منو دیجیتال رستوران چیست؟ - توسعه نرم افزار منو دیجیتال در عصر جدید

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 05 اسفند، 1399 تاریخ آپدیت: 25 مهر، 1401 نویسنده: نسرین نجفی پور

منو دیجیتال رستوران چیست؟ - توسعه نرم افزار منو دیجیتال در عصر جدید

 

رفتن به رستوران و گذراندن اوقات فراغت، یکی از تفریحات جوان‌ها و خانواده‌ها بوده است. خیلی از افراد از رفتن به کافه و رستوران لذت می‌برند و گاهی مهمانی‌های خود را هم در این فضا برگزار می‌کنند. اما با آمدن ویروس کرونا تمامی این اتفاقات تحت تاثیر قرار گرفت. از طرفی رستوران‌ها باید به فکر روشی برای نگه داشتن مشتریان خود می‌بودند و از طرف دیگر بسیاری از افراد دلشان برای غذای رستوران موردعلاقه خود تنگ شده بود. اینجا بود که نقش منو دیجیتال رستوران پررنگ‌تر شد و بسیاری از رستوران‌ها به دوران اوج خودشان برگشتند. اما این اتفاق چطور افتاد؟ آیا در این مورد اطلاعاتی دارید؟ تا به حال دانلود نرم افزار منو دیجیتال را تجربه کرده‌اید؟ از این طریق غذا سفارش داده‌اید؟ در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم و چند رستوران با منوی دیجیتال یا نرم افزار منو رستوران را با هم مقایسه می‌کنیم. با من در عظیم مدیا همراه باشید.

 

چرا منو دیجیتال رستوران به وجود آمد؟   

با توسعه اینترنت و تکنولوژی، آینده کسب و کارها خیلی تغییر کرده است. مثلا رستوران‌ها که از منو دیجیتال و منو برد استفاده می‌کنند. به وجود آمدن منو دیجیتال رستوران دلایل مختلفی دارد. خیلی از رستوران‌ها از هزینه کردن برای منوهای کاغذی و تغییر مدام آن‌ها به خاطر تغییر هزینه‌ها خسته شده بودند و از طرفی این کار باعث آسودگی خاطر مشتریان در دوران شیوع بیماری کرونا می‌شد. بازاریابی اینترنتی برای رستوران ها در این دوران اهمیت زیادی پیدا کرد؛ تا جایی که ممکن بود با کمی تعلل، مشتریان خود را از دست بدهند.

سایت‌های مختلفی شروع به ساخت منو دیجیتال برای رستوران کردند و این موضوع باعث افزایش مشتری برای رستوران در دوران کرونا شد. برخی این خدمات را در سایت خود انجام می‌دهند و برخی دیگر نرم افزار ساخت منو رستوران ارائه داده‌اند. کار کردن با این منوها بسیار راحت است. مشتریان می‌توانند منوی هر رستوران را با تصاویر غذاها و توضیحاتشان ببینند و به راحتی سفارش خود را ثبت کنند. این روش باعث فروش بیشتر رستوران‌ها هم شده است.

علاوه بر این از یک سری برد دیجیتال برای سفارش‌گیری استفاده می‌شود. البته نمی‌توانیم بگوییم که همه رستوران‌ها از پس چنین کاری برمی‌آیند. اما رستوران‌هایی که ارزش زیادی برای مشتریان همیشگی خود قائل هستند و می‌خواهند تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، منوهایی بر پایه QrCode ایجاد کرده‌اند. این هوشمندسازی برای کافه‌ها و رستوران‌ها هزینه تقریبا بالایی دارد. اما در عوض سفارش‌گیری از طریق این بردها راحت‌تر است.

در این بین تعداد زیادی از افراد و شرکت‌ها محصولات مختلف و مقرون‌به‌صرفه‌ای تولید کرده‌اند. مثلا مشتری می‌تواند با گوشی هوشمند خود و به راحتی قیمت و توضیحات منوی رستوران را ببیند و غذای دلخواه خود را سفارش دهد. حتی برخی از آن‌ها باشگاه‌های مخصوص مشتریان دائمی هم دارند. پرداخت مبلغ هم کاملا آنلاین انجام می‌شود. نر‌م‌افزارهای مختلفی هم طراحی شده‌اند که تصویرهای جذاب انواع غذاها را با رابط کاربری آسان در اختیار مشتری قرار می‌دهند و باعث رضایت بیشتر افراد شده‌اند.

 

منو برد دیجیتال چیست و چه مزایایی دارد؟

 

منو برد دیجیتال چیست | منو دیجیتال رستوران

 

علاوه بر منوهای دیجیتال، برخی از رستوران‌ها از نوعی برد دیجیتال هم استفاده می‌کنند. منو برد دیجیتال که به آن تابلو منوی دیجیتال هم گفته می‌شود، نمایشگر LCD یا LED است که از آن برای مدیریت و نظارت بر منوهای رستوران استفاده می‌شود. این مدیریت از راه دور و به وسیله اینترنت انجام می‌شود. می‌توان انواع تصاویر، فیلم و متن منو (به صورت ثابت و متحرک) را در این نمایشگرها قرار داد و تابلو را در نقاط مختلف نصب کرد. مزیت این نوع بردها در این است که هزینه طراحی و تولید منو که شامل نوشتن قیمت‌ها، افزودن غذاهای جدید، دسرها و نوشیدنی‌ها است کمتر می‌شود. به خصوص زمانی که رستوران شما تعداد زیادی شعبه داشته باشد، هزینه‌های طراحی و تولید منو کاهش پیدا می‌کند.

به طور مثال نمایشگر در رستوران نصب می‌شود و مشتری با نگاه کردن به آن، انواع غذاها و قیمت‌ها را می‌بیند. همچنین می‌تواند از سر میز خود و با استفاده از منوی دیجیتال رومیزی، غذای خود را سفارش بدهد یا حتی گارسون را فرابخواند. این تجهیزات برای کاهش تعاملات فیزیکی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار مفید بوده‌اند و بسیاری از رستوران‌ها در دوران کرونا از آن‌ها استفاده کرده‌اند.  به طور کلی استفاده از دیجیتال مارکتینگ در کسب‌وکارهای سنتی و تغییر آن‌ها، موفقیت زیادی به همراه دارد. در ادامه چند سایت و نرم‌افزار مفید در زمینه منو دیجیتال را معرفی می‌کنیم. 

 

معرفی چند سایت و نرم‌افزار منو دیجیتال رستوران

سایت منّو، میزبان انواع رستوران‌ها و غذاخوری‌ها

این سایت منوی بیش از 1000 کافه و رستوران مختلف در کشور را در بر دارد. مشتری‌ها می‌توانند از مجموعه تصاویر هر رستوران دیدن کنند و حتی عکس خودشان با خاطره‌ای که از خرید از این سایت داشته‌اند را به اشتراک بگذارند. هر روز پیشنهادات جدید هر رستوران برای مشتریان ارائه می‌شود و قیمت‌ها به طور واضح زیر هر غذا نوشته شده‌اند. امکانات سایت منّو شامل:

است.

با استفاده از این سایت مشتری به هیچ نرم‌افزاری نیاز ندارد و به تمامی منوهای موجود در آن دسترسی دارد. همچنین انتخاب خیلی راحت است و هیچ ابهامی در منو وجود ندارد. احتیاجی به دستگاه‌های پیجر نیست و مشتری در زمان نیاز می‌تواند درخواست گارسون بدهد. در نهایت با وجود نظرسنجی‌هایی که وجود دارد، ایرادات کار ارزیابی می‌شود و مجموعه این مشکلات را رفع خواهد کرد.

سایت منو دیجیتال، ابزاری برای مدیریت منو دیجیتال رستوران

 

مدیریت منو دیجیتال رستوران

 

با استفاده از این سایت می‌توانید سفارش حضوری و آنلاین غذا را تجربه کنید. استفاده از این مجموعه مزایای ویژه‌ای برای رستوران‌دارها دارد. این امکانات و مزایا شامل موارد زیر هستند:

اسنپ فود، تجربه جذاب انتخاب غذای سریع

اسنپ فود، یکی از معروف‌ترین برنامه‌های اندروید برای مدیریت سفارش‌های مشتری و سفارش غذا است. در این برنامه انواع رستوران‌ها، فست فودها و غذاهای بیرون‌بر وجود دارند. این رستوران‌ها مشتریان خود را بر اساس موقعیت مکانی جذب می‌کنند. هر فرد با توجه به موقعیت مکانی رستوران‌های مختلفی در اطراف خود دارد که می‌تواند به آسانی منوی آن‌ها را ببیند و ثبت سفارش کند.

نرم‌افزار دیجیتال رستوران سپند

 

نرم ‌افزار دیجیتال رستوران | منو دیجیتال رستوران

 

این اپلیکیشن در سیستم عامل گوشی موبایل، تبلت و میزهای لمسی کار می‌کند و شامل تصاویر جذاب، رابط کاربری مطلوب و محیط گرافیکی زیبا است. مشتریان به آسانی از این برنامه استفاده می‌کنند و غذای دلخواهشان را سفارش می‌دهند. همچنین امکان فراخوانی گارسون و ثبت درخواست هم وجود دارد. ثبت سفارش توسط خود مشتری انجام می‌شود و امکان تغییر زبان نیز وجود دارد. مزایای استفاده از این اپلیکیشن در زیر آورده شده است:

نرم‌افزار منو دیجیتال رستوران و فست فود برنوفود

این نرم‌افزار برای تمامی خدمات‌دهندگان غذایی و خوراکی مانند رستوران، کافی شاپ، فست فود، بستنی‌فروشی و بیرون‌بر مناسب است. استفاده از این نرم‌افزار مزایای زیادی برای رستوران‌دارها دارد. این اپلیکیشن کاملا مدرن و سریع است و مدیریت انواع اغذیه‌فروشی‌ها را راحت می‌کند و استفاده از آن باعث کمتر شدن هزینه‌ها، جذب مشتری و بهره‌وری بیشتر می‌شود. برخی از مزایای آن در ادامه گفته شده است:

شرکت تولید نرم‌افزار سپیدز

این شرکت انواع نرم‌افزارهای مدیریت رستوران طراحی می‌کند و افرادی که دوست دارند اپلیکیشن اختصاصی رستوران و فست فود خود را داشته باشند، می‌توانند روی این شرکت حساب کنند. نرم‌افزارها و برنامه‌های تولیدی این شرکت بسیار کارآمد بوده‌اند و در طول بیش از 20 سال، بیشتر از 18 هزار فست فود، رستوران و کافی شاپ از نرم‌افزارها و خدمات این شرکت استفاده کرده‌اند. مزایای استفاده از خدمات سپیدز:

 

نکات کلیدی

مزایای استفاده از منو دیجیتال رستوران

مزایای وجود منو برد دیجیتال

 

جمع بندی:

در این مقاله با مزایای استفاده از نرم افزار منو رستوران و سایت‌هایی که چنین خدماتی ارائه می‌دهند، آشنا شدید. اگر شما هم دارای رستوران یا هر فضای تولید غذای دیگری هستید و دوست دارید منوی خود را دیجیتال کنید، از یکی از این اپلیکیشن‌ها استفاده کنید. مطمئنا هم مشتریان بیشتری جذب می‌کنید و هم با رعایت پروتکل‌ها رضایت بیشتری جذب می‌کنید. نظر شما چیست؟ به نظر شما کدام یک از این سایت‌ها و برنامه‌ها خدمات بهتری ارائه می‌دهند؟ آیا استفاده از این برنامه‌ها فایده دارد؟ اگر در این مورد سوال یا نظری دارید، با ما در عظیم مدیا به اشتراک بگذارید. ممنون که با ما همراه بودید.

سوالات متداول

منوی دیجیتال نسخه دیجیتالی منوی کاغذی اما از آن بهتر است. منوی دیجیتال تعاملی‌تر است و نمایش جذابی از جزئیات را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. منوی دیجیتال اغلب در تب لت یا صفحه نمایش تلویزیون نمایش داده می‌شود.

رستوران‌ها و غذاخوری‌ها می‌توانند مقدار غذا، نوع طعم و مزه و شکل ظاهری را در منو قرار دهند و مشتریان در زمان سفارش نیاز به کمک یا راهنمایی کارکنان نداشته باشند. این موضوع کمک می‌کند تا کسب‌وکارها فروش بیشتری داشته باشند و از طرف دیگر مشتریان هم احساس خوبی داشته باشند.

رستوران باید منوی خود را با جزئیات کامل به همراه تصاویر در نرم‌افزارهای مربوطه قرار دهد یا از طریق نمایشگر در اختیار مشتریان بگذارد. منوی دیجیتال به محض انتشار در تبلت یا تلویزیون منعکس می‌شود. قیمت‌ها می‌توانند بلافاصله به روز شوند؛ برخلاف منوی کاغذی که در این مورد انعطاف‌پذیری ندارند.

برچسب ها:

نسرین نجفی پور

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط