بازاریابی با لینکدین و بهترین ترفندها برای موفقیت در آن

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 01 اردیبهشت، 1400 تاریخ آپدیت: 27 مهر، 1401 نویسنده: نسرین نجفی پور

بازاریابی با لینکدین و بهترین ترفندها برای موفقیت در آن

 

لینکدین، یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای رشد تجارت شما است. اگر از این شبکه اجتماعی به درستی استفاده کنید، می‌توانید پیشرفتی سریع در کسب و کارتان تجربه کنید. این شبکه اجتماعی کمک زیادی به آگاهی از برند شما و برقراری ارتباط با مشتریان و مصرف‌کنندگان محصولاتتان می‌کند. اگر محتوای مناسب لینکدین تولید کنید و بتوانید در مباحث مهم با سایر صنایع و شرکت‌ها وارد شوید، می‌توانید به خوبی برای بیزنس خودتان بازاریابی کنید و مشتریان زیادی جذب کنید. به هر حال استفاده از این شبکه مزایای زیادی برای کسب و کار شما دارد؛ اما برای استفاده از آن باید نکات مهم از جمله قوانین لینکدین و روش‌های کار با آن را بدانید. پس با من و آموزش بازاریابی در لینکدین همراه باشید.

 

بازاریابی با لینکدین چیست؟

 

افرادی که در زمینه شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، تصور می‌کنند که لینکدین فقط برای افراد حرفه ای، متخصص و جویای کار مفید است. شاید این موضوع تا حدی درست باشد؛ اما همیشه هم اینطور نیست. هر روز میلیون‌ها متخصص از لینکدین برای رشد شبکه‌ها و مشاغل خود استفاده می‌کنند؛ اما شما هم می‌توانید از آن برای رونق کسب و کارتان استفاده کنید. این شبکه در برقراری ارتباط با سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف به شما کمک می‌کند و در نهایت باعث پیشرفت تجارت شما می‌شود.

لینکدین شبیه به شبکه‌های اجتماعی دیگر مثل اینستاگرام و فیسبوک نیست و بیشتر به عنوان رسانه‌ای حرفه‌ای شناخته می‌شود. اکثر افراد از آن برای پیشرفت شغلی، برقراری ارتباط با افراد متخصص، شرکت کردن در مباحث مربوط به صنعت و فعالیت‌های دیگری که به تجارت مربوط است، استفاده می‌کنند. پس می‌توانید به راحتی مشتریان، کارمندان و شرکای کاری خود را در این شبکه پیدا کنید و ارتباطات سریع و راحتی داشته باشید.

یکی دیگر از مزایای لینکدین این است که می‌توان لیست ایمیل خوبی به دست آورد و ارتباطات حرفه ای کسب و کار را توسعه داد. این ارتباطات منجر به آگاهی از برند، افزایش لیدها و در نهایت فروش محصولات یا ارائه خدمات بیشتر می‌شود. پس این شبکه شبیه به فیسبوک، توییتر و اینستاگرام نیست و بیشتر برای ایجاد و تقویت روابط تجاری طراحی شده است. در ادامه این مقاله، 15 ترفند برای بازاریابی با لینکدین ارائه داده ایم. پس با ما همراه باشید، این نکات را بخوانید و از آن‌ها استفاده کنید تا مشتریان و شرکای جدیدی پیدا کنید و کسب و کارتان را توسعه دهید. قبل از ارائه این نکات، دلایل استفاده از این شبکه اجتماعی را بررسی می‌کنیم.

 

اهمیت استراتژی بازاریابی لینکدین

 

آموزش بازاریابی در لینکدین  | بازاریابی با لینکدین

 

لینکدین مثل شبکه‌های اجتماعی دیگر نیست و بازاریابی محصولات و خدمات شما را به طور مستقیم انجام نمی‌دهد. مثلا شما عکس محصولاتتان را مانند پست‌های اینستاگرام منتشر نمی‌کنید تا مشتریان احتمالی آن‌ها را بخرند. در این شبکه تبلیغ کسب و کار دقیقا همانند بازاریابی در اینستاگرام و فیسبوک است و نمی‌توان از معرفی محصول به طور مستقیم و تحت فشار قرار دادن مخاطبین برای خرید استفاده کرد. واقعیت این است که اگر این کارها را انجام دهید، کاملا غیرحرفه‌ای به نظر می‌رسید و نمی‌توانید ارتباط و فروش خوبی تجربه کنید. پس باید استراتژی‌های اصولی برای بازاریابی با لینکدین داشته باشید تا مخاطبین خاص و متفاوتی که در این شبکه دارید را تحت تاثیر قرار دهید و نتیجه خوبی بگیرید.

برای اینکه اهمیت بازاریابی در لینکدین را متوجه شوید باید یادآوری کنیم که تحقیقات مختلف از جمله شرکت Sprout Social نشان می‌دهد که کسب و کارهایی که در لینکدین بازاریابی می‌کنند، به طور متوسط ​​277٪ بیشتر از کسانی که فقط در فیسبوک بازاریابی می‌کنند، پیشرفت می‌کنند. همچنین اگر بازاریابی B2B در تجارت شما خیلی اهمیت دارد، این شبکه را دست کم نگیرید. بررسی‌ها نشان داده است که 80% از سهم بازاریابی B2B در شبکه های اجتماعی، بر عهده شبکه لینکدین بوده است. اگر از این شبکه به صورت درست و اصولی استفاده شود، تجارت شما رشدی عالی را تجربه می‌کند.

 

بازاریابی با لینکدین را چگونه انجام دهیم؟

 

بازاریابی با لینکداین

 

چند مورد از مهم ترین روش های استفاده از لینکدین برای بازاریابی کسب و کارها را آورده‌ایم. این روش‌ها با مشورت رهبران کسب و کارها و بازاریابان کاربلد و خبره به دست آمده است و می‌تواند برای رشد تجارت شما خیلی مفید باشد.

1. پیدا کردن مشتریان و ارتباطات هدف

تبلیغات در لینکدین نتایج خوبی به همراه دارد. چون می‌توان با توجه به نوع صنایع، اندازه شرکت و مشتریان بالقوه ای که احتمال خرید آن‌ها بیشتر است، بازاریابی را انجام داد. پس پیدا کردن مشتریان هدف در این شبکه خیلی سخت نیست. مثلا اگر شرکت شما در زمینه ارائه نرم‌افزارهای مدیریت کسب و کار و پشتیبانی مشتری فعالیت می‌کند، می‌توانید مشاغلی که محصول خاصی ارائه می‌دهند و رضایت مشتری برای آن‌ها اهمیت زیادی دارد را هدف قرار دهید. اگر نرم‌افزار شما برای مشاغل کوچک مناسب است، بازار هدف شما کوچک‌تر می‌شود و می‌توانید شرکت‌های زیر 100 کارمند را هدف قرار دهید.

لینکدین به شما کمک می‌کند که با توجه به صنعت و نوع تجارتی که در آن فعالیت دارید، برای بازاریابی کسب و کارتان بازاریابی کنید. 

2. برای بازاریابی با لینکدین با مشتریان خود در ارتباط باشید

برنامه لینکدین به مشاغل کوچک کمک می‌کند تا محصول و خدمات مورد علاقه مشتریان خود را بشناسند. شما می‌توانید در این شبکه افرادی را که علایقی متناسب با معیارهای کسب و کارتان دارند، پیدا کنید و کسب و کار خود را به آن‌ها معرفی کنید. سپس مشتریان علاقه خود را به برند شما نشان می‌دهند؛ با آن‌ها تماس می‌گیرید و مجددا بازاریابی می‌کنید. حتی می‌توانید پست‌ها و پروفایل‌های مشتریانتان را بررسی کنید و اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها به دست بیاورید.

سعی کنید همواره با آن‌ها در تماس باشید و به صورت ماهانه به آن‌ها ایمیل بفرستید. مشکلات و سوالاتی را که مشتریان با آن‌ها سر و کار دارند و مطرح می‌کنند بررسی کنید و از آن‌ها به عنوان سوالات متداول در سایت یا اطلاعات مفید به مشتریان در بازاریابی ایمیلی استفاده کنید. با این کارهای ساده و کم هزینه، ارزش پیشنهادی خوبی به مشتریان ارائه می‌دهید.

3. لیست بازاریابی ایمیلی خود را گسترش دهید

 

گسترش لیست بازاریابی ایمیلی برای بازاریابی با لینکدین

 

یکی از کارهای مفیدی که می‌توانید برای پیدا کردن لیست ایمیل انجام دهید، پیام دادن به افراد و تشکر از حضور آن‌ها در شبکه لینکدین است. از آن‌ها بخواهید که آدرس ایمیل خود را به شما بدهند و در لیست ایمیل مارکتینگ شما قرار بگیرند. شما می‌توانید هر بار به 50 نفر پیام بدهید و با این روش تعداد زیادی مشترک خبرنامه و در نتیجه لید برای کسب و کارتان ایجاد کنید. حتما یک لینک برای کاربران بفرستید و از آن‌ها بخواهید از این طریق ثبت نام کنند. با ارائه تخفیف و امتیازات ویژه برای مشترکین خبرنامه، آن‌ها را به ثبت نام تشویق کنید.

4. استفاده از به روزرسانی‌ها و بازاریابی با لینکدین 

از به روزرسانی‌ها استفاده کنید و با صرف هزینه، پست خود را به فید لینکدین یک فرد هدایت کنید. این همان ویژگی "پرداخت به ازای هر کلیک" یا "پرداخت به ازای هر 1000 کلیک" است. این برنامه مانند اینستاگرام توانایی تشخیص خصوصیات افراد مثل جنسیت، مکان و سن را دارد؛ ولی یک تفاوت اصلی آن را از بقیه متمایز می‌کند. آن هم این است که توانایی شخصی‌سازی بر اساس نام شرکت، عنوان شغلی، عملکرد شغلی، مهارت‌ها و گروه‌ها را دارد و این برای کسب و کارها خیلی مفید است. می‌توان از این طریق صنایع و شرکت‌های مختلف را هدف قرار داد و محتوایی مفید و هدفمند به آن‌ها ارائه داد.

می‌توانید با استفاده از پلتفرم لینکدین، پست خود را به کاربران هدف با جنسیت، موقعیت جغرافیایی، سن مشخص، شغل و مهارت‌های خاص نشان دهید. 

 5. ارسال محتوای مناسب لینکدین 

 

محتوای مناسب لینکدین | بازاریابی با لینکدین

 

محتوای خوب و با کیفیت هدفمند خواهد بود و باعث حل مشکل و مسئله مشتریان می‌شود؛ به آن‌ها کمک می‌کند کار خود را بهتر انجام دهند و حتی شما را به عنوان یک رهبر توانا و اندیشمند نشان می‌دهد. این موضوع باعث ایجاد و ارائه ارزش واقعی به مخاطبین شما می‌شود و نتایج بهتری به شما می‌دهد.

6. اهمیت وایرال شدن محتوای شما در بازاریابی با لینکدین 

یکی از روش‌های قدرتمند و موثر در لینکدین، پست کردن محتوا است. اگر یک پست دیده شود و برای افراد جالب باشد، لینکدین آن را در مرکز توجه قرار می‌دهد و ممکن است در نهایت چند هزار نفر آن را ببینند. این روش باعث می‌شود دید بهتری نسبت به محتوا و مشتریانتان به دست بیاورید. اتفاقی که معمولا برای مقالات وبسایت، پست‌های وبلاگ و لینک‌های موجود در یوتیوب امکان‌پذیر نیست.

7. بهبود پروفایل و تصاویر کارمندان

 

تصاویر کارمندان در لینکدین | بازاریابی با لینکدین

 

تا جایی که می‌توانید از کارمندانتان بخواهید که پروفایل‌های خود را تکمیل کنند و هویت خود را به خوبی در آن نشان دهند. مثلا عکس مناسب بگذارند، سابقه شغلی خود را ذکر کنند و بایوی حرفه‌ای بنویسند. برای اینکه عکس‌های با کیفیتی در پروفایل افراد تیمتان داشته باشید، از یک عکاس حرفه ای برای گرفتن عکس‌ها کمک بگیرید. تیمی برای نوشتن بایوهای جذاب و حرفه‌ای داشته باشید و برای همه اعضای شرکتتان پروفایل‌های مناسب درست کنید.

8. پیوستن به گروه‌ها و فعال بودن

سعی کنید به گروه‌‌های لینکدین که به کسب و کارتان مرتبط است بپیوندید. با این روش می‌توانید به صحبت مخاطبینتان گوش دهید و انتقادهای آن‌ها را بشنوید. همچنین می‌توانید به اعضای این گروه‌ها پیام بدهید و خدمات و محصولاتتان را معرفی کنید. مثلا اگر در زمینه بازاریابی اینترنتی لوازم آرایشی فعالیت می‌کنید، می‌توانید گروه‌هایی ایجاد کنید تا افراد از تجربیات خود در مورد محصولاتتان صحبت کنند، سوالاتشان را بپرسند و شما هم زمان‌های تخفیف یا جشنواره‌ها را اعلام کنید. 

9. ساخت یک گروه در لینکدین، یکی از روش‌های بازاریابی با لینکدین 

 

گروه های لینکدین | بازاریابی با لینکدین

 

یکی از بهترین روش‌های معرفی و فروش محصولات در لینکدین، ساخت یک گروه برای کسب و کار خودتان است. در کنار ساخت گروه خودتان به بقیه گروه‌ها هم بپیوندید و شروع به بازاریابی اینترنتی محصولات و کسب و کارتان برای اعضای این گروه‌ها کنید. شغل افراد را بررسی کنید و افراد مرتبط تر را از صافی نگاهتان فیلتر کنید. لیستتان را کوتاه‌تر کنید و افرادی که به کسب و کار شما مرتبط هستند را به گروه اضافه کنید. حتما به صورت اختصاصی از هر فرد دعوت کنید و در نهایت حداکثر 50 نفر را در گروهتان عضو کنید. حتما کنترل کنید تا رقبایتان در گروه شما وارد نشوند. محتوای ارزشمند و مفید در آن به اشتراک بگذارید و تخصص خود را به مشتریان بالقوه خود نشان دهید. یک لیست ایمیل از همین افراد تهیه کنید و با استفاده از ابزار ایمیل مارکتینگ، بازاریابی را به بهترین نحو انجام دهید.

10. اهمیت دادن به صفحه شرکتتان در لینکدین

یکی دیگر از مواردی که اهمیت دارد، این است که همواره در صفحه خود حضور داشته باشید و فعالیت کنید. هماهنگی بین صفحه و وب‌سایت شما تاثیر زیادی بر کاربران می‌گذارد و اهمیت پیج و به خصوص کسب و کار شما را نشان می‌دهد. تصاویر، رنگ‌ها و محتوای موجود در صفحه لینکدین را با وب‌سایت خود هماهنگ کنید و همواره آن‌ها را به روز کنید. در این صورت به نظر می‌رسد که کسب و کار فعال و پر رونقی دارید.

11. ساخت یک URL سفارشی

هر کس باید URL سفارشی خود را بسازد تا بتواند به راحتی در جستجوها پیدا شود. به خصوص افرادی که ارتباط زیادی با لیدها و مشتریان بالقوه دارند، خدمات حرفه‌ای ارائه می‌دهند و در معاملات B2B فعالیت دارند. این موضوع باعث می‌شود افرادی که شما را ندیده‌اند و نام و برندتان را جستجو می‌کنند، اطلاعات سریع‌تری پیدا کنند. اگر یک URL سفارشی داشته باشید، پروفایل لینکدین شما در نتایج اول جستجو قرار می‌گیرد و کاربران خیلی سریع شما را پیدا می‌کنند.

12. تکمیل بخش توضیحات پروفایل

 

توضیحات پروفایل لینکدین |  بازاریابی با لینکدین

 

توضیحات پروفایل را در بازاریابی با لینکدین نادیده نگیرید. اکثر افراد بخش توضیحات در لینکدین را نادیده می‌گیرند. می‌توانید در این بخش 2000 کاراکتر بنویسید و به طور مستقیم با مخاطبان هدف خود صحبت کنید. سعی کنید از جملات کامل استفاده کنید، جملات را از قول خودتان بنویسید و نقاط قوت کسب و کارتان را به طور واضح و مختصر بیان کنید. جالب است بدانید که بسیاری از افراد لینکدین را به وب‌سایت‌ها ترجیح می‌دهند. حتی بیشتر اوقات می‌خواهند قبل از دیدن محصول یا خدمات با خود افراد ارتباط برقرار کنند؛ و این فرصتی در اختیار شما قرار می‌دهد تا خود را به لیدها، مشتریان احتمالی و مشتریانتان معرفی کنید. فراموش نکنید که اطلاعات تماس خود را در پایان این قسمت وارد کنید تا دسترسی افراد به آن راحت‌تر باشد.

13. با اعداد بازی کنید!

شاید این مورد کمی عجیب به نظر برسد؛ اما عجله نکنید و اجازه دهید تا آن را واضح بیان کنم. درست است که لینکدین فضایی علمی و کاری دارد و مانند اینستاگرام و پینترست هنری نیست؛ اما می‌توان از این فضا برای بازی با اعداد و مشاهده پیشرفت کاری خود استفاده کرد. مثلا فرض کنید که شما یک گروه 50 نفره دارید و بازاریابی و تبلیغات کسب و کارتان را برای تک تک این افراد به طور جداگانه انجام داده‌اید. از این تعداد ممکن است 10 نفر به طور کلی علاقه‌ای به محصولات شما نداشته باشند و 40 نفر در این مورد کنجکاو شوند. سپس شما از طریق تماس تلفنی، ایمیل و ارتباطات بیشتر به آن‌ها اطلاعات می‌دهید و 25 نفر علاقه بیشتری به محصولات شما نشان می‌دهند.

کم کم و با سعی و تلاش بیشتر، تعدادی از این افراد به مشتریان شما تبدیل می‌شوند. در نهایت می‌توانید نرخ تبدیل خود را محاسبه کنید و ببینید که از این طریق چقدر فروش داشته‌اید. مثلا ممکن است 7 نفر از شما خرید کنند - اگر همه 50 نفر را لیدهای شما و 7 نفر را مشتریان وفادار تصور کنیم -  نرخ تبدیل شما 14% بوده است. اگر از فروش محصول یا خدمات به هر فرد 5 میلیون تومان سود به دست ‌آورده‌اید، جمعا 35 میلیون تومان سود کرده‌اید. بنابراین استفاده از لینکدین این مقدار سود برای شما به همراه داشته است.

14. نه به فروش غیر حرفه‌ای!

همانطور که تبلیغات و بازاریابی مستقیم در هر شبکه دیگری افراد را دلزده می‌کند، لینکدین هم همین شرایط را دارد. نباید به طور مستقیم تبلیغات کنید و مردم را خسته و گریزان کنید. تنها سعی کنید کسب و کارتان را معرفی کنید و پیشنهاد دهید تا محصول و خدمات شما را امتحان کنند. حرف بقیه را قطع نکنید و به آن‌ها اجازه صحبت کردن بدهید. تمام تلاش خود را بکنید تا توسط بقیه افرادی که شما را نمی‌شناسند کشف شوید. در این صورت خودتان را به کسی تحمیل نکرده‌اید و افراد با تمایل خودشان به سمت کسب و کار شما می‌آیند. همواره اطلاعات به روز و درستی در مورد بازاریابی محتوا و بازاریابی داخلی کسب کنید و این استراتژی‌ها را در بازاریابی با لینکدین به کار ببرید.

15. ارتباطات مفید را شروع کنید و سپس این را رابطه عمیق‌تر کنید!

درست است که لینکدین یک شبکه اجتماعی برای حرفه‌ای‌ها و ارتباط با افراد متخصص است، اما برقراری ارتباطات نزدیک هم اهمیت زیادی دارد. یک مدیر کسب و کار باید با مشتریان احتمالی، شرکای استراتژیک و سایر مدیران مشاغل ارتباط برقرار کند و پس از ایجاد این ارتباطات اولیه، در مورد برقراری رابطه‌های نزدیک‌تر و همکاری‌های بیشتر تصمیم بگیرد.

نکات کلیدی

 

منابع: Businessnewsdaily | Ironpaper | Lifehack

 

جمع بندی:

بازاریابی با لینکدین قوانین و روش‌های خاص خود را دارد و نمی‌توان آن را شبیه به سایر شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و فیسبوک در نظر گرفت. این شبکه اجتماعی مبتنی بر تصاویر و ویدیوها نیست و افراد برای سرگرمی به آن سر نمی‌زنند؛ بلکه بیشتر کسب و کارها و افراد حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند. اگر ترفندهایی که در این مقاله گفته شده است را رعایت کنید، نتایج عالی فروش محصولات و خدمات خود را می‌بینید. اگر سوال یا نظری هم در این مورد داشته باشید، خوشحال می‌شویم که با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

براساس بررسی‌های سایت HubSpot، لینکدین 277٪ موثرتر از فیسبوک و توئیتر است و لیدهای بیشتری تولید می‌کند. پس حتما وقت بگذارید و یک استراتژی بازاریابی برای لینکدین ایجاد کنید.

1. همه دعوت‌ها را قبول نکنید 2. هر فردی که در این شبکه دیدید را دعوت نکنید! 3. حتما قابل شناسایی باشید و اطلاعات کافی در بخش توضیحات قرار دهید 4. تعامل داشته باشید 5. یک URL سفارشی برای پروفایل خود ایجاد کنید 6. یک امضا، علامت یا لوگو برای وب‌سایت و صفحه خود ایجاد کنید 7. لینک‌های عمومی در متن (anchor text links) نگذارید 8. پروفایل خود را بهینه کنید تا به راحتی پیدا شوید 9. همه بخش‌های پروفایلتان را تکمیل کنید 10. یک رزومه دیجیتالی خفن بسازید 11. برای گسترش شبکه خود از OpenLink استفاده کنید 12. افرادی که از صفحه شما دیدن می‌کنند را شناسایی کنید 13. به گروه‌ های لینکدین بپیوندید

8 نکته قدرتمند در بازاریابی لینکدین وجود دارد که خیلی عالی کار می‌کند: 1. یک پروفایل حرفه‌ای ایجاد کنید 2. محتوایی قابل فهم و قابل اجرا ارسال کنید 3. از قابلیت Matched Audiences استفاده کنید 4. افراد و مخاطبین موردنظرتان را جستجو و پیدا کنید 5. گروه‌های اهرمی بسازید 6. گروه‌های خودتان را راه‌اندازی کنید 7. از InMail استفاده کنید 8. وبلاگ لینکدین را دنبال کنید

لینکدین یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای بازاریابی B2B است. این پلتفرم شاید مهم‌ترین شبکه اجتماعی برای دسترسی به مشتریان تجاری و ارتباط با حرفه‌ای‌ها باشد و یکی از پلتفرم‌های اصلی برای بازاریابی شرکت‌ها، کمپانی‌ها، صنایع و کسب و کارهای حرفه‌ای محسوب می‌شود.

14 روش اثبات شده برای تولید لیدهای با کیفیت B2B در لینکدین وجود دارد: 1. بهینه‌سازی صفحه شرکت در شبکه اجتماعی لینکدین 2. بهینه‌سازی پروفایل شخصی 3. رشد ارتباطات لینکدین 4. اشتراک‌گذاری محتوای مرتبط با صنعت 5. اشتراک‌گذاری پست‌های ویدئویی در صفحات شرکت لینکدین 6. پین کردن یک پست در بالای فید 7. هدف‌گذاری مجدد بازدیدکنندگان وب‌سایت خودتان در لینکدین 8. هدف‌گذاری مجدد مخاطبین با استفاده از Matched Audiences 9. پیدا کردن مخاطبین جدید با استفاده از مخاطبان مشابه 10. استفاده از فرم‌های لید در کمپین‌های پولی 11. تبدیل محبوب‌ترین پست‌ها به پست‌های حمایت شده 12. اجرای استراتژیک تبلیغات نمایشی لینکدین

برچسب ها:

نسرین نجفی پور

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط

نظرات