چگونه وارد متاورس شویم؟

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 18 اسفند، 1400 تاریخ آپدیت: 26 مهر، 1401 نویسنده: نسرین نجفی پور

چگونه وارد متاورس شویم؟

چگونه وارد متاورس شویم ؟ این سوالی است که بعد از این همه خبر و هیاهو در مورد متاورس دائما پرسیده می‌شود. بالاخره چطور می‌توانیم وارد این فضای دیجیتالی و سه بعدی شویم و در آن به ماجراجویی بپردازیم؟ واقعیت این است که این دنیا هنوز خیلی خام و ایده‌های آن بسیار ابتدایی است. هنوز بزرگ‌ترین کمپانی‌های جهان مانند Google ،Meta و Apple در مورد حضور خودشان اطلاعات خاصی نداده‌اند. 

بنابراین شاید ورود به این فضا برای افرادی که قبلا بازی‌های سه بعدی خیلی خفن و حرفه‌ای انجام داده‌اند، چیز خاصی نداشته باشد. اما برای افرادی که تا به حال چنین فضایی را تجربه نکرده‌اند، واقعا جالب است. البته اگر بخواهیم منصف باشیم، باید بگوییم که این دنیا در حال گسترش است و مطمئنا پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت. 

این را هم باید اضافه کنیم که فقط یک متاورس وجود ندارد. هر شرکت، کمپانی و برندی می‌تواند متاورس خودش را راه بیندازد تا مشتریان خود را به سمت آن هدایت کند. پیشنهادات مهیج، طراحی‌های گرافیکی جذاب و اتفاقات غیر منتظره‌ای که در انتظار کاربران است، افراد زیادی را به سمت این دنیاهای باورنکردنی می‌کشاند. 

اگر هنوز هم می‌پرسید که چگونه در متاورس ثبت نام کنیم با من در ادامه این مقاله همراه باشید.

 

متاورس چیست؟

 

متاورس چیست؟ | چگونه وارد متاورس شویم؟

 

متاورس یا فراجهان مفهومی است که برای اولین بار توسط نیل استفنسون در رمان تصادف برفی (1992) به کار برده شد. جهانی که در این رمان فرض شده بود، محیطی موازی با اینترنت بود که افراد می‌تونستند در آن از آواتارها برای تعامل با یکدیگر استفاده کنند. دقیقا همان چیزی که در حال حاضر توسط شرکت‌های Meta (فیسبوک سابق) یا Dicentraland در حال توسعه است.

جالب است بدانید که ایده کنونی متاورس آنقدر به ایده اولیه استفنسون شبیه بود که او مجبور شد به صورت آنلاین اعلام کند که هیچ دخالتی در این پروژه نداشته است!

البته ایده یک جهان مجازی که افراد بتوانند در آن با یکدیگر تعامل داشته باشند، چیز جدیدی نیست. در سال 2000 و 2003 نیز پلتفرم‌هایی مانند Habbo Hotel و Second Life توسعه داده شدند که امکان حضور در آن‌ها به صورت آواتار امکان‌پذیر بود.

اما بعدها که بازی‌های آنلاین، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی بیشتر ترند شدند، اصطلاح Metaverse توجه بیشتری را به خود جلب کرد. بنابراین هر روز علاقه‌مندان بیشتری به دنبال ورود به متاورس بودند.

در حال حاضر پلتفرم‌هایی مانند Decentraland در حال ایجاد دنیایی غیرمتمرکز هستند که کاربران هم می‌توانند در خلق آن نقش داشته باشند. ساخت و توسعه خانه‌ها، خیابان‌ها و محله‌ها در این فضا و استفاده از بلاک چین برای انجام تراکنش‌های مالی دنیایی جدید و بی نهایت بزرگ به وجود می‌آورد.

حتی برخی از پلتفرم‌ها در حال ایجاد ارز دیجیتال خود هستند و کاربران می‌توانند از آن برای خرید دارایی‌های دیجیتالیِ همان پلتفرم استفاده کنند. مثلا برای خرید یک آواتار، قطعه زمین یا هر چیز دیگری که به شکل NFT درآمده است.

بنابراین اصلا فکر نکنید که منظور از متاورس، یک جهان خاص و ثابت است. بلکه تعداد زیادی متاورس وجود دارد که احتمالا تا چندین سال دیگر به تعداد برندهای مختلف در سطح جهان افزایش پیدا می‌کنند. البته متاورس‌هایی که وجود دارند در مراحل اولیه هستند و هنوز از جهات مختلفی مانند سطح گرافیک و محبوبیت باید پیشرفت کنند.

خلاصه که صحبت در مورد متاورس خیلی زیاد است. اگر دوست دارید همه چیز را در مورد این دنیای مرموز بدانید، مقاله همه چیز در مورد دنیای متاورس برای شما نوشته شده است.

اما در ادامه می‌خواهیم یاد بگیریم که چگونه وارد متاورس شویم!

 

چگونه وارد متاورس شویم؟

 

چگونه وارد متاورس شویم

 

خب می‌رسیم به سوال اصلی این مطلب و هدف اصلی نوشتن این مقاله: چطور وارد دنیای متاورس شویم ؟ همه از وقتی که خبرهای خرید زمین در دیسنترالند یا تغییر نام فیسبوک به متا را شنیده‌اند، مدام می‌پرسند که چطور وارد متاورس شویم یا وارد شدن به دنیای متاورس به چه ابزارها و تجهیزاتی نیاز دارد.

فیسبوک از مدتی قبل روی تولید "عینک‌های هوشمند"، "هدست‌های واقعیت مجازی" و "تماس‌های ویدیویی شبیه به زندگی از طریق اینترنت" تمرکز جدی کرده است. بنابراین Metaverse یک قدم فراتر از دنیای شبکه‌های اجتماعی دو بعدی است و به سمت یک محیط تعاملی دیجیتالی می‌رود.

البته Meta نمی‌خواهد پیامرسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی خود مانند واتس اپ، اینستاگرام، فیس بوک و پیام رسان فیس بوک را تغییر دهد؛ در عوض روی ایجاد یک دنیای دیجیتال از طریق Metaverse تمرکز کرده است. اگر این کمپانی بتواند متاورس خوبی را در معرض نمایش قرار دهد، در را برای فرصت‌های کاری، اجتماعی و بازی‌های جدید باز می‌کند. و همین موضوع بر زندگی روزمره شما تاثیر می‌گذارد.

اما در این بین یک "اگر" یا "IF" در مورد توانایی این شرکت وجود دارد. یعنی اگر همه این اتفاقات رخ دهد، خیلی اتفاق بزرگی خواهد بود. اما "اگر" اتفاق بیفتد!

هدست‌های واقعیت مجازی از سال 2016 توسعه بیشتری پیدا کرده‌اند. بسیاری از شرکت‌ها در پنج سال گذشته در تلاش برای ایجاد تجربه دیجیتال بوده‌اند و کار زیادی در مورد واقعیت مجازی و واقعیت افزوده انجام داده‌اند. اما Meta تنها شرکت با سرمایه فوق‌العاده و مقیاس بزرگ است که به احتمال 100% با موفقیت به وعده متاورس خود عمل می‌کند.

اما نمی‌توان منکر شرکت‌هایی مانند Google و Apple هم شد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا (فیس‌بوک سابق) هم فکر می‌کند که متاورس طی 5 تا 10 سال آینده به ترند اصلی دنیا تبدیل می‌شود. بنابراین اگر بخواهیم واقع بین باشیم، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که متاورس فیسبوک طی 2- 3 سال آینده منتشر شود.

در حال حاضر پلتفرم های زیادی برای ورود به متاورس وجود دارند. محبوب‌ترین فضاها برای شروع و ورود به متاورس، The Sandbox و Decentraland هستند. فضاهای دیگری هم مانند Axie Infinity ،Ertha و OVR Metaverse وجود دارند. در ادامه یاد می‌دهیم که چگونه وارد این فضاهای معروف شوید.

 

برای ورود به Metaverse به چه تجهیزاتی نیاز داریم ؟

 

 

اگر می‌خواهید یک تجربه فوق‌العاده از متاورس داشته باشید، بهتر است از هدست واقعیت مجازی Oculus Quest 2 استفاده کنید. این محصول دارای تراشه گرافیکی، اجزای ذخیره‌سازی و شش دوربین ردیابی است که موقعیت سر و دست شما را در یک فضا بدون نیاز به سنسورهای ردیابی جداگانه دنبال می‌کند.

در کنار هدست یک کنترلر لمسی oculus هم دریافت می‌کنید تا بتوانید اشیای مجازی را بگیرید و با آنها ارتباط برقرار کنید. هنگامی که برای اولین بار از هدست استفاده می‌کنید، نمایی تک رنگ از محیط اطراف خودتان می‌بینید. اما با راه‌اندازی واقعیت افزوده دنیای اطرافتان به ناگهان تغییر می‌کند و می‌توانید محیط سه بعدی مجازی را به طور کامل تجربه کنید.

این هدست صدا را از جهات مختلف به گوش شما می‌رساند و به شما این امکان را می‌دهد که صدای محیط را در واقعیت بشنوید. در صورتی که می‌خواهید به طور کامل در این محیط سه بعدی غوطه‌ور شوید، می‌توانید هدفون وصل کنید. هدفون نویز پس زمینه را از بین می‌برد و می‌توانید تجربه لذت‌بخش‌تری داشته باشید.

این هدست توانایی دریافت نوتیفیکیشن‌های تلفن همراه شما را دارد. مثلا اگر در فضای متاورس باشید و تلفنتان به صدا دربیاید، متوجه می‌شوید و تلفنتان را جواب می‌دهید.

این هدست‌ها بیشتر در آمریکا محبوبیت پیدا کرده‌اند و تا به حال بیش از 4 میلیون هدست در ایالات متحده فروخته شده است. این یکی از موفق‌ترین هدست‌های VR است که در بازار وجود دارد.

ظهور متاورس دروازه‌ جدیدی را برای فیس بوک باز کرده است. این شرکت در تلاش است تا فناوری واقعیت افزوده را بیش از پیش توسعه دهد.

جالب است بدانید که همه پلتفرم‌های Metaverse به هدست واقعیت مجازی اختصاصی نیاز ندارند. حتی می‌توان برخی از پلتفرم‌ها مانند Decentraland را تنها با کامپیوتر یا لپ تاپ و استفاده از مرورگر اینترنت تجربه کرد. اما بهترین و کامل‌ترین تجربه‌ای که می‌توانیم از متاورس داشته باشیم، با هدست واقعیت مجازی رخ می‌دهد. گرچه اصلا اجباری نیست.

 

1. چگونه وارد متاورس شویم ؟ ورود به Decentraland Metaverse 

 

چگونه وارد متاورس شویم ؟ ورود به Decentraland Metaverse

 

شاید خیلی در مورد متاورس شنیده‌اید، ولی اینکه همین الان هم می‌توانید وارد آن شوید برایتان عجیب باشد. قرار نیست آپولو هوا کنید، شما هم می‌توانید وارد متاورس شوید و آن را تجربه کنید.

برای دسترسی به پلتفرم به یک لپ تاپ و یک کیف پول ارز دیجیتال نیاز دارید و می‌توانید از گوشی‌های هوشمند و اکثر رایانه‌ها استفاده کنید. اما ممکن است این تجهیزات قدرت پردازش کافی برای عملکرد بهینه را ندارند. به همین دلیل فیس بوک روی توسعه سخت‌افزارهای پیشرفته‌تر مانند عینک هوشمند تمرکز می‌کند تا کاربران بتوانند به راحتی به Metaverse دسترسی داشته باشند.

در ادامه مراحل ورود به Decentraland را با هم مرور می‌کنیم.

مرحله اول: به آواتار نیاز دارید

 

آواتارها در متاورس | چگونه وارد متاورس شویم

 

با چه ظاهری و چگونه وارد متاورس شویم؟

برای حضور در متاورس - دنیای مجازی دیجیتالی - باید یک آواتار داشته باشید. Decentraland پنلی ارائه می‌دهد که می‌توانید از طریق آن آواتار خود را ایجاد و سفارشی کنید. این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا موهایتان، رنگ چشم، لباس و حتی اکسسوری را انتخاب کنید و تغییر دهید. اگر از لباسی که شخصیتتان می‌پوشد خوشتان نمی‌آید، می‌توانید آن را هر طور که می‌خواهید تغییر دهید.

مرحله دوم: می‌توانید این جهان را کشف کنید

وقتی به مقدار کافی در مورد شخصیت، آواتار و ظاهر خودتان در دیسنترالند فکر کردید، زمان وارد شدن به متاورس فرا رسیده است. شما در ابتدا در Genesis Plaza، نقطه شروع Decentraland، رها می‌شوید. احتمالا کمی طول می‌کشد تا با فضا احساس راحتی کنید.

مرحله بعدی کاراکترهای دیگر را می‌بینید که در اطراف شما ظاهر می‌شوند. می‌توانید پیاده‌روی کنید یا با تله پورت به هر جایی که دوست دارید وارد شوید. ممکن است کمی طول بکشد تا خودتان را در فضا تنظیم کنید. در اینجا کاراکترها همچنان در سمت چپ و راست شما ظاهر می شوند. پس از این، زمان آن فرا رسیده است که خود را تله پورت کنید. یعنی لازم نیست پیاده‌روی کنید تا سایر بخش‌های دیسنترالند را ببینید. بلکه می‌توانید از شبکه خارج شده و فضاهای دیگری که توسط سایر کاربران انتخاب شده است را انتخاب کنید و وارد آن‌ها شوید.

مرحله سوم: وقت آن است که بازی کنید

Decentraland این امکان را به شما می‌دهد که بازی‌ کنید. محبوب‌ترین بازی که خیلی از افراد آن را انجام می‌دهند، "Wonder Mine Crafting Game" است. در این بازی شهاب سنگ‌ها به زمین برخورد می‌کنند و بازیکنان باید آنها را برای پول و مواد معدنی استخراج کنند. به هر آواتار 100 واندر کوین داده می‌شود تا خودشان شروع به کار کنند.

مرحله چهارم: حتما دوستان جدیدی پیدا می‌کنید!

 

پیدا کردن دوستان جدید در متاورس | چگونه وارد متاورس شویم

 

در حین بازی این فرصت را دارید که دوستان جدیدی پیدا کنید. می‌توانید از فرصت استفاده کنید، با بازیکنان دیگر صحبت کنید و احساس آنها در مورد متاورس را بپرسید. با صحبت کردن دوستان جدیدی پیدا می‌کنید و می‌توانید حتی در دنیای واقعی با آن‌ها قرار بگذارید.

اگر دوست داشتید وقت بیشتری در این فضا بگذرانید و سفرهای طولانی‌تری به متاورس داشته باشید، می‌توانید در دیسنترالند زمین بخرید.

مراحل ثبت نام در این سایت به این صورت است:

1. ابتدا وارد وب‌سایت Decentraland شوید.

2. روی دکمه "Start Exploring" در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.

3. اکنون دو گزینه در اختیار شما قرار می‌گیرد: "Play as a guest" - بازی به عنوان مهمان – یا "Play using your wallet" - بازی با استفاده از کیف پول خود.

4. اگر تصمیم به بازی با کیف پول خود دارید، باید یکی از کیف پول های MetaMask/WalletConnect/Fortmatic خود را متصل کنید.

5. پس از اتصال کیف پول، بازی شروع به بارگذاری می‌کند.

6. اگر بازی به عنوان مهمان را انتخاب کنید، بلافاصله بدون ورود به سیستم به دنیای بازی Decentraland منتقل می‌شوید.

اگر به عنوان مهمان بازی کنید، فقط می‌توانید کارهای محدودی مانند گشت و گذار در زمین و شخصی‌سازی آواتار خود را انجام دهید. با این حال، اگر با کیف پول خود بازی می‌کنید، می‌توانید بازی‌های مختلفی انجام دهید، زمین بخرید و دارایی ایجاد کنید.

 

2. چگونه به متاورس وارد شویم؟ ورود به Sandbox Metaverse 

 

چگونه به متاورس وارد شویم ؟ ورود به Sandbox Metaverse 

 

Sandbox یک دنیای مجازی است که می‌توانید تجربه‌های بازی مهیجی در آن داشته باشید، مالک آن شوید و حتی از آن کسب درآمد کنید. می‌توانید آواتارها، کالاهای مجازی و حتی بازی‌ها را با استفاده از ابزارهای VoxEdit و Game Maker ایجاد کنید، از آنها به عنوان NFT کسب درآمد کنید و در Sandbox Marketplace برای توکن‌های SAND به فروش برسانید. در اینجا نحوه پیوستن به The Sandbox Metaverse آورده شده است:

1. وارد وب‌سایت Sandbox Metaverse شوید.

2. روی دکمه "Sign in" در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.

3. پس از کلیک بر روی دکمه، از شما خواسته می شود تا حساب MetaMask خود را متصل کنید.

4. سپس نام کاربری، شناسه ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید.

5. حال روی "create" در سمت چپ کلیک کنید.

6. نرم افزار Game Maker را دانلود کرده و روی کامپیوتر خود نصب کنید.

7. برنامه را باز کنید، با اطلاعات کاربری خود وارد شوید و تمام! وارد بازی شوید!

 

3. چگونه وارد متاورس شویم ؟ ورود به Axie Infinity Metaverse

Axie Infinity نسخه بلاک چین Pokemon GO است و مقدمه‌ای عالی برای Metaverse محسوب می‌شود. شما می‌توانید این بازی را در اوقات فراغت خود، در حال حرکت، در اتوبوس، قطار یا هواپیما انجام دهید و حتی مقداری درآمد کسب کنید. بنابراین اگر قصد دارید این بازی را انجام دهید، مراحل زیر را طی کنید:

1. ابتدا به وب سایت رسمی Axie بروید.

2. روی بنر "Play Now" در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.

3. سپس باید یک کیف پول Ronin برای ذخیره دارایی‌های دیجیتال خود ایجاد کنید.

4. پس از انجام این کار، برای شروع بازی باید 3 Axies بخرید. می‌توانید کوین‌های AXS را در کیف پول Ronin خود واریز کنید و Axies را از بازار رسمی Axie خریداری کنید.

5. اکنون باید اکانت بازی خود را با وارد کردن ایمیل و رمز عبور خود راه‌اندازی کنید.

6. سپس Axie Infinity را دانلود کنید، وارد شوید و بازی را انجام دهید. این بازی در ویندوز، MacOS، اندروید و TestFlight در دسترس است.

 

برای ورود به دنیای متاورس به کیف پول دیجیتالی (Crypto wallet) نیاز دارید!

 

برای ورود به دنیای متاورس به کیف پول دیجیتالی (Crypto wallet) نیاز دارید | چگونه وارد متاورس شویم

 

حضور در متاورس دقیقا مثل زندگی در دنیای واقعی است. برای خرید هر چیزی از زمین گرفته تا خانه و لباس، به پول نیاز دارید. البته این کار اجباری نیست. ولی به هر حال بدون پول نمی‌توانید تجربه‌ای همه جانبه و کامل داشته باشید. شما حتی می‌توانید از این فضا کسب درآمد هم داشته باشید. بنابراین داشتن کیف پول دیجیتال تقریبا ضروری به نظر می‌رسد. چون قرار نیست دلار و ریال خرج کنید. صحبت از پول‌ها و دارایی‌های دیجیتالی است!

چگونه کیف پول دیجیتال داشته باشیم؟

کیف پول‌های ارز دیجیتال به سه صورت وجود دارند:

1. نرم‌افزاری یا گرم

2. سخت‌افزاری یا سرد

3. کیف پول کاغذی

اگر می‌خواهید کیف پول ارز دیجیتال را به صورت نرم‌افزاری داشته باشید، دو راه‌حل پیش رو دارید:

البته ما کیف پول مبتنی بر مرورگر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. چون مشکلات کمتری در پی خواهد داشت.

کیف پول‌های سخت افزاری امنیت بالاتری دارند. اما در صورتی که حجم بالایی ارز و دارایی‌های دیجیتال ندارید یا نمی‌خواهید در این زمینه سرمایه‌گذاری جدی انجام دهید، لازم نیست کیف پول سخت‌افزاری داشته باشید. اما اگر می‌خواهید این نوع کیف پول را تهیه کنید، لجر (ledger) پیشنهاد خوبی برای شما است.

مزایا و معایب کیف پول ‌های نرم افزاری

کیف پول ‌های نرم افزاری یا گرم به دلیل اتصال به اینترنت، سرعت بیشتری دارند و راحت‌تر می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. البته کیف پول گرم نسبت به کیف پول سرد امنیت کمتری دارد؛ چون به راحتی می‌تواند مورد حمله سایبری و هک شدن قرار بگیرد.

کیف پول کاغذی چیست؟

یک نوع دیگر کیف پول دیجیتالی وجود دارد که دقیقا مثل اسمشان یک تکه کاغذ هستند. روی این کاغذ آدرس ارز دیجیتال و کلید خصوصی به صورت QR code چاپ شده است. با استفاده از این کد دیجیتالی می‌توان ارز دیجیتال را ارسال و دریافت کرد.

البته این روش امنیت کافی ندارد و اگر آن را گم کنید یا از بین ببرید، امکان دسترسی به حسابتان را ندارید. حتی افرادی هم که آن را پیدا می‌کنند می‌توانند به راحتی به حساب کیف پول دیجیتال شما دسترسی داشته باشند.

البته این روش به افرادی که خیلی در ارتباط با اینترنت و دنیای الکترونیک متبحر نیستند، پیشنهاد می‌شود. اما باید خیلی مراقب همین تکه کاغذی که کل دارایی دیجیتال آن‌ها را در برگرفته است، باشند. چون هر کسی که آن را ببینید و کد آن را با گوشی اسکن کند، می‌توان دارایی‌های موجود در حساب را بردارد.

 

چطور از کیف پول دیجیتال نرم افزاری استفاده کنیم؟

استفاده از کیف پول دیجیتالی یک سری مرحله دارد. در ادامه این گام‌ها را با هم مرور می‌کنیم:

1. نرم افزار موبایل یا دسکتاپ کیف پول مورد نظر را دانلود و نصب نمایید. برخی از کیف پول ها هم در مرورگر باز می‌شوند.

2. نام کاربری و رمز عبور خود را انتخاب کنید و حساب کاربری خود را در کیف پول مورد نظر بسازید. بهتر است قابلیت تشخیص دو مرحله‌ای کیف پول را فعال کنید تا حسابتان امنیت بیشتری داشته باشد.

3. بعد از اینکه وارد حساب کاربری شدید، ۱۲ کلمه به شما نشان داده می‌شود. اگر نام کاربری و رمز عبور یا حتی هر دو مورد را فراموش کردید، می‌توانید از این 12 کلمه برای ورود به حسابتان استفاده کنید. کافی است این کلمات را در جایی مطمئن ذخیره کنید. اگر این کلمات را در نوت گوشی خود می‌نویسید، امکان دسترسی به کیف پول خود را به دیگران داده‌اید. پیشنهاد می‌کنیم از مکان امن‌تری مانند یک دفتر یا دفترچه کاغذی استفاده کنید.

 

چطور از کیف پول سخت افزاری استفاده کنیم؟

استفاده از کیف پول سخت افزاری همانند کیف پول نرم افزاری یک سری مرحله نیاز دارد. در ادامه با هم مرور می‌کنیم:

1. دستگاهی که خریداری کرده‌اید را از طریق کابل USB به کامپیوتر یا لپ تاپ خود متصل کنید. دو کلید دستگاه را بزنید تا روشن شود.

2. پس از اینکه عبارت New Device را در اسکرین کامپیوتر دیدید، کلید سمت راست دستگاه را فشار دهید.

3. از طریق اعدادی که روی دستگاه وجود دارد، رمز عبور خود را بزنید.

4. بعد از اینکه وارد دستگاه شدید، 24 کلمه به شما نشان داده می‌شود (مانند کیف پول نرم افزاری با این تفاوت که شامل 12 کلمه بود).

5. این کلمات را در جای امنی یادداشت کنید و نگه دارید.

6. این کلمات را در کیف پول هم وارد کنید تا دستگاه فعال شود.

7. نرم افزار مربوط به دستگاه را روی لپ تاپ یا کامپیوتر خود نصب کنید.

8. از بخش Manager برنامه، ارزهای دیجیتالی که می‌خواهید بخرید را انتخاب کنید.

 

چگونه کیف پول را به بازار مجازی متصل کنیم؟

در صورتی که می‌خواهید کیف پول را به یکی از بازارهای مجازی وصل کنید، می‌توانید مراحل زیر را طی کنید:

1. طبق روشی که اشاره کردیم، یک حساب کاربری بسازید و وارد آن شوید. (اگر می‌خواهید در Sandbox یا Dicentraland حساب بسازید، از گزینه Metamask استفاده کنید.)

2. بعد از اینکه گزینه Metamask را انتخاب کردید، یک پنجره باز می‌شود که باید روی دکمه Next در قسمت چپ و پایین پنجره کلیک کنید.

3. سپس روی گزینه Connect بزنید و کیف پول را به پلتفرم متصل کنید.

4. یک آدرس ایمیل و نام مستعار وارد کنید و Continue را بزنید.

5. سپس گزینه Sign در سمت چپ و پایین پنجره باز شده را بزنید.

6. کار تمام است! شما می‌توانید از کیف پولتان برای ارسال و دریافت ارز دیجیتال استفاده کنید.

 

چطور ارز دیجیتال بگیریم؟

برای نقل و انتقال پول در متاورس نیاز به کیف پول داشتیم. اما قبل از آن باید با ارزهای دیجیتال هم کار کرده باشیم و در یک صرافی آنلاین حساب داشته باشیم. در ادامه روش ایجاد حساب در صرافی کوکوین را با هم مرور می‌کنیم.

تا همین چند وقت پیش اکثر افرادی که در زمینه کریپتوکارنسی فعالیت می‌کردند، از صرافی بایننس استفاده می‌کردند. اما این صرافی کار را برای افراد ایرانی کمی مشکل کرد. به همین دلیل ما صرافی کوکوین را به شما پیشنهاد می‌دهیم. البته می‌توانید از صرافی‌های ایرانی هم استفاده کنید.

1. وارد سایت kucoin.com شوید.

2. روی گزینه Sign up در بالای صفحه سمت راست بزنید.

3. گزینه باز کردن حساب با ایمیل را بزنید.

4. ایمیل را وارد کرده و گزینه send code را بزنید.

5. کد ارسال شده به ایمیلتان را وارد کنید.

6. یک رمز عبور برای حساب خودتان انتخاب کنید. (حداقل 7 کاراکتر شامل حرف و عدد)

7. تیک سبز رنگ را بزنید و حساب را بسازید.

8. تبریک! در حال حاضر یک حساب در صرافی کوکوین دارید.

9. از بخش حساب کاربری روی Account security بزنید.

10. گزینه‌هایی نشان داده می‌شود که با فعال‌سازی آن‌ها می‌توانید امنیتتان را افزایش دهید.

11. به بخش تلفن، ایمیل و IP کاری نداشته باشید. کافی است تایید دومرحله‌ای گوگل را فعال کنید.

12. بارکد و رشته کدی به شما داده می‌شود که باید آن را وارد برنامه Google Authenticator کنید.

13. در این صورت این برنامه برای شما رمز یک بار مصرف تولید می‌کند.

14. کدی که برای حساب گوگل شما فرستاده شده است را وارد کنید و تایید را بزنید تا این مرحله نیز به طور کامل انجام شود.

با داشتن حساب در صرافی، می‌توانید راحت‌تر دارایی خود را جا به جا کنید. در ضمن اگر مایل هستید از سایر صرافی‌ها استفاده کنید، ثبت نام در آن‌ها تقریبا شبیه به همین مراحلی است که توضیح دادیم.

اگر به متاورس و موضوعات پیرامون اون علاقه داری، مقاله آموزش متاورس و هر آنچه باید بدانید! رو از دست نده!

نکته مهم

وقتی می‌خواهید وارد پلتفرم‌های مختلف متاورسی شوید، باید یک سری قوانین را بخوانید و با آن‌ها موافقت کنید تا اجازه ورود پیدا کنید. خیلی از کاربران بدون اینکه این قوانین و شرایط را بخوانند، گزینه "I agree" را تیک می‌زنند و این مرحله را سریع رد می‌کنند.

اما بهتر است قبل از تیک زدن شرایط را بخوانید. حتی اگر به زبان انگلیسی هم تسلط کافی ندارید از سایت‌های ترجمه‌ آنلاین استفاده کنید و قوانین را بخوانید. متاورس دنیایی را پیش روی ما قرار داده است که کاملا مجازی است، اما از طرفی انسان‌های واقعی با کلی دیتا و اطلاعات به آن وارد می‌شوند. بنابراین احتمالا با قبول خیلی از قوانین، شما اجازه استفاده از اطلاعاتتان را به پلتفرم‌ها می‌دهید.

اما لازم نیست نگران باشید. احتمالا با خواندن قوانین و مشاهده شرایط دلیلی برای نگرانی وجود نخواهد داشت. پس یک بار دیگر مقاله را بخوانید و با آماده کردن همه تجهیزات و امکانات، از حضور در متاورس لذت ببرید.

 

نکات کلیدی

  1. Decentraland
  2. Sandbox
  3. Axie Infinity
  1. نرم‌افزاری یا گرم
  2. سخت‌افزاری یا سرد
  3. کیف پول کاغذی

 

منبع

 cashify | stealthoptional

جمع بندی:

در این مقاله با آینده Metaverse و اینکه چگونه به دنیای متاورس وارد شویم، آشنا شدیم. همانطور که حالا همه در شبکه‌های اجتماعی عضو هستیم و در این فضا به تعامل و روابط اجتماعی خودمان می‌پردازیم، تا چندین سال آینده هم متاورس به یکی از ترندهای اصلی جهان تبدیل می‌شود. ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا در مقالات مختلف در بخش آینده پژوهی به طور مفصل به متاورس پرداخته‌ایم. این مقالات را دنبال کنید و نظر خود را در مورد این جهان و اتفاقات پیرامون آن به ما بگویید. به نظرتان اینطور که پیش‌بینی می‌شود این جهان محبوبیت زیادی پیدا می‌کند؟ 

سوالات متداول

در متاورس، کاربران با استفاده از فناوری‌هایی مانند واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR)، هوش مصنوعی، رسانه‌های اجتماعی و ارز دیجیتال، دنیای مجازی را با تقلید از دنیای فیزیکی می‌سازند. تا بتوانند در دنیای مجازی بهتر و هوشمندانه‌تر تعامل داشته باشند.

1. Sandbox .۳ Decentraland .۲ Axie Infinity

برای خرید اشیای مجازی در متاورس به کیف پول دیجیتال نیاز دارید. چون در این دنیا دیگر خبری از دلار، یورو و ریال نیست. دارایی‌ها و ارزهای دیجیتال مبادله می‌شوند. کیف پول دیجیتالی به سه صورت وجود دارد: 1. گرم یا نرم‌افزاری 2. سرد یا سخت‌افزاری 3. کیف پول کاغذی

از طریق پلتفرم‌های Decentraland، Sandbox و Axie Infinity و ثبت نام در آن‌ها می‌توانید وارد متاورس شوید. البته باید امکانات سخت‌افزاری مانند هدست واقعیت مجازی و کنترلر لمسی هم داشته باشید. اینترنت پرسرعت و داشتن کیف پول دیجیتال هم لازم است. در این مقاله یاد داده‌ایم که چگونه وارد متاورس شوید.

برچسب ها:

نسرین نجفی پور

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط

نظرات