اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ | انواع و کاربرد

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 11 مرداد، 1400 تاریخ آپدیت: 24 مهر، 1401 نویسنده: نسرین نجفی پور

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ | انواع و کاربرد

 

همه ما محبوبیت شبکه‌های اجتماعی و تاثیر فوق‌العاده آن‌ها در زندگی خودمان را دیده‌ایم. این موضوع اصلا به یک شهر و جامعه و فرهنگ خاص ارتباط ندارد و فعلا در همه دنیا مشابه است. خیلی از افراد لباس، لوازم منزل و حتی سبک زندگی خودشان را مثل بلاگرها و اینفلوئنسرهای معروف در یوتیوب و اینستاگرام انتخاب می‌کنند. بلاگرها یا یوتیوبرها هم با فعالیت در این شبکه‌ها به درآمدهای خیلی خوبی می‌رسند. به همین دلیل اینفلوئنسر مارکتینگ به یک نوع بازاریابی مدرن تبدیل شده است که فرصتی عالی برای نمایش تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات مختلف فراهم کرده است.

خیلی از برندها و کسب و کارها از این افراد به عنوان یک رسانه برای معرفی خودشان استفاده می‌کنند و تاثیرگذاری این افراد هم به حدی هست که برندها رضایت کافی از همکاری با آن‌ها داشته باشند. به هر حال اهمیت این موضوع آنقدر زیاد است که تبلیغات در اینستاگرام و همکاری با اینفلوئنسرها به یکی از اصلی‌ترین استراتژی‌های بازاریابی در ایران تبدیل شده است. با من و آموزش اینفلوئنسر مارکتینگ همراه باشید تا با استراتژی های مناسب برای اجرای کمپین های Influencer Marketing بیشتر آشنا شوید.

 

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست ؟‌

 

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست

 

اینفلوئنسر مارکتینگ نوعی بازاریابی است که به جای بازار هدف روی اینفلوئنسرها تمرکز دارد. برندها اینفلوئنسرهایی را که می‌توانند روی خریداران بالقوه آن‌ها تاثیر زیادی بگذارند، شناسایی می‌کنند و فعالیت‌های بازاریابی خود را بر محوریت این افراد انجام می‌دهند. اینفلوئنسرمارکتینگ ترکیبی از استراتژی‌های بازاریابی محتوایِ جدید و قدیم است. بازاریابی اینفلوئنسر مارکتنیگ تقریبا نوعی کانتنت مارکتینگ با محوریت اینفلوئنسرها است و ترکیبی از بازاریابی آنلاین اینفلوئنسرها، سلبریتی‌ها (افراد مشهور و قابل اعتماد) و بازاریابی دهان به دهان محسوب می‌شود که محصولات و خدمات به واسطه آن توسط افراد قابل اعتماد به مشتریان معرفی می‌شوند.

اینفلوئنسر مارکتینگ به جای بازار هدف روی اینفلوئنسرها تمرکز دارد. برندها اینفلوئنسرهایی را که می‌توانند روی خریداران بالقوه آن‌ها تاثیر زیادی بگذارند، شناسایی می‌کنند و فعالیت‌های بازاریابی خود را بر محوریت این افراد انجام می‌دهند.

 

اما اینفلوئنسر دقیقا کیست؟

معنی اینفلوئنسر چیست و اینفلوئنسر یعنی چی ؟

Influencer به معنی تاثیرگذار است و همانطور که مشخص است به فرد یا گروهی از افراد گفته می‌شود که می‌توانند تاثیر زیادی روی عقاید و رفتار دیگران داشته باشند. مثل چه کسانی؟ مثل مدل‌ها، سلبریتی‌ها و بلاگرهای فضای مجازی! مثلا یک اینفلوئنسر می‌تواند روی انتخاب و خرید کالا، سبک زندگی و خیلی از موضوعات مهم دیگر در زندگی افراد تاثیر بگذارد و به همین دلیل یک گزینه عالی برای تبلیغات و بازاریابی محسوب می‌شود. اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی معمولا فالوورهای زیاد و البته وفاداری دارند. به همین دلیل با تبلیغ یک برند، آن را به تعداد زیادی از افراد معرفی می‌کنند.

البته فقط تعداد فالوور مهم نیست! مهم این است که اینفلوئنسر منتخب چقدر محبوب و واقعا تاثیرگذار است! مثلا یک بازیگر ایرانی با 9 میلیون فالوور، لزوما نمی‌تواند اینفلوئنر محسوب شود. چون مخاطبین او از همه اقشار جامعه هستند و همکاری با آن‌ها برای اکثر برندها جوابگو نخواهد بود. نکته مهم دیگر مشارکت و تعامل فالوورها با اینفلوئنسر است؛ که نشان می‌دهد او تا چه محبوب است و در این فضا موثر عمل می‌کند.

 

دلیل اهمیت بازاریابی تاثیرگذار چیست؟‌

 

دلیل اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ

 

از آنجایی که بلاگرها و اینفلوئنسرها مخاطبان و فالوورهای خود را از پلت‌فرم شبکه‌های اجتماعی به دست می‌آورند، بنابراین بازاریابی تاثیرگذار با بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ارتباط نزدیکی دارد. از طریق این بستر می‌توان به مخاطبان زیادی دسترسی داشت زیرا که نیمی از جمعیت جهان از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

خبر خوب این است که با استفاده از بازاریابی تاثیرگذار می‌توان افرادی را جذب کرد که بواسطه بازاریابی سنتی امکانپذیر نبود. دو سوم از مصرف کنندگان از مسدودکننده‌های تبلیغات استفاده می‌کنند، در حالی که همین مشتریان نسبت به توصیه‌های بلاگرها واکنش خوبی نشان می‌دهند. 80 درصد از کاربران محصولات خود را براساس توصیه و پیشنهادهای بلاگرها خریداری می‌کنند.

شرکت‌ها و برندهایی که از بازاریابی تاثیرگذار استفاده می‌کنند، این موضوع را اثبات کرده‌اند. بنابراین هم اکنون که در عصر رسانه‌های اجتماعی زندگی می‌کنیم، استفاده از بازاریابی‌های تاثیرگذار می‌تواند به شرکت‌ها و برندها کمک شایانی بکند.

 

بازاریابی Influencer Marketing چه مزیت‌هایی دارد؟

 

مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ

 

بازاریابی تاثیر گذار مزیت‌های زیادی دارد که در ادامه به 10 مورد از مهم‌ترین مزایای آن اشاره می‌کنیم.

1. افزایش آگاهی از برند

یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های استفاده از تبلیغات اینفلوئنسر در اینستاگرام بهبود آگاهی افراد نسبت به برند است. مخاطبان هدف وقتی در شبکه‌های اجتماعی می‌چرخند، به راحتی نسبت به برند، پیشنهاد‌ها و فروش شما اطلاعات به دست می‌آورند. پس بهتر است که محتوایِ با ارزش تهیه کنید و به این صورت افراد بیشتری را جذب پیج اینستاگرام یا کانال یوتیوب خود کنید.

2. ایجاد اعتماد از طریق پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ

بلاگرها معمولا ارتباط نزدیک و محکمی با مخاطبان خود دارند و اعتماد عمیقی بین آن‌ها وجود دارد. البته همه بلاگرها این قدرت را ندارند؛ بلاگرهایی به چنین قدرتی می‌رسند که تاثیرگذاری خاصی داشته باشند و دقیقا به نقطه‌ای برسند که به آن‌ها اینفلوئنسر گفته شود. در این صورت مخاطبان به توصیه‌های آن‌ها توجه می‌کنند. مثلا وقتی یک فرد مشهور و سلبریتی محصول، کالا یا خدماتی را معرفی می‌کند، قصد تایید و اعتبار بخشیدن به آن برند را دارد و مخاطبین هم از برند موردنظر حمایت می‌کنند. خیلی وقت‌ها مخاطبین به دلایلی مثل چشم و هم چشمی و مقلد بودن، دوست دارند محصولات مورد تایید بلاگرها را تهیه کنند. این موضوع باعث می‌شود بلاگرهای محبوب مورد توجه برندها قرار بگیرند. پس بلاگرهای شبکه‌های اجتماعی مثل یوتیوبرها و اینفلوئنسر اینستاگرام و تیک تاک، برای محصول یا کالای معرفی شده اعتبار ایجاد می‌کنند.

اگر دوست دارید در مورد تولید محتوا در یوتیوب کلی اطلاعات مفید به دست بیاورید، مقاله یوتیوبر را از دست ندهید!

3. دسترسی به مخاطبان هدف

 

مخاطبان هدف در اینفلوئنسر مارکتینگ

 

اینفلوئنسرهایی که با برند و خدمات شما ارتباط دارند می‌توانند با خلاقیت و ارائه بهترین روش های تبلیغات اینترنتی، مخاطبان هدف را در اختیار شما قرار دهند. نیازی نیست که هزینه اضافی بابت امتحان و پیدا کردن بازار هدف خود پیدا کنید، زیرا بلاگرها می‌توانند نقش بازار هدف را داشته باشند. البته مهم این است که از ابتدا بلاگر یا اینفلوئنسر مناسب را انتخاب کنید.

مثلا اگر یک برند کوچک تازه کار در زمینه تولید پوشاک ورزشی دارید، بهتر است با یک نانو یا میکرو اینفلوئنسر که در همین زمینه فعالیت می‌کند، همکاری کنید. اگر برند شما نمی‌تواند هزینه تبلیغات اینفلوئنسر اینستاگرام را که معمولا بالا است بپردازد، در ابتدا با مگا اینفلوئنسرها کار نکنید. بلاگرهایی با میانگین فالوور 5k-50k مناسب هستند.

چون معمولا قیمت تبلیغات اینفلوئنسر ها بالا هستند. مثلا ممکن است یک اینفلوئنسر با 6 میلیون فالوور، بابت تبلیغ شما در یک استوری 15 ثانیه‌ای، 10 میلیون تومان بگیرد. این قیمت‌ها برای پست بسیار بالاتر است. در عوض کار کردن با میکرو و نانواینفلوئنسرها که چند ده هزار فالوور دارند، هزینه کمتری به همراه دارد و معمولا نتیجه خوبی هم در مقایسه با هزینه‌ای که پرداخته‌اید می‌دهد.

تعرفه اینفلوئنسر ها با هم متفاوت است. با تحقیق و جستجوی فراوان می‌توانید بهترین و موثرترین فرد تاثیرگذار با قیمت مناسب را برای تبلیغات و بازاریابی برند خود پیدا کنید. 

4. شکل‌گیری ترندها با تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ

از آنجایی که بلاگرها مخاطبان خود را در معرض ایده و فکرهای جدید، محصولات و برندهای متنوع قرار می‌دهند، می‌توانند جنبش و ترند جدیدی ایجاد کنند. اینفلوئنسرها محصولات و خدمات شما را در معرض نمایش قرار می‌دهند و توجه افراد زیادی را به سمت برند شما جلب می‌کنند. پس شما این شانس را دارید که خیلی راحت روی موج شبکه‌های اجتماعی و تاثیرگذاری این افراد قرار بگیرید و محصولات و خدمات زیادی بفروشید. خیلی وقت‌ها بلاگرها و اینفلوئنسرها باعث ایجاد یک جریان و ترند جدید در جامعه می‌شوند و افراد زیادی را با خودشان همراه می‌کنند.

5. ایجاد شرکای جدید

 

رسیدن به شرکای جدید با اینفلوئنسر مارکتینگ

 

مشارکت با یک بلاگر به معنی شروع یک رابطه قوی و محکم است. از طرفی امکان برقراری و توسعه ارتباطات بیشتر را هم برای شما برقرار می‌کند. به هر حال این ارتباطات باعث سود رساندن به هر دو طرف می‌شود و ممکن است شرکا یا سرمایه‌گذاران جدید برای شما به همراه داشته باشد.  

6. اتصال به یک بازار گسترده‌تر

یکی دیگر از مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ این است که باعث دسترسی به تعداد زیادی از مخاطبین می‌شود. مثلا اگر ایفلوئنسر موردنظر 500 هزار فالوور داشته باشد و استوری‌های او 350 هزار بازدید داشته باشند، با تبلیغ در استوری او، 350 هزار لید خواهید داشت. حتی اگر 1% از این افراد از شما خرید کنند، شما 3500 مشتری جدید پیدا کرده‌اید! حالا فکر کنید که با تاثیرگذاری بالای این افراد، چقدر بیشتر از این هم می‌توانید مشتری جدید داشته باشید.

7. تعداد زیادی لید به دست می‌آورید!

قطعا وقتی برندتان را از طریق کانالی مثل اینفلوئنسر مارکتینگ به کاربران اینترنت معرفی می‌کنید، تعداد لیدهایی که به دست می‌آورید افزایش پیدا می‌کند. مثلا اگر در شبکه اجتماعی خودتان و وبسایتتان شروع به معرفی محصول کنید، تنها به کاربران موجود، لیدهایی که از جستجوی ارگانیک به شما می‌رسند و تبلیغات دهان به دهان امید دارید؛ اما بازاریابی تاثیرگذار تعداد زیادی سرنخ برای شما به دنبال دارد.

8. افزایش نرخ تبدیل با استفاده از استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام

مزیت دیگر کار کردن با اینفلوئنسرها این است که دقیقا به علت تاثیرگذاری بالایی که دارند، نرخ تبدیل شما، یعنی میزان تبدیل لیدها به مشتریان وفادار را افزایش می‌دهند. مثلا اگر قبلا از 100 نفری که با برند شما آشنا می‌شدند و فالوور اینستاگرام شما می‌شدند، 2 نفر تبدیل به مشتری وفادار می‌شدند، با معرفی برندتان توسط یک اینفلوئنسر، این میزان به 10 نفر می‌رسد. یعنی افزایش ترخ تبدیل از 1% به 10%!

9. با اینفلوئنسرمارکتینگ ارزش ارائه دهید!

 

ارائه ارزش با اینفلوئنسر مارکتینگ | influencer marketing

 

این استراتژی، یک روش بسیار عالی برای ارزش بخشیدن به برند و از همه مهم‌تر ارائه ارزش به مشتری است. می‌توانید در این روش راه‌حل‌هایی برای مشکلات مختلف کاربران ارائه دهید، به ان‌ها آموزش دهید و انگیزه ایجاد کنید. و دقیقا به دلیل اهمیتی که اینفلوئنسرها برای مخاطبان خود قائل هستند، این یک روش عالی برای ارائه ارزش به مشتری است.

10. استراتژی محتوای بهتر با اینفلوئنسر مارکتینگ

اگر در شبکه‌های اجتماعی فعالیت جدی کرده باشید، می‌دانید که تولید محتوا در این فضا چقدر سخت است و به خلاقیت، دانش و تخصص زیادی نیاز دارد. اینفلوئنسرها معمولا افراد خلاقی هستند که همیشه کلی ایده برای تولید محتوا دارند. می‌توانید از نظر سناریو، برنامه‌ریزی، تولید و پخش بنر تبلیغاتی، ویدئو و ... با او مشورت کنید و محتوایی باکیفیت تولید کنید. این موضوع در نهایت به رضایت بیشتر شما، مخاطبین اینفلوئنسر، افزایش لید، نرخ تبدیل و در نهایت فروش شما منجر می‌شود.

 

کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ به چند دسته تقسیم می‌شود؟

 

کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ

 

وقتی که یک شرکتی تصمیم می‌گیرد تبلیغات خود را از طریق بازاریابی تاثیرگذار انجام دهد با استراتژی‌های متنوعی رو به رو می‌شود. در این بخش به 5 کمپین تبلیغاتی مهم در این زمینه اشاره می‌کنیم.

1. واگذاری تولید محتوا به رسانه‌های اجتماعی

واگذاری تولید محتوا به رسانه‌های اجتماعی برای برندها و شرکت‌هایی مناسب است که علاقه دارند در شبکه‌های اجتماعی مخاطبان بیشتری به دست آورند. از آنجایی که در این نوع بازاریابی حساب کاربری نماینده طی یک مدت زمان توافق شده در اختیار بلاگر قرار می‌گیرد، این نوع بازاریابی به جسارت زیادی نیاز دارد.

2. بازاریابی وابسته یا افیلیت مارکتینگ

بازاریابی وابسته یکی از روش‌های نسبتا ارزان و بدون دردسر برای تولید سرنخ (لید/Leads) است. در این استراتژی هزینه‌ای بابت مشتریانی که از طرف بلاگر وارد پیج یا سایت شما شده اند پرداخت می‌شود. در این حالت، نیازی نیست که زمان خود را برای انتخاب و مذاکره با اینفلوئنسر تلف کنید. بلکه به راحتی امکان ساخت اکانت در وب‌سایت خود ایجاد می‌کنید و منتظر افراد مشتاق می‌نشینید. برای اینکه با این موضوع مهم بیشتر آشنا شوید، مقاله افیلیت مارکتینگ چیست؟ را مطالعه کنید.

3. محتوای اسپانسردار در اینفلوئنسر مارکتینگ

این نوع بازاریابی تاثیرگذار معمولا در پلتفرم اینستاگرام وجود دارد. در این روش برندها و شرکت‌ها هزینه‌ای بابت پست یا استوری که قرار است در صفحه بلاگر منتشر شود پرداخت می‌کنند. این روش در ایران خیلی مرسوم است و به یکی از اصلی‌ترین و معروف‌ترین روش‌های تبلیغات و بازاریابی تبدیل شده است.

4. آنباکسینگ محصولات

 

آنباکسینگ محصولات در بازاریابی تاثیرگذار | اینفلوئنسر مارکتینگ

 

برندها و شرکت‌ها محصولی به عنوان هدیه برای بلاگر می‌فرستد و بلاگر موردنظر محصول را آنباکسینگ می‌کند و در مورد مزایای محصول توضیحاتی ارائه می‌دهد. البته هزینه این روش نسبت به روش‌های دیگر ارزان تر است. با این حال، این استراتژی کمی خطرناک است، چون مشخص نیست واکنش بلاگر به محصول شما چه باشد. اما اگر محصولات خوب و باکیفیتی تولید می‌کنید، جای نگرانی نیست.

5. سفیر برند، یکی از ارزان‌ترین کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ

بعضی از افراد نسبت به بعضی برندها اشتیاق بیشتری دارند و حتی تمایل آن‌ها به قدری بالاست که آن برند را به صورت رایگان معرفی می‌کنند. در این مواقع برندها و شرکت‌ها به شکل برنامه سفیر برند با اینفلوئنسرها قرارداد می‌بندند. این نوع استراتژی نتیجه خیلی خوبی دارد، زیرا که اینفلوئنسرها برندهای موردعلاقه خود را معرفی می‌کنند.

 

استراتژی‌های بازاریابی تاثیرگذار : چگونه اینفلوئنسر شویم ؟

 

استراتژی‌های اینفلوئنسر مارکتینگ

 

در ادامه مقاله در مورد استراتژی‌های اینفلوئنسر مارکتینگ صحبت می‌کنیم. به طور کلی این استراتژی به 6 زیر عنوان تقسیم می‌شود:

تعریف مخاطب هدف

تعریف مخاطب هدف می‌تواند به عنوان بخش اصلی هر کمپین تبلیغاتی به شمار رود. برای پیدا کردن مخاطبان هدف روش‌های مختلفی وجود دارد. باید به دنبال افرادی باشید که شباهت زیادی به مشتریان بالقوه دارند. از مشتریان خود نظرسنجی کنید و از آن‌ها بپرسید که از کدام کانال‌های ارتباطی استفاده می‌کنند و کدام اینلفوئنسرها را پیشنهاد می‌دهند یا اینکه چه عواملی روی تصمیم گیری خریدشان تاثیر می‌گذارد.

انتخاب مخاطب هدف، یکی از مهم‌ترین مراحل هر کمپین تبلیغاتی محسوب می‌شود.

اگر هدف شما جذب مخاطبین جدید است باید آن‌ها را جستجو کنید. برای شروع کار باید سوالاتی را از خودتان بپرسید.

تعیین و تنظیم اهداف و شاخص کلیدی عملکرد

از کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ هم درست مثل کمپین‌های تبلیغاتی دیگر می‌توان برای تحقق اهداف مختلف استفاده کرد. وظیفه شما این است که اهداف خود را به صورت واضح و روشن مشخص کنید. حتما به شاخص کلیدی عملکرد توجه کنید، زیرا با استفاده از این شاخص می‌توانید مشخص کنید به آن نتیجه و خروجی مطلوب و موردنظر خود رسیده‌اید یا نه. برای مثال اگر کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ شما روی فروش تمرکز دارد، فروش را به عنوان شاخص درنظر بگیرید. در این نمونه تعداد فروش، تعداد دانلود برنامه، ثبت نام‌هایی که به واسطه ایمیل انجام شده‌اند و ... می‌توانند به عنوان شاخص کلیدی عملکرد در نظر گرفته شوند.

مقاله پرسونا چیست؟ به شما در این زمینه کمک می‌کند. حتما آن را بخوانید.

پیدا کردن کانال ارتباطی درست

بازاریابان باور دارند که بعضی از رسانه‌های اجتماعی عملکرد بهتری در بازاریابی تاثیرگذار دارند. پلتفرم اینستاگرام به عنوان یکی از اصلی‌ترین پلتفرم‌ها برای معرفی 89% از برندها شناخته می‌شود. به همین دلیل دو سوم از برندها بودجه خود را برای بازاریابی در اینستاگرام مصرف می‌کنند. بهترین راه برای تشخیص مناسب بودن پلتفرم‌ها برای تبلیغ برند شما، تست و آزمایش آن رسانه می‌باشد. برای این کار چند کانال مختلف که امکان حضور مخاطبان شما در آن وجود دارد را انتخاب کنید و با استفاده از کمپین‌های تبلیغاتی ارزان بهترین بستر را مشخص کنید.

تعیین بودجه کمپین

این موضوع یکی از مراحل مهم ایجاد کمپین دیجیتال است؛ چون ایجاد کمپین مناسب به بودجه شما بستگی دارد. اینفلوئنسرها بر اساس تعداد مخاطبانی که دارند، نرخ بازار، علایق تبلیغ کننده و ... هزینه و بودجه خود را تعیین می‌کنند. اگر قصد ندارید هزینه زیادی صرف کنید بهتر است تبلیغات شما توسط بلاگرهایی با مخاطبان کمتر انجام گیرد. دقیقا مثل نانو و میکرو اینفلوئنسرها.

اهمیت انتخاب بلاگر درست برای اینفلوئنسر مارکتینگ

اگر تمامی مراحل قبل را به درستی انجام داده باشید ولی بلاگر اشتباهی را انتخاب کنید، همه زحمات شما از بین می‌رود. برای اینکه همه چیز به درستی پیش برود، بلاگری انتخاب کنید که بتواند ارزش برند شما را نمایش دهد. مخاطبان جعلی مشکل دیگری است که در مبحث اینفلوئنسر مارکتینگ وجود دارد. برای جلوگیری از این موضوع حساب کاربری و میزان تعاملات بلاگر موردنظر را با دقت بررسی کنید. از طرف دیگر مطمئن شوید که بلاگر موردنظر خود مخاطبان و فالوورهای وفاداری داشته باشند.

راه اندازی کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ

به طور معمول، وظیفه تولید محتوا بر عهده اینفلوئنسر است. با این حال اگر قصد دارید اهداف شما به مرحله اجرا برسد لازم است انتظارات و اهداف خود را به صورت واضح به بلاگر موردنظر انتقال دهید. برای این کار می‌توانید از مراحل زیر پیروی کنید:

این مقالات هم ممکن است برایتان جذاب باشد: 

 

نکات کلیدی

 

منبع: themarketingsage | DigitalMarketing | sendpulse

 

سوالات متداول

اینفلوئنسر مارکتینگ نوعی بازاریابی است که به جای بازار هدف روی اینفلوئنسرها تمرکز دارد. برندها افرادی تحت عنوان اینفلوئنسر که می‌توانند روی خریداران بالقوه تاثیر زیادی بگذارند، شناسایی می‌کنند و فعالیت‌های بازاریابی خود را بر محوریت این افراد انجام می‌دهند.

بلاگر فردی است که در فضای اینترنت وشبکه‌های اجتماعی به تولید محتوا می‌پردازد و از این طریق درآمد کسب می‌کند. برخی از بلاگرها تاثیر زیادی روی طرفداران و فالوورهای خود می‌گذارند و به آن‌ها، اینفلوئنسر گفته می‌شود. اینفلوئنسر فردی است که روی تصمیم خرید افراد دیگر اثر می‌گذارد و فرد را به خرید محصولی ترغیب می‌کند.

برای شروع بازاریابی اینفلوئنسر مارکتینگ باید از چند مرحله پیروی کنید: 1. تعریف مخاطب هدف 2. پیدا کردن کانال ارتباطی درست 3. تعیین بودجه کمپین 4. انتخاب بلاگر درست 5. راه اندازی کمپین

بسیاری از برندها از اینفلوئنسر مارکتینگ برای دستیابی به مخاطبان هدف خود استفاده می‌کنند. برندهای بزرگی مانند موتورولا، آدیداس، پپسی، کلیِر و دانکین دوناتز همگی از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می‌کنند. آدیداس سال‌هاست که از اینفلوئنسر مارکتینگ برای تبلیغ محصولات خود استفاده می‌کند و شرکت کلیِر هم از فرد مهم و تاثیرگذاری مثل رونالدو در تبلیغات خود کمک گرفته است.

80% از بازاریابان اینفلوئنسر مارکتینگ را موثر می‌دانند. 71% از بازاریابان کیفیت مشتریان و ترافیک حاصل از اینفلوئنسر مارکتینگ را بهتر از سایر منابع بازاریابی ارزیابی می‌کنند و 89% از بازاریابان می‌گویند که ROI بازاریابی تأثیرگذار نسبت به سایر کانال‌های بازاریابی بهتر است. به هر حال در این روش از افراد محبوب و مهم استفاده می‌شود و مردم به اعتمادی که به این افراد دارند، به محصولات و خدمات موردنظر علاقه بیشتری نشان می‌دهند و آن‌ها را بهتر می‌خرند.

برچسب ها:

نسرین نجفی پور

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط

نظرات