص که رقابت بر سر آن‌ها کمتر است استفاده کنید. مثلا اگر شرکتی برای نصب استخرهای شنا دارید، احتمالاً کلمه کلیدی "نصب استخر فایبرگلاس در زمین" به جای "استخرهای شنا" صحیح‌تر خواهد بود. زیرا هم خاص‌تر است و هم مقالات کمتری در مورد آن نوشته شده است. همینطور کلمه کلیدی موردنظر باید ارتباط کاملی با متن داشته باشد و مطمئنا کلمه کلیدی "نصب استخر" نسبت به "استخر شنا" به سایت و متن شما ارتباط نزدیک‌تری دارد. به همین دلیل انتخاب کلمه کلیدی مناسب بسیار مهم است.

عامل اصلی دیگری که باید در زمان بهینه‌سازی کلمات کلیدی مناسب در نظر بگیرید، جستجوی مبتنی بر مکان است. معمولا برخی کاربران مکان خود را جستجو می‌کنند. مثلا "نصب استخر فایبرگلاس در زمین" به "نصب استخر فایبرگلاس در زمین در تهران" تبدیل می‌شود. اگر در مورد مکان و موقعیت جغرافیایی خاصی کار می‌کنید، می‌توانید کلمات کلیدی مبتنی بر مکان را به تمام صفحات وب‌سایت خود اضافه کنید. اگر کسب‌وکارتان در چندین مکان جغرافیایی فعالیت می‌کند، ایجاد یک صفحه وب جداگانه برای هر مکان یک انتخاب عاقلانه است. در این صورت می‌توانید هنگام جستجوی افراد در مورد مکان‌های خاص، از وجود نام تجاری خود مطمئن شوید. اما چگونه کلمات کلیدی مناسب برای تجارت خود را انتخاب کنیم؟ روش‌های زیادی برای تحقیق و یافتن کلمات کلیدی مناسب کسب‌وکار شما وجود دارد. در این مقاله چند ابزار جستجوی کلمه کلیدی را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 

معرفی ابزارهای رایگان جستجوی کلمات کلیدی

ابزار انتخاب کلمات کلیدی سئو Google Analytics

ابزاری که در مرحله اول معرفی شد، برای شما هزینه‌ در بر داشت. اما این ابزار رایگان است و پول شما را پس‌انداز می‌کند. برخی از توانایی‌های دیگر این ابزار مثل ارائه داده‌های ترافیکی یا تبدیل‌ها استفاده می‌کنند. می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این ابزار و امکانات آن، مقاله گوگل آنالیتیکس را مطالعه کنید. برای استفاده از توانایی جستجوی کلمه کلیدی سرویس گوگل آنالیتیکس، ابزار گوگل سرچ کنسول را با گوگل آنالیتیکس ادغام کنید و داده‌های موردنیازتان در مورد کلیدواژه‌ها را در Google Analytics دریافت کنید. کافی است به بخش سرچ کنسول و سپس کوئری‌ها بروید و برخی از عباراتی که افراد برای دسترسی به سایت شما جستجو کرده‌اند را ببینید. اما این سرویس بهترین ابزار جستجوی کلمات کلیدی نیست و ابزارهای بهتری هم وجود دارند.

یکی دیگر از ابزارهای رایگان گوگل، گوگل ترندز است. این ابزار خیلی ساده است و پیچیدگی خاصی ندارد. از آن برای پیدا کردن موضوعات پرطرفدار و تولید محتوا در مورد آن‌ها استفاده کنید. در آن به سادگی گشت و گذار کنید و روند موج گرفتن کلمات کلیدی پرطرفدار را ببینید. از این موقعیت برای در دست گرفتن موج ترندهای روز استفاده کنید. می‌توانید از موضوعات روز و پر بازدید مثل مناسبت‌ها، رویدادها و جشنواره‌ها باخبر شوید و قبل از وقوع اتفاق برای آن برنامه‌ریزی کنید. بنابراین در زمان وقوع رویداد، وب‌سایت شما بازدید بیشتری پیدا می‌کند.

بهترین قسمت Google Trends این است که مانند اکثر ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی، یک عدد ثابت در مورد کلمات مختلف به شما نمی‌دهد. در عوض نمودارهای رنگارنگ و تعاملی ارائه می‌دهد که می‌توان با آنها بازی کرد، آن‌ها را به راحتی دانلود کرد و حتی در وب‌سایت خود قرار داد. همچنین اطلاعاتی پویا مثل محبوبیت نسبی اصطلاح موردنظر با گذشت زمان ارائه می‌دهد. این ابزار هوشمند است و معمولا جستجوهایی که به دلیل غلط املایی یا موارد دیگر به عنوان معنای یکسان قلمداد کند، با هم در یک گروه قرار می‌دهد.

ابزار جستجوی کلمات کلیدی Ubersuggest

 

ابزار جستجوی کلمات کلیدی Ubersuggest

 

این ابزار که مدام به روز رسانی می‌شود، داده‌ها و گزینه‌های بیشتری در مورد تحقیق کلیدواژه‌ها ارائه می‌دهد. از این ابزار برای مشاهده سوالاتی که کاربران می‌پرسند و کلمات کلیدی شما در آن‌ها وجود دارند، URL هایی که برای کلمات کلیدی خاص رتبه‌بندی می‌شوند و کلی مزیت دیگر استفاده می‌شود.

ابزار .io، یک سرویس مفید برای بالا بردن رتبه سایت در نتایج گوگل

.io جزو ابتدایی‌ترین ابزارهای جستجوی آنلاین کلمه کلیدی محسوب می‌شود و می‌توان از آن برای پیدا کردن لیستی از کلمه‌های کلیدی long tail استفاده کرد. این ابزار رایگان است و حتی برای استفاده از آن به هیچ حساب کاربری نیاز ندارید. این ابزار به درک اینکه افراد در مورد چه کلماتی در حوزه کاری شما و وب‌سایتتان جستجو می‌کنند، کمک می‌کند. .io پیشنهاد خوبی برای وبلاگ‌نویسان در انتخاب نام پست‌ها است. زیرا کاربران این عناوین را جستجو می‌کنند و احتمال بالا رفتن رتبه وبلاگ افزایش می‌یابد. نسخه پرو این ابزار، اطلاعات بیشتری در مورد حجم جستجو یا هزینه به ازای هر کلیک (CPC) را به شما می‌دهد.

 

ابزارهای جستجوی کلمه کلیدی با پرداخت هزینه

ابزار تحقیق کلمات کلیدی (Google AdWords (Google Keyword Planner

احتمالا با دیدن این ابزار تعجب می‌کنید! با خود می‌گویید که این ابزار برای تبلیغات است و چرا باید در این لیست قرار بگیرد. گوگل ادز در کنار ابزار تبلیغاتی، کلمات کلیدی مفید و درآمدزا را هم معرفی می‌کند. ابزار گوگل ادز که ابزارGoogle Keyword Planner را در خود جای داده است، تحقیق و جستجوی تحقیقات کلمات کلیدی را آسان کرده است. کافی است یک حساب در گوگل ادز داشته باشید و بعد می‌توانید از ابزار Keyword Planner استفاده کنید. حتی به دادن هزینه برای آگهی هم نیازی ندارید و داشتن حساب کافی است.

روش استفاده از این ابزار به این صورت است که می‌توان یک کلمه کلیدی، چندین کلمه کلیدی یا حتی آدرس وب‌سایت خود را وارد کرد و ابزار لیستی از کلمات کلیدی مرتبط به همراه معیارهای ساده برای اندازه‌گیری میزان رقابت در مورد هر یک و تعداد جستجوها ارائه می‌دهد.

تحقیق درباره کلمات کلیدی با این ابزار دو مزیت مهم دارد.

ابزار جستجوی کلمات کلیدی SEMrush

این ابزار با قیمت 69.95 دلار تا 549.95 دلار در هر ماه قابل استفاده است. درست است که ابزار SEMrush بیشتر به دلیل داده‌های تبلیغاتی معروف شده است، اما می‌توان برای تحقیق کلیدواژه‌ها هم از آن استفاده کرد. اگر به دنبال کلمات سودآور هستید، از این ابزار استفاده کنید. دلیل محبوبیت دیگر آن، این است که تمام کلمات کلیدی که رقبایتان استفاده می‌کنند را برای شما نمایش می‌دهد. همچنین تبلیغاتی که رقبا برای هر یک از این کلمات کلیدی استفاده می‌کنند را به شما نشان می‌دهد. اما این موضوع چه اهمیتی دارد؟ مطمئنا می‌دانید که برای دریافت بازدید بیشتر باید رتبه خوبی در گوگل کسب کنید. برای همین است که به دنبا کلمات کلیدی مناسب می‌گردید. یکی از روش‌های پیشنهادی این است که تگ‌های عنوان را برای تقلید از تبلیغات بازنویسی کنید. در این صورت کلیک بیشتری دریافت می‌کنید. همچنین می‌توانید موقعیت یک کلمه کلیدی را در SERP ببینید و تاریخچه صعود و افت آن را تجزیه و تحلیل کنید. نمودارهای رنگی و تصویری برای درک سریع تجزیه و تحلیل نتایج بسیار مفید هستند.

سرویس جستجوی کلمات کلیدی Term Explorer

 

سرویس جستجوی کلمات کلیدی | ابزار جستجوی کلمات کلیدی

 

هزینه این ابزار از 34 دلار در هر ماه بابت نسخه پایه شروع می‌شود و تا 499 دلار برای پرداخت هزینه‌های آژانس ادامه دارد. این ابزار عمیق‌ترین گزارش‌های تحقیقاتی در مورد کلمات کلیدی را ارائه می‌دهد. کافی است یک کلمه به آن بدهید تا بیش از 10 هزار کلمه کلیدی متفاوت به دست آورید. مزیت دیگر این ابزار در این است که داده‌های ارائه شده توسط آن شامل تعداد نتایج، قدرت لینک، نمره اعتماد و دشواری کلمات کلیدی است. در این صورت بهتر می‌توانید با رقبایتان به رقابت بپردازید. همچنین اطلاعاتی مثل رتبه صفحه، لینک‌ها، لینک‌های خروجی، تعداد کلمات کلیدی در عنوان، URL و سرصفحه‌ها برای صفحات وب را مشخص می‌کند. نسخه رایگان این برنامه برای 5 بار استفاده در روز قابل استفاده است.

ابزار جستجوی کلمات کلیدی Moz Key Explorer، یک سرویس مفید برای سئو و بازاریابی دیجیتال

این ابزار از قیمت 99 دلار برای نسخه استاندارد تا 599 برای دریافت بالاترین خدمات قابل استفاده است. نکته‌ای که باید در انتخاب و مقایسه کلمات کلیدی در نظر بگیرید، میزان حجم جستجوی کلمه کلیدی و مهم‌تر از همه رقابت در مورد آن کلمه است. اگر رقابت را در نظر نگیرید، قرار گرفتن در صفحه اول گوگل خیلی سخت و شاید غیرممکن به نظر برسد. البته نمی‌توان به سادگی سطح رقابت بین وب‌سایت‌ها بر سر یک عبارت یا کلمه کلیدی را اندازه‌گیری کرد؛ اما ابزارهای پولی هستند که به شما کمک می‌کنند. یکی از آن‌ها Moz Key Explorer است که اطلاعات اولیه‌ای مثل میزان رقابت بر سر کلمات کلیدی، ارائه اصطلاحات پیشنهادی بر اساس جستجوهای مشابه، دشواری، فرصت و اولویت را به شما ارائه می‌دهد. اگر قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای شما مهم است، از این ابزار استفاده کنید.

ابزار بررسی کلمات کلیدی در گوگل Ahrefs

این ابزار 99 دلار برای نسخه Lite، 179 دلار در ماه برای نسخه Standard و 399 دلار در ماه برای نسخه Advanced هزینه دارد. این ابزار بسیار به سرویس جستجوی کلیدواژه SEMrush شباهت دارد؛ اما دارای مزایای بیشتر و طراحی بهتری نسبت به آن است. مثلا می‌تواند تعداد جستجوهایی که به بازدیدهای واقعی صفحات وب‌سایتتان تبدیل می‌شوند را تخمین بزند. این ابزار در تعداد پیشنهادهای مربوط به کلمات کلیدی هم پیشرو است و بزرگترین پایگاه داده با 5/1 میلیارد کلمه کلیدی برای بیش از 200 کشور محسوب می‌شود.

مزایای این ابزار یکی و دوتا نیست و می‌توان از آن در تحقیقات رقابتی هم کمک گرفت. ابزار فوق‌العاده، Ahrefs حتی کوچکترین پیشرفت رتبه‌بندی رقبا را از طریق ایمیل به شما اطلاع می‌دهد و در زمینه بک‌لینک‌ها نیز قدرتمند عمل می‌کند و تحقیقات وسیعی انجام می‌دهد. طبق گفته برایان دین، ​​بنیانگذار Backlinko، Ahrefs ابزار شماره یک برای تجزیه و تحلیل بک لینک است و او این ابزار را از بین 25 ابزار تجزیه و تحلیل لینک انتخاب کرده است.

ابزار جستجوی کلمات کلیدی GrowthBar

این ابزار در عین حال که هزینه در بر دارد، یک نسخه دموی 5 روزه نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا بتواند به صورت آزمایشی از آن استفاده کند و سپس برای کار دائم با آن تصمیم بگیرد. البته این سرویس نسبت به سرویس‌های پولی دیگر کمی ارزان‌تر است و نسخه‌های 29 و 79 دلاری دارد. ابزار GrowthBar به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی را به طور مستقیم در صفحه نتایج موتور جستجو آنالیز کنید. هر کلمه کلیدی که در گوگل جستجو می‌کنید، نکات مهم سئو در مورد خود کلمه کلیدی و وب‌سایت‌هایی که برای آن رتبه‌بندی شده است را می‌بینید.

این ابزار بهترین کلمات کلیدی ارگانیک که وب‌سایت‌ها بر اساس آن‌ها رتبه‌بندی شده‌اند را نمایش می‌دهد. همچنین این برنامه لینک‌های برتر، کلمات کلیدی پردرآمد، تبلیغات فیس بوک و ... را هم نمایش می‌دهد. برای هر کلمه کلیدی که جستجو می‌کنید، رتبه‌بندی سئو، دشواری رتبه‌بندی سئو، حجم جستجوی ماهانه، CPC و سایر کلمات کلیدی مرتبط را مشاهده می‌کنید. امتیاز دشواری رتبه‌بندی کلمات کلیدی کمک می‌کند تا رتبه‌بندی یک کلمه کلیدی خاص و چالش برانگیز را بر اساس اعتبار و قدرت صفحاتی که قبلاً برای آن کلمه کلیدی خاص رتبه‌بندی شده‌اند، اندازه‌گیری کنید. ابزار GrowthBar با داشبورد Keyword Rank Tracker همراه است و به شما امکان می دهد تا عملکرد سئوی سایتتان را کنترل کنید و تغییرات رتبه‌بندی خود با گذشت زمان را ببینید.

ابزار انتخاب کلمات کلیدی سئو Accuranker

 

ابزار انتخاب کلمات کلیدی سئو | ابزار جستجوی کلمات کلیدی

 

این ابزار نیز جزو ابزارهای پولی محسوب می‌شود و از قیمت 19.95 دلار برای افراد مبتدی، 29.95 دلار برای Pro 300، 44.95 دلار برای Pro 600 تا 74.95 دلار در ماه برای Pro 1K می‌باشد. Accuranker ابزاری برای ردیابی رتبه کلمات کلیدی با تمایز کلیدی است؛ یعنی کار بسیار دقیقی است و در عین حال سریع می‌باشد. بنابراین اگر عادت دارید زمان زیادی به نظارت بر پیشرفت رتبه کلمات کلیدی خود بپردازید، با استفاده از این ابزار در وقتتان صرفه‌جویی می‌کنید. این ابزار پروکسی داخلی دارد تا بتواند برای هر کلمه کلیدی مشخص، نگاه سریعی به رتبه‌بندی افراد درون SERP بیندازد.

اگر می‌خواهید معیارهای کلمات کلیدی را به مدیر خود گزارش دهید، حتما از این ابزار و گزارش‌های هفتگی و برنامه‌ریزی شده آن استفاده کنید. علاوه بر این ابزار Accuranker، یکی از بهترین ردیاب‌های رتبه سایت است و رتبه‌بندی محلی موتور جستجو برای کلمات کلیدی شما را ارائه می‌دهد. اگر کسب‌وکارتان برای مخاطبان بین‌المللی است، این ابزار برای تجزیه و تحلیل رتبه‌بندی صفحات در کشورهای مختلف هم مناسب است. در نهایت باید گفت این ابزار با Google Analytics ، Google Search Console ، Social Monitoring و YouTube یکپارچه می‌شود. بنابراین می‌توانید مستقیماً از طریق داشبورد AccuRanker، مراقب آمارها و میزان ترافیک جستجوی کلمات کلیدی خود باشید.

ابزار جستجوی کلمات کلیدی HubSpot

سرویس HubSpot یک ابزار Content Strategy بسیار خاص دارد که در مرکز بازاریابی است. این ابزار کمک می‌کند موضوعات را شناسایی و در مورد آن‌ها تحقیق کنید. همچنین می‌توانید کلمات کلیدی یا موضوعات فرعی برای ادامه یافتن را پیدا کنید و در نهایت به رشد حضور محتوایتان برای ایجاد ترافیک ارگانیک بیشتر در طول زمان برسید. اگر مشتری HubSpot باشید می‌توانید به ابزارContent Strategy دسترسی پیدا کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

 Serpstat، ابزار بررسی کلمات کلیدی در گوگل 

 

ابزار بررسی کلمات کلیدی در گوگل | ابزار جستجوی کلمات کلیدی

 

قیمت ابزار Serpstat 69 دلار برای نسخه Lite ، 149 برای نسخه استاندارد، 299 دلار برای نسخه پیشرفته و 499 دلار برای نسخه شرکت است. سرویس Serpstat لیستی از کلمات کلیدی سودآور که رقبا از آن استفاده می‌کنند را در اختیار شما قرار می‌دهد. در این صورت رتبه بالایی در نتایج جستجو به دست می‌آورید. همچنین این ابزار ارزش کلمات کلیدی شما را با استفاده از فاکتورهای مختلف مانند تعداد نتایج جستجو و هزینه برای هر کلیک، مشخص می‌کند.

این نرم‌افزار پیشنهادهایی برای کلمات کلیدی پیشنهادی بیشتر و همچنین کلمات کلیدی long tail ارائه می‌دهد. به علاوه اگر تجارت شما بین‌المللی باشد، می‌توانید کلمات کلیدی پایگاه داده این ابزار را با کشورهای مختلف تطبیق دهید. در نهایت با ابزار Serpstat می‌توانید مرتبط بودن صفحات وب خود را بررسی کنید و روندهای جذاب برای مرورگرها را تجزیه و تحلیل کنید. Serpstat برای تجزیه و تحلیل کامل کلمات کلیدی خوب رقبا مفید است. همچنین یک ابزار عالی برای اطمینان از این موضوع است که صفحه شما شانس کمتری برای از دست دادن رتبه مطلوب در SERP ها دارد.

 

نکات کلیدی

 

جمع بندی:

در این مقاله با بهترین ابزارهای رایگان و پولی جستجوی کلمات کلیدی آشنا شدید. هم‌اکنون که از همه این ابزارهای عالی مطلع شده‌اید، به شروع کنید و بهترین کلمات کلیدی برای سئو را جستجو کنید. اما باید بدانید که به دنبال چه نوع کلمه کلیدی هستید و از بهترین ابزار کاربردی برای خودتان استفاده کنید. این ابزارها برای پیدا کردن کلمات کلیدی سودآور که بازدید‌کنندگان را به مشتری تبدیل می‌کند، مناسب است. اگر پیشنهاد یا سوالی در این باره دارید، با من و همکارانم در عظیم مدیا به اشتراک بگذارید. در صورتی که از این مقاله راضی بودید، آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

10 مورد از بهترین ابزارهای تحقیق برای کلمات کلیدی در ادامه معرفی شده است. SEMrush KWFinder Ahrefs Google Keyword Planner GrowthBar Long Tail Pro Accuranker Serpstat HubSpot Moz Key Explorer

لیستی از کلمات کلیدی را در قسمت جستجو جای‎گذاری کنید و گزینه "شروع" یا "جستجو" را بزنید. همچنین هنگام استفاده از ابزار دستیابی به کلمات کلیدی جدید، صفحه نتایج کلمات کلیدی مشابه را مشاهده خواهید کرد. مهم نیست که در نهایت از کدام ابزار استفاده کنید، صفحه نتیجه کلمات کلیدی تقریبا مشابه است.

وقتی به دنبال یک راه‌حل رایگان برای جستجوی کلمات کلیدی هستید، شروع با جستجوهای مرتبط با گوگل پیشنهاد بسیار خوبی هستند. یک کلمه کلیدی یا عبارت را در موتور جستجو وارد کنید و پایین صفحه را مشاهده کنید. در آن بخش جستجوهایی که گوگل تشخیص داده است و با کلمه هدف شما ارتباط نزدیکی دارند، مشاهده می‌شود.

مرحله 1: برای یافتن بهترین کلمات کلیدی از ابزار تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید. البته قبل از اینکه به طور جدی شروع به کار کنید، باید موضوع و زمینه خود را انتخاب کنید. مرحله 2: لیست کلمات کلیدی که به دست آورده‌اید را بررسی و اصلاح کنید. مرحله 3: عبارات کلمه کلیدی خود را از لحاظ رقابت و میزان جستجو مقایسه کنید و بهترین کلمه را انتخاب کنید.

مرحله 1: در مورد جایگاه خود مطالعه کنید. مرحله 2: اهدافتان را مشخص کنید. مرحله 3: لیستی از موضوعات مرتبط تهیه کنید. مرحله 4: لیستی از کلمات کلیدی هسته‌ای و اصلی ایجاد کنید. مرحله 5: از یک ابزار خوب برای بررسی کلمات کلیدی استفاده کنید. مرحله ششم: در مورد هدف جستجو مطالعه کنید. مرحله 7: کلمات کلیدی long tail را شناسایی کنید. مرحله 8: در مورد رقبا اطلاعات کسب کنید.

یکی از ساده‌ترین راه‌های یافتن کلمات کلیدی پرطرفدار، استفاده از قابلیت تکمیل خودکار جستجوی گوگل در وب‌سایت آنها است. کلمات و عبارت‌های جستجوی خود را تایپ کنید. گوگل هنگام تایپ کردن برخی از جستجوهای محبوب را براساس کلمه‌ای که وارد کرده‌اید، گزارش می‌دهد. کلمات کلیدی "head" یا اصلی و اول را انتخاب کنید.

برچسب ها:

نسرین نجفی پور

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط

نظرات