تکنولوژی، سکوی پرتابی برای صنعت مد

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 21 مهر، 1399 تاریخ آپدیت: 25 مهر، 1401 نویسنده: مریم پور انصاری

تکنولوژی، سکوی پرتابی برای صنعت مد

 

این روزها اخبار صنعت مد را بیشتر از هر مکانی، در تلفن همراه‌تان می‌شنوید. این همان راهی است که شرکت‌های هوشمندی مانند شنل و گوچی برای پیشرفت اقتصادی و محبوبیت بیشتر از آن استفاده کرده‌اند. در دنیای مدرن، ما زمان زیادی را صرف گشت و گذار در دنیای رنگارنگ گوشی‌های موبایل می‌کنیم. ممکن است تصویر روی بیلبورد‌های تبلیغاتی سطح شهر یا مجلات مد و فشن توجه ما را جلب نکنند، اما وقتی همان تصویر وارد تلفن همراه می‌شود، یعنی به زندگی شخصی و روزانه ما نفوذ کرده است. علاوه بر این نگاهی کوتاه به برندهای برتر فشن این مسئله را کاملا اثبات می‌کند.

 

تکنولوژی صنعت مد در خدمت لذت بیش‌تر

 

نمایشگاه شنل

 

کمپانی شنل (CHANEL) را می توان یکی از بهترین مثال‌های صنعت مد در ترکیب زیبایی، تکنولوژی و لذت دانست. بد نیست در این قسمت سری به یکی از نمایشگاه‌های این کمپانی بزنیم. شنل در این نمایشگاه فشن با ارائه خدمات دیجیتال به مشتریان، سعی داشت که تجربه‌ی خرید آن‌ها را ارتقا ببخشد. این کمپانی با ارائه روش‌های خلاقانه خرید را به یک تفریح جالب تبدیل کرده بود. گوچی (GUCCI) و شنل تلاش می‌کنند تا مشتریان در حالی که گوشی‌های هوشمند خود را در دست گرفته و آنلاین خرید می‌کنند، لذتی برابر با گردش در یک پاساژ لوکس و دیدن مدل‌های فشن را تجربه کنند. این یعنی زندگی در دنیای دیجیتال علاوه بر راحت بودن، لذت‌بخش است.

 

اغلب افراد ترجیح می دهند خریدهای مد وفشن را حضوری انجام دهند

 

خستگی از خرید فیزیکی

 

بیایید نگاهی به یک پژوهش معتبر در زمینه آینده پژوهی صنعت فشن بیاندازیم. سارا ویلر سوف، مدیر عامل شرکت بوستون، در مقاله‌ای تحت عنوان "بینش واقعی مصرف کننده جهانی" این موضوع را به طور کامل بررسی کرده‌است. طبق این بررسی، نیاز به خرید از فروشگاه در تمام رده‌های سنی غیر قابل انکار است. اما این به معنای نادیده‌گرفتن قدرت تکنولوژی یا لذت‌بخش نبودن آن نیست. با پیشرفت دنیای مدرن و تمایل کسب و کارها برای حرکت به سوی دنیای دیجیتال، تنها یک راه برای سازش وجود دارد: ترکیب فروشگاه‌های سنتی فشن با صنعت دیجیتال

اغلب مردم باور دارند بسیاری از محصولات فشن موجود در یک پاساژ، درون سایت‌های اینترنتی و صنعت مد مجازی وجود ندارد.

 طبق این بررسی و آمار بدست آمده، حتی برای مشتریان یک برند مد، خرید از فروشگاه‌های آن برند، نسبت به خرید آنلاین از سایت کمپانی فشن معتبرتر است. آنچه در گام اول سبب جذب مشتریان به سمت یک مدل فشن یا در ابعاد بزرگ‌تر یک مرکز خرید می‌شود، توانایی لمس و امتحان کردن طراحی فشن، محیط لوکس و تنوع زیاد کالا است. امکاناتی که دنیای مدرن سعی دارد به تدریج برای افراد محیا کند.

در واقع شما می‌توانید تمامی تجریبات خرید از یک فروشگاه فشن را از طریف صنعت مد مجازی نیز تجربه کنید،فقط کافی است کمی در این باره منعطف باشید.

 

در خانه از فروشنده‌های واقعی گوچی خرید کنید

 

فروشنده های آنلاین

 

گوچی، برند موفق صنعت مد با دایر کردن یک مرکز تماس با فروشندگان فشن به مشتریان خود این امکان را می‌دهد که تمام اطلاعات خرید حضوری را با یک تماس تجربه کنند. می‌توانید بدون پیاده‌روی‌های طولانی برای پیدا کردن جنس موردنظرتان، از یک فروشنده‌ی حرفه‌ای خرید کنید.

همچنین می‌توانید با برقراری تماس ویدیویی در زمینه مد و فشن مشاوره دریافت کنید. قابلیت برقراری تماس ویدیویی مشکلاتی ماننند ناسازگاری محصول با پوست و یا تنگ و نامناسب بودن لباس در خرید انلاین را کاملا حل کرده‌است.

البته مراکز تماس گوچی قابلیت‌های دیگری مانند ارسال ایمیل یا برقراری تماس صوتی هم دارد. این کمپانی در نظر دارد مراکز تماس را در سراسر دنیا افزایش دهد.

تجربه‌ی فروشنده‌های آنلاین و شبانه‌روزی برای کمپانی گوچی بسیار ارزشمند ‌است. این کمپانی فشن توانسته با این اقدام اطلاعات بسیار مفیدی دریافت کند. اطلاعات مشتریان باعث می‌شود طراحی فشن هرروز به نیازهای صنعت مد نزدیک‌تر شود.

 

شنل صنعت مد را با تجربیات دیجیتال ترکیب می‌کند

 

نمایشگاه تکنولوژی شنل

 

در این قسمت نگاهی دقیق‌تر به نمایشگاه فشن شنل خواهیم‌داشت. یکی از جالب‌ترین اقدامات این کمپانی مد در شروع نمایشگاه اتفاق اتفاد. شنل از همه‌ی بازدیدکنندگان خواست کیف، وجه نقد، کارت اعتباری و هر وسیله دیگری را بیرون از نمایشگاه بگذارند. بازدیدکنندگان فقط می‌توانستد با تلفن همراه خود وارد نمایشگاه شوند. تجربه‌ی همراهی تلفن هوشمند با یک خرید فیزیکی برای همه‌ی خریداران شگفت‌انگیز بود.

هیچ‌یک از فروشندگان، بازدیدکنندگان را ترغیب به خرید محصول نمی‌کرد، آن‌ها حرفی در ارتباط با کیفیت محصول یا تجربه موفق استفاده از آن نمی زدند. بازدید‌کنندگان تنها با گوشی‌های هوشمند خود از تکنولوژی‌هایی که شنل برای معرفی بهتر محصولات فشن ارائه داده بود، استفاده می‌کردند.

این نمایشگاه صنعت مد به خریداران فرصت داد تا به راحتی و با لذتی بیش از خرید فروشگاه، خرید محصولات فشن را تجربه کنند. برای مثال شنل در این نمایشگاه از دو روبات استفاد کرده‌بود که طراحی آینده‌نگرانه‌ داشتند. مدل‌های فشن با کیف‌های دیجیتالی و لپ تاپ دیزاین شده‌بودند. بعضی از لباس‌ها با استفاده از پرینتر سه بعدی طراحی و چاپ شده بود. در این فرصت کارکنان این کمپانی فشن تنها در تلاش برای ایجاد راحتی و حس اطمینان بیش‌تر بین خریداران بودند

کمپانی شنل در این نمایشگاه به دنبال ایجاد ارتباط نزدیک بین مشتریان صنعت مد با محصولات فشن بود. روشی که شنل آن را بسیار جذاب‌تر از خرید مستقیم از فروشگاه می‌داند. این برند مطرح صنعت مد سعی دارد با انجام آزمایش‌های آینده پژوهی در صنعت فشن علاوه بر ارزیابی علاقمندی‌های خریداران، پتانسیل‌های جدید صنعت مد را کشف کند.

 

راهکارهای مدرن فروش در صنعت مد، همگام با نیازهای مشتری مدرن

 

افزایش فروش

 

گوچی و شنل هردو با قدم برداشتن در محدوده‌ای فراتر از فروش فیزیکی با استفاده از تکنولوژی و دنیای دیجیتال، همزمان قدرت فروش فیزیکی در دنیای مد و فشن را افزایش می‌دهند.

نتایج تجربیات این دو کمپانی نشان دهنده‌ی یک اصل مهم است: مصرف کننده‌ی لوکس امروز، نیازمند خرید کالای فشن با استفاده تکنولوژی و تعامل انسان است.

آزمایش‌های جسورانه این دو کمپانی در خصوص ترکیب عنصر انسان و قدرت تکنولوژی، این برندهای فشن را به سوی جهانی تازه می‌برد. جهانی که به‌طور پیوسته نیازمند خلاقیت است. علاوه بر این نزدیک‌تر شدن به زندگی شخصی و نیازمندی‌های مشتریان یک نتیجه ی مهم برای صنعت مد دارد. این نزدیکی باعث می‌شود که هر تولیدکننده‌ای در صنعت مد به‌طور مرتب دیدگاه، استراتژی، ساختار و قابلیت‌های کمپانی خود را ارزیابی کند.

با مرور تجربه‌های گوچی و شنل و آینده پژوهی صنعت فشن می‌توان نتیجه گرفت که تمامی ارائه‌دهندگان محصول به‌خصوص در صنعت مد باید آماده‌ آزمایش، یادگیری و رشد همگام با تکنولوژی باشند.

 

منبع

 

برچسب ها:

مریم پور انصاری

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط

نظرات

مریم
3 سال پیش
اونا به چه چیزایی دقت میکنن و ما چیکار میکنیم برای صنعت پوشاکمون !!
پاسخ دهی