بهترین زمان برای کمک گرفتن از مشاور سئو + 9 ویژگی متخصص با تجربه

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 09 بهمن، 1400 تاریخ آپدیت: 24 مهر، 1401 نویسنده: نسرین نجفی پور

بهترین زمان برای کمک گرفتن از مشاور سئو + 9 ویژگی متخصص با تجربه

دنیا در حال تغییر است و این تغییر بیشتر از همه در کسب و کارها دیده می‌شود. مشاغل از آن حالت سنتی و فیزیکی درآمده‌اند و به سمت آنلاین و دیجیتالی شدن می‌روند. به همین دلیل رقابت در این فضا کمی سخت است. 

برای حضور موثر و موفق در شبکه‌های اجتماعی یا بالا بردن رتبه سایت به مشاوره آنلاین سئو نیاز داریم. مشاوری که کسب و کارهای مختلف را بشناسد، نیازهای آن‌ها را بررسی کند و برای مشکلات و مسائل مختلف راه‌حل داشته باشد. به طور کلی همه کسب و کارها برای ورود به دنیای آنلاین به یک مشاوره سئو حرفه‌ای نیاز دارند.در ادامه این مقاله به بررسی ویژگی‌ها و وظایف مشاور سئو می‌پردازیم و یک تیم خوب را هم در این زمینه معرفی می‌کنیم.

 

مشاور سئو کیست؟

 

مشاور سئو کیست | مشاوره رایگان سئو

 

یک مشاور سئو در زمینه سئو و بهینه‌سازی موتورهای جستجو فعالیت می‌کند. همچنین سعی می‌کند راه‌حل‌ها، ابزارها و همه آنچه برای بهبود سئوی سایت شما لازم است را ارائه دهد. چنین فردی در زمینه سئو داخلی، خارجی، سئو تکنیکال و … مهارت دارد.

سئوی سایت فرآیندی برنامه‌ریزی شده و دائمی است که توسط کارشناس سئو به طور مستمر بر روی سایت انجام می‌شود. عملکرد درست باعث می‌شود ترافیک بالایی به سایت وارد شود و بازدید، نرخ کلیک، دانلود، فروش و درآمد افزایش پیدا کند. 

مشاور سئو فردی است که بهترین روش‌های بهبود سئو را می‌شناسد و به این فرآیند سرعت می‌بخشد. البته مشاور هیچ وقت تضمینی برای نتیجه نهایی ارائه نمی‌دهد.

تنها وظیفه مشاور سئو نشان دادن بهترین راه و روش است. او معمولا چندین سال در زمینه سئو کار کرده است و تجربه بالایی دارد. برای هر نوع کسب و کار و جایگاهی روش‌های متنوعی دارد و به اصطلاح برای همه یک نسخه نمی‌پیچد.

مشاوره سئو سایت بهترین کلمات کلیدی را برای تولید محتوای سایت پیدا می‌کند، برای سئو داخلی و خارجی سایت برنامه‌ریزی کند، با کدهای HTML آشنایی دارد و قبلا در همه این زمینه‌ها کار کرده است.

 او به شما کمک می‌کند رتبه صفحات سایتتان را در serp گوگل بالا ببرید و به این صورت آگاهی از برندتان را افزایش داده و باعث افزایش لیدها و در نهایت مشتری شوید.

مشاور حرفه‌ای سئو از الگوریتم‌های گوگل اطلاع دارد، در جریان آخرین آپدیت‌های گوگل مثلا آپدیت الگوریتم مرغ مگس خوار هست و در راستای الگوریتم‌های این موتور جستجو به کسب و کارها مشاوره می‌دهد.یادتان هست تا چند سال پیش وارد هر سایتی که می‌شدیم هزار تا صفحه pop-up باز می‌شد و خیلی از سایت‌ها هم به خرید بک‌لینک روی می‌آوردند؟! اما امروز همه این روش‌ها برای رشد سایت یا کسب درآمد منسوخ شده است. مشاور سئو روش‌های مناسب‌تری به شما پیشنهاد می‌دهد تا نتایج بهتری از بهینه‌سازی سایت بگیرید.

خدمات مشاوره سئو شامل موارد زیر است و یک مشاور در این زمینه‌ها تخصص دارد:

 

چرا باید از مشاور سئو کمک بگیرید؟

 

چرا باید از مشاور سئو کمک بگیرید؟

 

کسب و کارها در دنیای امروز از حال و هوای سنتی بیرون آمده‌اند. دیگر خبری از بازاریابی سنتی (تلفنی، تراکت و …) نیست و اکثر تبلیغات در اینترنت انجام می‌شود. 

شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، فیسبوک و توئیتر به محلی برای راه‌اندازی فروشگاه‌های آنلاین تبدیل شده‌اند. از طرفی وبسایت‌ها هم کاملا قابل اعتماد هستند و درصد بالایی از افراد جامعه از وبسایت‌های فروشگاهی خرید می‌کنند.کسب و کارها برای اینکه مشتریان بیشتری جذب کنند، باید رتبه خوبی در موتورهای جستجو به دست بیاورند تا سریع‌تر دیده و شناخته شوند. به همین دلیل اجرای استراتژی‌های سئو اهمیت زیادی دارد. برای همین بهتر است از یک مشاور سئو کمک گرفته شود تا همه چیز با روند بهتر و درست‌تری طی شود.

 

خدمات مشاوره سئو چیست؟

فردی که در زمینه سئو مشاوره می‌دهد، باید دانش عمومی و تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ داشته باشد. در ضمن با اصول بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو هم آشنا باشد. در ادامه همه آنچه یک مشاور سئوی باتجربه و کارآزموده از پس آن برمی‌آید را معرفی کرده‌ایم:

برخی از این خدمات را به تفصیل توضیح می‌دهیم.

1- بهینه کردن ساختار پیوند داخلی سایت

ساختار پیوند داخلی و نقشه لینک های داخلی در صفحات وب شما باعث می‌شود که خوانندگان به صفحات یا منابع مرتبط دیگر در سایت شما وارد شوند. بنابراین باید توسط مشاور سئو بهینه شود.

پیوند داخلی اغلب برای این است که بازدیدکنندگان، برای مدت طولانی تری در سایت شما بمانند. بنابراین  نقش کلیدی در سئو دارند. 

ساختار پیوند شما باید مرتبط با نقشه سایت یا سازمان وب سایت شما باشد و به موتورهای جستجو ارسال شود. چه سایت شما ده صفحه یا چند هزار صفحه داشته باشد، این کار به خزنده‌های وب کمک می‌کند تا ساختار سایت شما و نحوه پیوند اطلاعات با هم را درک کنند.

ساختار پیوند شما باید منطقی باشد و از منطقی که توسط نقشه سایت شما تعیین شده است پیروی کند. بازدیدکنندگان و خزنده‌های وب هر دو از این پیوند سود می‌برند و هرچه لینک‌های داخلی بیشتری داشته باشید ساختار شما قوی‌تر به نظر می‌رسد.

2- افزایش CRO

یکی دیگر از خدمات مشاور سئو، افزایش CRO است. CRO همان بهینه سازی نرخ تبدیل است که باعث افزایش فروش می‌شود. هرچه CRO بیشتر باشد، مشتریان و کارفرمایان نیز راضی‌تر خواهند بود. پیشنهادات لازم برای افزایش نرخ تبدیل در جلسه مشاوره ارائه می‌شود.

برخی از پیشنهادات CRO می‌تواند موارد زیر باشد:

3- کاهش نرخ پرش 

همانطور که بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی‌تری جذب می‌کنید، می‌توانید نرخ پرش خود را نیز کاهش دهید. نرخ پرش معیاری است که میزان ترافیکی که به یکی از صفحات شما می رسد و بلافاصله از آن خارج می شود را اندازه گیری می‌کند و مشاور سئو باید نرخ پرش را کاهش دهد.

چند دلیل مختلف وجود دارد که نرخ پرش شما بالا می‌رود، مانند:

به هر دلیلی، نرخ پرش بالا به موتورهای جستجو نشان می دهد که محتوای شما ارزشمند نیست و رتبه سایت شما را به در مقالات و صفحات وب که می توانند توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کنند، کاهش می دهد. 

بهبود زمان بازدیدکنندگان در صفحات، نرخ پرش را کاهش می دهد، بنابراین می توانید دو هدف اصلی سئو را با یک رویکرد انجام دهید.

4-  به حداکثر رساندن سرعت صفحه

آیا چیزی آزاردهنده‌تر از سایتی هست که آهسته بارگذاری می‌شود؟ 

به زمانی فکر کنید که برای یافتن اطلاعات یا نگاه کردن به یک محصول به وب‌سایتی مراجعه می‌کردید و صفحه بارگیری نمی‌شد یا به صورت نیمه بارگذاری می‌شد. 

پس از مدتی، احتمالاً صفحه را ترک کرده اید زیرا ناراحتی ناشی از انتظار لود شدن صفحات، ارزش کیفیت بالقوه محتوای صفحه را نداشت. 

شما می توانید بهترین محتوا، داده یا محصولات و خدمات را در صنعت خود ارائه دهید، اما اگر صفحات سایت شما به کندی بارگذاری شوند، بازدیدکنندگان برای دیدن آن منتظر نخواهند بود. این یکی از خدماتی است که یک مشاور سئو با تجربه ارائه می‌کند. به حداکثر رساندن سرعت صفحه خود برای داشتن زمان بارگذاری سریع به ترافیک سایت شما کمک می کند.

کند بودن صفحات سایت بیشتر به دلیل تصاویر موجود در آن است. اندازه‌های بزرگ تصویر و فرمت‌های تصویر قدیمی می‌توانند سرعت بارگذاری وب‌سایت شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهند، بنابراین اگر متوجه شدید که صفحات شما بارگذاری کندی دارند، از تصاویر موجود در صفحه سایت شروع کنید.

 

وظایف مشاور سئو

 

وظایف مشاور سئو حرفه ای

 

مشاور حرفه ای سئو آگاهی و دانش کاملی در زمینه دیجیتال مارکتینگ دارد و باید توانایی عملی کردن استراتژی‌های برنامه‌ریزی شده را داشته باشد. وقتی یک مشاور خود را در این زمینه معرفی می‌کند، یعنی توانایی بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو را دارد و می‌تواند برگ برنده‌ای برای بیزنس شما محسوب شود.

مشاور سئو از سایر بخش‌های بازاریابی سازمان مانند بازاریابی و فروش جدا نیست و می‌تواند در این زمینه‌ها همکاری کند و راه‌حل‌هایی ارائه دهد. همین که اهداف شرکت را بداند و بتواند رقبا را تحلیل کند، کلی راه‌حل و روش جدید و مفید ارائه می‌دهد.

دغدغه اصلی مشاور سئو این است که جایگاه و رتبه خوبی برای صفحات سایت شما کسب کند. به همین دلیل سعی می‌کند کلمات کلیدی مناسبی پیدا کند یا شما را در این زمینه راهنمایی کند، سئوی داخلی سایت را بهبود ببخشد، روش‌هایی برای بک‌لینک‌سازی ارائه دهد و ساختار و معماری سایت را بررسی کند. همچنین در مورد سیستم‌های مدیریت محتوا و ابزارهای آن‌ها شناخت و اطلاعات کافی دارد.

در بخش قبلی خدمات و وظایفی که یک مشاور سئو باید انجام دهد را آورده‌ایم. اما متخصص یا مشاور وظایف دیگری هم دارد. مثلا:

برای اینکه بهتر بفهمید که مشاور سئو کیست در ادامه برخی از وظایف مشاور سئو را با جزئیات بیشتری توضیح می‌دهیم.

1- آنالیز کلی سایت از دیگر وظایف مشاور سئو

 بررسی سئو سایت با هدف بهینه‌سازی بهتر سایت برای موتور جستجو (SEO) است. مشاور سئو، تجزیه و تحلیل سئو سایت را برای افزایش کیفیت و نظارت بر سئوی وب سایت انجام می‌دهد.

یک تیم متخصص سئو با داشتن تجربه بالایی که در صنعت سئو دارد، با بررسی الگوریتم‌ها، جریمه‌ها و عوامل مؤثر بر سئو، سایت را بررسی می‌کند. به عنوان مشاور سئو می‌داند که وب سایت‌ها باید برای رسیدن به چه اصولی تمرکز کنند و زمان خود را صرف چه چیز‌هایی کنند.

هنگامی که تجزیه و تحلیل به درستی انجام شود، اولین گام مهم برای سئو سایت انجام شده است که باعث می‌شود شما در مسیر درستی قرار بگیرید.

2- اولویت‌بندی کلیدواژه‌ها به وسیله مشاور سئو 

چرا تحقیق کلمات کلیدی مهم است؟ یکی از وظایف مشاور سئو، تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. تحقیقات پیرامون کلمات کلیدی، بینش ارزشمندی را به شما می‌دهد. شما دید گسترده‌ای پیدا خواهید کرد، در مورد اینکه مخاطبان شما واقعاً چه سوالاتی را در Google جستجو می‌کنند. بینشی که در مورد این عبارات جستجوی واقعی بدست می‌آورید، می‌تواند به استراتژی محتوا و همچنین استراتژی بازاریابی شما کمک کند.

افراد هنگام انجام تحقیقات آنلاین از کلمات کلیدی برای یافتن راه حل یا پاسخ به سؤالات و نیاز‌هایشان استفاده می‌کنند. بنابراین اگر محتوای شما در حین انجام جستجوی مخاطبان دیده شود، ترافیک بیشتری به دست خواهید آورد. بنابراین، شما باید آن جستجو‌ها و کلمات کلیدی را هدف قرار دهید.

علاوه بر این، در بازاریابی درونگرا، ما محتوایمان را پیرامون آنچه می‌خواهیم به مردم بگوییم ایجاد نمی‌کنیم. ما باید محتوایی را پیرامون آنچه مردم می‌خواهند کشف کنند ایجاد کنیم. به عبارت دیگر ما خواسته مخاطب را برای جذب آن‌ها هدف قرار می‌دهیم تا مخاطب ما به سمت ما بیاید.

همه این‌ها با تحقیق کلمات کلیدی شروع می‌شود. یافتن کلمات کلیدی هدف یکی از وظایف اصلی مشاور سئو است. با هدف قرار دادن کلمات مناسب، مشاور سئو به کسب و کار شما کمک می‌کند تا مخاطبان بیشتری را جذب کرده و فروش خود را افزایش دهید.

در طول فرآیند، مشاور سئو مسائل زیر را مد نظر قرار می‌دهد:

آیا محتوای شما کلمات کلیدی صحیح را هدف قرار می‌دهد؟

آیا هدف جستجو را برآورده می‌کند؟

آیا به خوبی نوشته شده، به خوبی تحقیق شده و به روز است؟

آیا باعث تبدیل خوانندگان و ایجاد درآمد می‌شود؟

کدام فرصت‌های جدید را می‌توانید دنبال کنید؟

3- بررسی مقالات و صفحات ایندکس شده یا نشده یکی از مهم‌ترین وظایف مشاور سئو

مشاور سئو بررسی می‌کند که وب سایت شما قابل خزیدن برای موتور‌های جست و جو است یا خیر. اولین قدم این است که مطمئن شود وب سایت شما به موتور‌های جستجو اجازه می‌دهد در صفحات شما بخزند. از این گذشته، اگر یک موتور جستجو هرگز صفحات سایت شما را پیدا نکند، قبول دارید که ایجاد محتوای عالی هیچ فایده‌ای ندارد؟

 هر سایت فایلی به نام robots. txt دارد که به مدیریت دسترسی خزنده‌های وب کمک می‌کند. اینکه به کدام صفحات دسترسی داشته باشند یا اجازه دسترسی به کدام صفحات را نداشته باشند.

 بنابراین ما نمی‌خواهیم برخی از صفحات در SERP (صفحه جست و جوی گوگل) وجود داشته باشد. در عوض می‌خواهیم ترافیک را به برخی از صفحات سایت منتقل کنیم. اگر سایت شما وردپرسی است، مشاور سئو با استفاده از افزونه رایجی مانند Yoast به راحتی این کار را با چند کلیک برای سایت شما انجام می‌دهد.

گوگل یک ابزار تست robots. txt (robots. txt testing tool) نیز دارد که می‌توانید از آن برای بررسی اینکه آیا سایت شما در حال حاضر در دسترس است یا خیر استفاده کنید. 

 

آژانس دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا با فعالیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ، خدمات دیجیتال مارکتینگ زیر را ارائه می‌دهد:

شما می‌توانید برای رشد بیزینس خود از مشاوره رایگان سئو سایت استفاده کنید.

 

اهداف مهم و استراتژیک مشاور سئو

 

اهداف مهم و استراتژیک مشاور سئو

 

کسب و کارها معمولا به دلایل خاصی مشاوران سئو را استخدام می‌کنند یا از آن‌ها به صورت پروژه‌ای کمک می‌گیرند. در واقع این افراد در سه مورد خاص به مشاغل کمک می‌کنند. این سه هدف را در ادامه به طور کامل بررسی می‌کنیم.

۱. آگاهی از برند (Brand Awareness)

اصلی‌ترین هدف مشاور سئو و کمترین سودی که راه‌اندازی وبسایت و بهبود سئو برای کسب و کارها انجام می‌دهد، آگاهی از برند است. برخی تصور می‌کنند تا زمانی که در رتبه‌های اول گوگل قرار نگرفته‌اند، شانسی برای شناخته شدن ندارند. اما چنین چیزی واقعیت ندارد. 

به هر حال با کار بیشتر روی سایت می‌توان به رتبه‌های بالا رسید، اما از همان ابتدا می‌توانید با تبلیغات، راه‌اندازی فروشگاه آنلاین و پشتیبانی در اینستاگرام کسب و کارتان را معرفی کنید.

۲. افزایش ترافیک وب سایت

هدف بعدی که برای مشاور سئو اهمیت زیادی دارد، افزایش ورود کاربران به وب سایت، بازدید و ترافیک بیشتر است. مثل این است که شما مغازه‌ای در یکی از کوچه‌های فرعی شهر بزنید. در ابتدا کسی شما را نمی‌شناسد؛ اما با تبلیغات، ارائه محصول و خدمات با کیفیت و افزایش آگاهی از برند، کلی مشتری پیدا می‌کنید و به اصطلاح پاخور مغازه بالا می‌رود.

سایت شما هم چنین وضعیتی دارد؛ پس از مدتی ترافیک بالایی می‌گیرد. البته به شرطی که از یک مشاور زبده کمک بگیرید و همه پیشنهادات و توصیه‌های او را رعایت کنید. در این صورت کلی مخاطب و مشتری جدید پیدا می‌کنید و هر روز شناخته شده‌تر می‌شوید.

برای اینکه اوضاع را بهتر مدیریت و کنترل کنید، باید با ابزارهای آنالیز وب سایت آشنایی داشته باشید و از آن‌ها استفاده کنید. ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس، گوگل سرچ کنسول و گوگل دیتا استودیو در این زمینه به شما کمک می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با این ابزارها، مقالات زیر را بخوانید:

 

3. بازگشت سرمایه، یکی از دلایل اصلی استخدام مشاور سئو

 

بازگشت سرمایه، یکی از دلایل اصلی استخدام مشاور سئو

 

یکی از اصلی‌ترین مزایای بازاریابی اینترنتی و دیجیتال، بازگشت سریع سرمایه است. هر شرکتی در ابتدای کار مقدار خاصی هزینه سرمایه‌گذاری می‌کند و زمان خاصی هم طول می‌کشد تا هزینه‌ای که کرده است برگردد و شرکت به سود برسد.

دیجیتال مارکتینگ و سئو سایت این زمان را کاهش می‌دهد و از طرفی با افزایش مشتریان نسبت به فروشگاه‌های حضوری و فیزیکی، باعث سودآوری بیشتری می‌شود. پیدا کردن لید و مشتری در فضای آنلاین راحت‌تر است و از طرفی گستره جغرافیایی بیشتری را هم دربرمی‌گیرد.

کسب و کارها می‌توانند به جای شهروندان یک شهر، کل یک کشور را هدف قرار دهند. اگر دوست دارید در این زمینه اطلاعات بیشتری داشته باشید و با بازاریابی اینترنتی به طور کامل آشنا شوید، مقالات زیر به شما کمک می‌کنند.

 

یک مشاور با تجربه سئو چه مهارت‌های فردی و شخصیتی دارد؟

 

یک مشاور با تجربه سئو چه مهارت‌های فردی و شخصیتی دارد؟ | مشاور سئو

 

هر مشاوری را نمی‌توان به عنوان یک مشاور سئو حرفه‌ای معرفی کرد. این شخص علاوه بر اینکه باید دانش تخصصی کار را بداند، باید یک سری ویژگی شخصیتی هم داشته باشد. مثلا همواره در پی یادگیری و پیشرفت باشد، دلسوز باشد و پیشنهادات مفیدی ارائه دهد و مهارت‌های دیگری که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

1. مشاور سئو سایت تفکری انتقادی دارد

 

مشاور سئو سایت تفکری انتقادی دارد

 

وبسایت‌های مختلف طراحی‌ها و استراتژی‌های مختلفی دارند. هیچ دو کسب و کاری طرح مشابهی ندارند و به همین دلیل با موضوعات و مشکلات متفاوتی هم رو به رو می‌شوند. مثلا ممکن است یک شرکت برای خرید هاست با چالش رو به رو باشد و یک وبسایت دیگر نیاز به لینک‌سازی خارجی داشته باشد تا توانایی رقابت با رقبا را پیدا کند.

به همین دلیل متخصص سئو باید همواره به دنبال پیدا کردن مشکلات و رفع آن‌ها باشد. اینکه رقبا در حال انجام چه کاری هستند و چه اقدام‌هایی به شما کمک می‌کند که مسیر را درست‌تر طی کنید.

به هر حال مشاور سئو به شما در طی کردن مسیر درست کمک می‌کند. او همه جوانب را بررسی می‌کند، اتفاقات درست و غلط را مشخص می‌کند تا دلیل آن‌ها را بفهمید و سپس برای رفع آن‌ها راه‌حل ارائه می‌دهد.

مشاور حرفه ای سئو می‌داند که فرمول مشخص و استانداردی برای SEO نداریم. تنها باید با دقت همه جوانب را بررسی کند و برای رفع مشکلات راه‌حل پیدا کند.

2. توانایی تدوین استراتژی و اولویت‌بندی تسک‌ها

 

اهمیت کلمات کلیدی در فعالیت های مشاوره سئو

 

همانطور که از ابتدای مقاله دیده‌اید، سئو کلی آیتم مختلف دارد که همه آن‌ها باید بررسی شوند. هر کدام از بخش‌ها هم کلی کار دارند که باید یک به یک انجام شوند. به همین دلیل اولویت‌بندی وظایف خیلی اهمیت دارد. اینکه کدام کارها بر اساس اهمیتی که دارند در ابتدا انجام شوند و حجم زمان صرف شده برای کدام مورد بیشتر باشد.

مثلا مشاور سئو باید تعیین کند که لینک‌سازی داخلی در چه مقالاتی و با چه حجمی انجام شود، بک‌لینک‌سازی و رپورتاژ آگهی برای چه مقالاتی انجام شود، چه سایت‌هایی برای رپورتاژ آگهی انتخاب شوند و چه مقالاتی ارزش لینک‌سازی خارجی ندارند. کلی آیتم برای اولویت‌بندی وجود دارد که مشاور سئو در همه این موارد نظر خود را ارائه می‌دهد.

مثلا انتخاب کلمات کلیدی برای تولید محتوا، آپدیت‌ مقالات برای رسیدن به نتایج بالاتر گوگل و بررسی خطاهای سایت و رفع آن‌ها نیاز به اولویت‌بندی دارند.

 

برای دریافت مشاوره سئو رایگان با آژانس دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا تماس بگیرید.

 

3. بررسی و تحقیق، یکی از توانایی‌های مشاوره سئو حرفه ای

متخصص و مشاور معمولا در زمینه‌های کاری خودش اطلاعات کافی دارد؛ اما هیچ وقت دست از تحقیق برنمی‌دارد. در این صورت می‌تواند بهترین عملکرد را داشته باشد. 

برخی افراد از موقعیت‌ها و اتفاقات جدید می‌ترسند و با تغییر خیلی راحت نیستند. اما افراد باهوش می‌دانند که تغییر یک فرصت برای پیشرفت است. به راحتی با جستجو در اینترنت و مطالعه می‌توان برای همه مشکلات راه‌حل پیدا کرد.

به عنوان مثال تحقیق در زمینه کلمات کلیدی اهمیت زیادی دارد. باید کوئری‌های جدید و مواردی که سرچ بالایی دارند تشخیص داده شوند. کار با ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی برای رساندن سایت شما به صفحه اول گوگل خیلی مهم است. ابزارهایی مثل Google’s Keyword Planner ,Ahref, Moz و kwfinder برای یافتن بهترین کیوورد و استراتژی تولید محتوا کمک زیادی می‌کنند.

به روز بودن، اطلاع داشتن از الگوریتم‌ها و آپدیت‌های جدید گوگل و همگامی با آن‌ها نیز مهم است. به همین دلیل است که می‌گوییم یک مشاور سئو حرفه ای باید توانایی تحقیق داشته باشد.

مشاوره seo باید همواره در حال تحقیق، یافتن روش‌های جدید و به روز باشد. سئو موضوعی نیست که برای یک بار آن را یاد بگیرید و دیگر تا همیشه همه چیز را بدانید. اگر از همکاران خود عقب بمانید، کلی فرصت را برای پیشرفت از دست می‌دهید.

4. آنالیز وبسایت، یکی از وظایف مهم مشاوره seo

 

 آنالیز وبسایت، یکی از وظایف مهم مشاوره seo | مشاور سئو

 

آنالیز وب سایت یکی از اصول اساسی سئو سایت است. درستی عملکرد و خطاها و اشتباهات به کمک آنالیز وب سایت مشخص می‌شود. هر یک از اقدامات و عملکردها با روش‌های مختلفی بررسی می‌شوند. به همین دلیل باید از ابزارهای آنالیز وب سایت که در بخش‌های قبلی هم معرفی شدند کمک بگیرید.

مشاور سئو می‌داند چگونه از ابزارهای مختلف آنالیز وب سایت استفاده کند، داده‌ها را دریافت کند و آن‌ها را تحلیل کند. در ادامه برای بهبود وضعیت راه‌حل‌هایی ارائه دهد. کلا سئو فرآیندی گزارش محور است و اگر نتوان اعداد و داده‌ها را تحلیل کرد، نمی‌توان راه‌حل‌های مفیدی ارائه داد.

افراد علاقه‌مند می‌توانند تحلیل این اطلاعات را با کمی کار و تجربه یاد بگیرند. اما به هر حال کمک گرفتن از یک مشاور سئو حرفه‌ای خالی از لطف نیست.

5. یک مشاور سئو باید به روز باشد

همانطور که گفتیم سئو فرآیندی دائمی و در حال تغییر است. تصمیم‌گیری‌های آنی در حین کار اهمیت زیادی دارند؛ چون ممکن است در حال انجام کار به موردی پی ببرید که اهمیت بیشتری نسبت به کار کنونی شما دارد. پس در سئو سایت همواره در حال تکامل هستید و نمی‌توانید به دانسته‌های ماه‌ها و هفته‌های پیش اکتفا کنید.

گوگل به روز رسانی‌های متعددی انجام می‌دهد و روش بررسی وبسایت‌ها را عوض می‌کند. با این تغییرات ممکن است رویه‌های قبلی شما کارساز نباشد و نیاز به تغییر داشته باشید. به همین دلیل همواره باید در حال یادگیری و تغییر رو به جلو باشید.

مشاور سئو باید توانایی کافی در گرفتن تصمیمیات آنی را داشته باشد و بدون اینکه از کس دیگری مشاوره بگیرد یا نظر بپرسد، بهترین راهکار را پیدا کرده و آن را عملی کند.

6. مشاور باید برای توسعه همه کسب و کارها راه‌حل داشته باشد

ویژگی دیگری که متخصص سئو باید داشته باشد، انعطاف‌پذیری است. یعنی برای هر کسب و کار و هر مشکلی، پاسخ و راه‌حل متناسب با آن را داشته باشد. مثلا ممکن است یک روش برای بازاریابی اینترنتی لوازم آرایشی جواب بدهد ولی اصلا برای بازاریابی اینترنتی املاک پاسخگو نباشد.

بنابراین شخصی که به عنوان مشاور سئو فعالیت می‌کند باید برای هر کاری استراتژی و روش خاصی داشته باشد تا به عنوان متخصص شناخته شود و کسب و کارهای مختلف به سراغ او بیایند.

7. دانستن اصول تولید محتوای سئو شده

 

داشتن مهارت کافی در نوشتن محتوا توسط مشاور سئو | مشاوره رایگان سئو سایت

 

فردی که در زمینه سئو کار حرفه‌ای انجام می‌دهد، تنها وظیفه بررسی سایت را ندارد و باید در زمینه نوشتن هم مهارت داشته باشد. سئو سایت موضوعی کاملا محتوا محور است و هر کمپینی که راه‌اندازی می‌شود به محتوای جذاب و مفید وابسته است. به همین دلیل مشاور سئو باید توانایی کافی در نویسندگی محتوا داشته باشد و بتواند در این زمینه به دیگر اعضا آموزش دهد.

الگوریتم‌های گوگل خیلی تغییر کرده‌اند و به کاربران و تجربه کاربری بیش از هر چیزی اهمیت می‌دهند. به همین دلیل بهتر است محتواها غنی، کامل، جذاب، داستان‌محور، مستند و مفید نوشته شوند. نوشتن محتوایی کوتاه، پر از لینک و پر از کلمات کلیدی هیچ وقت برای مخاطبین جذاب نیست و بدتر کاربران را از سایتتان فراری می‌دهد.

مشاور باید بداند محتوا برای هر موضوع و زمینه‌ای چگونه باید نوشته شود. محتوایی که مورد پسند مخاطبین همان حوزه قرار بگیرد و آن‌ها را جذب کند. مثلا نوشتن مقاله در زمینه دیجیتال مارکتینگ، مقالات پزشکی، فروش تیرآهن و لاستیک، همه با هم تفاوت دارند و یکی نیستند.نوشتن رپورتاژ آگهی به صورتی که تصنعی و تبلیغاتی به نظر نرسد، طراحی لندینگ پیج، عناوین مهم مثل تگ H1، متا تایتل و متا دیسکریپشن همگی اهمیت زیادی دارند و باید جذاب و کِشنده باشند.

8. آشنایی با زبان‌های برنامه نویسی

متخصص و مشاور سئو به معنی وبمستر و طراح وبسایت نیست، اما بهتر است که اطلاعاتی در این زمینه داشته باشد. آشنایی با اصول طراحی وب و تگ‌های Meta به انجام بهتر وظایف کمک می‌کند. همچنین توانایی ادغام طراحی وبسایت و سئوی سایت باعث افزایش تبحر دیجیتال مارکترها می‌شود که همه کسب و کارها به دنبال آن‌ها هستند!

9. توانایی در برقراری ارتباط، مباحثه و عقد قرارداد

مشاور و متخصص سئو همه تلاش خود را برای بهبود اوضاع وبسایت انجام می‌دهد، اما این به معنی کار تضمینی نیست. مشاور باید در زمان بستن قرارداد و صحبت‌های اولیه این موضوع را مطرح کند.

چون به هر حال ممکن است شما کار خودتان را به بهترین نحو انجام دهید، ولی تیم‌ها و شرکت‌های رقبا عملکرد قوی‌تری داشته باشند. هر چند سئو نتیجه خوبی در درازمدت می‌دهد و اگر همه قوانین را رعایت کنید، رسیدن به نتایج خوب دور از دسترس نیست.

مشاور انتظارات تیم را می‌شنود و کاری را که قرار است انجام دهد، بیان می‌کند. همکاری متقابل کمک می‌کند تا هر دو طرف به اهداف مدنظر دست پیدا کنند. مهم این است که مشاور سئو می‌داند برای رسیدن به اهداف باید چکار کند و وظیفه خود را به بهترین نحو انجام می‌دهد.

ممکن است مشاور، کمپین را برای شش ماه یا حتی یک سال برنامه‌ریزی کند و در این زمینه همه برنامه‌ریزی‌ها را به درستی انجام دهد. باید بدانید که در زمینه سئو عجله اصلا جایز نیست و نباید منتظر نتایج کوتاه‌مدت باشید. اما در درازمدت حتما نتیجه می‌گیرید.

 

نکات کلیدی

 

منبع: searchenginejournal | mailchimp

جمع بندی:

مشاغل سنتی دیگر کم کم پا به دنیای آنلاین می‌گذارند و از فضای قدیمی بازاریابی فاصله می‌گیرند. در این بین طراحی وب سایت و بهبود سئوی سایت موضوع بسیار مهمی است و فضایی حرفه‌ای به کسب و کارها می‌دهد. در این مقاله ویژگی‌ها و وظایف مشاور سئوی حرفه‌ای را با هم مرور کردیم. به نظر شما یک مشاور چه ویژگی‌های دیگری دارد؟ بهتر است چه تکنیک‌های دیگری یاد بگیرد؟ شما از مشاور کسب و کارتان چه انتظاری دارید؟ برای دریافت مشاوره تلفنی سئو و اطلاع از هزینه مشاوره سئو با همکاران من در آژانس دیجیتال مارکتینگ تماس بگیرید.

سوالات متداول

کار مشاور سئو در سطح بالا، جذب لید، افزایش نرخ تبدیل و ایجاد مشتری بیشتر است. اما در کل راهکارهایی برای بالا بردن رتبه صفحات سایت در موتورهای جستجو و افزایش ترافیک و بازدید ارائه می‌دهد.

مشاور یا متخصص سئو کسی است که به بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها برای رسیدن به رتبه‌های بالاتر در موتورهای جستجو کمک می‌کند. به عبارت دیگر متخصص سئو شخصی است که می‌داند چگونه ترافیک بیشتری را از موتورهای جستجو دریافت کند.

سئو به معنی بهینه‌سازی موتور جستجو است و فرآیندی است که برای بهینه‌سازی فنی سایت، تولید محتوای جذاب کاربرپسند و لینک‌سازی درست وبسایت انجام می‌شود.

1. تفکر انتقادی 2. توانایی صحبت کردن و نوشتن 3. مهارت‌های فنی و برنامه نویسی 4. مهارت‌های اجتماعی 5. مهارت‌های تجزیه و تحلیل 6. مهارت‌های کار با داده 7. علاقه‌مندی به پیشرفت

برچسب ها:

نسرین نجفی پور

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط

نظرات