کاربرد ماشین لرنینگ در کسب و کار

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 30 مهر، 1399 تاریخ آپدیت: 25 مهر، 1401 نویسنده: مریم پور انصاری

کاربرد ماشین لرنینگ در کسب و کار

 

کاربرد ماشین لرنینگ در کسب‌وکار چیست؟ آیا ماشین لرنینگ واقعا می‌تواند مشکلات بزرگ کسب‌وکار را حل کند؟ آینده پژوهی اقتصاد، ماشین لرنینگ را کلید حل بسیاری از مسائل اقتصادی می‌داند. برای شناخت بهتر این تکنولوژی جادویی با ما همراه باشید. 

 

ماشین لرنینگ چیست؟

 

ماشین لرنینگ چیست

 

ماشین لرنینگ یک مجموعه‌ی تشکیل شده از چند ابزار است. ابزارها با همکاری هم، تحلیل و پیش بینی کردن داده‌ها را آسان می‌کنند. این اطلاعات می‌تواند از طریق اینترنت اشیا، هوش مصنوعی یا به هرشکلی به‌دست آمده باشد. داده‌هایی مانند میزان خرید مشتریان یا هر اطلاعات دیگری می‌تواند توسط ماشین لرنینگ تحلیل شود. ماشین لرنینگ به شما می‌کند با تجزیه و تحلیل، آینده کسب و کار خود را پیش‌بینی کنید. دکتر هوگو باون اندرسون، دانشمند داده در رابطه با کاربرد ماشین لرنینگ می‌گوید: ماشین لرنینگ یک علم و یک هنر است. هنری که به کامپیوتر این توانایی را می‌دهد تا از طریق داده ها یاد بگیرد و تصمیم‌گیری کند. بدون آنکه پای بشر یا برنامه‌ریزی‌های انسانی در میان باشد.

 

چرا ماشین لرنینگ در کسب و کار اهمیت دارد؟

 

کاربرد های ماشین لرنینگ

 

طبق مطالعات انجام شده در چند سال اخیر، کاربرد ماشین لرنینگ در کسب و کار به شدت افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر حدود 51 درصد از کسب و کارهای جهان به طور حرفه‌ای از ماشین لرنینگ استفاده می‌کنند. البته سایر شرکت‌ها نیز در حال بررسی و یا شروع به استفاده از ماشین لرنینگ هستند. با افزایش کاربرد ماشین لرنینگ در صنعت، پیش‌بینی می‌شود جهان اقتصاد صعود قدرتمندی را تجربه کند.

 

چگونه با استفاده از کاربردهای ماشین لرنینگ کسب و کار خود را رونق ببخشید؟

 

ماشین لرنینگ و پیشرفت کسب و کار

 

برای رونق کسب و کارتان، بیش از گذشته از داده‌ها استفاده کنید

تمامی مشاغل تعدادی داده دارد. از اطلاعات پرداختی و معاملات گرفته تا اطلاعات مشتریان و حتی کارمندان، همه و همه داده‌های کسب و کار هستند و باید در استراتژی کسب و کار استفاده شوند. ماشین لرنینگ با توجه به این داده‌ها و تحلیل آن‌ها می‌تواند آینده کسب و کار شما را پیش بینی کند و راهکار برای فروش بیش‌تر ارائه دهد. در حال حاضر شرکت‌های پیشرو، از کاربرد ماشین لرنینگ برای پس‌انداز سرمایه، کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری، بهینه‌سازی کارآیی و حتی فرآیندهای روزمره کسب و کار استفاده می‌کنند.

ماشین لرنینگ در تصمیم‌گیری شما نقش موثری دارد

طبق گزارش‌های لینکدین بهترین کاربرد ماشین لرنینگ در صنعت، قابلیت تصمیم‌گیری سریع است. 50 درصد از شرکت‌هایی که  از ماشین لرنینگ استفاده می‌کنند با این قابلیت توانسته‌اند به هدف‌گذاری‌های خود برسند. ماشین لرنینگ بسیار سریع و دقیق تصمیم می‌گیرد. آن هم تصمیماتی که با آگاهی و پیش بینی کامل همراه است.

یادگیری ماشین لرنینگ برای مدیران یک ضرورت است

شما به عنوان یک مدیر باید ماشین لرنینگ را تا حدودی بلد باشید. شاید فکر کنید مدیر یک کمپانی با کارشنان ماشین لرنینگ یا متخصص داده‌ها فرق دارد. این ادعا درست است اما یک مدیر برای ارتباط با متخصص ماشین لرنینگ باید بداند که ماشین لرنینگ چیست و چگونه کار می‌کند؟ علاوه بر این مدیر یک کمپانی باید بداند هنگام استفاده از ماشین لرنینگ مراقب چه چیزی باشد یا به عبارت بهتر امنیت در ماشین لرنینگ چگونه تامین می‌شود؟

 

کاربرد ماشین لرنینگ در تجارت و حل مشکلات اقتصادی

 

ماشین لرنینگ و جهان اقتصاد

 

این چند مثال کاربرد ماشین لرنینگ در حل مشکلات تجاری را به خوبی نشان می‌دهد و شما را با قابلیت‌های شگفت‌انگیز این غول تکنولوژی بیشتر آشنا می‌کند.

 

پیش بینی کاهش مشتری

ماشین لرنینگ در آینده پژوهی صنعتی نقش مهمی ایفا می‌کند. ماشین لرنینگ به شما می‌گوید برای افزایش مشتری در عین حفظ مشتری‌های سابق باید چه مقدار هزینه کنید. شاید کمی عجیب باشد، اما ماشین لرنینگ با استفاده از داده‌ها میزان وفاداری مشتری (مدت زمانی که افراد به طور ثابت از یک مجموعه خرید می‌کنند) را ارزیابی می‌کند. با این روش شما می‌توانید تخمین بزنید چقدر مشتری ثابت دارید و هرکدام چه ارزش مالی برای کمپانی شما دارند.

شخصی سازی کردن بازاریابی

کاربرد ماشین لرنینگ در شرکت‌هایی که به دنبال جذب و درک نیازهای مشتری هستند، شگفت انگیز است. با وجود اطلاعات در مورد تجربه خرید مشتری‌ها و میزان فروش محصولات به راحتی می‌توان فهمید که چه چیزی برای کسب و کار شما ارزش بیشتری دارد. تحلیل اطلاعات به کمک ماشین لرنینگ باعث جذب مشتری و بهبود تجربه خرید مشتریان می‌شود. می‌توانید مشتریان را به دسته‌های کوچک با نیازهای مشابه تقسیم کنید. در نهایت شما می‌توانید شخصی سازی فروش را عملی کنید. یعنی مطابق با نیاز هر مشتری به او پیشنهاد خرید بدهید. ماشین لرنینگ در شخص سازی فروش نقش پررنگی ایفا می‌کند. در حقیقت بازاریابی شخصی، کاربرد ماشین لرنینگ در کسب و کار را دوچندان کرده است.

پردازش، تجزیه و تحلیل داده‌ها در فرمت‌های مختلف

کاربرد ماشین لرنینگ تنها در تحلیل اطلاعات مشتریان نیست. ماشین لرنینگ می‌تواند همه‌چیز، حتی زبان طبیعی انسان، را تحلیل و پردازش کند. نمونه‌ی این کاربرد ماشین لرنینگ ربات‌هایی است  که با استفاده از هوش مصنوعی با انسان صحبت می‌کنند. اما قابلیت تحلیل داده‌های گسترده چه سودی برای کسب و کار دارد؟ این یعنی شما می‌توانید از داده‌های بدون ساختار برای درک و رسیدن به بینش مناسب کسب و کار استفاده کنید. شما می‌توانید اطلاعات را در هر فرمتی تحویل بدهید و به جای آن متن و عکس پردازش شده تحویل بگیرید. این تحلیل‌ها از شناسایی داده‌های خطرناک و یا تقلبی تا ارائه برنامه‌ریزی ساخت را شامل می‌شود.

مدیریت مالی

کاربرد ماشین لرنینگ در تجارت به طور کلی به این چند دسته تقسیم بندی می شود:

کاربرد‌های ماشین لرنینگ در تجارت روزبه‌روز گسترده تر می شود. تا جایی که امروزه بسیاری از صندوق‌های تامین بودجه در سراسر جهان، از این تکنولوژی برای تعیین استراتژی‌های مالی استفاده می‌کنند.

 

کاربرد ماشین لرنینگ و هوش مصنوعی در پزشکی

 

کاربردهای ماشین لرنینگ در پزشکی

 

علم پزشکی به سرعت در حال پیشرفت است. کاربرد ماشین لرنینگ در پزشکی نیز به همین سرعت رو‌به‌گسترش است. تصویربرداری، تشخیص بیماری، ساخت و کشف دارو، جمع آوری و تحلیل داده‌های بیماران، همه و همه با کمک ماشین لرنینگ آسان‌تر شده است. علاوه بر این آینده پژوهی در علم پزشکی بر این باور است که تکنولوژی در آینده چندان دور، علم پزشکی را با پیشرفت‌های شگفت انگیزی مواجه خواهد کرد.

 

افزایش تقاضا برای متخصص ماشین لرنینگ

 

انسان ها و ماشین لرنینگ

 

شرکت بین‌المللی داده‌ها پیش‌بینی کرده است استخدام و نیاز به متخصص ماشین لرنینگ تا سال 2021 دو‌برابر خواهد شد. این یعنی تعداد  متخصصان و یادگیری ماشین لرنینگ روزبه‌روز بیش‌تر می‌شود. با توجه به این که کمپانی‌های بزرگ و کسب و کارهای موفق بر پایه‌ی پیش بینی و تجزیه و تحلیل سرمایه‌گذاری می‌کنند، انتظار می‌رود که یادگیری ماشین لرنینگ و متخصصان این رشته هروز بیش‌تر شده و متناسب با افزایش کاربردهای ماشین لرنینگ در صنعت رشد کند.

 

منبع

 

برچسب ها:

مریم پور انصاری

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط

نظرات