بازاریابی دیجیتال چیست؟ + ترفندها و مراحل بازاریابی دیجیتال

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 25 دی، 1400 تاریخ آپدیت: 23 مهر، 1401 نویسنده: نسرین نجفی پور

بازاریابی دیجیتال چیست؟ + ترفندها و مراحل بازاریابی دیجیتال

خرید کردن یکی از تجربه‌های فوق‌العاده دلچسبه. به خصوص برای خانم‌ها. ولی من متاسفانه خاطره خیلی جالبی ازش ندارم. به خصوص وقتی با خواهر بزرگ‌ترم برای خرید می‌رفتم. مثلا اگه قرار بود مانتو بخریم اول همه پاساژها و مغازه‌های کل بازار شهر را می‌گشتیم و مدل‌ها را می‌دیدیم. قیمت‌ها رو هم می‌پرسیدیم و بعد از مقایسه همه موارد، تصمیم به خرید می‌گرفتیم. چون به دنبال بهترین لباس و در عین حال خریدی به صرفه و مناسب بودیم. خرید در مغازه‌های حضوری خیلی سخت بود. به همین دلیل وقتی چند سال بعد بازاریابی دیجیتال و خرید آنلاین باب شد، من یکی از خوشحال‌ترین مشتریان بودم. چون میتونستم راحت روی تختم دراز بکشم، سایت‌ها و پیج‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رو زیر و رو کنم و خرید دلخواهم رو انجام بدم. بدون هیچ زحمتی. همین جذابیت‌های خرید آنلاین و بازاریابی در فضای اینترنت باعث شده تصمیم بگیرم یک مقاله کامل در مورد انواع بازاریابی دیجیتال و اهمیت اون بنویسم. با من و آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان همراه بشید.

 

قبل از شروع مقاله بازاریابی دیجیتال باید به اهمیت این روش بازاریابی پی ببرید. جالب است بدانید که:

این آمارها نشان می‌دهد که اهمیت بازاریابی دیجیتال چقدر زیاد است!

 

دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد ؟

 

دیجیتال مارکتینگ چیست | بازاریابی دیجیتال

 

بازاریابی دیجیتال شامل فروش محصولات و خدمات از طریق کانال‌هایی مانند شبکه‌های اجتماعی، سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو)، ایمیل و اپلیکیشن‌های موبایل است. اصولا دیجیتال مارکتینگ هر شکلی از بازاریابی است که شامل دستگاه‌های الکترونیکی و دیجیتالی می‌شود.

به یاد دارید که همین چند سال پیش از بیلبوردها و بنرهای خیابانی برای تبلیغات استفاده می‌شد؟ یادم می‌آید که وقتی کلاس اول دبستان بودن و تازه خواندن را یاد گرفته بودم، همه این نوشته‌ها را می‌خواندم و همه را به خنده می‌انداختم. به خاطر اشتباهاتی که در تلفظ آن‌ها داشتم. همانطور که ما این تبلیغات را می‌دیدیم، بچه‌های امروز از همان کودکی تبلیغات و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را می‌بینند. به همین دلیل بازاریابی دیجیتال اهمیت زیادی دارد.

البته هنوز هم تبلیغات خارجی و آفلاین کمابیش وجود دارند؛ اما به اندازه بازاریابی در اینترنت موثر نبوده و مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. با این حال برخی هنوز هم میلیون‌ها و حتی میلیاردها تومان خرج این تبلیغات می‌کنند و نمی‌دانند که تا چه حد می‌توانند در فضای آنلاین مشتری به دست بیاورند.

مثلا جالب است بدانید که اکثر درآمد غول‌های فناوری مثل فیسبوک و گوگل از تبلیغات است! از طرف دیگر هر روز به تعداد کاربران تلفن‌های هوشمند، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی افزوده می‌شود. دفعه بعدی که سوار تاکسی یا اتوبوس شدید، نگاهی به مسافران دیگر بیندازید. احتمالا چند نفر یا همه آن‌ها را می‌بینید که به گوشی هوشمند خود چشم دوخته‌اند. مهم نیست پیام جدیدی داشته باشند یا کار مهمی، همین که وقت خالی پیدا کنند، در گالری گوشی یا شبکه‌های اجتماعی می‌چرخند.

همین موضوع فرصت مناسبی است که شما هم کسب و کار آنلاین خود را راه‌اندازی کنید. برای اینکه فوت و فن این کار را یاد بگیرید، با من همراه شوید.

هر روز افراد بیشتری از وسایلی دیجیتالی و الکترونیکی استفاده می‌کنند و اعتماد آن‌ها به فروشگاه‌های اینترنتی بیشتر می‌شود. از طرف دیگر تبلیغات چاپی رو به کاهش است.

 

تاریخچه بازاریابی دیجیتال

 

تاریخچه دیجیتال مارکتینگ | بازاریابی دیجیتال

 

شاید به نظر برسد که دیجیتال مارکتینگ در قرن 21 ام به وجود آمده است؛ اما واقعیت این است که بازاریابی دیجیتال از مدت‌ها قبل وجود داشته است. مثلا 100 سال پیش!!

گوگلیلمو مارکونی اولین بازاریاب دیجیتال است که اسم او در تاریخ ثبت شده است. او در سال 1896 برای اولین بار "انتقال عمومی سیگنال‌های بی سیم" را نمایش داد و رادیو را اختراع کرد. این اولین بار بود که مردم به صورت عمومی از یک وسیله دیجیتالی استفاده می‌کردند. پس از اولین باری که یک اجرای اپرا به شکل زنده از رادیو پخش شد، مردم بلیط این نمایش را خریدند و این اولین استراتژی بازاریابی دیجیتال بود!

بعدها با به وجود آمدن تلویزیون، تبلیغات تلویزیونی، اینترنت، کامپیوتر و موبایل‌هایی که نسل به نسل پیشرفته‌تر شدند، دیجیتال مارکتینگ توسعه پیدا کرد و پررنگ‌تر شد.

 

انواع استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست؟

 

انواع استراتژی بازاریابی دیجیتال

 

دیجیتال مارکتینگ به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. برخی وبسایت خودشان را طراحی می‌کنند و برخی هم ترجیح می‌دهند در اینستاگرام بازاریابی کنند. برخی یوتیوبر می‌شوند و برخی هم از ایمیل مارکتینگ استفاده می‌کنند. بازاریابی آنلاین به طور کلی به روش‌های زیر انجام می‌شود:

اما روش‌های معمول دیگری هم برای بازاریابی دیجیتال در تبلیغات وجود دارند. مثل:

تبلیغات سنتی مثل تبلیغات در تلویزیون، بیلبوردها، تبلیغ در جریان بازی‌های سوپر جام و ... آنقدر گران هستند که تقریبا هیچ کسب و کار متوسطی سراغ آن‌ها نمی‌رود. همین باعث می‌شود که اکثر کسب و کارها با هر اتوانایی بتوانند سراغ تبلیغات آنلاین بروند.

جالب است بدانید:

ولی اگر بخواهید همین تبلیغات را در یوتیوب، شبکه‌های اجتماعی، گوگل یا فیسبوک انجام دهید، هزینه بسیار کمتری می‌پردازید. حتی تبلیغ در تلویزیون هم بازده کمتری دارد؛ چون اکثر افراد در کشورهای دیگر شبکه "نتفلیکس" یا در کشور خودمان نماوا و فیلیمو را تماشا می‌کنند.

 

مراحل دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار

 

 

اجرای تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال شامل یک سری روند خاص است. در ابتدا باید هدف خود را از راه‌اندازی بیزینس مشخص کنید و سپس استراتژی‌های لازم را بچینید. شروع به کار کنید و با تجزیه و تحلیل، نتایج کار را بررسی کنید. به هر حال هر شغلی به اقتضای شرایط خود، مراحل متفاوتی دارد و باید یک سری کارها انجام شود. مثلا برخی به ایمیل مارکتینگ نیاز دارند و برخی نه. در ادامه مهم‌ترین مراحل بازاریابی دیجیتال را بررسی کرده‌ایم.

1. توسعه استراتژی بازاریابی محتوا

 

توسعه استراتژی بازاریابی محتوا در بازاریابی دیجیتال

 

برای شروع کار باید هدف خود را از توسعه بازاریابی شرکت خودتان بدانید. مثلا قرار است مشتریان خود را بیشتر کنید، لیدها و فالوورهای بیشتری جذب کنید، تعامل مخاطبین افزایش پیدا کند یا آگاهی از برند خود را بالا ببرید؟ اگر استراتژی درستی داشته باشید، بازاریابی محتوای شما نه تنها مشتریان بالقوه را جذب می‌کند، بلکه آنها را از طریق یک قیف بازاریابی برای افزایش فروش و رشد کسب و کار شما حرکت می‌دهد.

بازاریابی محتوا شامل وبلاگ‌نویسی، تولید محتوا در اینستاگرام، یوتیوب، تیک تاک و ... است و تنها محدود به وبلاگ‌نویسی نمی‌شود!

بازاریابی محتوا یک تاکتیک تمام عیار است، به این معنی که باید محتوای ارزشمند را در هر مرحله از سفر ارزش مشتری ارائه دهید. مثلا برای جذب لید نوعی محتوا تولید کنید، برای آگاهی از برند محتوایی دیگر و برای ترغیب لیدها به خرید نوع دیگری از محتوا.

برای اینکه مشتری بالقوه خود را در سفر مشتری رو به جلو حرکت دهید، باید محتوایی ایجاد کنید که نیازهای آنها را در هر یک از این 3 مرحله قیف فروش برآورده کند:

  1. آگاهی از برند
  2. ارزیابی
  3. و خرید

2. طراحی یک طرح تبلیغاتی

راز بازاریابی دیجیتال قدرتمند در داشتن مخاطب و به خصوص طرفداران سرسخت است. اگر بتوانید روی این موضوع تسلط داشته باشید و به راحتی مخاطب جذب کنید، پایه محکمی برای فروش و رشد بیشتر بیزینستان خواهید داشت.

با این حال، به خاطر داشته باشید که تبلیغات دیجیتالی چیزی بیشتر از انتشار یک تبلیغ و انتظار کشیدن برای خرید محصولات شما است. شما باید یک برنامه درست و حسابی داشته باشید و بدانید که چگونه استراتژی‌های برنده‌ را از بازنده‌ جدا کنید. چون به هر حال ممکن است برخی از کمپین‌های تبلیغاتی شکست بخورند!

3. توسعه استراتژی شبکه‌های اجتماعی

 

استراتژی شبکه های اجتماعی در بازاریابی دیجیتال

 

"اجتماعی شدن" صرفا به معنای فعال بودن در فیسبوک و توییتر نیست. بلکه حضور در جایی است که مخاطبان شما در آن با دوستان و خانواده خود معاشرت می‌کنند و می‌توانند از سرتاسر جهان دوستانشان و حتی افراد مشهور را پیدا کنند. پس می‌توانید به راحتی با کاربران این شبکه‌ها درگیر شوید، روابط صمیمانه‌ای برقرار کنید و پیشنهاداتی ارائه دهید که فالوورهای شما دوست دارند.

درصد زیادی از افراد هر کشور در این شبکه‌ها حضور دارند و کاربر اینترنت هستند (مثلا سوالات و خواسته‌های خود را در گوگل جستجو می‌کنند و حتی اخبار را از طریق سایت‌ها و پیج‌های خبری دنبال می‌کنند)؛ به همین دلیل حضور شما در این فضا اهمیت زیادی دارد.

البته بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیزی بیشتر از حضور در آن است. هدف نهایی شما "لایک شدن" نیست، بلکه فروش بیشتر است. برای آشنایی با فعالیت در هر یک از شبکه‌های اجتماعی مقالات زیر را بخوانید:

4. پیروی از بهترین شیوه‌های بازاریابی ایمیلی

برخی تصور می‌کنند بازاریابی ایمیلی مزیتی ندارد و استفاده از آن بی فایده است. اما با مشورت با یک مشاور دیجیتال مارکتینگ می‌توانید بفهمید که استفاده از کدام یک از این روش‌ها به نفع شما است. مثلا اگر تجارت شما b2b است، می‌توانید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید. اگر بدانید چگونه از این روش استفاده کنید، تجارت شما به طور تصاعدی رشد می‌کند. فقط باید این نکات را رعایت کنید:

5. طراحی استراتژی بازاریابی جستجو

 

طراحی استراتژی بازاریابی جستجو | بازاریابی دیجیتال

 

بازاریابی جستجو در چند سال اخیر به شدت تغییر کرده است و این خبر خیلی خوبی است! خیلی از مردم از اینترنت برای خرید، پیدا کردن سوالات و یادگیری مطالب مختلف استفاده می‌کنند. بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) می‌تواند ترافیک وب‌سایت را بالا ببرد و اعتماد بازدیدکنندگان را افزایش دهد؛ در عین حال می‌توان از سایر کانال‌های بازاریابی دیجیتال مثل شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات گوگل هم استفاده کرد.

بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو و بهبود سئوی سایت اصول و قوانین خاصی دارد. گوگل هر چند وقت یک بار به روز رسانی جدیدی منتشر می‌کند که نشان از تغییر الگوریتم‌ها دارد. معمولا این الگوریتم‌ها شرایط را برای سایت‌های مفید بهتر می‌کنند و سایت‌های بی محتوا و کم ارزش را در رتبه‌های پایین‌تری قرار می‌دهد. به خصوص سایت‌هایی که از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه استفاده می‌کنند.

مثلا الگوریتم مرغ مگس خوار باعث می‌شود کاربران پاسخ سوالات و خواسته‌های خود در گوگل را خیلی سریع‌تر و دقیق‌تر پیدا کنند.

به هر حال بازاریابانی که تکنیک‌های سئو را به درستی اجرا می‌کنند، نتیجه خوبی می‌گیرند. گوگل بیش از همه به کاربران اهمیت می‌دهد و بازاریابان هم باید به این نکته توجه داشته باشند. محتوا باید جذاب، کاربردی، مفید و البته مستند و واقعی باشد تا کاربر همه جوره به سایت شما اعتماد کند.

6. تجزیه و تحلیل وب‌سایت در بازاریابی دیجیتال

 

تجزیه و تحلیل وب‌سایت در بازاریابی دیجیتال

 

یکی از تفاوت‌های بازاریابی دیجیتال با سنتی در این است که شما می‌توانید به ازای هزینه‌ای که می‌کنید، آمار و ارقام و آنالیز دقیقی از وب‌سایتتان داشته باشید. تجزیه و تحلیل وب‌سایت ابزار قدرتمندی است که به شما کمک می‌کند بفهمید کدام استراتژی‌ها کار می‌کنند، کدام روش‌ها نتیجه‌بخش نیستند و باید چه کاری انجام دهید.

استفاده از ابزارهای مفیدی مثل گوگل سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس و ابزارهای بازاریابی دیجیتال مثل تحلیل شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و فیسبوک، کمک می‌کند تا بهترین استراتژی‌ها را برای فعالیت در فضای وب داشته باشید.

7. بهینه‌سازی نرخ تبدیل برای افزایش رشد

ممکن است بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO) سخت به نظر برسد، اما اصلا لازم نیست بترسید. این یک روش ساده است که هر کسی می‌تواند آن را یاد بگیرد و در نهایت ترافیک موجود در وبسایت را به لید و مشتری تبدیل کند.

خیلی از بازاریابان تست A/B را برای تعیین بهترین استراتژی‌ها مناسب می‌دانند. مثلا می‌توانید از دو جمله متفاوت برای landing page یا صفحه فرود استفاده کنید و ببینید کدام جمله افراد بیشتری را به سمت کلیک روی صفحات فرود جذب می‌کند.

برای استفاده از انواع تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال به یک شرکت دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید. می‌توانید در این زمینه روی سایت دیجیتال مارکتینگ و تیم عظیم مدیا حساب کنید.  

 

مزایای دیجیتال مارکتینگ چیست؟

 

مزایای دیجیتال مارکتینگ | بازاریابی دیجیتال

 

بازاریابی دیجیتال بیشتر به خاطر جذب حجم وسیعی از مخاطبین مورد توجه کسب و کارها قرار گرفته است. می‌توان با رعایت همه نکته‌های لازم، مخاطبین موردنظر را جلب کرد. اما این تنها مزیت بازاریابی دیجیتال نیست. در ادامه سایر مزایای ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را بررسی می‌کنیم.

دسترسی به گستره جغرافیایی وسیعی که در اختیار ما قرار می‌دهد!

 

دسترسی به گستره جغرافیایی وسیع در بازاریابی دیجیتال | اهمیت بازاریابی دیجیتال

 

یکی از خوبی‌های دنیای آنلاین این است که مهم نیست با همسایه رو به رویی خودتان چت کنید یا دختر خاله تان در آمریکا، پیام شما در کمتر از یک ثانیه منتقل می‌شود. این موضوع کمک زیادی به تبلیغات می‌کند. مثلا اگر شما در اینستاگرام پستی منتشر کنید و از هشتگ‌های فارسی و انگلیسی استفاده کنید، هم کاربران ایرانی و هم افرادی که در کشورهای دیگر هستند ممکن است پست شما را ببینند. چه از طریق هشتگ و چه از طریق اکسپلور!

عدم محدودیت جغرافیایی در تبلیغات اینترنتی باعث می‌شود دسترسی به مشتریان و مخاطبین راحت‌تر شود. 

هزینه پایین بازاریابی دیجیتال در مقایسه با بازاریابی سنتی

دیجیتال مارکتینگ نه تنها نسبت به بازاریابی سنتی مخاطبان بیشتری برای شما به ارمغان می‌آورد، بلکه هزینه کمتری هم دارد. مثلا هزینه‌هایی مثل تبلیغ در روزنامه‌ها، بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی و ... می‌تواند خیلی بالا باشد. در عین حال انتخاب پرسونای مخاطب و مشتری به شما کمک می‌کند تا کنترل بیشتری روی مخاطبیان داشته باشید و افراد موردنظر را که علاقه بیشتری به محصول و خدماتتان دارند، جذب کنید.

تبلیغات در اینترنت مثل تبلیغات گوگل یا اینفلوئنسر مارکتینگ هزینه زیادی در بر ندارد؛ اما در عوض بسیار نتیجه‌بخش و زودبازده است.

نتایج قابل ارزیابی و سنجش در دیجیتال مارکتینگ

 

نتایج قابل ارزیابی و سنجش در بازاریابی دیجیتال | دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار

 

برای اینکه بدانید استراتژی بازاریابی شما جواب می‌دهد یا نه، باید بدانید که این استراتژی چه تعداد لید جذب کرده است و از این تعداد چه درصدی خرید کرده‌اند؟ در واقع درصد تبدیل خود را در یک بازه زمانی بدانید. اما این کار با استفاده از روش‌های بازاریابی سنتی چطور انجام می‌شود؟

خب راه‌حل این است که از تک تک مشتریان بپرسید "چطور ما را پیدا کردی؟" یا "چرا در نهایت از ما خرید کردی؟"

که این اصلا جالب نیست و بدتر آن‌ها را پَر می‌دهد!

اما نگران نباشید. بازاریابی دیجیتال این کار را به بهترین نحو انجام می‌دهد. وجود ابزارهای آنالیز وبسایت مثل گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس در این زمینه به شما کمک می‌کند. همچنین کار با ابزارهای ایمیل مارکتینگ و جستجوی کلمات کلیدی مفید است.

مقالات زیر در زمینه آنالیز کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کند:

به هر حال وقتی از انواع کانال‌ها و روش‌های بازاریابی دیجیتال استفاده می‌کنید، می‌توانید به راحتی نتایج را ببینید و آن‌ها را تفسیر کنید. نرم‌افزارها و پلتفرم‌های دیجیتالی که وجود دارند، به طور خودکار تعداد تبدیل‌های شما را ردیابی می‌کنند، خواه این به معنای نرخ باز شدن ایمیل، بازدید از صفحه اصلی شما، پر کردن سبد خرید یا خرید نهایی باشد.

امکان شخصی‌سازی تبلیغات و بازاریابی

دیجیتال مارکتینگ این امکان را به شما می‌دهد که اطلاعات مشتریان را جمع‌آوری کنید؛ کاری که به هیچ وجه به راحتی در بازاریابی آفلاین و سنتی امکان‌پذیر نیست. در واقع داده‌های جمع‌آوری شده به صورت دیجیتالی و بسیار دقیق‌ و خاص در اختیار شما قرار می‌گیرند.

مثلا تصور کنید شما خدمات بیمه ارائه می‌دهید و می‌خواهید پیشنهادات ویژه‌ای را برای افرادی که به محصولات شما نگاه کرده‌اند ارسال کنید. مسلما اگر پیشنهاد را در جهت علاقه‌مندی شخص قرار دهید، نتایج بهتری می‌گیرید؛ بنابراین تصمیم می‌گیرید دو کمپین دیجیتال مارکتینگ آماده کنید:

  1. یکی برای خانواده‌های جوانی که محصولات بیمه عمر شما را در نظر گرفته‌اند
  2. و دیگری برای کارآفرینان نسل جدید که هدف آن‌ها برنامه‌های بازنشستگی شما است 

اما شما چگونه باید همه داده‌ها را بدون ردیابی جمع‌آوری کنید؟ چقدر باید پرینت تلفن بگیرید و چند پروفایل مشتری بررسی کنید؟ و از کجا می‌فهمید که چه کسی بروشور ارسالی شما را خوانده یا نخوانده است؟

با دیجیتال مارکتینگ، همه این اطلاعات در دسترس شماست.

ارتباط بیشتر با مشتریان در رشته دیجیتال مارکتینگ

 

ارتباط بیشتر با مشتریان در رشته دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال

 

دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می‌دهد که با مشتریان خود در زمان واقعی ارتباط برقرار کنید. مهم‌تر اینکه به آن‌ها اجازه می دهد با شما ارتباط برقرار کنند. مثلا از طریق دایرکت اینستاگرام یا پیام به ادمین در کانال تلگرام.

به استراتژی شبکه‌های اجتماعی خودتان فکر کنید. خیلی خوب است که کاربران پستتان را از طریق اکسپلور، فید یا هشتگ‌ها ببینند، اما بهتر این است که با شما تعامل داشته باشند. کامنت بگذارند یا به دایرکت شما بیایند و از شما در مورد محصول یا خدماتتان بپرسند.

هر بار که شما حضور پررنگ و موثرتری در فضای اینترنت داشته باشید، دید کاربران نسبت به شما بیشتر می‌شود. هر چقدر تعامل بیشتری با شما داشته باشند، احتمال تبدیل شدن به مشتری بیشتر است و در نتیجه به طرفداران برند شما تبدیل می‌شوند.

تبدیل آسان لیدها به مشتریان

بازاریابی دیجیتال به مشتریان شما این امکان را می‌دهد تا بلافاصله پس از مشاهده آگهی یا محتوای شما اقدام کنند. فوری‌ترین نتیجه‌ای که می‌توانید پس از تبلیغات سنتی به آن امیدوار باشید، یک تماس تلفنی است که مدت کوتاهی پس از مشاهده تبلیغ شما توسط شخص انجام می‌شود. اما مگر زمانی که فرد در حال خرید است، در بزرگراه رانندگی می‌کند یا در محل کار خود نشسته است می‌تواند به راحتی تلفن بزند؟

این در حالی است که کلیک روی یک لینک، ذخیره پست وبلاگ یا اینستاگرام یا اسکرین شات گرفتن از تبلیغ شما در استوری برای کاربران خیلی راحت است. ممکن است کاربران در لحظه خرید نکنند یا تصمیم به خرید نگیرند، اما به هر حال یک کانال ارتباطی با شما تشکیل شده است که فرصتی برای تعامل بیشتر به آنها داده است.

سایر مزایای بازاریابی دیجیتال:

 

دیجیتال مارکتینگ چه مشکلات رایجی را حل می‌کند؟

 

 

دیجیتال مارکتینگ یک ابزار اجباری برای بهینه‌سازی استراتژی‌های بازاریابی است. بازاریابی دیجیتال به شما کمک می‌کند تا مخاطبان خود را بشناسید، داده‌های مهمی در مورد آنها به دست آورید و معیارهایی ارائه دهید که به تیم بازاریابی شما اعتبار می‌بخشد.

همیشه در هر کسب و کاری یک سری چالش و مشکل وجود دارد. دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا این مشکلات را حل کنید. مشکلاتی مثل موارد زیر.

1. در شروعِ کار مخاطبانم را به اندازه کافی نمی‌شناسم!

این یک امر طبیعی است و شناخت مخاطبان زمان می‌برد. البته می‌توانید از تیم بازاریابی خود بخواهید پرسونای مخاطب را با توجه به نوع کسب و کارتان تعریف کنند و در نهایت از آن استفاده کنید. اما کم کم هویت و ویژگی‌های مهم مخاطبین خود را خواهید دانست و می‌توانید استراتژی‌های بهتری بچینید.

2. وبسایت و پیج اینستاگرامم بهینه نشده است!

 

بهینه سازی سایت و پیج اینستاگرام | بازاریابی دیجیتال در تبلیغات

 

سئو سایت و سئو اینستاگرام، یکی از بخش‌های مهم استراتژی دیجیتال مارکتینگ است. اگر هنوز در این زمینه کاری انجام نداده‌اید، می‌توانید روی یک تیم یا شرکت دیجیتال مارکتینگ حساب کنید.

 

تیم مشاوره عظیم مدیا با چند سال سابقه در زمینه بازاریابی دیجیتال، خدماتی مانند:

ارائه می‌دهد. 

 

صرف نظر از اینکه چه موقعیتی دارید – شرکتی تازه تاسیس هستید یا یک کمپانی بزرگ - باید موقعیت خود را بسنجید و حجم فعالیت خود را در این زمینه مشخص کنید. می‌توانید از تبلیغ در چندین پیج پرفالوور و محبوب شروع کنید، در وبلاگ‌های تاپ ایرانی تبلیغ کنید، سایت خود را راه‌اندازی کنید و از رپورتاژ آگهی برای افزایش اعتبار سایت خود استفاده کنید.

3. استراتژی خاصی برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی ندارم!

فعالیت شما در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند شامل تولید محتوا، تبلیغات، همکاری با اینفلوئنسرها و بلاگرها، استفاده از promote اینستاگرام یا ترکیبی از چند مورد از این روش‌ها باشد. رسانه‌های اجتماعی برای برندسازی دیجیتال و ایجاد تعامل با کاربران عالی هستند و در عین حال می‌توانند کانال مفیدی برای تبلیغات دیجیتال مارکتینگ باشند.

کافی است به درستی فعالیت کنید، صبور باشید و با افزایش فالوور، تاثیر تبلیغات را ببینید.

 

نکات کلیدی

  1. توسعه استراتژی بازاریابی محتوا
  2. طراحی یک طرح تبلیغاتی
  3.  توسعه استراتژی شبکه‌های اجتماعی
  4. بازاریابی ایمیلی
  5. بازاریابی جستجو
  6. تجزیه و تحلیل وب‌سایت
  7. بهینه‌سازی نرخ تبدیل

 

منبع

 marketo | neilpatel | digitalmarketer | mailchimp

جمع بندی:

اینترنت در دنیای امروز همه چیز است! هیچ کسی نمی‌تواند تاثیر این تکنولوژی را نادیده بگیرد، مگر اینکه حال و حوصله تغییر کسب و کار خود را نداشته باشد. اگر از راه‌حل‌هایی که در این مقاله گفتیم استفاده کنید، می‌توانید رشد و توسعه بیزینس خودتان را در مدت زمان مشخصی مشاهده کنید. البته نباید انتظار نتیجه زودهنگام داشته باشید، اما مطمئنا بعد از شروع فروش و نتایج مطلوب، می‌توانید این فروش را به صورت همیشگی تجربه کنید. فراموش نکنید که همه تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد قرار ندهید و از چند روش به طور همزمان استفاده کنید. حتی می‌توانید روش‌های بازاریابی دیجیتال را با بازاریابی سنتی ادغام کنید. آیا شما تا به حال روش‌هایی را که در این مقاله گفتیم تجربه کرده‌اید؟ کدام یک نتیجه بهتری برای شما داشته است؟ به نظر شما کدام یک از این روش‌ها موثرتر است؟

سوالات متداول

بازاریابی دیجیتال تبلیغاتی است که از طریق کانال‌های دیجیتال ارائه می‌شود. کانال‌هایی مانند شبکه‌های اجتماعی، اپلیکیشن‌های تلفن همراه، ایمیل، موتورهای جستجو، وب‌سایت‌ها یا هر کانال دیجیتال جدیدی که به وجود بیاید.

دستگاه‌های سنتی مانند یخچال‌ها، اجاق‌ها و حتی بیلبوردها همگی برای استفاده از رسانه‌های دیجیتال مدرن‌سازی خواهند شد. احتمالا در آینده و با استفاده از تکنولوژی اینترنت اشیا و متاورس، دیجیتال مارکتینگ هم خیلی متفاوت خواهد بود.

بازاریابی دیجیتال باعث راحتی بیشتر مصرف‌کنندگان می‌شود، کاربران، لیدها و مشتریان زیادی برای کسب و کارها فراهم می‌کند، تنوع زیادی در تبلیغات ارائه می‌دهد و مردم به آن اعتماد دارند. به همین دلیل کسب و کارها باید توجه بیشتری به این نوع بازاریابی داشته باشند.

1. دسترسی به مخاطبان بیشتر 2. هزینه های کمتر 3. نتایج قابل ارزیابی 4. امکان شخصی‌سازی تبلیغات 5. ارتباط بیشتر با مشتریان 6. امکان تبدیل لید به مشتری به راحتی

برچسب ها:

نسرین نجفی پور

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط

نظرات