ترفندهای دی اکتیو اینستاگرام و بازگرداندن آن با چند کلیک

به کمک یک مشاور یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ احتیاج دارید؟

تاریخ انتشار: 01 آبان، 1400 تاریخ آپدیت: 24 مهر، 1401 نویسنده: نسرین نجفی پور

ترفندهای دی اکتیو اینستاگرام و بازگرداندن آن با چند کلیک

همه ما، از یک دختر بچه 7 ساله تا پدربزرگ 75 ساله، همه و همه یک گوشی هوشمند در دستمان داریم. گوشی‌هایی که یا کارهای ضروری خود را با آن انجام می‌دهیم یا بیشتر با آن بازی می‌کنیم و در شبکه‌های اجتماعی می‌چرخیم. اکثر افراد جامعه ایران در شبکه‌های اجتماعی حضور فعالی دارند. به خصوص اینستاگرام که شاید پرمخاطب‌ترین و محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است.

شبکه‌های اجتماعی هم سرگرم‌کننده هستند و هم مزایای زیادی دارند. مثلا خیلی از کسب و کارها در این فضا رونق گرفته‌اند، ارتباطات ساده‌تر شده است و خیلی از خریدهای ما در همین فضا صورت می‌گیرد. اما گاهی اوقات هم از این همه شلوغی و درگیری ذهنی در فضای مجازی خسته می‌شویم. دوست داریم به دنیای انسان‌ها و روابط واقعی برگردیم و کمی از این دنیای اینترنت به دور باشیم.

در چنین مواقعی دو انتخاب داریم: می‌توانی برای همیشه حساب خود را حذف کنیم یا آن را دی اکتیو کنیم و بعدا باز به آن برگردید. مانند کاری که همین چند وقت پیش بریتنی اسپیرز انجام داد. اما دی اکتیو اینستاگرام و خارج شدن از حساب کاربری اتخاب بهتری است. اما این کار را چطور انجام دهیم؟ در این مقاله دي اكتيو كردن اينستاگرام با گوشي و کامپیوتر، فعال كردن اكانت دي اكتيو شده اينستاگرام و یک سری ترفند مفید دیگر را آموزش می‌دهیم. با من و آموزش غير فعال كردن اكانت اينستاگرام همراه باشید.

 

هدف از شکل گیری اینستاگرام چیست؟

بیایید اول به این موضوع بپردازیم که اصلا هدف از راه اندازی شبکه اجتماعی اینستاگرام چه بوده است و بعد از آن ببینیم چرا به دی اکتیو اینستاگرام احتیاج داریم. 

اینستاگرام یک اپلیکیشن رایگان و آنلاین برای اشتراک گذاری عکس، و یک پلتفرم شبکه اجتماعی است که در سال ۲۰۱۲ توسط فیسبوک خریداری شد. اینستاگرام به کاربران امکان ویرایش و آپلود عکس ها و فیلم های کوتاه را از طریق اپلیکیشن موبایل خود می دهد.

در اینستاگرام یا شما می توانید محتوای خود را با روش های مختلفی که اینستاگرام در اختیارتان گذاشته در معرض نمایش جهانیان در بیاورید و یا حساب خود را خصوص کرده تا فقط فالوورهایی که شما آنها را پذیرفته اید، عکس های شما را ببینند.

از اهداف ساخت چنین پلتفرمی می توان به تعاملات اجتماعی بیشتر، اشتراک گذاری خاطرات، تجربه ها و ... با دوستان و نزدیکان و از همه مهم تر کمک به مشاغل مختلف اشاره کرد.

اینستاگرام نه تنها ابزاری برای افراد، بلکه برای مشاغل نیز می باشد. این برنامه اشتراک گذاری عکس، به کسب و کارها این فرصت را می دهد که یک حساب تجاری رایگان برای تبلیغ برند و محصولات خود راه اندازی کنند. این روش خیلی ساده تر از راه اندازی سایت است و کمک بزرگی برای کسب و کارهای کوچک می باشد. شرکت‌هایی که حساب‌های تجاری دارند به آپشن های خاصی به صورت رایگان دسترسی دارند. طبق وب‌سایت اینستاگرام، چندین میلیون کسب و کار در سراسر جهان از اینستاگرام برای اشتراک‌گذاری استوری‌های خود و جذب مشتری استفاده می‌کنند. علاوه بر این، 60٪ از مردم می گویند که در این اپ به دنبال محصولات جدید می گردند و به نتایج خوبی می رسند.

اگر دقت کرده باشید شما در اینستاگرام پیج های آشنایانتان، پیج های آموزشی و کسب و کارهایی که نیاز شما را بر طرف می کنند را دنبال می کنید. مواردی که گفتیم اکثرا یا برای شما سرگرم کننده هستند و یا نفعی برایتان دارند. اما گاهی کنترل صفحاتی که دنبال می کنید از دستتان در می رود و شما بدون آنکه متوجه باشید ساعت ها از وقت خودتان را در روز در اینستاگرام می گذرانید. چه بهتر که در این حالت با آگاهی بتوانید زمان خود را مدیریت کنید. اما گاهی شاید نتوانید و نیاز به دی اکتیو اینستاگرام به صورت موقت و یا حتی دائمی پیدا کنید. در ادامه بیشتر به دلایل نیاز هر یک از ما به دی اکتیو اینستاگرام می پردازیم.

 

چرا به دی اکتیو موقت اینستاگرام نیاز داریم؟

گاهی اوقات به دلایلی تصمیم می‌گیریم که از حساب اینستاگرام خود خارج شویم. از آنجا که حذف دائمی حساب اینستاگرام راه برگشتی برای شما باقی نمی‌گذارد، بهتر است که دیلیت اکانت موقت پیج اینستاگرام را امتحان کنید. اگر دي اكتيو اينستاگرام را انجام دهید، بعدا می‌توانید با بازگردانی پیج دی اکتیو شده اینستاگرام به صفحه خودتان دسترسی داشته باشید.

به هر حال غیرفعال کردن حساب اینستاگرام یک راه آسان برای دور ماندن از شبکه‌های اجتماعی است. حتی قبل از اینکه حساب خود را به طور کامل حذف کنید، کمی از این فضا دور بمانید تا تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید برای همیشه از اینستاگرام خارج شوید یا خیر! این کار خیلی ساده است، اما نمی‌توان آن را با گوشی انجام داد. بلکه باید از طریق مرورگر وارد حساب کاربری شد و از طریق اطلاعاتی مانند نام کاربری و رمز عبور، مراحل حذف موقت پیج اینستاگرام را انجام داد.

 

چگونه اينستاگرام را دي اكتيو كنيم؟

در ادامه مراحل دی اکتیو اینستاگرام را به طور کامل توضیح داده‌ایم.

برای دي اكتيو كردن صفحه اينستاگرام باید از مرورگر رایانه خود استفاده کنید و نمی‌توانید این کار را در خود برنامه Instagram انجام دهید. شما باید در مرورگر دسکتاپ وارد حساب خود شوید؛ بنابراین مطمئن شوید که تمام اطلاعات ورود به سیستم خود را در دست دارید.

آموزش دی اکتیو اکانت اینستاگرام

برای دی اکتیو اینستاگرام :

 

مرحله اول دی اکتیو اینستاگرام

 

 

مرحله دوم دی اکتیو اینستاگرام | دي اكتيو كردن موقت اكانت اينستاگرام

 

 

مرحله سوم دی اکتیو اینستاگرام | نحوه دی اکتیو موقت اینستاگرام

 

 

مرحله چهارم دی اکتیو کردن اینستاگرام  |  دی اکتیو اینستاگرام

 

نکته: به خاطر داشته باشید که با این کار فالوورهای شما نمی‌توانند پیج و محتوای شما در اینستاگرام را ببینند؛ و زمانی که مجددا وارد پیج خود شوید و لاگین کنید، فالوورها می‌توانند پیج شما را مشاهده کنند. 

 

دی اکتیو اینستاگرام موقت تا چه مدت امکان‌پذیر است؟

اصلا نگران این موضوع نباشید. تا زمانی که دوست داشته باشید، می‌توانید اکانت خود را دی اکتیو نگه دارید. هر زمان که بخواهید می‌توانید وارد اینستاگرام شوید و با نام کاربری و رمز عبور خود لاگین شوید. فقط فراموش نکنید که رمز عبور و ایمیلی که با آن این اکانت را ساخته‌اید، به خاطر بسپارید.

تنها یک محدودیت در این زمینه وجود دارد. شما تنها یک بار در هفته می‌توانید دي اكتيو كردن اينستاگرام را انجام دهید. بنابراین اگر غير فعال كردن موقت اكانت اينستاگرام را انجام دادید، دوباره وارد سیستم شدید و خواستید آن را دوباره دی اکتیو کنید، باید یک هفته منتظر بمانید.

 

آیا با دی اکتیو اینستاگرام فالوورهایمان را از دست می‌دهیم؟

 

چطور اکانت اینستاگرام را دی اکتیو کنیم | دی اکتیو اینستاگرام

 

اگر نگران این موضوع هستید که با دی اکتیو کردن موقت اکانت اینستاگرام فالوورهایتان را از دست می‌دهید، باید بگوییم که اصلا نگران نباشید. اینستا همه داده‌ها و اطلاعات حساب شما را بعد از دی اکتیو کردن موقت اینستاگرام ذخیره می‌کند و شما با اكتيو كردن اينستاگرام می‌توانید باز هم به اطلاعاتتان دسترسی داشته باشید.

اما نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که وقتی پیج خود را دی اکتیو می‌کنید، فالوورهای شما دیگر نمی‌توانند به آن دسترسی داشته باشند و بعد از رفع دی اکتیو اینستاگرام دوباره به شما دسترسی دارند. پس به دلیل عدم دسترسی به صفحه شما و مخفی بودن آن، امکان آنفالو کردن هم وجود ندارد.

 

دی اکتیو دائمی اینستاگرام چگونه انجام می‌شود؟

در بخش قبلی در مورد دی اکتیو موقت صحبت کردیم. اما گاهی اوقات می‌خواهیم اکانت خود را به طور دائم دی اکتیو کنیم و در واقع آن را حذف کنیم. در این حالت امکان بازگشت دوباره و فعال کردن آن وجود ندارد. مراحل دی اکتیو کامل اینستاگرام را در ادامه توضیح داده‌ایم:

  1. وارد وب‌سایت Instagram و حساب کاربری خود شوید.
  2. وارد گوگل شوید و با جستجوی عبارت Delete my Instagram Account یا ورود به اینستاگرام، به صفحه Delete Your Account بروید.
  3. از منوی کشویی، دلیل حذف حساب خود را انتخاب کنید.
  4. رمز خود را دوباره وارد کنید.
  5. سپس روی دکمه حذف کلیک کنید یا ضربه بزنید.

نکته: طبق گفته اینستاگرام، 30 روز طول می‌کشد تا حساب و داده‌های شما را برای همیشه پاک کند؛ و در این مدت حساب شما در اینستا قابل دسترس نخواهد بود.

اگر قبلا حسابتان را موقتا غیر فعال کرده‌اید یا فقط اپلیکیشن را از روی گوشی خودتان پاک کرده‌اید، این روش خوبی برای پایان دادن به همه این دودلی‌ها است. دی اکتیو دائمی انجام دهید و خیال خودتان را راحت کنید. اما به یاد داشته باشید که حذف حساب شما دائمی است و قابل برگشت نیست.

 

دی اکتیو شدن پیج اینستاگرام در گوشی iPhone به طور دائمی

حذف دائمی حساب اینستاگرام از داخل برنامه Instagram امکان‌پذیر نیست و می‌توان دی اکتیو اینستاگرام را از طریق مرورگر گوشی انجام داد. مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد مرورگر تلفن همراه خود شوید.
  2. Delete Your Account page را در گوگل بزنید و وارد این بخش از وبسایت اینستاگرام شوید.
  3. اگر Log in نشده‌اید، ابتدا با نام کاربر و رمز عبور خود Log in شوید.
  4. وقتی از شما سوال می‌شود که چرا حساب خود را غیرفعال می‌کنید، یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید.
  5. رمز عبور خود را دوباره وارد کنید. 
  6. دکمه Delete My Account را فشار دهید.

 

نحوه دی اکتیو اینستاگرام از طریق اپلیکیشن

اگر نمی‌خواهید حساب Instagram خود را غیرفعال یا حذف کنید، همیشه می‌توانید آن را از اپلیکیشن اینستا روی گوشی خود حذف کنید. اما اگر می‌خواهید از برنامه Instagram استفاده کنید، باید یک حساب کاربری دیگر اضافه کنید یا یک حساب جدید ایجاد کنید.

در ادامه نحوه حذف موقت پیج اینستاگرام از خود برنامه را مرحله به مرحله گفته‌ایم:

  1. برنامه اینستاگرام را باز کنید.
  2. نماد پروفایل خود را در گوشه سمت راست پایین صفحه فشار دهید و وارد صفحه پروفایلتان شوید.
  3. نماد سه خط افقی را در گوشه سمت راست بالای صفحه فشار دهید.
  4. وارد Settings یا تنظیمات شوید و Log Out یا خروج از سیستم را بزنید.

اگر فقط یک حساب در اینستاگرام دارید، همان حساب را Log Out کنید؛ اما در صورتی که چندین حساب دارید، اینستاگرام برای تک تک حساب‌های شما پیشنهاد Log Out می‌دهد. حتی می‌توانید با زدن دکمه Log Out All Accounts، از همه حساب‌های خود خارج شوید.

برای حذف موقت پیج اینستاگرام از چندین حساب خود در گوشی آیفون، مراحل زیر را طی کنید:

  1. برنامه Instagram را در iPhone خود فشار داده و نگه دارید.
  2. Delete App را انتخاب کنید.
  3. چند لحظه صبر کنید و سپس App Store را باز کنید.
  4. اینستاگرام را جستجو کنید.
  5. اینستاگرام را دانلود کنید.
  6. برنامه اینستاگرام را باز کنید.
  7. حسابی را که می‌خواهید حذف کنید انتخاب کنید.
  8. حذف را فشار دهید.

با انجام این کار همه اطلاعات شما reset می‌شود و از حساب‌هایی که وارد آن شده‌اید، خارج می‌شوید. هنگامی که برنامه را مجددا نصب می‌کنید، می توانید به سادگی با استفاده از حساب‌هایی که می‌خواهید در برنامه نگه داشته شوند وارد سیستم شده و آن‌هایی را که دیگر نمی‌خواهید، حذف کنید.

 

با دی اکتیو کردن اینستا یا حذف کردن آن چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر می‌خواهید حساب اینستاگرام خود را حذف کنید، باید انتخاب خود را دقیق مشخص کنید.

با دي اكتيو كردن موقت اينستاگرام چه اتفاقی می‌افتد؟

غیرفعال کردن حساب اینستاگرام شما با حذف آن بسیار متفاوت است. وقتی حساب اینستاگرام را غیرفعال می‌کنید، آن را به طور موقت غیرفعال کرده‌اید و بعدا می‌توانید دوباره آن را ری اکتیو کنید و به آن دسترسی داشته باشید. در این حالت همه عکس‌ها، نظرات، لایک‌ها و حتی پروفایل و پیج شما از نظر فالوورهایتان و سایر کاربران پنهان می‌شود، اما برای همیشه از بین نمی‌رود. تا زمانی که دوباره آن را فعال نکنید، حساب شما مخفی می‌ماند.

با دی اکتیو دائمی اینستاگرام چه اتفاقی می‌افتد؟

وقتی حساب خود را غیر فعال می‌کنید، می‌توانید بعدا به حسابتان دسترسی داشته باشید؛ اما با حذف حساب، دیگر به آن دسترسی نخواهید داشت. وقتی حساب شما حذف می‌شود، کل سابقه اینستاگرام شما برای همیشه حذف می‌شود. یعنی همه عکس‌ها، فیلم‌ها، استوری‌ها و هایلایت‌ها، پیام‌ها، لایک‌ها و فالوورهای شما برای همیشه حذف می‌شوند و دیگر نمی‌توانید آن‌ها را پس بگیرید؛ به طوری که انگار حساب شما هرگز وجود نداشته است.

نکته‌ای که باید به یاد داشته باشید این است که فقط خودتان می‌توانید حساب اینستاگرام خود را حذف کنید. اینستاگرام به دلایل امنیتی اجازه این کار را نه به خودش و نه هیچ کس دیگری غیر از خودتان نمی‌دهد. علاوه بر این توجه به این نکته ضروری است که اینستاگرام نمی‌تواند یک حساب حذف شده را مجددا برگرداند. پس قبل از انجام این کار از تصمیم خود مطمئن شوید.

البته شما هر موقع که بخواهید می‌توانید به اینستاگرام برگردید، اما برگرداندن پیج اینستاگرام حذف شده امکان‌پذیر نیست. پس یک پیج جدید راه‌اندازی کنید.

 

نکات مهم در مورد دی اکتیو کردن حساب اینستا

 

بازگردانی پیج دی اکتیو شده اینستاگرام  | دی اکتیو اینستاگرام

 

 

چگونه داده‌های اینستاگرام خود را دانلود کنیم؟

برخی کاربران دوست دارند اطلاعات و داده‌های پسج اینستاگرام خودشان را دانلود کنند. مثلا ممکن است برخی از عکس‌ها و فیلم‌های خود را حذف کرده باشند و آن داده‌ها را در اینستاگرام خود داشته باشند. با استفاده از روشی که در ادامه می‌گوییم، می‌توانید داده‌های خود در حسابتان را دانلود کنید.

دانلود داده‌ها از طریق رایانه

  1. وارد حساب کاربری خود شوید، به بخش پروفایل خود بروید و سپس روی Setting یا تنظیمات کلیک کنید.
  2. روی Privacy and Security کلیک کنید.
  3. به قسمت Data Download بروید و روی Request Download کلیک کنید.
  4. آدرس ایمیل خود را وارد کرده و روی Next کلیک کنید.
  5. رمز عبور حساب اینستاگرام خود را وارد کرده و روی Request Download کلیک کنید.
  6. وارد حساب ایمیل خود شوید و ایمیلی که از سمت اینستاگرام گرفته‌اید را باز کنید. روی لینک دانلود داده‌های اینستاگرام کلیک کنید، دستورالعمل‌ها را دنبال کنید تا دانلود اطلاعات شما به پایان برسد.

دانلود داده‌ها در برنامه اینستاگرام

  1. وارد حساب کاربری خود شوید و به پروفایل خود بروید.
  2. روی نماد سه خط در بالای صفحه سمت راست ضربه بزنید و سپس روی Setting یا تنظیمات ضربه بزنید.
  3. روی Security یا امنیت ضربه بزنید، سپس روی Download Data یا بارگیری داده‌ها ضربه بزنید.
  4. آدرس ایمیل خود را وارد کرده و روی Request Download یا درخواست بارگیری ضربه بزنید.
  5. رمز عبور حساب اینستاگرام خود را وارد کرده و روی Next ضربه بزنید، سپس روی Done بزنید.
  6. یک ایمیل با لینک حاوی داده‌های اینستاگرام خودتان دریافت می‌کنید. روی دانلود داده‌ها کلیک کنید و دستورالعمل‌ها را دنبال کنید تا دانلود اطلاعات شما به پایان برسد.

دانلود داده‌ها از مرورگر تلفن همراه

  1. وارد حساب کاربری خود شوید و به بخش پروفایل خود بروید.
  2. روی Settings در بالا سمت راست ضربه بزنید و سپس روی Security ضربه بزنید.
  3. به قسمت Data download رفته و روی Request Download ضربه بزنید.
  4. آدرس ایمیل خود را وارد کرده و روی Next ضربه بزنید.
  5. رمز عبور حساب اینستاگرام خود را وارد کرده و روی درخواست دانلود ضربه بزنید.
  6. یک ایمیل با لینک حاوی داده‌های اینستاگرام خودتان دریافت می‌کنید. روی دانلود داده‌ها کلیک کنید و دستورالعمل‌ها را دنبال کنید تا دانلود اطلاعات شما به پایان برسد.

 

منبع

 backlightblog | usatoday

جمع بندی:

اینستاگرام برنامه فوق‌العاده سرگرم‌کننده و عالی است، اما گاهی اوقات نیاز داریم که از آن دور باشیم. در این مقاله همه روش‌ها و ترفندهای مربوط به غیر فعال کردن و حذف دائمی اکانت اینستاگرام را گفتیم. اگر سوال یا مشکلی دارید، حتما با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

بله. بعد از دی اکتیو پیج اینستاگرام می‌توانید به راحتی با نام کاربری و رمز عبور خودتان وارد حساب خود شوید.

خیر. بعد از اینکه پیج خود را به طور دائم حذف می‌کنید، دیگر نمی‌توانید همان حساب را برگردانید. اما می‌توانید یک حساب دیگر راه‌اندازی کنید.

وقتی حساب خود را دی اکتیو می‌کنید، فالوورهایتان نمی‌توانند پیج شما را ببینند، بنابراین نمی‌توانند به شما پیام دهند.

نحوه ی دی اکتیو اکانت اینستاگرام تنها از طریق سایت اینستاگرام امکان‌پذیر است و نمی‌توان این کار را از طریق اپلیکیشن انجام داد.

1. مرورگر دسکتاپ خود را باز کنید. 2. وارد Instagram شوید. 3. با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد حساب کاربری شوید. 4. روی عکس پروفایل خود در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. 5. Edit Profile را انتخاب کنید. 6. به پایین صفحه بروید و در گوشه سمت چپ پایین صفحه، Temporarily Disable My Account را انتخاب کنید. 7. وقتی از شما سوال می‌شود که چرا حساب خود را غیرفعال می‌کنید، یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید. 8. رمز عبور خود را دوباره وارد کنید. 9. روی Temporarily Disable My Account کلیک کنید.

1. وارد وب‌سایت Instagram و حساب کاربری خود شوید. 2. به صفحه Delete Your Account بروید. 3. از منوی کشویی، دلیل حذف حساب خود را انتخاب کنید. 4. رمز خود را دوباره وارد کنید. 5. سپس روی دکمه حذف کلیک کنید یا ضربه بزنید.

1. وارد مرورگر تلفن همراه خود شوید. 2. وارد Delete Your Account page اینستاگرام شوید. 3. اگر Log in نشده‌اید، ابتدا با نام کاربیر و رمز عبور خود Log in شوید. 4. وقتی از شما سوال می‌شود که چرا حساب خود را غیرفعال می‌کنید، یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید. 5. رمز عبور خود را دوباره وارد کنید. 6. دکمه Delete My Account را فشار دهید.

بله. در چنین زمانی شما تنها از پیج خودتان خارج شده‌اید و کاربران پیج شما را می‌بینند و می‌توانند به شما پیام دهند. بعد از اینکه وارد حساب خود می‌شوید، همه این پیام‌ها را دریافت می‌کنید.

برچسب ها:

نسرین نجفی پور

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عظیم مدیا

لطفا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

مقالات مرتبط

نظرات

خرید سیم کارت اعتباری
2 سال پیش
بسیار جالب و خوب بود و موفق باشید و خسته نباشید
پاسخ دهی
فروش سیم کارت ایرانسل
2 سال پیش
آموزش بسیار عالی بود و موفق باشید و خسته نباشید
پاسخ دهی
سیم کارت 0912 ارزان قسطی
2 سال پیش
ترفند های بسیار عالی و خوبی بود و موفق باشید
پاسخ دهی