بهبود سئوی سایت | چگونه سئو سایت را افزایش دهیم؟

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 18 فروردین، 1400 تاریخ آپدیت: 24 مهر، 1401 نویسنده: نسرین نجفی پور

بهبود سئوی سایت | چگونه سئو سایت را افزایش دهیم؟

 

یادگیری روش‌های بهینه‌سازی وب‌سایت برای بهبود سئو و افزایش نرخ تبدیل آن اهمیت زیادی دارد. اگر سئوسایت خوبی داشته باشید، می‌توانید ترافیک بیشتری جذب کنید و طبیعتا فرصت‌های بیشتری برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان وفادار به دست آورید. مثلا اگر شما محصولات خوبی برای فروش داشته باشید، ولی زمینه را فراهم نکنید؛ فروشگاهتان را در نقطه کور شهر افتتاح کنید، یک دکور زیبا و مدرن طراحی نکنید و تبلیغات کافی نداشته باشید، نمی‌توانید انتظار فروش بالا را داشته باشید. همین موضوع برای کسب‌وکارهای آنلاین بر پایه وب‌سایت هم صدق می‌کند. بهبود سئوی سایت به افزایش رتبه در نتایج گوگل و در نتیجه فروش بیشتر محصولات و خدمات شما کمک می‌کند. پس اگر این سوال در ذهنتان به وجود آمده است که چگونه رتبه گوگل بالا ببریم یا چگونه سئو را افزایش دهیم ؟ با من در عظیم مدیا همراه باشید.

 

سئو (SEO) چیست؟

 

راه های صرفه جویی در هزینه‌های سئو (SEO)

 

SEO مخفف "search engine optimization" (بهینه‌سازی موتور جستجو) است. این روند به افزایش بازدید وب‌سایت شما از طریق نتایج موتور جستجو کمک می‌کند و باعث می‌شود وب‌سایت شما سریع‌تر کشف شود. وقتی لیدها و مشتریان بالقوه کلمه‌ها و عبارات کلیدی مربوط به کسب و کار شما را جستجو می‌کنند، شانس وب‌سایت شما برای کشف شدن و کسب مشتری بیشتر می‌شود.

مثلا تصور کنید که یک بیزنس در زمینه تناسب اندام دارید. شما نکات مربوط به رژیم غذایی و تمرین‌های ورزشی را در وب‌سایت خود ارائه می‌دهید. پس باید در همین زمینه در وب‌سایتتان تولید محتوا کنید. مثلا مقالاتی در زمینه لاغری، کاهش وزن و رژیم غذایی سالم تولید می‌کنید و نباید در مورد مباحث زیبایی و مراقبت پوستی مطلب بنویسید. البته در این زمینه اختیار کامل دارید ولی بهتر است که یک روند خاص را دنبال کنید تا مخاطب و حتی گوگل سایت شما را به عنوان متخصص در یک زمینه خاص بشناسد. این موضوع همان قدرت و مفهوم سئو است. اما چرا بالا آوردن سایت در نتایج موتور جستجو تا این حد اهمیت دارد؟

 

5 دلیل برای بهبود سئوی سایت

 

دلایل بهبود سئوی سایت

 

دلایل زیادی برای یادگیری بهینه‌سازی سایت به منظور بهبود نرخ تبدیل و سئو وجود دارد. باید بدانید که آنها چگونه با یکدیگر کار می‌کنند تا یک وب‌سایت کارآمد، مفید و موفق داشته باشید. در ادامه پنج مورد از دلایل مهم برای بهینه‌سازی سریع و مداوم سایت را بیان می‌کنیم.

1. وب‌سایت برای مخاطبان خاص، روشی برای بالا بردن سایت در سرچ گوگل

 

بالا بردن سایت در سرچ گوگل | بهبود سئوی سایت

 

گاهی اوقات بازاریابان احساس می‌کنند که با گوگل هم‌راستا نیستند. مثلا موتور جستجو بهترین محتوا را در رتبه‌های اول قرار نمی‌دهد یا پس از به روزرسانی الگوریتم، افت زیادی در ترافیک مشاهده می‌شود. اما باید بدانید که گوگل رتبه‌بندی را بر اساس یک سری الگوریتم انجام می‌دهد و در طول زمان محتواهایی که ارزش کافی ندارند و بر اساس الگوریتم‌های قبلی در رتبه‌های بالا بوده‌اند، به رتبه‌های پایین‌تر سقوق می‌کنند. این نکات را به یاد داشته باشید:

توجه کنید که شما رفتارهای مخاطبان خاص خود را تجزیه و تحلیل می‌کنید، در حالی که گوگل میلیون‌ها وب‌سایت را تجزیه و تحلیل می‌کند. این موتور جستجو تقریبا از 200 سیگنال رتبه‌بندی برای تصمیم‌گیری در مورد محتوای موجود در صفحه اول نتایج استفاده می‌کند. الگوریتم به این موضوع توجه می‌کند که صفحه وب‌سایت شما چه اطلاعاتی به افرادی که عبارات کلیدی را جستجو می‌کنند، ارائه می‌دهد.

وقتی روی سئوسایت تمرکز می‌کنید، باید کلمات کلیدی اصلی و فرعی مربوط آن موضوع را انتخاب ‌کنید. همچنین محتوایی بنویسید که مردم دوست دارند آن را بخوانند و مطمئن شوید که اطلاعات متا (عنوان سئو و توضیحات سئو) را برای کمک به درک بهتر گوگل می‌نویسید.

اگر روی افزایش نرخ تبدیل وب‌سایت تمرکز دارید، باید روی هدایت بازدیدکنندگان به سمت هدفی خاص تمرکز کنید؛ این هدف می‌تواند پیوستن به لیست ایمیل شما یا خرید یکی از محصولاتتان باشد. در واقع باید همان چیزی که مشتریان شما به دنبال آن هستند را ارائه دهید. چه یک محتوای خوب باشد و چه معرفی محصولات؛ باید به همان نحوی که مشتریان به دنبال آن هستند، ارائه شود. به هر حال باید بدانید سئو وب‌سایت و افزایش نرخ تبدیل، هر دو به صورت همزمان شما را به هدفتان می‌رساند و رابطه بهتری بین سایت شما و موتورهای جستجو ایجاد می‌کند.

2. رشد ترافیک ارگانیک برای سئوسایت

معمولا یک بیزنس​​ 1% از کل درآمد خود را صرف تبلیغات می‌کند. اگر کسب‌وکارتان سالانه 500 میلیون تومان درآمد دارد، می‌توانید سالانه حدودا 5 میلیون تومان هزینه کنید. البته شاید این عدد کم به نظر برسد و بهتر است برای ابتدای کار و برای کسب لیدهای لازم، کمی بیشتر هزینه کنید. برخی بیزنس‌ها مانند خرده‌فروشان، هزینه‌های قابل توجهی برای تبلیغات صرف می‌کنند. اما جالب است بدانید که جذب ترافیک ارگانیک از طریق سئو رایگان است. برای توسعه و تبلیغ محتوا باید هزینه کنید اما این هزینه خیلی کمتر از تبلیغات است. وقتی میزان افرادی که از طریق جستجوی ارگانیک به سایت شما رسیده‌اند و کاربرانی که از طریق تبلیغات پولی از سایتتان بازدید کرده‌اند را مقایسه کنید، به نتایج جالبی می‌رسید.

جستجوی ارگانیک تقریبا نزدیک به 15% است؛ در حالی که جستجوی پولی و کلیکی کمتر از 2% است. پس وقت و در صورت لزوم هزینه خود را صرف رشد ترافیک ارگانیک کنید. البته ممکن است این روش بیشتر طول بکشد، اما نتایج آن هم طولانی‌تر خواهد بود و نرخ تبدیل بیشتری به شما می‌دهد.

3. استفاده از ترافیک موجود، یکی از ترفند های سئو سایت

 

استفاده از ترافیک موجود در سئوسایت | بهبود سئوی سایت

 

حتما شما هم دوست دارید افرادی که از وب‌سایتتان بازدید می‌کنند، مدت بیشتری در آن بمانند و سریع آن را ترک نکنند. پس باید یک اثر ماندگار بر مخاطبینتان بگذارید و آنها را تشویق کنید که باز هم به سایتتان برگردند. برای اینکه یاد بگیرید که چگونه وب‌سایت خود را برای نرخ تبدیل بیشتر بهینه کنید، به درک تجربه کاربر نیاز دارید. یعنی اینکه بازدیدکنندگان شما چگونه به سایتتان هدایت می‌شوند؟ آیا صفحات سایتتان را اسکرول می‌کنند؟ و چند بار روی دکمه‌های تماس‌ برای اقدام (CTA) کلیک می‌کنند؟

اگر کسی در لیست ایمیل شما ثبت نام کرده است، می‌توانید با کلی پیشنهاد و تشویق‌های هیجان‌انگیز با آنها تماس بگیرید. همچنین می‌توانید آن‌ها را به فالو کردن پیجتان در شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام تشویق کنید تا محصولات شما را ببینند و پست‌هایتان را بخوانند. بازاریابی در اینستاگرام و قرار دادن لینک سایت در بایو به بهبود سئوی سایت کمک می‌کند.

4. ساخت یک وب‌سایت حرفه‌ای و کار مداوم روی آن برای بهبود سئوی سایت 

هر کسی می‌تواند یک وب‌سایت - حتی زیبا و حرفه‌ای - بسازد. اما تعداد بسیار کمی می‌توانند وب‌سایتی بسازند که نرخ تبدیل را افزایش دهد و در نهایت به فروش بیشتر و رتبه بالاتر منجر شود. باید مخاطبان خودتان را بشناسید و در مورد آن‌ها مطالعه داشته باشید. در این صورت آنچه که نیاز و انتظار دارند را به آنها ارائه می‌دهید. اگر از ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول استفاده کنید و داده‌های وب‌سایتتان را به خوبی آنالیز کنید، می‌توانید انتظار جهش در نرخ تبدیل را داشته باشید.

با این کار افرادی که از سایت شما بازدید می‌کنند، خیلی سریع هر اطلاعات یا محصولی که نیاز دارند را پیدا می‌کنند و از برند شما برای ارائه آن قدردانی می‌کنند. این موضوع به مشتریان وفادار می‌انجامد. هرچند سئو همیشه در اولویت قرار دارد، اما شما بدون ترافیک نمی‌توانید به نرخ تبدیل بالا برسید. پس سایتی با محتوای ارزشمند، جذاب و فرصت‌های فراوان برای تبدیل از سوی بازدیدکنندگان ایجاد کنید. سفارش سئو سایت به یک تیم کاربلد در این زمینه کمک زیادی به شما می‌کند. 

5. ارائه آن چیزی که مخاطب می‌خواهد و انتظار دارد!

 

چگونه سئو را افزایش دهیم | بهبود سئوی سایت

 

این سناریو را تصور کنید:

شما یک سایت فروشگاهی برای فروش کفش دارید. مشتری شما به یک جفت کفش مخصوص ورزش و دویدن نیاز دارد و بهترین کفش برای دونده‌ها را در گوگل جستجو می‌کند. شما هم یک پست طولانی و کامل در مورد انتخاب کفش مخصوص دویدن نوشته‌اید و در آن توصیه‌هایی در مورد انتخاب برندهای مناسب و کلی اطلاعات برای انواع دونده‌ها و کفش‌های مناسب آن‌ها ارائه داده‌اید.

کاربر مقاله را می‌خواند و احتمالا در نهایت به یکی از لیدهای شما تبدیل می‌شود. پس حالا یک آهنربا دارید که لیدها را به سمتتان جذب می‌کند. همچنین پیشنهاداتی در زمینه سایز مناسب برای دونده‌ها دارید. اگر بازدیدکننده‌ها در خبرنامه شما عضو شده باشند، – که باید از قبل برای استراتژی ایمیل مارکتینگ خود برنامه‌ریزی کرده باشید – می‌توانید پیشنهاداتتان را برای آن‌ها ایمیل کنید. حتی می‌توانید کد کوپن تخفیفی به همراه تصاویر کفش مخصوص را برای مشتری بفرستید و او را به خرید محصولات ترغیب کنید.

بنابراین سئو و بهینه‌سازی نرخ تبدیل دست به دست هم می‌دهند. اگر شما انتظارات مخاطبانتان را برآورده کنید و به آنها کمک کنید تا به خواسته‌های خود برسند، مشتری‌های وفادار و دائمی پیدا می‌کنید.

اما برای بهبود سئوی سایت و بالا آوردن سایت چه کارهایی انجام دهیم؟ اگر دوست دارید در مورد قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بیشتر بدانید، مقاله چطور صفحه اول گوگل باشیم؟ را بخوانید. در ادامه آموزش بالا بردن سئو سایت را به صورت مرحله‌ای بیان می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 

چگونه سئو را افزایش دهیم ؟ 8 مرحله ساده بهبود سئوی سایت

اگر می‌خواهید کفش، لباس یا هر محصولی که دارید به فروش برسد، باید از بهینه‌سازی موتور جستجو شروع کنید. در ابتدا هزینه افزایش رتبه سایت چه از نظر زمانی و چه پولی را پرداخت کنید و به یک حد ایده‌آل برسید. سپس به دنبال افزایش نرخ تبدیل و فروش بیشتر باشید. در ادامه این 8 مرحله را با هم مرور می‌کنیم.

1. تجزیه و تحلیل داده‌های وب‌سایت

ممکن است انبوهی از داده‌ها حرف زیادی برای گفتن نداشته باشند، اما وقتی داده‌های زیادی جمع‌آوری می‌شوند، الگوهای جالبی از آن‌ها به دست می‌آید. باید روی تعداد افرادی که روی CTA سایت شما کلیک می‌کنند و افرادی که آن را نادیده می‌گیرند، وقت بگذارید و دلایل آن را بررسی کنید. گزارش‌های رفتار کاربر در زمان ورود به سایت و داده‌هایی که از گوگل سرچ کنسول به دست می‌آید را بررسی کنید و تصویر واضحی از عملکرد وب‌سایتتان ترسیم کنید. داده‌هایی مانند تعداد دفعات ورود کاربران، تعداد حضورهای منحصر‌به‌فرد و نرخ پرش اهمیت دارند.

2. تحقیق در مورد کلمات کلیدی

 

تحقیق در مورد کلمات کلیدی | بهبود سئوی سایت

 

چند سال پیش نوشتن مقاله و پیدا کردن یک رتبه خوب راحت‌تر بود. می‌شد یک کلمه کلیدی انتخاب کرد و 300 کلمه در مورد آن نوشت. بعد هم گوگل آن را به راحتی رتبه‌بندی می‌کرد. اما حالا الگوریتم‌ها خیلی تغییر کرده است. البته اصلا سخت نگیرید و نترسید! راه‌حل‌های زیادی برای اینکه سئو سایت را افزایش دهیم وجود دارد. مثلا می‌توان از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی استفاده کرد. Ubersuggest، Google Trends یا SEMrush به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنید. می‌توانید long tail های مرتبط با هدف مشتری را هم پیدا کنید و آن‌ها در متنتان به کار ببرید. مقالات عمیق و طولانی بنویسید که اطلاعات جامعی در رابطه با آن موضوع به مخاطب ارائه دهد. برای انتخاب بهتر کیووردها، مقاله جستجوی کلمات کلیدی چیست؟ را مطالعه کنید. 

3. تولید محتوای طولانی و ارزشمند برای بهبود سئوی سایت

اگ عادت دارید محتوایتان را کوتاه و در حد 1000 کلمه یا خیلی طولانی و بیش از 3000 کلمه بنویسید، در هر دو صورت اشتباه می‌کنید. البته اگر محتوا تا همین حد کشش دارد، نباید آن را کوتاه‌تر یا بلندتر از حد نیاز نوشت؛ اما جالب است بدانید که طبق سایت بافر، طول ایده‌آل برای نوشته وب‌سایت، 1600 کلمه است. هر چند این کاملا تحت اختیار شما است؛ ولی می‌توان با این تعداد کلمه تعداد مخاطب بیشتری را جذب و راضی کرد.

بهتر است قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید، جستجو کنید و ببینید 10 رقیب برتر شما حدودا چند کلمه برای این کلمه کلیدی نوشته‌اند. اگر اکثر سایت‌ها بیش از 1600 کلمه در مورد این کلمه کلیدی نوشته‌اند، شما هم به همین صورت بنویسید. اما اگر این کیوورد کشش بیشتر از این تعداد را ندارد، با نوشتن کلمات بیشتر و بی فایده حوصله مخاطب را سر نبرید. اما به هر حال مخاطبین با مطالب طولانی‌تر بیشتر در سایت شما می‌مانند و این به معنی کسب رتبه بالاتر است.

4. روی سئو داخلی (on-page SEO) پیج خود کار کنید

سئوی داخلی به شما یاد می‌دهد که چگونه صفحات وب‌سایت خود را بهینه کنید. در این مورد آیتم‌هایی مثل تایتل‌ها یا تگ‌ها، کیوورد اصلی و فرعی، برچسب‌ها، عنوان و توضیحات سئو اهمیت زیادی دارد. حتما کلمه کلیدی اصلی را در تگ h1 (عنوان اصلی) و به خصوص اول آن بیاورید. از زیرعنوان‌ها در بین متن استفاده کنید و کلمه کلیدی اصلی و کلمات کلیدی فرعی را در آن‌ها جای دهید. بین 0.5 - 2.5 % از کل متنتان را به کیوورد اصلی اختصاص دهید و آن را در کل متن پخش کنید. بیشتر از این استفاده نکنید تا نوشته دچار keyword stuffing نشود. در تگ آلت تصاویر از کلمه کلیدی اصلی و کلمه‌های فرعی استفاده کنید و همه موارد یوآست را رعایت کنید. 

5. بهینه‌سازی سئو خارجی (off-page SEO) برای بهبود سئوی سایت

 

بهینه‌ سازی سئو خارجی | بهبود سئوی سایت

 

با سئو خارجی وب‌سایتتان را به روش‌های دیگری بهینه می‌کنید. مثلا وبلاگ‌نویسی به عنوان مهمان، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، اینفلوئنسر مارکتینگ و منشن کردن برندتان در سایر پیج‌ها می‌تواند به عنوان سئوی خارجی شناخته شود. یکی از مهم‌ترین آیتم‌های سئوی خارجی، گرفتن لینک‌های خارجی یا بک لینک است. در ادامه به این موضوع بیشتر می‌پردازیم. فقط این را بدانید که بهتر است از سایت‌های معتبر و قدرتمند لینک خارجی دریافت کنید و پرداخت پول به سایت‌های فیک و گرفتن لینک از سایت‌های بی ارزش فایده چندانی ندارد.

6. بهینه‌سازی وب‌سایت برای موبایل

هر روز افراد بیشتری از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند و شما نباید آن‌ها را از دست بدهید. بنابراین باید سایتتان را برای موبایل‌ بهینه کنید. حتی گوگل به تازگی mobile-first index راه‌اندازی کرده است که اگر روی mobile friendly بودن سایتتان تمرکز کنید، ممکن است رتبه بهتری به دست آورید. طراحی پاسخگو (Responsive) ساده‌ترین راه‌حل را ارائه می‌دهد. یعنی شما می‌توانید از تم‌های رایگان و برتر WordPress که دارای طراحی پاسخگو هستند استفاده کنید و دیگر نگران اضافه کردن کد اضافی نباشید.

7. سرعت بیشتر برای صفحات وب‌سایت

سرعت صفحه، یکی دیگر از موارد موثر در بهبود سئوی سایت است. خودتان هم تجربه کرده‌اید که اگر یک سایت سرعت بارگیری پایینی داشته باشد، از آن صرف نظر می‌کنید و به سراغ یک پیشنهاد دیگر در نتایج گوگل می‌روید. GoogleS PageSpeed Insights اطلاعات ارزشمندی در مورد سرعت بارگیری سایت شما در همه دستگاه‌ها می‌دهد. پس از این سایت هم برای افزایش سرعت سایت خود استفاده کنید.

8. دریافت بک لینک با کیفیت

 

بک لینک با کیفیت | بهبود سئوی سایت

 

همانطور که در بخش‌های قبلی گفتیم، بک لینک یک عامل اصلی در افزایش رتبه وب‌سایت است. وقتی سایت‌های با کیفیت به سایت شما لینک می‌دهند، گوگل این موضوع را به عنوان اعتبار سایت شما در نظر می‌گیرد و رتبه بهتری به شما می‌دهد. البته دریافت لینک‌های با کیفیت به تلاش نیاز دارد؛ اما تلاش‌های درست و به جا به موفقیت می‌رسند. می‌توانید از روش‌هایی مثل ارسال ایمیل به اینفلوئنسرها و سایر وبلاگ‌های موجود در زمینه تخصصی خود استفاده کنید. مقاله خود را با آنها به اشتراک بگذارید و آنها را به محتوایی که لینک آ‌ن‌ها در آن وجود دارد هدایت کنید. نوشتن مقالات با کیفیت و غنی احتمال گرفتن بک لینک را افزایش می‌دهد. 

 

آیا سئو در افزایش نرخ تبدیل وب‌سایت تاثیر دارد؟

تا اینجای مقاله به معرفی روش‌های بهبود سئوی سایت پرداختیم و فهمیدیم که چگونه سئو را افزایش دهیم . اما آیا با انجام دادن این کارها خیلی سریع به نتیجه می‌رسیم؟ توجه داشته باشید که ممکن است دیدن نتیجه کار کمی طول بکشد و نباید سریعا به خاطر ندیدن نتیجه ناامید شوید. چون رتبه‌بندی گوگل با این همه سایت و محتوای مشابه مقاله شما زمان‌بر است؛ اما بالاخره می‌توانید پس از چند هفته یا 2-3 ماه نتیجه کارتان را ببینید.

به هر حال شما سخت کار کنید، محتوای با کیفیت بسازید، بک لینک جذب کنید و اعتباری برای وب‌سایتتان در گوگل ایجاد کنید تا در نهایت نتیجه بگیرید. فراموش نکنید که با بهبود وضعیت سئوی سایتتان، نرخ تبدیل هم افزایش پیدا می‌کند. پس هدف از ایجاد هر صفحه را به طور واضح بیان کنید تا گوگل آن را بر اساس جستجوی کاربران رتبه‌بندی کند. هر چقدر به انتظارات و خواسته‌های کاربران نزدیک‌تر باشید، رتبه بهتری می‌گیرید.

در ضمن معمولا مقالات با ارزش و طولانی‌تر، نرخ تبدیل بیشتری می‌گیرند. چون کاربران ارزش کار شما و زمانی که روی محتوا گذاشته‌اید را درک می‌کنند و مشتری همیشگی نوشته‌های شما می‌شوند. پس تا زمانی که پیشنهادی جذاب به آنها ارائه دهید، نرخ تبدیل سایتتان را افزایش می‌دهید.

 

بهبود تجربه کاربر را فراموش نکنید!

تجربه کاربر یعنی اینکه کاربر از ورود به سایت شما و پیدا کردن انتظارات و خواسته‌هایش چه تجربه و درکی دارد. از ورود به سایتتان خوشحال است یا با خود فکر می‌کند ای کاش سایت دیگری را باز می‌کردم. مواظب باشید هیچ چیز گیج‌کننده‌ای در سایتتان وجود نداشته باشد. همه چیز در نهایت سادگی و در جهت راحتی کاربر باشد. تا حد امکان موارد لازم و ضروری را در دید مخاطب قرار دهید و از گذاشتن المان‌های بیهوده و اضافی خودداری کنید. شاید با خودتان فکر کنید که فلان عنصر برای کاربر جالب است و باید در معرض دید او قرار بگیرد، اما این موضوع از دید کاربر کاملا برعکس باشد. پس رفتار کاربر را بررسی کنید و بینشی در مورد عملکرد افراد در زمان ورود به وب‌سایتتان به دست بیاورید.

بهبود سئوی سایت تنها به گوگل ختم نمی‌شود و موتورهای جستجوی دیگری مانند بینگ یا یاندکس هم اهمیت دارند. برای اطلاع از نحوه بهینه‌سازی سایت برای موتور جستجوی یاندکس، 

 

نکات کلیدی 

 

سوالات متداول

بهینه‌سازی وب‌سایت، فرآیندِ استفاده از ابزارها، استراتژی‌های پیشرفته و آزمایش‌ها برای بهبود عملکرد وب‌سایت، بازدید بیشتر، افزایش تبدیل و رشد درآمد است. یکی از مهم‌ترین جنبه‌های بهینه‌سازی وب‌سایت، بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) است.

11 نکته برای صرفه‌جویی در هزینه سئو: عنوان اصلی را بهتر بنویسید! حواستان به بالاترین صفحه‌ها در زمینه کاری خودتان باشد روی کلمه کلیدی اصلی تحقیق کنید روی رقابت با رقبایتان تمرکز کنید کلمات کلیدی خاص و طولانی (متمرکز بر نیاز مخاطب) انتخاب کنید صفحه‌های موجود سایت‌تان را بهینه کنید محتوای منظم تولید کنید روی لینک‌سازی (داخلی و خارجی) کار کنید در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید عملکردتان را تجزیه و تحلیل کنید پست‌های جدید در مورد SEO را بخوانید

بهتر است هر سه ماه یک بار این کار را انجام دهید و همه چیز را چک کنید. اما اگر محدودیت زمانی دارید، هر 6 ماه یک بار این کار را انجام دهید.

1. صفحه Google My Business ایجاد کنید. 2. نشانه‌گذاری طرح (Schema Markup) را به وب‌سایت خود اضافه کنید. 3. NAP Citations را در وب‌سایتتان به روز کنید. 4. کسب و کار خود را به فهرست راهنمای محلی اضافه کنید. 5. شرایط و اقتضای جستجوی محلی را شناسایی کنید و محتوای محلی موردنیاز خودتان را ایجاد کنید.

برچسب ها:

نسرین نجفی پور

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط

نظرات