4 ترفند دیجیتال مارکتینگ سالن زیبایی + 5 روش استفاده از ابزار

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 04 مرداد، 1401 تاریخ آپدیت: 26 مهر، 1401 نویسنده: زینب قرائتی

4 ترفند دیجیتال مارکتینگ سالن زیبایی + 5 روش استفاده از ابزار

سالن‌های زیبایی، مراکز ماساژ، سلامتی، سالن‌های ناخن و سایر ارائه‌دهندگان زیبایی درگیر نبردی دیوانه‌کننده هستند تا مشتریان جدیدی را به دست آورند. شما چه یک آرایشگر باشید یا صاحب یک سالن زیبایی بزرگ، هنوز هم می‌توانید با کمی تلاش در بازاریابی دیجیتال، دستاورد‌های قابل توجهی را در حیطه کاری خود به دست آورید.

تعداد سالن‌های زیبایی با سرعت زیادی در حال افزایش است و این صنعت رو به رشد است. بنابراین باید بسیار تلاش کنید. آیا می‌خواهید که افراد بیشتری کسب و کار شما را برای کوتاه کردن مو، مانیکور، پدیکور و موارد دیگر پیدا کنند؟

مهم‌ترین کار برای رشد کسب و کار شما، متمایز شدن از رقبا است. به دست آوردن مشتریان جدید چیزی است که هر صنعت زیبایی آرزوی آن را دارد. به همین دلیل است که ما با آموزش انواع تکنیک‌های بازاریابی نوآورانه، به کسب و کار شما کمک می‌کنیم تا مشتریان جدید جذب کنید، دنبال‌کنندگان جدید در رسانه‌های اجتماعی به دست‌آورید و ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید. 

شما به استراتژی نیاز دارید که بتواند فروش شما را افزایش دهد. اگر بدانید چگونه از رسانه‌های اجتماعی به نفع خود استفاده کنید، می‌توانید کاربران بیشتری را نسبت به خدمات خود آگاه کنید. با استفاده از استراتژی‌های مناسب در زمینه دیجیتال مارکتینگ سالن زیبایی، می‌توانید مشتریان هدف را جذب کرده و آن‌ها را به مشتریان بالقوه تبدیل کنید. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و توییتر، به رسانه اصلی برای ارتباط مستقیم مشتریان با کسب و کار‌ها تبدیل شده‌اند.

عصر دیجیتال به سالن شما اجازه می‌دهد تا با افراد بیشتری در منطقه وسیع‌تری نسبت به بازاریابی سنتی ارتباط برقرار کند، اما راه‌های زیادی برای بازاریابی وجود دارد. ما تبلیغات کلیکی (PPC)، تبلیغات با استفاده از گوگل (SEO)، تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی را برای کمک به رشد کسب و کار سالن شما پیشنهاد می‌کنیم که هر کدام را در ادامه توضیح می‌دهیم و شیوه رقابت با استفاده از هر کدام از ابزارهای بازاریابی را می‌گوییم.

 

چرا دیجیتال مارکتینگ سالن زیبایی مهم است

 

چرا بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار سالن زیبایی ضروری است؟

بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) در حال تبدیل شدن به یک تکنیک بازاریابی ضروری برای هر یک از صنایع و مشاغل است، چه در مقیاس بزرگ، چه متوسط یا کوچک. بازاریابی دیجیتال جایی است که شما محصول یا خدمات خود را از طریق اینترنت یا بازاریابی بصری (Visual Marketing)، بازاریابی می‌کنید. سالن‌های زیبایی نیز برای جذب مشتریان جدید باید در بازاریابی سرمایه‌گذاری کنند. بدون بازاریابی آنلاین (online Marketing)، رقابت در بازار بسیار سخت شده است.

با کمک دیجیتال مارکتینگ سالن زیبایی، می‌توانید با تمرکز بر تبلیغات خدمات و محصولات، آگاهی زیادی را از کسب و کار خود ایجاد کنید. در کسب و کار‌های سالنی، بکارگیری استراتژی‌های مختلف بازاریابی دیجیتال به متمایز شدن از رقبا کمک می‌کند. همچنین به افزایش رزرو آنلاین نیز کمک می‌کند.

 

استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ سالن زیبایی

 

استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ سالن زیبایی

استراتژی‌های بازاریابی سالن زیبایی بسته به نوع سالن، محل سالن، مشتریان هدف و انواع خدمات زیبایی بر اساس درخواست‌های ارائه شده از طرف سالن متفاوت است. برخی از استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ سالن زیبایی برای کسب و کار شما عبارتند از:

1- طراحی سایت و سئو

سئو برای هر صنعتی که می‌خواهد در صدر گوگل باشد ضروری است. شما در یک کسب و کار بسیار رقابتی هستید، بنابراین بیزینس شما برای رشد، افزایش ترافیک وب سایت و به دست آوردن مشتریان جدید باید در گوگل رتبه بالایی کسب کند. سئو سایت، یک راه عالی برای دیده شدن توسط افرادی است که به دنبال شما می‌گردند و به خدمات شما نیاز دارند.

 اگرچه رسیدن به نتایج برتر در صفحه جست و جوی گوگل زمان بر است، اما شما را به عنوان یک متخصص در زمینه کاری خود معرفی می‌کند و سئو سایت باعث بهبود رتبه گوگل شما می‌شود. استراتژی‌های سئوی سالن زیبایی شامل سئوی داخلی (on-page)، سئو خارجی (off-page) و سئو تکنیکال (Technical SEO) است. از جمله کار‌هایی که در این روش انجام می‌شود:

2- بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، پینترست و اینستاگرام یکی از بستر‌های دیجیتال مارکتینگ سالن زیبایی است که برای هر کسب و کار سالنی بسیار مهم هستند و می‌توانند برای تبلیغ کسب و کار شما مورد استفاده قرار گیرند. از طریق رسانه‌های اجتماعی، کسب و کار شما به صورت آنلاین و 24 ساعته باز است.

مردم همیشه در جستجوی ارائه‌دهندگان خدمات با کیفیت و مناسب هستند. رسانه‌های اجتماعی یک راه عالی برای گسترش آگاهی از برند در مورد سالن شما، خدمات ارائه شده و برقراری ارتباط با مشتری بالقوه شما است.

 می‌توانید یک حساب فیس بوک، پینترست و اینستاگرام ایجاد کرده و برای تبلیغ سالن خود و تعامل با مشتریان، پست‌هایی ایجاد کنید. اینگونه است که رسانه‌های اجتماعی به ارتباط با مشتریان هدف در سراسر جهان و جلب توجه مشتریان بالقوه بیشتر کمک می‌کند.

3- تبلیغات پولی

تبلیغات پولی روشی مؤثر برای دستیابی به مشتریان بالقوه و جذب مشتریان جدید از طریق تبلیغات آنلاین است. با استفاده از تبلیغات پولی در موتور‌های جستجو و دیگر پلتفرم‌های اجتماعی، می‌توانیم آگاهی از برند را افزایش دهیم.

 با استراتژی‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ سالن زیبایی مانند تبلیغات نمایشی، تبلیغات بنری، تبلیغات ویدیویی، تبلیغات جستجو (گوگل ادز) و غیره، می‌توانید به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید و به سرعت در فضای آنلاین دیده شوید.

4- بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی یکی از بهترین راه‌ها برای رشد کسب و کار سالنی شما است زیرا به کسب و کار‌های سالن کمک می‌کند تا با مشتریان بالقوه در تماس باشند. مقرون به صرفه است و اگر به درستی انجام شود، می‌تواند به ایجاد وفاداری به برند و آگاهی مشتری کمک کند. همچنین می‌تواند یک راه عالی برای تشویق مشتریان به بازدید از سالن در ساعات غیر اوج مصرف و کمک به وفاداری کسب و کار و خدمات شما باشد.

 

شیوه‌های رقابتی با استفاده از ابزار‌های بازاریابی

 

شیوه‌های رقابتی با استفاده از ابزار‌های بازاریابی

در اینجا نحوه رقابت در هنگام استفاده از رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و سایر ابزار‌های بازاریابی برای ایجاد یک تجارت سالن زیبایی پر رفت و آمد و با درآمدی بالا را برایتان آورده‌ایم.

1. کسب و کار خود را در برنامه Maps معرفی کنید

افراد زیادی برای یافتن نزدیکترین سالن یا خدمات در Google یا Apple Maps جستجو می‌کنند. یک سالن زیبایی به‌روز می‌تواند ساعات کاری، جزئیات تماس، وب‌سایت و مسیر‌های مختلفی را که مشتریان می‌توانند از طریق آن به سالن زیبایی برسند را نشان دهد. همچنین می‌توانند نظرات مشتریان قدیمی را نشان دهند تا مخاطبان بر اساس نظرات، اطلاعات لازم را کسب کرده و تصمیم‌گیری کنند.

2. ایمیل‌های مشتری و سایر اطلاعات را جمع‌آوری کنید

اطلاعات اولیه مشتری و ایمیل‌های آنان را برای بازاریابی ایمیل جمع‌آوری کنید. از یادآوری‌هایی مانند تبریک تولد برای معرفی کردن پیشنهادات ویژه، محصولات جدید یا انواع درمان‌ها استفاده کنید.

یکی از بخش‌های ضروری بازاریابی سالن زیبایی، ارجاع کاربران جدید به کسب و کار شما توسط مشتریان قدیمی است. باید از ایمیل‌های بازاریابی و سایر ارتباطات استفاده کنید تا با وعده پاداش و تخفیف‌های ویژه، از افراد بخواهید که کسب و کار شما را به دوستان خود معرفی کنند.

3. قدرت تصویرسازی در رسانه‌های اجتماعی

سالن‌ها و خدمات زیبایی برای بازاریابی بصری عالی هستند. با در نظر گرفتن این موضوع، از تصاویر همراه با متن در فیس بوک و توییتر برای برجسته کردن محصولات و خدمات زیبایی و درمانی خود استفاده کنید. همچنین جزئیات را در اینستاگرام و پینترست برای نشان دادن فرآیند کاری یا نمونه کار سالن خود قرار دهید.

اینستاگرام الهام بخش کسب و کار دیجیتالی پیشرو برای بسیاری از سالن‌ها است. بسیاری از کاربران در آن، مد و استایل را جستجو می‌کنند. فراتر از اینستاگرام، به حضور در هر شبکه اجتماعی فکر کنید. از آن‌ها به طور عاقلانه و منظم برای تبلیغ کسب و کار خود، به ویژه در فصل مهمانی یا رویداد‌های محلی یا برای تبلیغ خدمات و پیشنهادات استفاده کنید.

هر کاری که انجام می‌دهید، از تصاویر باکیفیت استفاده کنید. از عکس‌های حرفه‌ای گرفته شده با دوربین‌های عکس‌برداری و گوشی‌های هوشمند، سلفی‌ها و تصاویر مشتریانی که با به اشتراک‌گذاری تصاویرشان مشکلی ندارند. از همه اینها برای تبلیغ، ارائه نمونه کار و تجربیات خود استفاده کنید.

4. یک اپلیکیشن برای کنترل و تعامل بیشتر با مخاطبان خود بسازید

صرف نظر از اندازه سالن یا کسب و کار زیبایی شما، اپلیکیشن‌ها روشی عالی برای تعامل با مشتریان هستند. APP‌ها می‌توانند یک وقت و قرار فوری برای رزرو ارائه دهند، همچنین نشان دادن پیام در مورد آخرین پیشنهاد‌ها و خدمات مبتنی بر مکان برای اطلاع‌رسانی به مشتریانی که در همان مکان هستند.

راه‌های زیادی برای ساخت اپلیکیشن وجود دارد. شما بدون نیاز به مهارت‌های فنی یا طراحی، می‌توانید یک اپلیکیشن برای سالن خود بسازید. این کار به شما کمک می‌کند تا به جای ایمیل‌های غیرشخصی، با مشتریان خود با شیوه بهتری در تماس باشید.

می‌توانید برنامه را در سالن برای مشتریان خود با پیشنهادات و مشوق‌هایی که آن‌ها را دوباره برگرداند، تبلیغ کنید یا مشتریان بالقوه را تشویق کنید تا آن را نصب کنند و اولین قرار ملاقات خود را در آن رزرو کنند.

5. فیس بوک و سایر تبلیغات آنلاین

ممکن است بسیاری از سالن‌ها بودجه‌ای برای تبلیغات آنلاین نداشته باشند، اما تبلیغات هدفمند محلی در فیس بوک یا گوگل فقط برای مشتریان محلی شما ظاهر می‌شوند و می‌توانند کاملاً مقرون به صرفه باشند. تبلیغات لید فیس بوک (Facebook Lead Ads) از مخاطبان اطلاعات شخصی آن‌ها را دریافت می‌کند.

 آن‌ها به جای پر کردن فرم با یکی دو کلیک به صاحب آن تبلیغاتی که برای آن‌ها نشان داده شده است، اطلاعات می‌دهند. بنابراین می‌توانید جزئیات مشتری بالقوه را دریافت کنید و سریع با آن‌ها ارتباط برقرار کرده تا آن‌ها را به مشتری تبدیل کنید.

 

آژانس دیجیتال مارکتینگ سالن زیبایی

چه کسب و کار سالن زیبایی شما به خوبی تثبیت شده باشد یا تازه شروع به کار کرده باشید، ما اینجا هستیم تا از رشد کسب و کار شما حمایت کنیم و برند شما را در مقابل مخاطبان مناسب قرار دهیم. در شرکت دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا، ما متعهد هستیم که به سالن‌های زیبایی کمک کنیم تا از طریق خدمات بازاریابی دیجیتال به اهداف خود برسند.

متخصصین ما دانش خوبی از صنعت زیبایی دارند. آن‌ها می‌توانند در توسعه و اجرای استراتژی‌های بازاریابی سالن زیبایی به شما کمک کنند تا کسب و کار شما بتواند به مشتریان هدف دست یابد و به بیزینس  شما کمک کند تا به صورت آنلاین برجسته شود.

 خدمات دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا برای همه آرایشگاه‌ها، سالن‌های ناخن و کسب‌وکار‌های مراقبت از پوست، ایده‌آل است و به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری را جذب کنید.

ما کسب و کار شما را برای افزایش مشتری از طریق تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال موثر مدیریت خواهیم کرد. با این کار شما می‌توانید بر اجرای عملیات روزانه سالن یا سایر جنبه‌های کسب و کار خود تمرکز کنید. ما همیشه خوشحالیم که در افزایش مشتریان سالن و رشد کلی کسب و کار شما شریک هستیم. برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید با متخصصین ما در ارتباط باشید و راهنمایی‌های لازم را از آن‌ها کسب کنید. همین امروز با تیم ما تماس بگیرید.

جمع بندی:

حتی اگر کسب و کار سالن شما کوچک باشد، باز هم می‌توانید با کمی تلاش و بازاریابی آنلاین، دستاورد‌های قابل توجهی داشته باشید. می‌توانید از یک اپلیکیشن برای تشویق و جذب مشتریان قدیمی خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید از مشتریان خود بخواهید نتیجه حاصل از بهره‌مندی از خدمات زیبایی شما را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند. شاید بهتر باشد که یک نقطه در فروشگاه خود با نورپردازی عالی ایجاد کنید تا از ظاهر جدید مشتریان خود عکس‌برداری کرده و آن را به بهترین شکل به مخاطبین فضای مجازی نشان دهید. با این کار می‌توانید بانکی از نظرات آنلاین مثبت بسازید. اندازه کسب و کار شما هر چه باشد، می‌تواند با استفاده منظم و هوشمندانه از بازاریابی آنلاین و بدون نیاز به استخدام کارشناسان و صرف هزینه یا زمان زیاد برای انجام آن، رشد کند. اما اگر نیاز به یک دوست و همراه را در کنار خود احساس می‌کنید، متخصصان دیجیتال مارکتینگ سالن زیبایی عظیم مدیا می‌توانند در مسیر رشد کسب و کارتان، شما را همراهی کنند و خدمات مشاوره رایگان در اختیار شما بگذارند.

سوالات متداول

آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی متوجه شدند که برای دسترسی بهتر و راحت‌تر به مشتریان قدیمی یا مشتریان جدید و بالقوه باید از تکنولوژی به نفع خود بهره ببرند و چه چیزی بهتر از طراحی سایت آرایشگاهی یا طراحی سایت سالن زیبایی؟

نمی‌توان یک هزینه قطعی و نهایی برای آن مشخص کرد. چرا که بستگی به تعداد و نوع خدماتی دارد که آن سالن زیبایی برای مشتریان خود ارائه می‌کند. اما عظیم مدیا به دنبال بهترین کیفیت و منصفانه‌ترین قیمت برای شماست!

امروزه به خاطر توجه زیادی که به مد و زیبایی می‌شود، تعداد سالن‌های زیبایی روز به روز بیشتر شده و رقابت بسیار سخت شده است. به دلیل حضور اکثر جوان ها در فضای اینترنت، برای توسعه کسب و کار خود باید دیجیتال مارکتینگ را در نظر بگیرید، چرا که با هزینه کمتری نسبت به بازاریابی سنتی، شما را به نتیجه بهتری می‌رساند و کارآمدتر است.

با زدن پوستر در مکان‌های محبوب و پر رفت و آمد، حمایت از یک رویداد خیریه و تمام ترفند‌هایی که در مقاله تبلیغات سالن زیبایی به آن پرداخته‌ایم.

برچسب ها:

زینب قرائتی

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط

نظرات