مزیت‌های سرمایه گذاری برای تحول دیجیتال

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 25 فروردین، 1400 تاریخ آپدیت: 24 مهر، 1401 نویسنده: تیم تولید محتوا

مزیت‌های سرمایه گذاری برای تحول دیجیتال

 

سرمایه ‌گذاری برای تحول دیجیتال می‌تواند یک سفر چالش‌برانگیز برای هر کسب‌وکاری که تازه شروع به فعالیت کرده است، باشد. حتی کسب‌وکارهایی که بعد از آمدوشد کووید 19، فعالیت خود را مجدداً آغاز می‌کنند، یک امر ضروری است. مشاغلی که نتوانند جهت‌یابی کنند و به‌درستی از تحولات دیجیتال استفاده کنند، توسط رقیب خود به دلیل حرکت سریع و محل کار چابک، در معرض خطر قرار می‌گیرند. متأسفانه، فشار وارد شده بر محیط کار به دلیل Covid-19 باعث شده است که بسیاری از مشاغل برای تحولات دیجیتال، اغلب به دلیل بودجه کاهش یافته و عدم حضور مردم، تحت‌فشار قرار گیرند. این چالش‌ها به این معنا است که بیش از هر زمان دیگری، برای پیشرفت کسب‌وکار خود باید زمان و هزینه‌ای را که در اختیار دارید، به سمت مؤثرترین استراتژی تحول دیجیتال هدایت کنید.

 

برنامه بزرگ چیست؟

تحول دیجیتال یک اصطلاح کلان است، اما لازم نیست یک پروژه بزرگ باشد. چیزی به‌سادگی عوض کردن یک سیستم منابع انسانی سالخورده یا فرآیندی برای یک سیستم ابری است که می‌توانید با صرفه‌جویی در وقت، دیجیتالی کردن داده‌ها، دسترسی به اسناد و فرایندها در سطح کارمندان، باعث بهبود فوری کسب‌وکار خود شوید که این امر منجر به کارایی و تعامل بیشتر می‌شود.

قبل از شروع سرمایه گذاری برای تحول دیجیتال، هنگام تهیه دستورالعمل‌ها، اهداف اصلی خود را در نظر بگیرید.

یک یا دو هدف اصلی را انتخاب کنید و برنامه و بودجه خود را پیرامون این اهداف تنظیم کنید. هنگامی‌که اولین دور از پروژه‌های تحول را با موفقیت اجرا کردید، همیشه می‌توانید از این برنامه‌ها دوباره بازدید کنید، اما هنگامی‌که با یک بودجه محدود مدیریت می‌کنید، دستیابی به امور مهم خواهد بود.

 

سیستم مبتنی بر ابر

 

سیستم مبتنی بر ابر

 

سیستم‌ها را مبتنی بر ابر کنید، مگر اینکه دلیل خوبی برای این کار وجود نداشته باشد. با وقت، پول و انرژی صرف شده برای اجرای یک پروژه بزرگ IT مانند سیستم CRM جدید، منطقی است که دسترسی به سیستم را تا حد ممکن انعطاف‌پذیر کنید. انتخاب یک راه‌حل SaaS مبتنی بر ابر یا قرار دادن سیستم عامل جدید در یک ابر عمومی مانند Azure یا AWS ، هنگام بررسی اینکه چه گزینه‌هایی روی میز است، باید در بالای لیست ملاحظات شما باشند.

در سال گذشته بسیاری از شرکت‌ها سیستم‌های قدیمی داخلی را با نرم افزارهای جدید جایگزین کرده‌اند، اما هنوز هم ترجیح می‌دهند میزبان سیستم‌های قدیمی باشند تا اینکه یک جهش به ابر داشته باشند. شاید در آن زمان این گزینه درست به نظر برسد، اما وقتی تصمیم بگیرند در سال‌های آینده به ابر بروند، انرژی و هزینه‌ای که برای اجرای آن صرف کرده‌اند، باید دوباره هزینه کنند.

گرچه نگرانی‌هایی در مورد امنیت و حاکمیت داده‌ها که اغلب قابل توجیه هستند، وجود دارد باید هنگام مشاهده یک سیستم مبتنی بر ابر آن را بررسی کنید، راه‌حل میزبان ابر نیز درجه عظیمی از چابکی را ارائه می‌دهد. در طول منع آمدوشد  Covid-19 شرکت‌هایی که دارای سیستم مبتنی بر ابر بوده‏اند و بیش از 5 سال از سابقه آنها گذشته بود، به‌وضوح از این راه‌حل استفاده کردند. هنگام سرمایه گذاری برای تحول دیجیتال و همسو نگه داشتن کسب‌وکار خود باید اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما از همان سطح چابکی برخوردار است و می‌تواند با پذیرش خدمات مبتنی بر ابر ارائه شود.

 

بهینه‌سازی با هوش مصنوعی

 

بهیته سازی سیستم ها با هوش مصنوعی

 

استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ممکن است مانند اخبار مهم صنعت IT در چند سال گذشته باشد، اما اکنون راه‌حل‌های شگفت‌انگیزی وجود دارد که به فضای بنگاه‌های کوچک و متوسط بازار (SME) مربوط می‌شوند. با توجه به ماهیت کسب‌وکار خود یا چالش‌ها، می‌توانید پیشرفت‌های درخشانی در بهره‌وری داشته باشید.

یک مثال عالی، افزایش استفاده از ربات‌های چت هوشمند برای تعامل مشتری در وب‌سایت شما است. تا سال‌های اخیر، هوش مصنوعی شامل گردش کار نوشتاری و یک سرویس پاسخ خودکار سرد و بی‌روح بود. یک هوش مصنوعی، اما درواقع هوش زیادی در جریان نبود! بااین‌حال، اکنون گزینه‌هایی برای ربات‌های چت با زبان طبیعی وجود دارد که می‌توانند با مشتریان شما مکالمه کرده و آنها را به افراد مختلف ارجاع دهند. آنها نتایج مورد نیاز اعم از خدمات مشتری، فروش یا حساب را نیز ارائه می‌دهند. این کار به ازای هر مشتری 2 تا 3 دقیقه از وقت شما را می‌گیرد و به شما این امکان را می‌دهد تا به مشتریان بیشتری و بامهارت متمرکزتر، خدمات خود را ارائه دهید.

پیشرفت‌های مشابه اکنون در خطوط پشتیبانی تلفنی در حال اجرا است، با تولید صدای عالی رایانه و تشخیص زبان، به شما امکان مکالمه با یک دستیار خودکار را می‌دهد، به‌گونه‌ای که احساس خوبی دارید و مهم‌تر از همه صدا آزار دهنده نیست.

یادگیری ماشین نیازی به احساساتی مانند آینده ربات‌های چت خودکار ندارد. به‎عنوان مثال، بسته‌های حسابداری مبتنی بر ابر مانند Xero و Quickbooks Online برای سال‌ها با خدمات فاکتور خودکار باعث بهبود کارایی مشتری شده‌اند و اکنون هر دو با اسکن و دسته‌بندی رسیدهای تأمین‌کننده و فاکتورها، سرویس‌هایی را برای پردازش قابل پرداخت برخی از حساب‌های شما ارائه می‌دهند.

با سرمایه گذاری برای تحول دیجیتال و استفاده از راه‌حل‌های هوش مصنوعی هوشمند یا قابلیت یادگیری ماشین، می‌توانید در برابر حقوق و دستمزد در طی سال‌های آینده، در هزینه و زمان صرفه‌جویی بیشتری داشته باشید. در مقابل یک راه‌حل ارزان، ارزش دارد که وقت خود را صرف بررسی و ارزیابی دقیق این موضوع کنید.

 

اهمیت مشارکت کارکنان و ذینفعان در تحول دیجیتال

 

اهمیت مشارکت در سرمایه گذاری برای تحول دیجیتال

 

با سرمایه‌گذاری زیاد در سیستم‌های دیجیتالی جدید که به دلیل پیچیدگی بیش‌ازحد یا کارایی کمتر از سیستم‌های قدیمی، به توانایی کامل خود عادت نمی‌کنند، چیز کمی به دست می‌آورید. مشارکت کارکنان و ذینفعان اصلی در ارزیابی راه‌حل‌های بالقوه مهم است. اطمینان حاصل کنید که سرمایه شما به هدر نرفته است. به همین ترتیب، سازگاری با تغییرات برای بسیاری از افراد دشوار است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که هیچ کارمندی احساس عقب ماندن نمی‌کند. در سرمایه گذاری برای تحول دیجیتال شما باید بودجه معقولی را برای آموزش راه‌حل جدید اختصاص دهید.

 

منبعinformation-age

 

سوالات متداول

تحول دیجیتال یعنی ادغام فناوری‌های دیجیتال در همه زمینه‌های مختلف یک کسب و کار که شیوه کار و ارائه ارزش به مشتریان را تغییر می‌دهد. این موضوع از نقش‌های سنتی مانند فروش، بازاریابی و خدمت‌رسانی به مشتریان فراتر می‌رود.

برای دیجیتالی کردن کسب‌وکار خود باید کارمندان خود را نیز با این سیستم سازگار کنید. بهترین راه تخصیص بودجه برای آموزش کارمندان است.

با استفاده از سیستم‌های مبتنی بر ابر اطلاعاتی که ذخیره خواهید کرد هرگز از بین خواهد رفت و می‌توانید همیشه به اطلاعات دسترسی داشته باشید. رایانش ابری توانسته است تحول عظیمی در سازمان‌ها و کسب‌وکارها ایجاد کند.

با ساده‌سازی فرآیندها می‌توانید پس‌انداز کنید. همچنین باعث بهبود کارایی کارمندان می‌شود و در زمان صرفه‌جویی خواهید کرد. برای فروش بیشتر می‌توانید از سیستم‌های جدید بهره‌مند شوید. شما می‌توانید با توجه به اهداف خود در کسب‌وکار بودجه موردنظر را برای سرمایه ‌گذاری برای تحول دیجیتال تعیین کنید.

دستیارهای هوشمند صوتی و چت بات‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. استفاده از ربات‌های چت می‌تواند زمان تعاملات شما و مشتری را کاهش داده و با تمرکز بیشتری خدمات خود را ارائه دهید. ازجمله این دستیارها، دستیارهای صوتی مبتنی بر صدا هستند که در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته‌اند.

برچسب ها:

تیم تولید محتوا

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط

نظرات