یوتیوبر کیست و چگونه می‌توانیم یوتیوبر شویم؟

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 28 تیر، 1400 تاریخ آپدیت: 01 آبان، 1401 نویسنده: نسرین نجفی پور

یوتیوبر کیست و چگونه می‌توانیم یوتیوبر شویم؟

 

همه ما یوتیوب را می‌شناسیم. شبکه‌ اجتماعی که در سال 2005 تاسیس شد و خیلی زود به یکی از محبوب‌ترین کانال‌های پخش و تماشای ویدئو تبدیل شد. این شبکه در کشورهای خارجی خیلی محبوب است و با وجود فیلترینگ، در ایران هم طرفداران زیادی دارد. خیلی از افراد به عنوان یک منبع سرگرم‌کننده به آن نگاه می‌کنند؛ اما چند سالی است که به دلیل تعداد زیاد ویزیتور به عنوان یک ابزار عالی برای بازاریابی هم مطرح شده است. جالب است بدانید که 55% از بازاریابان آمریکایی از YouTube به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود استفاده می‌کنند و این اصلا عدد کوچکی نیست! بنابراین تبدیل شدن به یک یوتیوبر می‌تواند درآمد فوق‌العاده‌ای به همراه داشته باشد.

خیلی از افراد از این کانال برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده می‌کنند. ولی افرادی هم هستند که با تولید محتوای جالب، سرگرم‌کننده و بعضا طنز، بازدید زیادی می‌گیرند. یوتیوب با قرار دادن تبلیغ در ابتدای ویدئوی آن‌ها، به آن‌ها پول پرداخت می‌کند. این خیلی عالی است؛ اما به شرطی که مخاطب کافی در یوتیوب داشته باشیم. نگران نباشید در این مقاله در مورد اینکه چگونه ویدئو برای یوتیوب بسازیم و شرایط یوتیوبر شدن چیست صحبت می‌کنم. با من همراه باشید.

 

یوتیوبر چیست؟ چرا باید یوتیوبر شویم؟

 

شرایط یوتیوبر شدن

 

یوتیوبر شخصی است که از طریق فعالیت در شبکه اجتماعی یوتیوب و ساخت ویدئو و انتشار آن در این کانال، کسب درآمد می‌کند. این شبکه یکی از بهترین انتخاب‌های بازاریابان شبکه‌های اجتماعی است. البته به شرطی که مخاطبین شما در آن حضور داشته باشند. اگر محتوای جذابی تولید کنید یا تبلیغات کافی در شبکه‌های اجتماعی دیگر انجام دهید، احتمالا افراد زیادی کانال شما را سابسکرایب خواهند کرد.

یوتیوب با بیش از 2 میلیارد کاربر در سرتاسر دنیا، دومین وب‌سایت پربازدید در اینترنت جهانی است و هیچ رقیب واقعی با این حجم محبوبیت و فعالیت ندارد. به همین دلیل درامد یوتیوبر ها بالا است و افراد زیادی در این شبکه فعالیت دارند و کسب درآمد می‌کنند. البته خیلی از افراد و شرکت‌ها هم تبلیغات خود را در این شبکه انجام می‌دهند. بخشی از درآمد ناشی از تبلیغات یوتیوب به افرادی که ویدئوهای پربازدید تولید می‌کنند، داده می‌شود و همین یک منبع درآمد فوق‌العاده محسوب می‌شود. 

یکی از مزایای یوتیوبر شدن این است که هیچ نیازی به صرف هزینه برای آپلود ویدئوها نیست و خود شبکه از انتشار کلیپ‌ها استقبال می‌کند. کافی است وقت، انرژی و هزینه کافی برای ساخت ویدئوهای جالب صرف کنید، افراد زیادی را به سمت کانال خود جذب کنید و موفقیت در کسب و کارتون رو قطعی کنید.

جالب است بدانید که:

به همین دلایل نه تنها مخاطبان شما در یوتیوب هستند، بلکه یوتیوب به عنوان دومین موتور جستجوی اینترنتی به بهبود سئو و حضور موفق‌تر برند شما در اینترنت کمک می‌کند. یوتیوب به بازاریابان اجازه می‌دهد محتوای منحصر به فردی تولید کنند که تماشا و اشتراک‌گذاری آن برای بینندگان آسان باشد. از طرف دیگر این کانال متعلق به کمپانی گوگل است و فعالیت در آن به بهبود سئوی شما کمک زیادی می‌کند.

علاوه بر این یوتیوب به دلیل محبوبیت زیاد و بازدیدهای فراوانی که از کاربران سراسر جهان دریافت می‌کند، یک پلتفرم مناسب برای برندسازی است. پس اگر برند خودتان را راه‌اندازی کرده‌اید، از این فضا برای معرفی خودتان استفاده کنید. حتی می‌توانید ایده‌های خود را در یوتیوب عملی کنید و برندسازی خودتان را با شبکه اجتماعی یوتیوب آغاز کنید. اگر به برندسازی علاقه دارید، حتما مقاله برندسازی دیجیتال چیست؟ را مطالعه کنید. 

 

چطور یوتیوبر شویم؟ مهم‌ترین نکات برای تبدیل شدن به یک یوتیوبر موفق

 

youtuber یا یوتیوبر

 

در ادامه مهم‌ترین نکات و مواردی که باید در نظر داشته باشید گفته شده است. تکنیک‌هایی که توسط چند یوتیوبر موفق اجرا شده است و نتایج خوبی هم داده است. 

1. قدم اول، ساخت اکانت و کانال یوتیوب

 

چطور یوتیوبر شویم؟

 

مورد بعدی که اهمیت دارد این است که کانال خود را به طور مداوم آپدیت کنید و آن را فعال نگه دارید. حضور مستمر شما در این شبکه به افزایش مخاطبان شما کمک می‌کند. اگر می‌توانید حداقل هفته‌ای یک بار ویدئو آپلود کنید. اما اگر ساخت ویدئو برایتان راحت است، این مقدار را افزایش دهید. البته برخی از یوتیوبرها در فواصل زمانی بیشتری ویدئو آپلود می‌کنند؛ ولی به خاطر کیفیت کارشان و بازدید بالایی که دارند، کانالشان رشد می‌کند و هر روز افراد بیشتری به آن افزوده می‌شود.

 

یکی از روش‌های ساده برای ایجاد جریان ثابت محتوا، تولید نسخه‌های کوتاه از محتوایی طولانی است. به این صورت که یک موضوع خاص انتخاب کنید و به جای ساخت یک ویدئوی طولانی 30 – 60 دقیقه‌ای، ویدئوهای کوتاه 10-15 دقیقه‌ای بسازید و زود به زود و هر هفته منتشر کنید. این کار باعث می‌شود که مخاطب شما بیشتر با کانالتان درگیر شود و برای دیدن ویدئوهای بیشتر به کانالتان برگردد.

2. عنوان های ترغیب کننده برای ویدئوها تون بنویسید!

 

عنوان خوب برای ویدیو | یوتیوبر

 

محتوای خوب، یکی از مهم‌ترین موارد در یوتیوب مارکتینگ است. اما هر چقدر هم محتوای خوب و باکیفیتی منتشر کنید، تا زمانی که تیتر جذابی برای آن ننویسید، بازدید کمی می‌گیرید. چون اصلا مشخص نیست که در چه مورد تولید محتوا کرده‌اید. این بخش را نمی‌توانید نادیده بگیرید، چون افراد با دیدن عنوان ویدئو جذب آن می‌شوند و روی آن کلیک می‌کنند.

تاکتیک‌های مختلفی وجود دارد که یوتیوبر ها از آن‌ها استفاده می‌کنند. مثلا:

مثلا اگر ویدیویی در مورد روش‌های هک سئو تولید می‌کنید، می‌توانید عنوانی مثل این بنویسید:

بهینه سازی موتور جستجو | 4 روش هک سئو که بازدید شما را حسابی بالا می‌برد!

این مقدار کاراکتر نمایش داده می‌شود و باعث کلیک کاربران می‌شود. بهتر است کلمه کلیدی اصلی و یکی از کلمات فرعی را در عنوان اصلی قرار دهید. حتی می‌توانید آرم Google یا هر لوگویی که به موضوع ویدئوی شما ربط دارد را در کاور و تک تک لحظات فیلمتان قرار دهید تا موضوع اصلی فیلمتان مشخص شود.

3. یک یوتیوبر حرفه‌ای به کلمات کلیدی اهمیت می‌دهد!

کلمات کلیدی یکی دیگر از جنبه های مهم SEO YouTube است. شما باید مطمئن شوید که کلمات کلیدی متناسب با موضوع فیلم را در عنوان قرار داده‌اید. در این صورت می‌توانید مخاطبان مناسب را جلب کنید. در مورد کلمه کلیدی اصلی ویدئوی خود فکر کنید و با استفاده از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی، بهترین مورد را انتخاب کنید. عباراتی مثل:

اگر در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنید، می‌توانید از این کلمات کلیدی استفاده کنید و حول آن‌ها محتوا بسازید. در هر زمینه دیگری مثل بیوتی بلاگری، فود بلاگری، فروش محصول یا تولید نرم‌افزار هم که فعالیت کنید، کلمات مخصوص به آن حوزه را مورد استفاده قرار دهید. به هر حال باید جایگاه دقیق خود را شناسایی کنید و در مورد کلمات کلیدی مناسب به درستی جستجو و تحقیق کنید.

4. از تصاویر کوچک و مناسب در کاور و خود ویدئو استفاده کنید

اصلا این قسمت را سرسری رد نکنید. انتخاب این تصویر کوچک و کاربردی اگر بیشتر از انتخاب عنوان مهم نباشد، کمتر از آن نیست! می‌توانید از مواردی مثل دایره‌های کوچک و فلش‌ها استفاده کنید. این تصاویر کوچولو خیلی در ویدئوهای بازاریابان دیده می‌شود و به فهم بهتر مطلب و تاکید بر بخش مهمی از ویدئو کمک می‌کند. حتی در خیلی از موارد به این کاراکترهای قرمز و کوچک نیازی نیست؛ ولی از آنجایی که جلب توجه می‌کند و نرخ کلیک را بالا می‌برد، بهتر است از آن‌ها استفاده کنید.

5. افزایش آگاهی از برند با افزودن لوگو

 

افزودن لوگو به ویدیوی یوتیوب | یوتیوبر

 

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، افزودن لوگوی برند شخصی خودتان به ویدئوها است. در بخش‌های قبلی گفتیم که لوگوی مرتبط مثل گوگل یا هر آرم معروف دیگری که ارتباط دارد را اضافه کنید. اما علاوه بر آن باید لوگوی برند خودتان را هم قرار دهید تا چشم مخاطب به آن عادت کند و در ذهن او نقش ببندد. حتی اگر کسی روی ویدئوی شما کلیک نکند، مطمئن خواهید بود که لوگوی شما را دیده است. پس حتما آن را واضح و درشت در کاور ویدئو قرار دهید.

گاهی اوقات بهتر است آرم آنقدر درشت باشد (مثل تصویر بالا) که برند شما را به وضوح نشان دهد. در این صورت حتی اگر مخاطب روی آن کلیک نکند، تصویر و لوگوی شما در ذهن او می‌ماند و دفعات بعدی احتمال اینکه ویدیو را باز کند بیشتر است.

6. تبلیغ متقابل با کانال‌های دیگر

تبلیغ متقابل، یکی از روش‌های خیلی خوب برای شناسایی بیشتر، افزایش بازدید و درآمد بیشتر است. اگر به عنوان یک یوتیوبر و پرسونال برند فعالیت می‌کنید، حتما تبلیغ متقابل یا همکاری را در نظر داشته باشید. لازم نیست اعضای زیادی در کانالتان داشته باشید یا بازدید شما خیلی بالا باشد؛ کافی است با افرادی هم سطح خودتان متقابلا همکاری کنید. با این کار بازدید بیشتری می‌گیرید. حتی می‌توانید خودتان برای خودتان تبیلغ کنید و آدرس کانال یوتیوبتان را در وب‌سایتتان، پیج اینستاگرام و کانال تلگرام قرار دهید؛ یا از هر روش دیگری مثل ارسال ایمیل برای افزایش اعضا استفاده کنید.

برای آموزش بیشتر در زمینه اینستاگرام، مقالات زیر را مطالعه کنید:

 

7. نوشتن توضیحات عالی توسط یوتیوبر

یکی دیگر از بخش‌های یوتیوب، نوشتن توضیحات کوتاه در مورد ویدئو است. این بخش خیلی خوب است و می‌توان با کلمات کلیدی مناسب آن را بهینه کرد. بهتر است کلمات کلیدی را در اوایل توضیحات قرار دهید و رتبه خوبی از این طریق به دست بیاورید. اگر در مورد یک موضوع خاص فیلم ساخته‌اید و حس می‌کنید قرار دادن کیوورد در توضیحات خیلی جالب نیست و برای مخاطب جذابیت ندارد، حتما آن را تغییر دهید. هیچ وقت کلمه و عبارت کلیدی را به اجبار در توضیحات ننویسید. بهتر است توضیحات شما حداقل یک پاراگراف باشد. به اندازه 5 هزار کاراکتر جا دارید و می‌توانید این بخش را با بهترین جملات پر کنید. اما اگر حرف خاصی هم ندارید، آن را با کلمات اضافی پر نکنید.

می‌توانید خودتان را توصیف کنید یا کمی در مورد ویدئو بنویسید. مطالب موجود در فیلم را لو ندهید و به هر صورتی که می‌توانید، مخاطب را به دیدن ویدیو جذب کنید. حتی می‌توانید لینک ویدئوهای مرتبط دیگری هم که دارید را در این بخش قرار دهید.

8. زیرنویس چسبیده به ویدئوهایتان اضافه کنید

 

زیرنویس ویدیوهای یوتیوب | درامد یوتیوبر ها

 

احتمالا شما هم تجربه خوبی از دیدن یک ویدئو به زبان هندی، اسپانیایی یا لهستانی ندارید! چون اصلا متوجه مطالب و محتوای آن نمی‌شوید. اگر با زبان انگلیسی آشنا باشید، می‌توانید ویدئوهایی که به این زبان ساخته شده‌اند را ببینید. اما زبان‌های دیگر را نه. گرچه یوتیوب سرویس زیرنویس دارد؛ ولی بهتر است که خودتان به ویدیوهایتان زیرنویس اضافه کنید. به خصوص اگر به زبان فارسی محتوا می‌سازید، زیرنویس انگلیسی بگذارید و بالعکس. زیرا هم مخاطبان فارسی را از دست نمی‌دهید و هم افراد زیادی از کشورهای دیگر محتوای شما را می‌بینند. البته می‌توانید از زیرنویس خودکار یوتیوب هم استفاده کنید.

 

روش‌های تبلیغ برای کانال یک یوتیوبر

فرض می‌کنیم که تا اینجا ویدیوهایی آماده کرده‌اید و عناوین و توضیحات آن‌ها را هم بهینه کرده‌اید. اما چگونه باید برای این ویدیوها بازاریابی کنید تا دیده شوند؟ در ادامه چند نکته برای تبلیغ محتوای شما در کانالتان آورده‌ایم.

تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی

 

تبلیغ در شبکه‌ های اجتماعی | یوتیوبر

 

اشتراک‌گذاری ویدیوها در شبکه‌های اجتماعی، یکی از روش‌های عالی برای تبلیغ کسب و کار اینترنتی شما است. می‌توانید فعالیت خود در یوتیوب را در این شبکه‌ها اعلام کنید و بگویید که برای دیدن ویدیوهای دیگر به یوتیوب سر بزنند. بخشی از ویدیو را در استوری اینستاگرام منتشر کنید تا جذب کانال یوتیوب شما شوند؛ و اعلام کنید که بقیه آن در کانال یوتیوبتان قرار دارد. لینک آن را در استوری قرار دهید و از فالوورهایتان بخواهید که swipe-up کنند و ادامه ویدیو را ببینند.

همچنین می‌توانید از داخل کانال خودتان و زدن روی دکمه اشتراک، فیلمتان را در هر شبکه‌ای که خواستید تبلیغ کنید. حتی YouTube برای ارسال راحت یک URL کوتاه شده از فیلمتان ارائه می‌دهد.

متن یا اعلان خبری تبلیغ ویدیوی شما خیلی مهم است و نحوه تبلیغ هم به افزایش بازدید آن کمک می‌کند. در مورد مطالبی که در ویدئو ارائه داده‌اید سوال و چالش مطرح کنید تا کاربران به دیدن آن جذب شوند. از هشتگ‌های مرتبط و پرطرفدار استفاده کنید تا از این طریق هم بیشتر دیده شوید.

پست‌های وبلاگ و وب‌سایت

عرضه کانال و فیلم‌های آن در وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها، یکی دیگر از راه‌های تبلیغ ویدیوهای یک یوتیوبر است. نماد سابسکرایب کردن کانال را در وبسایت خودتان یا وبسایتی که قصد تبلیغ در آن را دارید اضافه کنید و دسترسی راحت برای کانال خود ایجاد کنید. یکی از ویدئوهای کوتاه و جذابتان را در سایت بگذارید و با این کار ترافیک هم به سایت خودتان یا هر سایت دیگری که در آن تبلیغ می‌کنید، بگذارید. اینطوری یک معامله دوطرفه انجام داده‌اید.

ایمیل مارکتینگ، یکی دیگر از روش‌های مفید برای یوتیوبر ها

اگر از قبل مشتریانی داشته‌اید و افراد زیادی هم محتوای شما را می‌دیده‌اند، آن‌ها را فراموش نکنید. در حالی که برای یافتن اعضای کانال و مشتریان جدید فعالیت می‌کنید، از طریق ایمیل با مشتریان همیشگی خود در ارتباط باشید. می‌توانید از ایمیل مارکتینگ برای اشتراک‌گذاری محتوای خود به افراد قدیمی و جدید کانالتان استفاده کنید. حتی از این روش برای جذب کاربر کمک بگیرید. مخاطبین خود را تشویق کنید تا ویدیوی اشتراک‌گذاری شده را ببینند و آن را برای دوستانشان هم بفرستند.

برخلاف آنچه که خیلی از افراد تصور می‌کنند، بازاریابی ایمیلی هنوز هم خیلی خوب نتیجه می‌دهد. فقط باید روش‌های جدید کار با آن را بدانید. در مقاله ایمیل مارکتینگ خیلی مفصل در این مورد صحبت کرده‌ایم. فراموش نکنید که کار با ابزارهای ایمیل مارکتینگ را یاد بگیرید و از آن‌ها استفاده کنید.

سایت های پرسش و پاسخ

 

ویدیوی یوتیوب در سایت پرسش و پاسخ | تبلیغات یوتیوب

 

اگر فیلم و ویدئوهای شما به سوالات یا مشکلات خاصی پاسخ داده‌اند یا ابهاماتی را برطرف می‌کنند، با سایت‌های معروف پرسش و پاسخ مانند Quora همکری کنید. این یک روش بازاریابی عالی برای بیزنس شما است و شما را معروف‌تر می‌کند و بازدید ویدیوها را هم بالاتر می‌برد. بهتر است در مورد سوالات پرتکرار تحقیق کنید و محتوایی در همان زمینه تولید کنید تا مخاطبین زیادی جذب کنید و بازدید زیادی بگیرید.

با دیگران همکاری کنید

اگر شرکت یا بیزنس شما با یک شرکت مرتبط دیگر در یوتیوب همکاری کند، اتفاقات مهمی برای شما می‌افتد. همکاری با سایر یوتیوبرها یا بیزنس‌های فعال در این شبکه یک روش سرگرم‌کننده برای قرار گرفتن در معرض مخاطبان بیشتر است. مثلا می‌توانید یک محصول مشترک تولید کنید و از آن رونمایی کنید، خدمات و محصولاتتان را ترکیب کنید، با هم مصاحبه کنید یا هر ایده‌پردازی‌ دیگری که خودتان در مورد بیزنستان می‌دانید. گزینه‌های زیادی برای همکاری خلاقانه با برندهای دیگر وجود دارد؛ فقط مطمئن شوید که مخاطبان و هدف آنها با شما مشابه است. این مشارکت باید با استراتژی بازاریابی شما همسو باشد.

با بینندگان خود تعامل داشته باشید

اگر دوست دارید کسب و کار آنلاین خود را به بهترین نحو اداره کنید، باید ارتباط خوبی با مشتریان و مخاطبان داشته باشید. هر قدر هم فعالیت حرفه‌ای داشته باشید ولی با مخاطبین خود رابطه جالب و صمیمی نداشته باشید، نمی‌توانید موفقیت زیادی به دست آورید. پس لحن و بیان خوش انرژی و صمیمی داشته باشید. با مخاطبین خود تعامل داشته باشید، به نظرات و سوالات پاسخ دهید، بازخورد بخواهید و از بینندگان برای پیگیری و حمایت آن‌ها تشکر کنید. فراموش کردن یا کنار گذاشتن این کار خیلی ساده است؛ اما ضرر زیادی برایتان دارد. بنابراین سعی کنید از این مورد غافل نشوید و یک زمان اختصاصی برای بررسی تعاملات ویدیویی و پاسخگویی به کاربران صرف کنید.

 

چگونه باعث رشد کانال یوتیوب خود شویم؟

 

رشد کانال یوتیوب | یوتیوبر

 

فعالیت در یوتیوب، یکی از بهترین راه های افزایش فروش اینترنتی است. اما اگر دوست دارید بیزنس و کسب و کار اینترنتی خود را از طریق کانال یوتیوبتان گسترش دهید، باید در ابتدا یک کانال پر و پیمان با تعداد زیادی عضو داشته باشید. در ادامه خلاصه نکات مهمی برای داشتن بازاریابی موفق در یوتیوب آورده‌ایم.

 

8 نوع ویدیوی مختلف یوتیوبرها

ویدئو مارکتینگ و آشنایی با اصول تولید فیلم و کلیپ، اصلی‌ترین استراتژی‌ بازاریابی در یوتیوب است. اگر کسب و کار آنلاینی دارید و دوست دارید بازاریابی ویدئویی را امتحان کنید، حتما مقاله ویدئو مارکتینگ را بخوانید و از آن برای ساخت کلیپ‌های یوتیوب کمک بگیرید. در ادامه هشت مورد از ویدئوهایی که می‌توانید برای کانالتان بسازید را معرفی کرده‌ایم.

 

 

1. توصیف و تعریف‌های مشتری

یکی از ویدئوهایی که خیلی به نفع شما تمام می‌شود، انتشار توصیفات مشتری، مصاحبه‌های کوتاه با مشتریان راضی و هر گونه تعریف و تمجید از سمت آن‌ها است. می‌توانید اسکرین متن رضایت آن‌ها، وویس‌هایی که ارسال کرده‌اند یا صحبت تلفنی و حضوری را به صورت ویدئو دربیاورید و منتشر کنید. این ویدئوها هم بازدید زیادی می‌گیرند و هم باعث جلب اعتماد سایر مخاطبان و مشتریان به برند شما می‌شوند.

2. فیلم‌ آنباکسینگ محصولات

 

فیلم‌ نمایش محصول توسط یوتیوبر

 

فیلم‌های آنباکسینگ یا جعبه گشایی محصول، یکی دیگر از فیلم‌های پر طرفدار در یوتیوب است. در این روش محصولات مختلف از لوازم آرایشی و مراقبت پوستی و تبلیغات سالن زیبایی گرفته تا وسایل الکترونیکی مثل گوشی موبایل و لپ تاپ بررسی می‌شوند. تمامی بخش‌ها و ویژگی‌های محصول معرفی می‌شود و نکات مثبت و منفی آن گفته می‌شود. این نوع ویدیوها محبوبیت زیادی دارند. چون هم خیلی کاربردی هستند و کار افراد را برای تحقیق و بررسی در مورد محصولات راحت می‌کنند و از طرفی جالب و سرگرم‌کننده هم هستند.

البته اگر مشترکان در کانال یوتیوب به یوتیوبر موردنظر اعتماد کافی داشته باشند، با تعریف از محصولات باکیفیت، به خرید آن‌ها ترغیب می‌شوند. پس آنباکسینگ می‌تواند یک روش خیلی خوب برای تبلیغات برندها به خصوص بازاریابی اینترنتی لوازم آرایشی باشد. کافی است به یوتیوبرها هزینه‌ای بابت تبلیغات داده شود تا آنباکسینگ محصولات را انجام دهند.

3. فیلم‌ آموزشی یک یوتیوبر

خیلی از افراد از ویدئوهای طنز و سطحی لذت می‌برند؛ اما فیلم‌های عمیق و آموزشی هم مخاطبان خود را دارند. شما می‌توانید فیلم‌های آموزشی و توضیح‌دهنده تولید کنید و در مورد نحوه استفاده از محصول، قسمت‌ها و بخش‌های مختلف آن، پاسخ به سوالات مشتری، پشتیبانی یا توضیح ویژگی جدید محصول صحبت کرد.

4. مصاحبه با رهبران اندیشه و صاحبان برندها

یکی دیگر از ایده‌هایی که می‌تواند خیلی هم جالب و الهام‌بخش باشد، مصاحبه با کارشناسان یا رهبران فکری است. افرادی که در صنعت شما خیلی موفق هستند، رهبران مهمی هستند و کارآفرینی کرده‌اند. چنین کاری حسن نیت شما را به رقبا یا فعالان صنعت شما نشان می‌دهد و به افزایش اعتبار شرکت شما کمک می‌کند.

5. بررسی یک پروژه یا کیس خاص

شما به عنوان یک برند موفق می‌توانید پروژه‌ها یا کمپین‌هایی که با موفقیت برگزار کرده‌اید را معرفی کنید. مطالعات موردی هم انتخاب خوبی است و نشان دادن آمار و داده‌ها به جلب اعتماد شما کمک می‌کند. 

6. برگزاری لایو در یوتیوب

برگزاری لایو در شبکه‌های اجتماعی به رابطه نزدیک‌تر با مخاطبان و مشتریان کمک می‌کند. لایو یوتیوب به کاربران این امکان را می‌دهد تا لحظات فیلتر نشده را به راحتی به اشتراک بگذارند و به مخاطبان این اجازه را می‌دهد که با نظرات و سوالاتشان، ارتباطی نزدیک و بی واسطه با شخص یا برند محبوب خود داشته باشند. شما حتی می‌توانید فیلم‌های لایو را ضبط کنید و مانند سایر ویدئوها آپلود کنید.

7. بلاگ‌های ویدئویی یا ساخت ولاگ

یکی از ایده‌هایی که چندین سال است مورد استفاده قرار می‌گیرد و یوتیوبرها از آن برای جذب بازدید بالا استفاده می‌کنند، ساخت ولاگ است. چنین ویدئوهایی فیلم‌های روزانه یا هفتگی هستند که زندگی یا وقایع روزمره شما را نشان می‌دهند. همچنین می‌توانید خلاصه یا بخش‌های مهم یک پست وبلاگ را به صورت ویدئویی ضبط کنید تا مخاطبان شما مطالب را بهتر هضم کنند.

8. فیلم‌ رویدادها

اگر کنفرانس یا رویداد خاصی برگزار کردید، می‌توانید بخشی از آن مثل مصاحبه‌ها، سخنرانی‌های مهم یا نمایشگاه را ضبط و منتشر کنید. با این کار هیجان موجود در کنفرانس‌هایتان را نشان می‌دهید و مخاطبان بیشتری جلب می‌کنید. همچنین می‌توانید همه یا بخشی از رویداد را در لایو نمایش دهید و آن را آپلود کنید.

به هر حال تبدیل شدن به یک یوتیوبر یکی از بهترین روش‌ها برای بازاریابی اینترنتی محصولات است و درامد فوق‌العاده‌ای به همراه دارد. حتما این روش کسب درآمد را امتحان کنید و تبدیل به یک یوتیوبر فعال و موفق شوید.

 

چگونه یوتیوبر شویم ؟ مهم‌ترین نکات در مورد تبدیل شدن به یوتیوبر

تا اینجای کار در مورد ترفندها و مراحل شروع کار در یوتیوب صحبت کردیم. اما هنوز هم نکاتی وجود دارد که باید برای تبدیل شدن به یوتیوبر بدانید. پس با من همراه باشید.

1. آیا واقعا می‌خواهید یوتیوبر شوید؟

 

آیا واقعا می‌خواهید یوتیوبر شوید؟

 

اول از همه چیز باید از تصمیم خودتان مطمئن باشید. واقعا می‌خواهید یک یوتیوبر شوید یا ممکن است اواسط راه پشیمان شوید!؟ برای انجام این کار باید وقت زیادی بگذارید و همین حالا بررسی کنید و ببینید که وقت آزاد زیادی دارید یا خیر؟ در کل باید همه تمرکز و وقت خود را روی این موضوع بگذارید تا موفق شوید.

بزرگ‌‌ترین اشتباهی که 90% از مبتدیان مرتکب می‌شوند این است که پس از بارگذاری اولین ویدیو این فعالیت را کنار می‌گذارند. چرا؟ چون هنوز بازدید زیادی نگرفته‌اند! خوب این طبیعی است؛ چون شما اول راه هستید و هنوز برای چند هزار بازدید وقت دارید.

نکته مهم در مسیر تبدیل شدن به یک یوتیوبر موفق این است که صبور و ثابت‌قدم باشید. به مرور زمان بازدیدها و کامنت‌ها به سراغتان خواهد آمد. علاوه بر این بسیاری از مردم فکر می‎کنند که تبدیل شدن به یوتیوبر، صفرهای حساب بانکی شما را افزایش می‌دهد. البته اگر این مسیر را به درستی طی کنید، پول زیادی وارد حساب شما می‌شود.

2. برای شروع آماده شوید!

نیازی به گفتن نیست که قبل از تبدیل شدن به یک یوتیوبر باید کاملا آماده باشید. ساختن یک کانال یوتیوب مسئولیت زیادی دارد و نمی‌توانید هر زمان که خواستید تولید محتوا را متوقف کنید؛ مخصوصا اگر سابسکرایبرهای شما بسیار زیاد باشند.

علاوه بر این باید بتوانید بر چالش‌ها غلبه کنید. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که یک یوتیوبر با چه چالش‌هایی روبه‌رو می‌شود؟ این کار علاوه بر مزایای زیادی که دارد، چالش‌هایی هم دارد. مثلا ممکن است در ابتدا افراد کمی شما را سابسکرایب کنند یا کامنت زیادی دریافت نکنید.

حتی ممکن است خجالتی باشید و این کار برای شما یک چالش اساسی محسوب شود. صحبت کردن با دوربین به خودی خود عجیب است و ممکن است در ابتدا در این زمینه خیلی راحت نباشید.

اما لازم نیست در این مورد نگران باشید. مردم به روبه‌رو شدن با افرادی که با دوربین صحبت می‌کنند، عادت دارند و برای آن‌ها عجیب نیست. این کار کم کم برای خودتان هم عادی می‌شود. فقط مهم است که 100% تلاشتان و حتی بیشتر از آن را صرف کنید تا روی موفقیت را ببینید.

به این فکر کنید که حس خوبی به مخاطبین خود بدهید، آن‌ها را سرگرم کنید یا چیزی به آن‌ها بیاموزید. در ضمن نقاط قوت و ضعف خودتان را تعیین کنید. هر چند انسان موفق و با اعتماد به نفسی باشید، باید نقاط ضعفتان را بشناسید و روی آن‌ها کار کنید تا از بین بروند. گاهی اوقات نقاط ضعف به یک انگیزه و نیروی محرکه برای شما تبدیل می‌شوند.

در عین حال نقاط قوتتان را هم بشناسید. مثلا ممکن است تدوین ویدئو نقطه ضعف شما باشد و لازم باشد تا آن را به طور کامل یاد بگیرید؛ اما بتوانید به راحتی و با اعتماد به نفس جلوی دوربین صحبت کنید.

یک مثال در این زمینه 

یکی از افرادی که از قبل می‌شناسم، 5 سال گذشته را به عنوان راننده کامیون در اروپا گذرانده است. او حرفه خود را خیلی دوست دارد و اعتماد زیادی به توانایی‌های خودش دارد. شاید نتوان فردی بهتر از او پیدا کرد که تا این حد در مورد کامیون‌ها اطلاعات داشته باشد.

اما او پس از پنج سال به جایگاهی که داشت قانع نشد و دست به کار خیلی جالبی زد. او تصمیم خود را گرفت و شروع به ساخت و فیلمبرداری ولاگ‌هایی در مورد سفرها، شغل و کامیون‌های خودش کرد و نتیجه‌ای که گرفت بهتر از آن چیزی بود که انتظار می‌رفت.

او در مدت سه ماه حدود 30 هزار مشترک فعال و بیش از 50 هزار بازدید در هر ویدیو به دست آورد. جالب اینجا است که او در یک کشور کوچک زندگی می‌کرد و جامعه هدف او خیلی هم زیاد نبود. علاوه بر این همه ویدیوهای او حتی به یک سناریوی کامل هم نزدیک نبودند، اما او می‌دانست در مورد چه چیزی صحبت کند و چه چیزی به مخاطبان و بینندگانش بگوید تا به راحتی آنها را درگیر کند. او متخصص حرفه خودش بود و مهم‌تر از همه علاقه و اشتیاق زیادی برای انجام این کار داشت. 

3. موفقیت خودتان را تعریف کنید

 

تعریف موفقیت در مسیر تبدیل شدن به یوتیوبر

 

هر یوتیوبر موفق یک سری هدف و مسیر برای خودش تعیین کرده است و تعریف خاصی از یوتیوبر موفق دارد. همان ابتدا این سوال را از خودتان بپرسید و ببینید که چه پاسخی برای آن دارید! ممکن است یوتیوبر شدن را به یک کار تمام وقت یا حتی برای سرگرمی خودتان انجام دهید. به هر حال باید از ابتدا پاسخ این سوال را بدانید تا انتظارتان از موفقیت معقول باشد. 

اگر برند خاصی دارید، می‌توانید تبلیغ برندتان را در کانال یوتیوب انجام دهید و آگاهی جامعه از برند شما، باعث رشد و موفقیت بیشتر شما می‌شود. اگر هدف شما پیدا کردن دوستان جدید از طریق این شبکه است، موفقیت شما به این صورت تعریف می‌شود که با سایر ولاگرها و یوتیوبر ها همکاری کنید.

اما اگر فقط می‌خواهید خوش بگذرانید، این کار را انجام دهید و اصلا به افرادی که کامنت‌های منفی می‌گذراند و نفرت‌پراکنی می‌کنند، توجه نکنید. به غیر این‌ها هدف شما می‌تواند کسب درآمد و حتی تبدیل شدن به یک فرد شناخته شده باشد.

هر هدفی که دارید، قبل از تبدیل شدن به یک یوتیوبر، از خودتان بپرسید که موفقیت را چگونه تعریف می‌کنید؟

4. زمینه کار و موضوع فعالیت خود را انتخاب کنید

پس از پاسخ دادن به سوالات بخش‌های قبلی، باید زمینه و جایگاهی که می‌خواهید در آن فعالیت کنید را مشخص کنید. در مورد موضوع یا موضوعات موردنظرتان تحقیق کنید، آخرین اخبار و ترندهای قابل اعتماد را پیدا کنید. به این ترتیب می توانید محتوای تازه و جدیدی برای کانال خود ایجاد کنید.

هرگز موضوع ویدیوهایتان را به یک باره تغییر ندهید. موضوع فعالیت شما، پایه کانال یوتیوب شما است و باید متوجه شوید که چه مخاطبانی را هدف قرار می‌دهید. مثلا نمی‌توانید یک ویدئوی طنز درست کنید و بعد به سراغ ویدئوهای آموزشی بروید و دوباره به موضوعات طنز برگردید. به جایگاهی که در آن هستید وفادار بمانید.

اگر عاشق آرایش و زیبایی هستید، می‌توانید یک کانال زیبایی در یوتیوب راه‌اندازی کنید و کلی بازدید بگیرید. افراد به این نوع ویدئوها علاقه زیادی دارند. کافی است با استعدادی که دارید، جلو دوربین آرایش کنید، فیلم را تدوین کنید و آپلود کنید. هم خودتان لذت می‌برید و هم دیگران.

البته شاید رقبای قدری هم داشته باشید که طرفداران آن‌ها شما را بکوبند. اما فراموش نکنید که شما کار خودتان را انجام می‌دهید و باید سبک مخصوص به خودتان را داشته باشید. به هر حال بهتر است در زمینه‌ای فعالیت کنید که تقاضای بالایی دارد اما رقابت در آن کم است.

سعی کنید در زمینه کاری خودتان فعالیت کنید و از این شاخه به آن شاخه نپرید. افرادی که به تازگی وارد کانال شما می‌شوند، حتما به موضوع اصلی کانال شما علاقه دارند و نمی‌خواهند در بین ویدئوهای آرایشگری، یک ویدئو از گلکاری شما ببینند. البته این به اعتبار شخصی شما هم بستگی دارد.

برخی از یوتیوبرها هر ویدئویی که می‌گذارند، بازدید بالایی می‌گیرد. چون مدت زیادی است که فعالیت می‌کند، نزد مخاطبان اعتبار بالایی دارد و شخصا دوست‌داشتنی و باحال است؛ و چون ویدئوهای او با هر موضوعی طرفدار دارد!!

راستی موضوع دیگری هم که باید در نظر داشته باشید این است که اوایل ویدئوی خودتان بیشتر از 30 ثانیه مقدمه چینی نکنید و سریع بروید سراغ اصل مطلب! مردم از معطل ماندن خوششان نمی‌آید.

5. اهداف کانال خود را تعیین کنید و برای رسیدن به آن‌ها برنامه ریزی کنید

 

اهداف کانال یوتیوب خود را تعیین کنید | یوتیوبر

 

اگر از قبل می‌دانید که می‌خواهید در چه جایگاهی قرار بگیرید، برنامه‌ای را که باید قدم به قدم طی کنید، تهیه کنید. در مورد آن به عنوان یک طرح تجاری فکر کنید. هر لحظه برای انجام وظایف و کارهای جدیدی که باید انجام دهید، آماده باشید.

اگر در حال برنامه‌ریزی برای تولید ویدیوها هستید، می توانید تجهیزاتی که لازم دارید را یادداشت کنید، نوع ویدئویی که قرار است بگیرید را مشخص کنید و برای ساخت آن برنامه‌ریزی کنید. سناریو را بنویسید و طبق آن عمل کنید. به خاطر داشته باشید که حتی باید برای ویرایش ویدیوی خود زمان بگذارید و در زمان مناسب آن را آپلود کنید.

اگر از ناتوانی در ویرایش ویدیوها می‌ترسید، همیشه می توانید یک فریلنسر برای این کار استخدام کنید. توصیه می‌شود که از این پلتفرم‌ها به عنوان ویرایشگر استفاده کنید: fiverr.com و upwork.com

می‌توانید سه نوع ویدئو بسازید:

  1. به مخاطبان خود آموزش دهید
  2. با مخاطبان تعامل کنید و ارتباط داشته باشید
  3. یا آگاهی از برند خود را گسترش دهید

بنابراین نوع ویدیویی که می خواهید ایجاد کنید را تعیین کنید و شروع به نوشتن یک طرح کنید. لیستی از سوالاتی که باید به آنها پاسخ دهید بنویسید:

به بهترین کانال‌های یوتیوب و نوع فعالیت یوتیوبرها و سبک آن‌ها دقت کنید. از آن‌ها تقلید نکنید ولی ببینید که برای جذب مخاطب چه کاری انجام داده‌اند. خودتان باشید، سبک مخصوص به خود را داشته باشید و مهم‌تر از همه متمایز باشید.

6. همیشه بهترینِ خود باشید

حتی وقتی بودجه کمی وجود دارد، خیلی از یوتیوبرهایی که می‌خواهند به منابع خودشان متکی باشند و روند حرفه‌ای خود را ادامه دهند، ویدیوهایی با کیفیت بالا تولید می‌کنند. در این نوع فعالیت مقدار مشخصی پول وجود دارد که می‌خواهید همه آن را روی ویدیوها سرمایه‌گذاری کنید.

قبل از راه اندازی یک کانال YouTube، به تجهیزات اصلی نیاز دارید:

به هر حال کیفیت ویدئوها اهمیت دارد و بهتر است بودجه‌ای که دارید را صرف خرید این تجهیزات کنید تا بتوانید محتوایی با بالاترین کیفیت تولید کنید. در ضمن به غیر از این تجهیزات، موضوع ویدئو، سناریو و نحوه اجرای آن هم اهمیت دارد.

7. شروع به ضبط و تمرین کنید

قبل از اینکه شروع به ساختن ولاگ و آپلود آن در یوتیوب کنید، چندین بار مقابل دوربین صحبت و تمرین کنید. همچنین سعی کنید از زوایای مختلف از خود فیلم بگیرید و ببینید چه احساسی دارید و از کدام زاویه بهتر به نظر می‌رسید.

این تمرین به شما کمک می‌کند تا به دوربین عادت کنید، از لرزش صدا و استرس‌های اضافی در آینده جلوگیری کنید. نیازی به گفتن نیست که صحبت کردن در مقابل دوربین ممکن است ترسناک باشد، مخصوصا برای مبتدیان. اما با گذشت زمان به آن عادت می‌کنید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که وقتی ناراحت می‌شوند قرمز می‌شوند، لازم نیست نگران باشید، یک تکنیک ساده برای رفع آن وجود دارد. با دوربین مثل شخصی که با او صحبت می‌کنید، رفتار کنید. یک مکالمه معمولی انجام دهید: مستقیم به دوربین نگاه کنید، لبخند بزنید و اعتماد به نفس داشته باشید.

علاوه بر این، مکانی را در اتاق خود پیدا کنید که بتوانید تجهیزات فیلمبرداری خود را در آن نصب کنید و یک پس زمینه مناسب هم در پشت شما قرار داشته باشد. در غیر این صورت با تکنیک پرده سبز یک پس زمینه مناسب بگذارید. اگر نمی خواهید تجهیزات نورپردازی بخرید، جلوی پنجره بنشینید تا از این طریق نور طبیعی را در اختیار داشته باشید.

هر زمان که احساس کردید خودتان از پس تولید ویدئو و تعیین استراتژی‌های کار برنمی‌آیید، می‌توانید روی کمک شرکت دیجیتال مارکتینگ حساب کنید. 

8. سعی کنید یک ویدیوی آزمایشی را ویرایش کنید

 

ویرایش ویدیوی یک یوتیوبر

 

ابزارهای ویرایش ویدیو بسیار متنوع هستند و کار با آن‌ها هم نباید خیلی سخت باشد. اگر یک سیستم و کیس قدرتمند برای ویرایش ویدئو داشته باشید، کارتان خیلی راحت‌تر می‌شود. اما حتی با یک لپ تاپ هم می‌توانید ویرایش ویدئوها را انجام دهید.

برای ویرایش ساده یک ویدیو، به مهارت‌های حرفه‌ای در این زمینه نیاز ندارید. می‌توانید مهارت‌های مربوط به ویرایش را از ویدئوهای آموزشی موجود در یوتیوب یاد بگیرید. پس از کسب مهارت، می‌توانید کیفیت محتوای خود را ارتقا دهید. اما اگر با این کار آشنایی ندارید یا برای شما سخت است، می‌توانید یک فریلنسر حرفه‌ای را استخدام کنید تا این کار را برایتان انجام دهد.

9. وقت آن است که کانال خود را راه‌اندازی کنید

بالاخره به یکی از مهم‌ترین مراحل تبدیل شدن به یوتیوبر رسیدیم. وقت آن رسیده است که یک حساب کاربری و کانال یوتیوب ایجاد کنید. پروفایل خود را کامل کنید و یک عکس مناسب بگذارید. چون یوتیوبر یک پلتفرم بصری است و کاربران به تصاویر و کیفیت آن‌ها اهمیت می‌دهند.

اگر کانال YouTube خود را برای تبلیغ برندتان می‌سازید یا می‌خواهید خیلی گرم با مشترکین کانالتان درگیر شوید و تعامل داشته باشید، باید کانال صمیمی و خوشایندی داشته باشید. بنرهای متفاوت و زیبایی درست کنید، به طوری که مخاطبان متوجه محتوای کانال شما بشوند. احتمال اینکه کاربران روی یک ویدیو با تصاویر کوچک منحصربه‌فرد کلیک کنند، بیشتر از وقتی است که جملات بی ربطی روی ویدئو حک شده باشد.

10. به عنوان یک یوتیوبر کانالتان را مدیریت کنید

فراموش نکنید که باید کانال خود را مانند یک رئیس مدیریت کنید. این واقعیت را به یاد داشته باشید که مشترکین شما پایه و اساس کانال شما هستند و وقت زیادی صرف تماشای ویدیوهای شما می کنند؛ پس باید با آنها خوب رفتار کنید و گاهی اوقات لایو هم برگزار کنید.

همیشه هدایایی برای مخاطبینتان داشته باشید. مردم دوست دارند در رقابت‌های کوچک شرکت کنند و برنده شوند. مهم‌تر از آن سعی کنید تا جایی که می‌توانید به نظرات پاسخ دهید.

فراموش نکنید که در عین مدیریت کانال یوتیوب، در سایر شبکه‌های اجتماعی هم فعالیت کنید و حتی وبسایت خودتان را داشته باشید. می‌توانید سایتتان را بهینه کنید و با پیدا کردن مخاطبین جدید از طریق سایت، مشترکان بیشتری برای کانالتان داشته باشید.

11. کانالتان را تجزیه و تحلیل کنید

یاد بگیرید محتوای خود و واکنش‌های مخاطبین را تجزیه و تحلیل کنید. حتی اگر به بهترین نحو تلاش می‌کنید، همیشه می‌توانید بهتر از قبل باشید و پیشرفت کنید. بررسی آمار و نتایج حاصل از آپلود ویدئوها به شما کمک می‌کند تا مخاطبین خود را بهتر بشناسید و به اهداف بالاتری که مدنظر داشته‌اید برسید.

این استراتژی به شما کمک می‌کند بفهمید چه کسانی و در چه زمانی ویدیوهای شما را تماشا می‌کنند؛ و از این روش برای رشد کانال خود استفاده کنید. می‌توانید از ابزارهای مفیدی مثل گوگل آنالیتیکس برای تجزیه و تحلیل کانال خودتان استفاده کنید.

با این ابزار می‌توانید کلمات کلیدی، موضوعات و مخاطبانی که شما را دنبال می‌کنند، تجزیه و تحلیل کنید. با این اطلاعات زمان آپلود ویدیو و نوع مخاطبی را که باید هدف قرار دهید، مدیریت کنید. نکته مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید، پرسونای مخاطبین است. شما باید بدانید که چه مخاطبانی را هدف قرار می‌دهید. حتما تحقیق کنید و مطمئن شوید که موضوع مورد فعالیت شما، علاقه‌مندان و بینندگان زیادی داشته باشد.

12. بهینه سازی سئو

همانطور که اصول سئو را در نوشتن محتوا رعایت می‌کنید، برای ساخت و آپلود ویدیوهای یوتیوب هم بهینه‌سازی را دست کم نگیرید. سئو یک اصل بسیار مهم و ضروری است. از آنجایی که مردم از YouTube برای جستجوی محتوای جدید و اطلاعات ارزشمند استفاده می‌کنند، بهینه‌سازی کانال برای اینکه مردم شما را به راحتی پیدا کنند، بسیار مهم است.

بنابراین به خوبی تحقیق کنید و کلمات کلیدی مناسب و پرطرفدار را انتخاب کنید. با ترندهای روز همراه باشید و علاقه‌مندی اکثر مخاطبین را بشناسید. اگر خودتان اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، می‌توانید از آژانس‌ها و فریلنسرها کمک بگیرید.

فراموش نکنید که:

  1. عنوان ویدئو را بهینه‌سازی کنید؛ باید مشخص کنید که ویدیوی شما در مورد چیست. موضوعی که نوشته‌اید باید دقیقا همراستای محتوای ویدئو باشد و صداقت را رعایت کنید. حتما کلمه کلیدی اصلی را در عنوان اضافه جای دهید.
  2. ویدئوی خود را در سایر شبکه‌های اجتماعی آپلود کنید یا لینک کانال خود را در ایسنتاگرام، توئیتر، پینترست و فیسبوک قرار دهید.
  3. اگر یک وب‌سایت با ترافیک بالا دارید، می‌توانید ویدیوهای خود را در آنجا به اشتراک بگذارید.
  4. می‌توانید دسترسی خود را در تبلیغات پولی فیسبوک به حداکثر برسانید. مهم است که با مشترکین خود تعامل داشته باشید و به نظرات آنها پاسخ دهید و شاید گاهی اوقات هدایایی بدهید.
  5. یک فراخوان برای اقدام اضافه کنید و از سابسکرایبرها یا مشترکان بخواهید در بخش نظرات به سوالات شما پاسخ دهند.

این موارد به شما کمک می‌کند تا بازدیدهای بیشتری داشته باشید و به شما کمک می کند ویدیوی YouTube خود را به طور کلی بهینه کنید. برای انجام همه این فرآیندها و مراحل می‌توانید روی کمک یک تیم مشاوره کسب و کارهای کوچک حساب کنید. 

شاید مقالات زیر برایتان جالب باشد:

 

نکات کلیدی

 

منبع: hubspot | neilpatel | vlogtribe

 

 

سوالات متداول

شخصی که ویدیوهای مختلفی می‌سازد و آن‌ها را در سرویس اشتراک آنلاین یوتیوب آپلود می‌کند. یوتیوبرها معمولا درآمد خوبی دارند.

یوتیوبر بودن یک حرفه سرگرم‌کننده و پردرآمد است اما کار ساده‌ای نیست. پشت هر وبلاگ نویس مشهور یک سفر طولانی از تلاش، مبارزه و سخت‌کوشی وجود دارد. خیلی از یوتیوبرها سرمایه‌گذاری زیادی انجام می‌دهند و تلاش زیادی می‌کنند. این کار درآمد زیادی دارد ولی خیلی هم آسان نیست.

هم بله و هم خیر. زیرا ایجاد یک کانال در یوتیوب برای هر کسی در هر جایی از دنیا کاملا رایگان است. با این حال باید برای ساخت فیلم تجهیزاتی مانند دوربین، میکروفون، نرم‌افزار ویرایش ویدیو، نرم‌افزار ضبط صدا و … داشته باشید.

1. علاقه و اشتیاق خود را دنبال کنید. 2. برندسازی شخصی را توسعه دهید. 3. مخاطبان خود را انتخاب کنید و به دنبال جذب آن‌ها باشید. 4. یک کانال یوتیوب ایجاد کنید. 5. برای ارائه محتوای خود برنامه‌ریزی کنید. 6. روی نحوه ارائه مطالب و نکات تکنیکی کار کنید. 7. سئو را یاد بگیرید. 8. به طور مستمر ویدیو منتشر کنید.9. روی تجهیزات کار سرمایه‌گذاری کنید. 10. با بینندگانتان ارتباط برقرار کنید. 11. اطلاعاتتان را بیشتر کنید و تجزیه و تحلیل یوتیوب را بیاموزید. 12. کانال خود را در شبکه‌های اجتماعی دیگر تبلیغ کنید. 13. با ترندهای روز همراه باشید. 14. از طریق کانال خود پول به دست آورید.

برچسب ها:

نسرین نجفی پور

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط

نظرات

reza
2 سال پیش
نویسنده عالیییییییییییی
پاسخ دهی
رضا
3 سال پیش
بنظرم رقابت تو یوتیوب خیلی کمتر و در نتیجه پیشرفت توش خیلی راحت تره
پاسخ دهی